Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Selvfølgelig er det en god grunn. Far har aborterte barnet FØR fødselen. Da finnes det ikke noe barn for ham å være far for. Ved adopsjon har barnet far ved fødselen, og så gir far bort foreldreretten sin til noen andre.

Anonymkode: 4c696...7c4

Selvsagt skal biologisk far registreres om det er kjent hvem han er. Jeg ser ikke virkelig ikke hvorfor det ikke skulle registreres. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det trenger å være?

Anonymkode: 80ea0...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det ingen rettigheter for barnet å ha. Dere kan virkelig ikke slippe å betale, og så leke pappa når barnet er stort. Duster. Abort er abort. Da har du per definisjon ikke fått noe barn, og er ergo ikke far.

Riktig, han er ikke har i juridisk forstand. Men hvorfor skal ikke barnet få lov til å vite hvem faren er?

Ingen har foreslått at han skal "få leker pappa." Som jeg har sagt før må du gjerne argumentere mot stråmenn, men ikke bland meg inn i det er du grei.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Ved abort aborteres et foster. Da finnes det ingen far. 

Blir det veldig vanskelig for deg at det vanlige begrepet er "juridisk abort"?

La oss bruke det mer nøyaktige begrepet "å si fra seg farskapet" da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt skal biologisk far registreres om det er kjent hvem han er. Jeg ser ikke virkelig ikke hvorfor det ikke skulle registreres. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn det trenger å være?

Jeg synes det er feigt jeg. Far skal slippe unna alt ansvar for ungen, praktisk og økonomisk. Og når mor har gjort all jobben. Ja da skal ha kunne velge å være med barnet han ikke ville ha

• Liker 2
Skrevet
Topsi skrev (På 9.2.2024 den 18.17):

Du kan overhodet ikke sammenligne juridisk abort med adopsjon. ved adopsjon velger man å gi barnet til noen andre som tar vare på det, der barnet får alle rettigheter fra den nye faren og moren, inkludert retten til underhold og arv, samt deres familie regnes som barnets familie. Juridisk abort, hvis en skal forbeholde seg retten til å ha kontakt med barnet senere, er bare økonomisk omsorgssvikt. Og før du sier at staten skal betale, ja staten tar over ved annen omsorgssvikt også, men vi trenger ikke legalisere det

«Juridisk abort»= legalisert omsorgssvikt

Anonymkode: d68aa...75a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

«Juridisk abort»= legalisert omsorgssvikt

Anonymkode: d68aa...75a

Ja, det er akkurat det det er 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mot hvem?

Mot barnet og mor. Hun har måttet stå alene om alt og barnet har mistet økonomiske rettigheter både mtp barnebidrag og framtidig arv fra farssiden.

• Liker 1
Skrevet
Sadpanda skrev (På 2.2.2024 den 12.19):

Inspirert av en annen diskusjon her på KG. 

Hva tenker dere om mannlige abort ? 

La meg forklare kvinner kan ta abort fram til et visst uke tall. Menn burde ha muligheten til å ta juridisk abort i samme periode. Det vil si de sier fra seg alle rettigheter og plikter i forhold til barnet. 

Dette ville gjøre kjønnene mer likestilt. Men regner med at forslaget kommer til å bli ganske kontroversielt. 

Personlig kunne jeg tenkt meg barn, men synes en bør kunne respektere at ikke alle ønsker det. 

Hvis en mann ikke ønsker seg barn, vel da er kondom et bra alternativ. Nå er ingen prevensjon 100 % , det håper jeg alle vet. Så da er jo alternativet å lå være å ha sex, eller evt klippe strengen. 

Har man sex så kan det resultere i et svangerskap. selv med prevensjon

Anonymkode: 46dd6...13f

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, Topsi said:

Jeg synes det er feigt jeg. Far skal slippe unna alt ansvar for ungen, praktisk og økonomisk. Og når mor har gjort all jobben. Ja da skal ha kunne velge å være med barnet han ikke ville ha

NEI, HAN SKAL IKKE KUNNE VELGE DET.

Utrolig hvor vanskelig det skulle være å forstå det. Faren skal ikke ha noen rettigheter, BARNET skal selvfølgelig ha rett til å oppsøke sin far om hen ønsker.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

NEI, HAN SKAL IKKE KUNNE VELGE DET.

Utrolig hvor vanskelig det skulle være å forstå det. Faren skal ikke ha noen rettigheter, BARNET skal selvfølgelig ha rett til å oppsøke sin far om hen ønsker.

Hva med arv hvis de opptar kontakten? 

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Maleficenta said:

Mot barnet og mor. Hun har måttet stå alene om alt og barnet har mistet økonomiske rettigheter både mtp barnebidrag og framtidig arv fra farssiden.

Barnebidraget kan betales av staten.

Barnet har ikke mistet noe. Faren sa fra seg farskapet før barnet var til. Det er moren som har valgt at barnet skal være til. Ingen har tvunget henne.

Det er heller ingenting i veien for at en annen mann tar på seg det juridiske farskapet, altså adopterer barnet.

Hvis du mener mangel på arv fra farssiden er et argument, må du også være mot assistert befruktning av enslige.

Skrevet

Barnebidraget kan betales av staten

Hvorfor skal jeg betale for at du, f eks, skal ha ubeskyttet sex og din "abort"?

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnebidraget kan betales av staten.

Barnet har ikke mistet noe. Faren sa fra seg farskapet før barnet var til. Det er moren som har valgt at barnet skal være til. Ingen har tvunget henne.

Det er heller ingenting i veien for at en annen mann tar på seg det juridiske farskapet, altså adopterer barnet.

Hvis du mener mangel på arv fra farssiden er et argument, må du også være mot assistert befruktning av enslige.

Så da snur du det til at mor var den slemme som valgte å beholde barnet mot hans vilje mens han er helt uskyldig oppi det hele. Fy faen så kvalmt.

Befruktning av enslige blir ikke det samme. Da er det jo planlagt og selvvalgt å bli alenemor

Endret av Maleficenta
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Topsi said:

Hva med arv hvis de opptar kontakten? 

Igjen: som ved adopsjon. Folk står fritt til å testamentere arven til hvem de vil.

Skrevet
Just now, Topsi said:

Hvorfor skal jeg betale for at du, f eks, skal ha ubeskyttet sex og din "abort"?

Hvorfor skal jeg betale for at en kvinne tar abort?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

La meg si det sånn. Hvis du vil ha juridisk abort blir du, les mannen, vel overlykkelig hvis hun tar abort...

La meg omformulere, jeg som abortmotstander liker ikke å betale for en kvinnes abort, men abortmotstandere tar ikke juridisk abort, det er isåfall toppen av hykleri. Så hennes abort ønsker du vel å betale for?

Endret av Topsi
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du betaler jo skatt for ytelser hun får om hun ikke tar abort....

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta said:

Så da snur du det til at mor var den slemme som valgte å beholde barnet mot hans vilje mens han er helt uskyldig oppi det hele. Fy faen så kvalmt

Jeg har aldri sagt at han er uskyldig. Tvert imot har jeg konsekvent omtalt slike menn som uforsiktige, uansvarlige og udugelige.

Men uforsiktige menn bør ha omtrent samme rettigheter som uforsiktige kvinner.

Og det er ikke til å komme fra at det er kvinnen alene som bestemmer om barnet skal være til.

Skrevet

Jeg har aldri sagt at han er uskyldig. Tvert imot har jeg konsekvent omtalt slike menn som uforsiktige, uansvarlige og udugelige.

Men uforsiktige menn bør ha omtrent samme rettigheter som uforsiktige kvinner.

Og det er ikke til å komme fra at det er kvinnen alene som bestemmer om barnet skal være til.

Men det går ikke an når menn ikke kan bli gravide. Det kan aldri bli likt dette her...

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Topsi said:

La meg si det sånn. Hvis du vil ha juridisk abort blir du, les mannen, vel overlykkelig hvis hun tar abort...

La meg omformulere, jeg som abortmotstander liker ikke å betale for en kvinnes abort, men abortmotstandere tar ikke juridisk abort, det er isåfall toppen av hykleri. Så hennes abort ønsker du vel å betale for?

Jeg tror det beste og tryggeste er at abort er gratis. Og jeg har ingen betenkeligheter med at fellesskapet gir økonomisk støtte til enslige mødre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...