Gå til innhold

2kg unna for å begynne på slankemedisin ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg vel halshugd her. Men jeg mener oppriktig talt at dette telle-kalorier-greiene er bare tull. 
De fleste overvektige har jo en enorm viljestyrke som klarer å gå ned i vekt på denne måten, men fordi man er sulten HELE tiden krever det så enormt mye å holde vekta. Og det er ganske fælt å leve sånn også.

Så mitt tips er å søke fagpersoner som anbefaler færre måltider, gode og nok næringsstoffer og uten kaloritelling. 
Lever slik selv, går ned i vekt uten å være sulten. Absolutt alt av søtsug og lysten på «kjapp mat» er borte. Virker faktisk som at noen av mine effekter ligner på virkningen min venninne har av Mysimba.

Anonymkode: 81ee8...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen. Har gått opp de 2 kg og har nå fått mysimba. 
Jeg skal også få oppfølging av ernæringsfysiolog og psykolog. Jeg overspiser og bruker mine følelser på mat. Derfor skal jeg få godt med oppfølging og endre mitt tankemønster. Tror dette skal bli bra. Takk for alle, ser at mange er negative til slankemedisinen men jeg tror dette er veien å gå for meg.

Anonymkode: f65b0...f66

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei igjen. Har gått opp de 2 kg og har nå fått mysimba. 
Jeg skal også få oppfølging av ernæringsfysiolog og psykolog. Jeg overspiser og bruker mine følelser på mat. Derfor skal jeg få godt med oppfølging og endre mitt tankemønster. Tror dette skal bli bra. Takk for alle, ser at mange er negative til slankemedisinen men jeg tror dette er veien å gå for meg.

Så lenge du har en emosjonell spising vil vil ikke den medisinen gi deg et flott og nytt liv. Du må jobbe med hodet først og min oppriktige mening er at mennesker som er overvektig på grunn av psykiske utfordringer ikke burde få slike medisiner.

Anonymkode: e9719...88d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Så lenge du har en emosjonell spising vil vil ikke den medisinen gi deg et flott og nytt liv. Du må jobbe med hodet først og min oppriktige mening er at mennesker som er overvektig på grunn av psykiske utfordringer ikke burde få slike medisiner.

Hvorfor ikke ? Jeg får oppfølging av psykolog og ernæringsfysiolog ved siden av disse medisinene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke ? Jeg får oppfølging av psykolog og ernæringsfysiolog ved siden av disse medisinene.

Men helt ærlig tror du at dine problemer forsvinner om du blir normalvektig?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men helt ærlig tror du at dine problemer forsvinner om du blir normalvektig?

Det vet jeg ikke.. men den tid den sorg..  vil heller være tynn og ulykkelig enn feit og ulykkelig 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det vet jeg ikke.. men den tid den sorg..  vil heller være tynn og ulykkelig enn feit og ulykkelig 

Og det svaret sier jo alt. Jeg synes virkelig det er skremmende at de setter mennesker som er i psykisk ubalanse på slankemidler eller tilbyr de slankeoperasjon. Årsaken bak den emosjonelle spisingen forsvinner ikke selv om kiloene forsvinner.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nå blir jeg vel halshugd her. Men jeg mener oppriktig talt at dette telle-kalorier-greiene er bare tull. 
De fleste overvektige har jo en enorm viljestyrke som klarer å gå ned i vekt på denne måten, men fordi man er sulten HELE tiden krever det så enormt mye å holde vekta. Og det er ganske fælt å leve sånn også.

Så mitt tips er å søke fagpersoner som anbefaler færre måltider, gode og nok næringsstoffer og uten kaloritelling. 
Lever slik selv, går ned i vekt uten å være sulten. Absolutt alt av søtsug og lysten på «kjapp mat» er borte. Virker faktisk som at noen av mine effekter ligner på virkningen min venninne har av Mysimba.

Anonymkode: 81ee8...a9b

Dette må jeg bare kommentere: 

Det er ikke fordi man er sulten hele tiden at det er problematisk å holde på vekta. Problemet med å holde på vekta kommer at at kroppen "vil tilbake" til den høyeste vekta den har hatt. Dette er helt naturlig og er egentlig et suksesskriterium for menneskets overlevelse som art. 

Det skal også sies at man kan være i kaloriunderskudd over lang tid uten å være sulten hele tiden. Det er ikke noe problem å holde seg god og mett, selv med normale mengder trening og fysisk aktivitet, med et kaloriinntak på f.eks knapt 1500 kcal per døgn. Hemmeligheten er hva man spiser. Mye proteiner, mye fiber og mye grønnsaker er nøkkelen. 

For noen personer passer færre måltider, for andre passer ikke det. Telling eller ei: nøkkelen er uansett å være i kaloriunderskudd. Ellers går man ikke ned. 

Anonymkode: b667a...b1d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 20.59):

Kan jeg spørre hva du gikk på ?

Gikk ned 25 kg med Mysimba - Ozempic - Wegovy. Over 2 år. 

Anonymkode: 2be1d...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 8.47):

Hvorfor ikke?

Det er ganske vanlig at folk med kronisk sykdom bruker medisiner hele livet. 

Anonymkode: bf1bb...4aa

Får man fortsette på slankemedisin når man har normal bmi? Bare man startet på bmi 30? Personlig har jeg alltid vært normalvektig, men må kjempe daglig mot cravings så det er slitsomt. Skulle gjerne brukt slike medisiner for å fjerne matstøy selv, så hadde jeg sluppet jobben. Så jeg forstår godt at dere vil gå på det når dere har muligheten. Men føler det er litt urettferdig nesten, hvertfall hvis man får fortsette evig selv om man har blitt slank.

Anonymkode: ae9ef...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2024 den 21.46):

Og det svaret sier jo alt. Jeg synes virkelig det er skremmende at de setter mennesker som er i psykisk ubalanse på slankemidler eller tilbyr de slankeoperasjon. Årsaken bak den emosjonelle spisingen forsvinner ikke selv om kiloene forsvinner.

Nei det gjør det ikke, men du vet at det er lettere å få hjelp i helsevesenet som normalvektig enn overvektig? Du visste ikke det nei? Da vet du det nå. Det er studier i fleng som viser at normalvektige får fordeler i alle sammenhenger over de som er overvektige. Å ha en normal vekt øker derfor sjansen for å få hjelp, også i psykiatrien, Ikke minst fordi man ikke lenger kan si "du er feit, fiks det så løses alle dine problemer". 

Anonymkode: b6a6f...7b0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei det gjør det ikke, men du vet at det er lettere å få hjelp i helsevesenet som normalvektig enn overvektig? Du visste ikke det nei? Da vet du det nå. Det er studier i fleng som viser at normalvektige får fordeler i alle sammenhenger over de som er overvektige. Å ha en normal vekt øker derfor sjansen for å få hjelp, også i psykiatrien, Ikke minst fordi man ikke lenger kan si "du er feit, fiks det så løses alle dine problemer". 

Hersketeknikker kan du bare spare deg for. Og jeg står fortsatt fast ved påstanden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette stemmer IKKE når det gjelder å få hjelp med spiseforstyrrelser for å si det mildt.

Anonymkode: ae9ef...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...