Gå til innhold

Bekymret for hjertestans

Fremhevede innlegg

Skrevet
Gregarious skrev (6 minutter siden):

Bare for å illustrere hvor ufattelig blåst denne konspirasjonen er:

Her er det altså 4 av 100 som er død, vedkommende mistenker vaksinen som årsak.
Det vil si 4% dødsfall av vaksinerte.

Det er ca 4 milliarder mennesker under 30år i verden, ca 70% er vaksinerte. Dette blir da ca 2.8 milliarder yngre som er vaksinert mot COVID.

Ved 4% mortalitet ville en forvente å se ca 113 millioner yngre dø av hjertestans. Eller se for deg at på nyhetene så rapporteres det om over 100.000 yngre som har død hver eneste dag i over 1000 dager

Dette er et strålende eksempel på hvorfor konspirasjoner er bygget på fundamental manglende verdensforståelse. 

😂😂 det blir bare så tragisk komisk 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 15.59):

Grunnen til at jeg har blitt så redd for det er at jeg er ung og over de siste par årene har 4 stykker på min alder dødd av hjertestans.. og jeg bor et sted med noen hundre innbyggere

Anonymkode: d35ac...59d

Hjertestans kan skje alle, uansett alder. Bare så det er sagt, men å frykte det trenger du ikke. Det kan være like usannsynlig som å vinne i lotto om du ikke har feil på hjertet. Ikke googl, gå til lege å sjekk hjertet på EKG. Jeg hadde selv en angst rundt dette på mine yngre dager, men det hjelper ikke å frykte å tenke på det. Mitt hjerte banke fortsatt, selv etter utallige panikkanfall og hjertehopp og angst for døden. 

Hilsen kvinne 35

Anonymkode: 2539e...91d

• Hjerte 2
Skrevet
Bendie skrev (13 minutter siden):

Det er 4 ulike grader av myocarditt . Det er ikke slik at en grad 1 er en grad 4 , om uker eller måneder. Legene klassifisere alvorlighetsgrad.

Forstår ikke hvorfor du er så opphengt i at det skal være varig skade hos flertallet. Om så er, så får du linke. Er lei av av at alle skeptikerne slenger ut påstander, men aldri legger ved en eneste link, som støtter opp under påstandene. 

Om du ikke har tenkt å svare ut fra det som jeg faktisk skriver, så ser jeg ikke poenget med å svare deg. 

Anonymkode: 821ee...e50

Skrevet
Gregarious skrev (21 minutter siden):

Det er ca 4 milliarder mennesker under 30år i verden, ca 70% er vaksinerte. Dette blir da ca 2.8 milliarder yngre som er vaksinert mot COVID.

Ved 4% mortalitet ville en forvente å se ca 113 millioner yngre dø av hjertestans. Eller se for deg at på nyhetene så rapporteres det om over 100.000 yngre som har død hver eneste dag i over 1000 dager

Dette er et strålende eksempel på hvorfor konspirasjoner er bygget på fundamental manglende verdensforståelse. 

Dette er jo pinlig lesning. Å generalisere forekomsten i et lite utvalg til å gjelde et utvalg som inkluderer hele verden vitner jo om manglende forståelse for statistisk metode, eventuelt at du ønsker å villede her. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gregarious skrev (24 minutter siden):

Her er det du som misforstår. Verken jeg eller TS driver med konspirasjonsteorier. Selv om TS synes det er unormalt at 4 av 100 unge på hennes hjemsted har dødd plutselig av hjertestopp de to siste årene, betyr ikke det at hun tror 4 prosent dør av vaksinen. 100 stk er en altfor liten gruppe til å tenke statistikk. Dessuten MISTENKER hun at vaksinen kanskje har noe med dødsfallene å gjøre, det betyr ikke at hun mener alle fire døde av vaksinen, men at KANSKJE den var en medvirkende årsak til at en eller flere av dem døde. Uoppdaget hjertemuskelbetennelse kan feks øke risiko for plutselig død, spesielt under aktivitet.

Ønsker ikke flere svar fra deg når du tror vi som er uenige med deg mener og tror ting vi ikke gjør. Synes heller ikke at det å stille spørsmål ved noe er konspirasjonsteorier. Det er faktisk verre å være helt sikker på at fire uventede dødsfall etter vaksinasjon IKKE har noe med vaksinen å gjøre. Jeg mener kun at man ikke skal UTELUKKE bivirkninger av vaksinen som dødsårsak, ikke at vaksinen ER dødsårsaken. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette er jo pinlig lesning. Å generalisere forekomsten i et lite utvalg til å gjelde et utvalg som inkluderer hele verden vitner jo om manglende forståelse for statistisk metode, eventuelt at du ønsker å villede her. 

Det er ingen i tråden som har gjort dette. Om det er meg du sikter til, så er jeg ikke så dum, det du forklarer forstår selv oppegående barneskoleelever.

Det må gå an for TS å nevne at fire unge på hennes lille hjemsted med kun noen hundre innbyggere har dødd plutselig av hjertestopp, uten at dere tror hun eller jeg prøver å lage en eller annen statistikk av det. Hun nevnte det fordi det var en av årsakene til at hun nå var redd for å få hjertestopp selv.

Tror dere at alle som stiller spørsmål ved vaksinen er stokk dumme og/eller konspirasjonsteoretikere? 

Endret av anonym111111
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 15.27):

Klarer ikke slutte å bekymre meg for at hjerte plutselig skal stoppe!

Har dere noen nyttige råd eller tanker?

AnonymBruker skrev (På 1.2.2024 den 15.59):

Grunnen til at jeg har blitt så redd for det er at jeg er ung og over de siste par årene har 4 stykker på min alder dødd av hjertestans.. og jeg bor et sted med noen hundre innbyggere

anonym111111 skrev (8 minutter siden):

Her er det du som misforstår. Verken jeg eller TS driver med konspirasjonsteorier. Selv om TS synes det er unormalt at 4 av 100 unge på hennes hjemsted har dødd plutselig av hjertestopp de to siste årene, betyr ikke det at hun tror 4 prosent dør av vaksinen. 100 stk er en altfor liten gruppe til å tenke statistikk. Dessuten MISTENKER hun at vaksinen kanskje har noe med dødsfallene å gjøre, det betyr ikke at hun mener alle fire døde av vaksinen, men at KANSKJE den var en medvirkende årsak til at en eller flere av dem døde. Uoppdaget hjertemuskelbetennelse kan feks øke risiko for plutselig død, spesielt under aktivitet.

Nå har ikke T.S  nevnt vaksinen, det er det andre som drar opp. Ingen har beskyldt T.S for å være konspirasjonsteoretiker

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Rart å blande inn vaksina i denne historien am de fore unge med hjertestans da. De fleste i Norge ble vaksinert. Om så fire av 100 døde av hjertestans i et lite tettsted, tenk hvor mange unge som skulle dødd i oslo. For vaksina tar vel ikke hensyn til geografi når det gjelder bivirkniner?

og det er som nevnt over ingen regel om at leger ikke får uttale seg negativt om vaksina. Grunnen til at få leger gjør set (ja det er noen) er at de med sin vitenskaplige bakgrunn skjønner at nytte overstiger risiko. Jeg så en del tilfeller av alvorlig myokarditt etter vaksine, men kjenner ikke til noen med senplager som følge av sin akutte myekarditt. 

Anonymkode: f1f3d...e1b

Nei men der kan være en arvelig sykdom i området som ikke takler vaksina. 

Anonymkode: 3aeae...5b6

Skrevet (endret)
Lana01 skrev (3 minutter siden):

Nå har ikke T.S  nevnt vaksinen, det er det andre som drar opp. Ingen har beskyldt T.S for å være konspirasjonsteoretiker

Det er ikke en konspirasjonsteori at vaksinene KAN være en medvirkende årsak til slike dødsfall. Og TS nevnte det med vaksinen i et annet innlegg.

Endret av anonym111111
  • Liker 1
Skrevet
Lana01 skrev (4 minutter siden):

Folk må slutte med den vaksinen som årsak. Jeg har hørt at corona selv kan gi hjertestans. Grunnen er nok en helt annen! Jeg tok AstraZ så jeg er vel rimelig utsatt🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei overhodet ikke, en kan ta slike forekomster å gjøre følgende:
En kan gjerne anta at dette ikke representerer den generelle forekomsten, men er et avvik fra hva en forventer og finne i denne populasjonen.  Det en så kan gjøre er å se på hvor stor sannsynlighet er det for at et slik avvik forekommer. 

Bare for å ta noen tall for å lage et eksempel, la oss tenke at den generell forekomsten er 1 til 10.000, men en uventet finner 4 av 100. Da kan en regne ut hvor tilfeldig dette er, eller hvor sannsynlig det er at en slik "samling" forekommer.
Dette kan regnes ut ved hjelp av en binomisk fordelings formel, i dette eksempelet ville det vert så usannsynlig at tallet er i praksis 0.

Dette er viktig fordi det å hevde at 1-4 av 100 er døde som følge av vaksinen er et så enormt statistisk avvik når en har så ekstremt stort datagrunnlag. 

Skrevet
anonym111111 skrev (18 minutter siden):

Det er ingen i tråden som har gjort dette. Om det er meg du sikter til, så er jeg ikke så dum, det du forklarer forstår selv oppegående barneskoleelever.

Det må gå an for TS å nevne at fire unge på hennes lille hjemsted med kun noen hundre innbyggere har dødd plutselig av hjertestopp, uten at dere tror hun eller jeg prøver å lage en eller annen statistikk av det. Hun nevnte det fordi det var en av årsakene til at hun nå var redd for å få hjertestopp selv.

Tror dere at alle som stiller spørsmål ved vaksinen er stokk dumme og/eller konspirasjonsteoretikere? 

Nei, jeg er enig med deg her i tråden. Vedkommende jeg siterte som gjorde en tåpelig generalisering. Det er selvsagt ikke slik statistikk føres, som du selv påpekte.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Folk må slutte med den vaksinen som årsak. Jeg har hørt at corona selv kan gi hjertestans. Grunnen er nok en helt annen! Jeg tok AstraZ så jeg er vel rimelig utsatt🙄

Selv med astra zenica er det ytterst liten sjansen. Og om du hadde vært en av de ytterst få hadde du fått symptomer for lenge siden. De 5 som er døde, ble alvorlig syke kort tid etter.  Symptomene og påfølgende død skjer ikke år etter, men uker.

om det uroer deg snakk med legen din. ❤️

Endret av Bendie
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg er enig med deg her i tråden. Vedkommende jeg siterte som gjorde en tåpelig generalisering. Det er selvsagt ikke slik statistikk føres, som du selv påpekte.

Takk, det gikk kanskje litt fort for meg.

Jeg har uansett nevnt 4 av 100 pga av at TS nevnte fire unge som hadde dødd av hjertestopp på hennes lille hjemsted, ikke fordi jeg tenkte statistikk eller tall generelt. Men når man opplever at fire unge, tidligere friske personer i din nærhet plutselig dør, er det ikke rart hverken å stille spørsmål ved vaksinen eller å bli bekymret. Det synes jeg alle burde forstå.

Er også veldig lei av at man blir kalt konspirasjonsteoretiker bare fordi man mener at vaksinen KAN  å ha flere bivirkninger enn først antatt.

Uoppdaget hjertemuskelbetennelse fra vaksinen, KAN være en medvirkende årsak. til hjertestans. Det er fakta, ingen konspirasjonsteori.

Endret av anonym111111
  • Liker 3
Skrevet
Lana01 skrev (1 time siden):

😂😂 det blir bare så tragisk komisk 

Det er ingen som tror vaksinen har 4% mortalitet, altså.

Så det som er morsomt er vel i såfall at dere misforstår.

• Liker 1
Skrevet
anonym111111 skrev (22 minutter siden):

Takk, det gikk kanskje litt fort for meg.

Jeg har uansett nevnt 4 av 100 pga av at TS nevnte fire unge som hadde dødd av hjertestopp på hennes lille hjemsted, ikke fordi jeg tenkte statistikk eller tall generelt. Men når man opplever at fire unge, tidligere friske personer i din nærhet plutselig dør, er det ikke rart hverken å stille spørsmål ved vaksinen eller å bli bekymret. Det synes jeg alle burde forstå.

Er også veldig lei av at man blir kalt konspirasjonsteoretiker bare fordi man mener at vaksinen KAN  å ha flere bivirkninger enn først antatt.

Uoppdaget hjertemuskelbetennelse fra vaksinen, KAN være en medvirkende årsak. til hjertestans. Det er fakta, ingen konspirasjonsteori.

Akkurat på samme måte som om en har lett hodepine en kveld så kan en ikke utelukke at det er første symptom på en uoppdaget glioblastom i storehjernen, men sannsynligheten er så ekstremt liten at spekulering er helt meningsløst.

En spør aldri om noe "kan" være årsaken, men isteden hvor sannsynlig er årsaken eller hvilken tilstand er mest sannsynlig årsaken til hendelsen. 

Skrevet
Gregarious skrev (41 minutter siden):

Nei overhodet ikke, en kan ta slike forekomster å gjøre følgende:
En kan gjerne anta at dette ikke representerer den generelle forekomsten, men er et avvik fra hva en forventer og finne i denne populasjonen.  Det en så kan gjøre er å se på hvor stor sannsynlighet er det for at et slik avvik forekommer. 

Bare for å ta noen tall for å lage et eksempel, la oss tenke at den generell forekomsten er 1 til 10.000, men en uventet finner 4 av 100. Da kan en regne ut hvor tilfeldig dette er, eller hvor sannsynlig det er at en slik "samling" forekommer.
Dette kan regnes ut ved hjelp av en binomisk fordelings formel, i dette eksempelet ville det vert så usannsynlig at tallet er i praksis 0.

Dette er viktig fordi det å hevde at 1-4 av 100 er døde som følge av vaksinen er et så enormt statistisk avvik når en har så ekstremt stort datagrunnlag. 

1-4 av 100 kan selvsagt dø av bivirkninger, selv om mortaliteten er mye lavere i en stor gruppe, i Norge, eller i verden. 1 av 2 kan også dø av vaksinen, det betyr ikke at det er i nærheten av 50% mortalitet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Gregarious skrev (2 minutter siden):

Akkurat på samme måte som om en har lett hodepine en kveld så kan en ikke utelukke at det er første symptom på en uoppdaget glioblastom i storehjernen, men sannsynligheten er så ekstremt liten at spekulering er helt meningsløst.

En spør aldri om noe "kan" være årsaken, men isteden hvor sannsynlig er årsaken eller hvilken tilstand er mest sannsynlig årsaken til hendelsen. 

Men om man i forkant har hatt en tilstand som man vet at øker risikoen for glioblastom, så er det greit å være på vakt. Forebygge tilstanden hos andre, bedre oppfølging av de som rammes av tilstanden osv....

Om sammenhengen mellom tilstanden (og årsaken til tilstanden) og glioblastom forblir ukjent/avføyd vil dette være negativt for folkehelsen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Gregarious skrev (16 minutter siden):

Dersom du har nyoppstått hodepine som ikke går over, eller kommer hyppig, går du selvsagt til lege. Mest sannsynlig er det ikke noe veldig alvorlig, men det kan være det, derfor er det viktig at det sjekkes.

Hjertestans hos unge vaksinerte er ikke usannsynlig, da hjertemuskelbetennelse er en kjent bivirkning som uoppdaget KAN føre til hjertestans.

Ved å se vaksinestatus på uventede døde i Norge, kan man lett se om det er en større økning i dødsfall hos vaksinerte vs uvaksinerte. 

Endret av anonym111111
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
anonym111111 skrev (26 minutter siden):

Dersom du har nyoppstått hodepine som ikke går over, eller kommer hyppig, går du selvsagt til lege. Mest sannsynlig er det ikke noe veldig alvorlig, men det kan være det, derfor er det viktig at det sjekkes.

Hjertestans hos unge vaksinerte er ikke usannsynlig, da hjertemuskelbetennelse er en kjent bivirkning som uoppdaget KAN føre til hjertestans.

Ved å se vaksinestatus på uventede døde i Norge, kan man lett se om det er en større økning i dødsfall hos vaksinerte vs uvaksinerte. 

og hjertebetennelse er enda hyppigere etter smitte

og om du er vaksinert for 1 år siden og Korona for 3 mnd siden hva er årsaken.?  Hvis  du i risikosonen vaksinert , telles det på lik linje med uvaksiner ikke risiko sone.? 

i tilegg til en drøss av andre ukjente faktorer

man kan ikke telle på den måren.  åpenbart  

Endret av Lana01
  • Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...