Gregarious Skrevet 3. februar 2024 #101 Skrevet 3. februar 2024 anonym111111 skrev (48 minutter siden): Det ligger ute en artikkel fra nrk Østfold fra sep. 2021 der det står mest om den ene gutten, men de bekrefter to unge er blitt innlagt med hjertemuskelbetennelse av vaksinen. Flere ble innlagt senere, spesielt etter 2. dose. Samme var tilfelle i Tønsberg, de sto det om i VG om jeg husker riktig. Jeg vet det ble bekreftet, men du kan lete opp artiklene selv. Hvorfor mener du det er rart at jeg vet om to som var innlagt ved samme sykehus samtidig? Det står ikke om alle som ble innlagt for dette i media, og jeg ønsker ikke å nevne de jeg kjenner. Forstår ikke hvorfor det er så viktig for deg å få bekreftet tilfeller av noe som allerede er en kjent bivirkning. Fordi du forsetter å skrive ting som ikke stemmer. Det eneste som var bekreftet et at 2 unge personer har vert innlagt ved Norges 4 største akuttsykehus, dette er totalt forskjellig fra din påstand som fremstiller det som at fra samme lokalsamfunn. Det ble for øvrig bekreftet at de gikk svært bra med begge. Hele narrative ditt går ut på at dette er svært utbrett, når det overhodet ikke stemmer. Som sagt er det ikke registrert noen dødsfall i Norden som følge av hjertebetennelse utløst av vaksinen. Hva med å faktisk fokusere på ting som er en virkelig trussel mot helsen, eksempelvis COVID-infeksjonen. 3
Gregarious Skrevet 3. februar 2024 #102 Skrevet 3. februar 2024 goldlion skrev (51 minutter siden): Moderna ble frarådet i Norden. Trodde at det var fordi viruset har mutert at anbefalingene endret seg? Du tenker at vi har bygget opp flokkimmunitet, slik som Sverige hadde som strategi? Hvordan vet man om mennesker som plutselig dør av hjertestans har myokarditt? Blir det foretatt obduksjon av alle, eller er det opp til pårørende? Må man bekoste dette selv? Som jeg skrev er virusene mindre virulente og de et fordi de har mutert. Vi har bygget opp en vis immunitet som følge av vaksiner og gjennomgått infeksjon. Det vil nesten utelukkende bli foretatt obduksjon når yngre personer dør uten kjent årsak. Dette er helt gratis for de pårørende. 3
anonym111111 Skrevet 3. februar 2024 #103 Skrevet 3. februar 2024 (endret) Gregarious skrev (28 minutter siden): Fordi du forsetter å skrive ting som ikke stemmer. Det eneste som var bekreftet et at 2 unge personer har vert innlagt ved Norges 4 største akuttsykehus, dette er totalt forskjellig fra din påstand som fremstiller det som at fra samme lokalsamfunn. Det ble for øvrig bekreftet at de gikk svært bra med begge. Hele narrative ditt går ut på at dette er svært utbrett, når det overhodet ikke stemmer. Som sagt er det ikke registrert noen dødsfall i Norden som følge av hjertebetennelse utløst av vaksinen. Hva med å faktisk fokusere på ting som er en virkelig trussel mot helsen, eksempelvis COVID-infeksjonen. De som var innlagt i Tønsberg kommer fra det jeg vil kalle et lite sted. Jeg ser også på Halden som en liten by. De jeg kjenner til kom fra et mindre sted, og var jevngamle. Forstår ikke hvorfor det er vanskelig å tro på at flere på samme alder fra samme sted har fått denne bivirkningen. Antagelig er det flere enn de man vet om som har fått myokarditt av vaksinen, for alle tilfeller blir ikke diagnostisert. Forstår ikke hvorfor du henger deg opp i en ting jeg forteller som faktisk ikke er spesielt usannsynlig, men det er helt greit at du ikke tror på det. Men husk at ting folk forteller om bivirkninger ikke trenger å være løgn bare fordi du mener vaksinen er kjempetrygg. Det finnes mørketall, for alle tilfeller blir verken registrert eller oppdaget. Jeg har aldri skrevet at myokarditt er svært utbredt, men at vaksinen kan ha flere bivirkninger enn først antatt. Tror vi bare avslutter her, for vi blir ikke enige, ha en fin kveld. Endret 3. februar 2024 av anonym111111 1
Gregarious Skrevet 3. februar 2024 #104 Skrevet 3. februar 2024 anonym111111 skrev (4 timer siden): De som var innlagt i Tønsberg kommer fra det jeg vil kalle et lite sted. Jeg ser også på Halden som en liten by. De jeg kjenner til kom fra et mindre sted, og var jevngamle. Forstår ikke hvorfor det er vanskelig å tro på at flere på samme alder fra samme sted har fått denne bivirkningen. Antagelig er det flere enn de man vet om som har fått myokarditt av vaksinen, for alle tilfeller blir ikke diagnostisert. Forstår ikke hvorfor du henger deg opp i en ting jeg forteller som faktisk ikke er spesielt usannsynlig, men det er helt greit at du ikke tror på det. Men husk at ting folk forteller om bivirkninger ikke trenger å være løgn bare fordi du mener vaksinen er kjempetrygg. Det finnes mørketall, for alle tilfeller blir verken registrert eller oppdaget. Jeg har aldri skrevet at myokarditt er svært utbredt, men at vaksinen kan ha flere bivirkninger enn først antatt. Tror vi bare avslutter her, for vi blir ikke enige, ha en fin kveld. Så nå kommer begge fra Tønsberg? Jeg forslår du slutter å bruke påståtte saker som argumentasjon før du faktisk linker til hva du snakker om. Hvem du kjenner har absolutt null verdi, du allerede vist at det du skriver ikke stemmer med virkeligheten. Dette her er ikke noe en skal bli ening om, det finnes dokumentasjon for mine påstander det samme kan absolutt ikke sies om dine. På samme måte som at vi har vert på månen selv om noen nekter å tro på det. 2
anonym111111 Skrevet 3. februar 2024 #105 Skrevet 3. februar 2024 (endret) Gregarious skrev (21 timer siden): Så nå kommer begge fra Tønsberg? Jeg forslår du slutter å bruke påståtte saker som argumentasjon før du faktisk linker til hva du snakker om. Hvem du kjenner har absolutt null verdi, du allerede vist at det du skriver ikke stemmer med virkeligheten. Dette her er ikke noe en skal bli ening om, det finnes dokumentasjon for mine påstander det samme kan absolutt ikke sies om dine. På samme måte som at vi har vert på månen selv om noen nekter å tro på det. Det har vært to unge gutter innlagt på ca samme tid både på sykehuset i Tønsberg og i Østfold som det har stått om i diverse aviser. De jeg kjenner som også fikk dette av vaksinen, har det ikke stått noe om i medier, men jeg nevnte det her allikevel, og det må da være lov. Som jeg skrev er hjertemuskelbetennelse en kjent bivirkning, og det har vært flere unge innlagt med dette på mange sykehus, så forstår ikke hvorfor du må ha mer dokumentasjon på det. Jeg påstår ingenting, men er åpen for at vaksinen kan ha flere bivirkninger enn først antatt, da ikke alle mulige bivirkninger blir oppdaget og registrert. Det virker som om du ikke er like åpen for dette, så tror det beste er å bare være enige om at vi er uenige. Forøvrig virker sammenlikningen din noe enkel. Å påstå at ingen har vært på månen er selvsagt feil, men det betyr ikke at alt som ikke er dokumentert er feil. Nye studier og mer kunnskap kan noen ganger bestride både tidligere studier, og godt dokumenterte påstander. Det kalles utvikling. Endret 4. februar 2024 av anonym111111 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå