Gå til innhold

Starte med fløyte eller klarinett i voksen alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for mange gode innspill!

Jeg tenker at klarinett ikke er det rette for meg akkurat nå hvis det krever mye øving for å få god lyd i instrumentet. Jeg har nok undervurdert instrumentet.

Hvor enkelt er det å få god lyd i fløyte?

Anonymkode: 2d1e0...c8d

Hvis du vil spille klarinett, så syns jeg du skal prøve😊 Alle instrumenter har sine utfordringer. Og husk at barn også lærer å spille klarinett, og de får det jo til? Man må regne med en del øving gjennom mange mange år for å bli god, uansett instrument. Uansett hva du velger, hadde jeg villet skaffe meg en lærer😊

Anonymkode: 84100...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 18.42):

Blokkfløyte. En hedersfløyte av de sjeldne! 

Anonymkode: 0d234...4a7

Jeg var på en konsert med klassisk musikk i høst som jeg trodde jeg visste programmet på, men så var det en fremføring som jeg hadde oversett - og herlighet for en fantastisk opplevelse det ble! Jeg ble sittende med både tårer i øynene og gåsehud.

Og musikeren spilte blokkfløyte! Helt fantastisk vakkert! Vet samme musiker spiller på ulike blokkfløyter, fra de helt små til store.

Denne opplevelsen fikk meg til å innse at blokkfløyte faktisk er et veldig undervurdert instrument! :)

Anonymkode: a924c...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var på en konsert med klassisk musikk i høst som jeg trodde jeg visste programmet på, men så var det en fremføring som jeg hadde oversett - og herlighet for en fantastisk opplevelse det ble! Jeg ble sittende med både tårer i øynene og gåsehud.

Og musikeren spilte blokkfløyte! Helt fantastisk vakkert! Vet samme musiker spiller på ulike blokkfløyter, fra de helt små til store.

Denne opplevelsen fikk meg til å innse at blokkfløyte faktisk er et veldig undervurdert instrument! :)

Anonymkode: a924c...4ab

Enig! Det er spesielt fint med barokkmusikk på blokkfløyte faktisk! Har vurdert å ta opp igjen blokkfløyta selv jeg, spilte mye på barne- og ungdomsskolen🤗

Anonymkode: 84100...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du noter så er det vel bare å kjøre på 🙂

Anonymkode: 71ced...632

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...