Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg er helt enig i at et abortert foster ikke skal ha rett til å vite hvem faren er.

Men vi snakker ikke om et abortert foster, men et barn.

Anonymkode: 80ea0...1ce

Dere ønsker likestilling. Kan et foster som er juridisk abortert få vite hvem mor er? Ikke det, nei? Da skal foster som er abortert av far settes i eksakt samme stilling. Hvis ikke, får menn større rettigheter til abort enn kvinner, og det er ikke likestilling. Dere ønsker likestilling. Likestilling betyr like muligheter, rettigheter og plikter. Det er ikke mulig for en mor å bringe et abortert foster tilbake til livet, se det vokse opp, ha kontakt med det og så videre. Da skal dere menn ha NØYAKTIG samme opplegg - dere blir ikke fedre ved juridisk abort. Dere har ikke fått noe barn, og barnet som eventuelt fødes, har ingen far. Det har blitt ABORTERT. Ergo kan dere ikke komme tilbake og leke sirkuspappa, samtidig som mor har 100 prosent av byrden, praktisk og økonomisk. Dere ville ikke ha barnet i utgangspunktet, da får dere ikke barnet. Ferdig snakket.

Anonymkode: 4c696...7c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere ønsker likestilling. Kan et foster som er juridisk abortert få vite hvem mor er? Ikke det, nei? Da skal foster som er abortert av far settes i eksakt samme stilling. Hvis ikke, får menn større rettigheter til abort enn kvinner, og det er ikke likestilling. Dere ønsker likestilling. Likestilling betyr like muligheter, rettigheter og plikter. Det er ikke mulig for en mor å bringe et abortert foster tilbake til livet, se det vokse opp, ha kontakt med det og så videre. Da skal dere menn ha NØYAKTIG samme opplegg - dere blir ikke fedre ved juridisk abort. Dere har ikke fått noe barn, og barnet som eventuelt fødes, har ingen far. Det har blitt ABORTERT. Ergo kan dere ikke komme tilbake og leke sirkuspappa, samtidig som mor har 100 prosent av byrden, praktisk og økonomisk. Dere ville ikke ha barnet i utgangspunktet, da får dere ikke barnet. Ferdig snakket.

Som du kanskje har fått med deg har jeg sluttet å bruke uttrykket "juridisk abort" siden det er så misvisende.

Så det hadde vært fint om du forholder deg til hva jeg faktisk sier, som er at faren skal ha rett til å frasi seg farskapet til et potensielt barn innen tidsfristene som er satt for abort.

Hvis du mot formodning mener det du sier, synes jeg det er direkte uhyrlig å nekte barn rettigheter bare fordi man synes biologisk far har gjort et moralsk forkastelig valg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som du kanskje har fått med deg har jeg sluttet å bruke uttrykket "juridisk abort" siden det er så misvisende.

Så det hadde vært fint om du forholder deg til hva jeg faktisk sier, som er at faren skal ha rett til å frasi seg farskapet til et potensielt barn innen tidsfristene som er satt for abort.

Hvis du mot formodning mener det du sier, synes jeg det er direkte uhyrlig å nekte barn rettigheter bare fordi man synes biologisk far har gjort et moralsk forkastelig valg.

I likestillingens navn, altså. Det du foreslår, er ikke likestilling. Et abortert barn har ikke rettigheter. Det er abortert. Finnes ikke for far, fars familie osv. Dette barnet har ingen far per definisjon, da far har abortert bort barnet. 

Allerede i dag kan du si fra det foreldreretten, men du slipper ikke unna betalingsplikten. Selv foreldre som mister omsorgen for barna, må betale bidrag til barnevernet. Dere vil slippe å betale, og at livet skal være en lek med masse ubeskyttet sex og ingen konsekvenser. Dette er ikke likestilling. 

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt likt hadde det vært om far faktisk kunne abortere fosteret, noe ingen har foreslått.

Forøvrig: jeg er fortsatt helt enig i at en mann i denne situasjonen ikke skal ha noen rett til å komme tilbake og leke pappa.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

I likestillingens navn, altså. Det du foreslår, er ikke likestilling. Et abortert barn har ikke rettigheter. Det er abortert. Finnes ikke for far, fars familie osv. Dette barnet har ingen far per definisjon, da far har abortert bort barnet. 

Håper du vil ta deg tid til å lese dette:

Så det hadde vært fint om du forholder deg til hva jeg faktisk sier, som er at faren skal ha rett til å frasi seg farskapet til et potensielt barn innen tidsfristene som er satt for abort.

Hvis du mot formodning mener det du sier, synes jeg det er direkte uhyrlig å nekte barn rettigheter bare fordi man synes biologisk far har gjort et moralsk forkastelig valg.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så det hadde vært fint om du forholder deg til hva jeg faktisk sier, som er at faren skal ha rett til å frasi seg farskapet til et potensielt barn innen tidsfristene som er satt for abort.

Hvis du mot formodning mener det du sier, synes jeg det er direkte uhyrlig å nekte barn rettigheter bare fordi man synes biologisk far har gjort et moralsk forkastelig valg.

Men hvorfor vil du gjøre et moralsk forkastelig valg hvis du syns det er så uhyrlig å fra ta barn rettigheter? Barnet fratas jo uansett økonomiske rettigheter om far frasir seg farskap

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så essensen er at dere ønsker å slippe å betale for knullingen deres. Ikke "likestilling" eller "rettferdighet". Skjønner. 

• Liker 3
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor vil du gjøre et moralsk forkastelig valg hvis du syns det er så uhyrlig å fra ta barn rettigheter?

Nettopp. Han fratar jo barn rettigheter i form av bidrag, arv og samvær med far mens barnet vokser opp. Så det er kun rettigheter HAN mener er riktige som barnet bør kunne utøve - altså kos og moro, ikke arv og bidrag.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mannen kan da fortsatt stikke? Men han har likevel juridiske rettigheter overfor barnet. Ville det ikke være bedre at han sa fra seg disse rettighetene hvis han først har tenkt å ikke ta ansvar for barnet?

Kvinner som blir gravide har seg selv å takke.

Han har juridiske plikter hvis han stikker. Hvilke rettigheter mener du han har?  Menn som gjør kvinner gravide har like mye seg selv å takke som kvinnene som blir gravide

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta said:

Men hvorfor vil du gjøre et moralsk forkastelig valg hvis du syns det er så uhyrlig å fra ta barn rettigheter?

JEG ønsker ikke å ta et slikt valg. Jeg ønsker heller ikke at folk bruker abort i stedet for prevensjon. Men jeg ønsker at de skal ha rett til å gjøre det.

Og man kan jo diskutere hvor moralsk det er å velge å lage farløse barn. Enkelte mødre vet ikke engang hvem faren er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

JEG ønsker ikke å ta et slikt valg. Jeg ønsker heller ikke at folk bruker abort i stedet for prevensjon. Men jeg ønsker at de skal ha rett til å gjøre det.

Og man kan jo diskutere hvor moralsk det er å velge å lage farløse barn. Enkelte mødre vet ikke engang hvem faren er.

Hvorfor sitter du og forsvarer dette side opp og side ned da?

Denne tråden handler ikke om å velge farløse barn

Skrevet
Just now, Maleficenta said:

Han har juridiske plikter hvis han stikker. Hvilke rettigheter mener du han har?  Menn som gjør kvinner gravide har like mye seg selv å takke som kvinnene som blir gravide

Han har rett til samvær, for eksempel.

Og ja, han har like mye selv å takke som kvinnen. Ingen av dem har mer skyld enn den andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men dette er ikke trådens tema. Trådens tema er juridisk abort, ikke norske menns rett til å pule uten kondom eller konsekvenser.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har rett til samvær, for eksempel.

Og ja, han har like mye selv å takke som kvinnen. Ingen av dem har mer skyld enn den andre.

BARNET har rett til samvær. Men menn som stikker gidder jo ikke det

Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Så essensen er at dere ønsker å slippe å betale for knullingen deres. Ikke "likestilling" eller "rettferdighet". Skjønner. 

Synd du ikke ville lese det jeg skrev.

Forøvrig ironisk at du snakker om rettferdighet samtidig som du vil nekte enkelte barn å få vite hvem de biologiske foreldrene er.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp. Han fratar jo barn rettigheter i form av bidrag, arv og samvær med far mens barnet vokser opp. Så det er kun rettigheter HAN mener er riktige som barnet bør kunne utøve - altså kos og moro, ikke arv og bidrag.

Jeg er oppriktig forundret over at det er så vanskelig å få med seg at vi er helt enige i at faren ikke skal ha noen rettigheter.

Det vi er uenige om, er barnets rettigheter. Du mener barnet ikke skal ha noen, jeg mener at barnet bør ha samme rettigheter som adopterte barn.

Skrevet
21 minutter siden, Maleficenta said:

Hvorfor sitter du og forsvarer dette side opp og side ned da?

Fordi jeg mener lovverket er urettferdig og at dette spørsmålet åpenbarer visse inkonsekvenser i loven og hvordan vi tenker om abort og rettigheter.

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Men dette er ikke trådens tema. Trådens tema er juridisk abort, ikke norske menns rett til å pule uten kondom eller konsekvenser.

Det er jo du som sier at "juridisk abort" er det samme som å pule uten konsekvenser.

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, Maleficenta said:

BARNET har rett til samvær. Men menn som stikker gidder jo ikke det

Nei, foreldre har også rett til samvær, selv om de er dårlige foreldre. Kona mi kan ikke uten videre nekte meg å treffe barna mine, fordi jeg er deres juridiske far.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, foreldre har også rett til samvær, selv om de er dårlige foreldre. Kona mi kan ikke uten videre nekte meg å treffe barna mine, fordi jeg er deres juridiske far.

Nei. Foreldre har ikke rettigheter. Det er bare noe voksne tror. Hun kan ikke nekte barna dine å treffe deg heter det

Endret av Maleficenta
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...