Gå til innhold

Bekymret for hjertestans

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Lana01 skrev (20 minutter siden):

og hjertebetennelse er anda hyppigere etter smitte

og om du er vaksinert for 1 år siden og Korona for 3 mnd siden hva er årsaken.?  Hvis  du i risikosonen vaksinert , telles det på lik linje med uvaksiner ikke risiko sone.? 

i tilegg til en drøss av andre ukjente faktorer

man kan ikke telle på den måren.  åpenbart  

Min erfaring fra norske sykehus er at de fleste unge som har fått hjertemuskelbetennelse, er vaksinerte, og har fått det av vaksinen. Har du tallene dine fra Norge?

Selvfølgelig er det uendelig mange andre faktorer som også teller inn. Vaksinestatus kan allikevel offentliggjøres, vaksinestatus på døde og innlagte ble publisert hver dag i 2021-2022 sålenge tallene var lavere for vaksinerte vs uvaksinerte. Da var det mange som IKKE tok hensyn til andre faktorer, men antok at det var vaksinen som fungerte. Når tallene for vaksinerte økte vs uvaksinerte, forsvant de fra alle aviser. Merkelig…

Endret av anonym111111
Videoannonse
Annonse
Skrevet
anonym111111 skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig er det uendelig mange andre faktorer som også teller inn. Vaksinestatus kan allikevel offentliggjøres, vaksinestatus på døde og innlagte ble publisert hver dag i 2021-2022 sålenge tallene var lavere for vaksinerte vs uvaksinerte. Da var det mange som IKKE tok hensyn til andre faktorer, men antok at det var vaksinen som fungerte. Når tallene for vaksinerte økte vs uvaksinerte, forsvant de fra alle aviser. Merkelig…

Nå er det uendelig  mye annet som som spiller inn en hjertebetennelse. og hvofor .så opphengt i Norge? man kan ikke luke ut kun  det som passer 

Er Sverige Tyskland  ellet Uk så mye anderledes . Jeg tenker man må ta med alt den forskning som finnes .og det er mye  som viser mye mer en kun hjertebetennelse , internasjonal forskning viser også at hjertebetennelse er langt hyppigere og også mer alvorlig etter smitte 

Ettersom flere og fler blir vaksinerte, så vil også forholdet hvor mange som dør vaksinerte vis av vis vaksinerte øke. du ser det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
anonym111111 skrev (1 time siden):

1-4 av 100 kan selvsagt dø av bivirkninger, selv om mortaliteten er mye lavere i en stor gruppe, i Norge, eller i verden. 1 av 2 kan også dø av vaksinen, det betyr ikke at det er i nærheten av 50% mortalitet.

Ja som sagt, det er mulig(teoretisk). 

Om den generelle mortaliteten er eksempelvis er 1 - 10.000 eller 0.01% etter vaksinen (Den er selvsagt ekstremt mye mindre) så vil sannsynligheten for å finne 4 mortaliteter i en randomisert gruppe av 100 individer ha en sannsynlighet på  1 til 2,6 milliarder. Eller du ville måtte undersøke 2,6 milliarder grupper av 100 personer før du fant 1 gruppe med 4 dødsfall i.

Nå er mortaliteten etter vaksinen uendelig mye mindre en dette så det ville i praksis ikke eksistere.

Ser du problemet med argumentasjonen din? 

Endret av Gregarious
  • Nyttig 2
Skrevet
anonym111111 skrev (6 timer siden):

Min erfaring fra norske sykehus er at de fleste unge som har fått hjertemuskelbetennelse, er vaksinerte, og har fått det av vaksinen. Har du tallene dine fra Norge?

I den tiden var deg også utrolig mange fler som hadde fått vaksiner enn som hadde fått covid. Så tallene tyder på at kan være om flere hadde blitt syke (som følge av manglende vasinkasjon, vaksinene er jo bevist effektiv mot alvorlig smitte) hadde blitt rammet av myokarditt av sykdom enn av vaksine. Du må forstå tallgrunnlaget.

Anonymkode: f1f3d...e1b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei men der kan være en arvelig sykdom i området som ikke takler vaksina. 

Anonymkode: 3aeae...5b6

Eller bare en cluster av genfeil som disponerer for hjertestans uten noen sammenheng med vaksina. Genfeil er i motsetning til vaksinebivirkninger sterkt knyttet til geografi (av naturlige årsaker)

• Nyttig 1
Skrevet
Gregarious skrev (9 timer siden):

Ja som sagt, det er mulig(teoretisk). 

Om den generelle mortaliteten er eksempelvis er 1 - 10.000 eller 0.01% etter vaksinen (Den er selvsagt ekstremt mye mindre) så vil sannsynligheten for å finne 4 mortaliteter i en randomisert gruppe av 100 individer ha en sannsynlighet på  1 til 2,6 milliarder. Eller du ville måtte undersøke 2,6 milliarder grupper av 100 personer før du fant 1 gruppe med 4 dødsfall i.

Nå er mortaliteten etter vaksinen uendelig mye mindre en dette så det ville i praksis ikke eksistere.

Ser du problemet med argumentasjonen din? 

Nå ble det bekreftet at to unge gutter fra samme sted, på samme tid, og innlagt ved samme sykehus, fikk hjertemuskelbetennelse av vaksinen. At noen med upppdaget hjertemuskelbetennelse av vaksinen får hjertestopp under feks fysisk aktivitet er ikke helt usannsynlig, altså. At vaksinen kan være en medvirkende årsak til slike dødsfall er en reell mulighet, ikke konspirati.

Når man hele tiden ser bort fra mulige bivirkninger av vaksinen, fordi man mener det er for usannsynlig, vil jo mulige bivirkninger overses, og tallene man går ut fra være feil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Lana01 skrev (10 timer siden):

Nå er det uendelig  mye annet som som spiller inn en hjertebetennelse. og hvofor .så opphengt i Norge? man kan ikke luke ut kun  det som passer 

Er Sverige Tyskland  ellet Uk så mye anderledes . Jeg tenker man må ta med alt den forskning som finnes .og det er mye  som viser mye mer en kun hjertebetennelse , internasjonal forskning viser også at hjertebetennelse er langt hyppigere og også mer alvorlig etter smitte 

Ettersom flere og fler blir vaksinerte, så vil også forholdet hvor mange som dør vaksinerte vis av vis vaksinerte øke. du ser det?

Hjertemuskelbetennelse er et eksempel, siden flere unge jeg kjenner til har fått det av vaksinen og det er en kjent bivirkning. Uoppdaget kan den føre til, eller være en medvirkende årsak til hjertestans og uventet død hos unge ellers friske personer.

Jeg mener at vaksinestatus for døde i Norge bør offentliggjøres, fordi det er tall som finnes og er enkelt å legge ut. Andre tall legges ut, selv om personer med for lite kunnskap ikke kan trekke relevant informasjon ut av dem heller. Synes ikke akkurat disse tallene bør skjules, da de viser om det er en større økning av dødsfall hos vaksinerte vs uvaksinerte i Norge nå.

Endret av anonym111111
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I den tiden var deg også utrolig mange fler som hadde fått vaksiner enn som hadde fått covid. Så tallene tyder på at kan være om flere hadde blitt syke (som følge av manglende vasinkasjon, vaksinene er jo bevist effektiv mot alvorlig smitte) hadde blitt rammet av myokarditt av sykdom enn av vaksine. Du må forstå tallgrunnlaget.

Dette handler ikke om hva jeg forstår, jeg har garantert høyere utdanning enn deg i matematikk. Jeg forstår selvsagt at det dør flest vaksinerte, når omtrent hele Norge er vaksinert, men ønsker å se om økningen er størst hos vaksinerte eller uvaksinerte. Tror du alle som ikke er enige med deg er dumme? Det er isåfall en innstilling du bør legge fra deg.

Det handler om at noen tall velges å legges ut offentlig, mens andre tall bevisst skjules. 
Mange forsto ikke at det var andre faktorer enn vaksinestatus som spilte inn når tall om uvaksinerte innlagte lå på topp i VG hver dag heller, men tallene BLE publisert.

Endret av anonym111111
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Denne tråden har i utgangspunktet null med verken korona eller vaksiner å gjøre. TS spør om råd for å hanskes med sin angst for hjertestans. Likevel må den ødelegges med "tEnK oM dEt eR pGa vAksInE". Alle har fått med seg hva du mener om dette temaet for lenge siden. Vis litt respekt for andres tråd.

Anonymkode: 80832...50f

Støtter denne☝️ Denne tråden er jo helt ødelagt av vaksineprat. Hjelper ikke akkurat for noen som har helseangst...

Anonymkode: c171a...dc1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
anonym111111 skrev (29 minutter siden):

Dette handler ikke om hva jeg forstår, jeg har garantert høyere utdanning enn deg i matematikk. Jeg forstår selvsagt at det dør flest vaksinerte, når omtrent hele Norge er vaksinert, men ønsker å se om økningen er størst hos vaksinerte eller uvaksinerte. Tror du alle som ikke er enige med deg er dumme? Det er isåfall en innstilling du bør legge fra deg.

Det handler om at noen tall velges å legges ut offentlig, mens andre tall bevisst skjules. 
Mange forsto ikke at det var andre faktorer enn vaksinestatus som spilte inn når tall om uvaksinerte innlagte lå på topp i VG hver dag heller, men tallene BLE publisert.

Det blir jo helt håpløst. Om en kun tar hensyn til vaksinert ikke vaksinert og glemmer alle andre faktorer. Er du vaksinert for 1 år siden og hadde korona for 2 måneder siden, og får hjertestans? Med dine beregninger så vil da vaksinen være årsaken ? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Lana01 skrev (21 minutter siden):

Det blir jo helt håpløst. Om en kun tar hensyn til vaksinert ikke vaksinert og glemmer alle andre faktorer. Er du vaksinert for 1 år siden og hadde korona for 2 måneder siden, og får hjertestans? Med dine beregninger så vil da vaksinen være årsaken ? 

Selvfølgelig må man ta hensyn til andre faktorer enn kun om man er vaksinert. Selvfølgelig mener jeg IKKE at disse tallene alene kan vise at vaksinen automatisk er årsaken, selv om jeg ønsker at tallene skal bli lagt fram.

Klarer du å lese mine innlegg? Spør fordi du tillegger meg meninger jeg ikke har, og tolker enkle setninger feil. Tror du de som er uenige med deg er dumme, eller er det du selv som er dum? Eller er det andre årsaker til at du svarer meg slik du gjør?

Som jeg skrev i innlegget du svarte på, har tall på om døde og innlagte var vaksinerte blitt lagt fram tidligere, når tallene var i vaksinertes favør. Hvorfor mener du de ikke kan legges fram nå? Det finnes alltid personer som ikke er kompetente til å lese og tolke statistikk og tall, men mye legges fram allikevel, mens noe desverre holdes skjult.

Selv om man må ta hensyn til andre faktorer er det nødvendig å dele inn døde/syke i vaksinerte (1 eller flere doser, uavhengig av vaksinetidspunkt) og uvaksinerte (0 doser). Dette er en nødvendig del av å finne ut om vaksinen har flere bivirkninger enn først antatt, og om det kan komme fram langsiktige bivirkninger.

Endret av anonym111111
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lana01 skrev (15 minutter siden):

Om den som får hjertestans fikk myokarditt etter vaksinen, så er det muligheter for at vaksinen og ikke sykdommen er skyld i hjertestansen, ja. 

Som du selv påpeker så er det flere faktorer å ta hensyn her. Jeg husker dog at du var en av de fremste til å kjøpe og fremme fremstillingen om at de "uvaksinerte" ble oftere innlagt på sykehus. Den gang var det ikke så nøye om de innlagte hadde andre risikofaktorer av betydning for sykdomsforløpet. Husker du?

Anonymkode: 821ee...e50

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
anonym111111 skrev (4 timer siden):

Nå ble det bekreftet at to unge gutter fra samme sted, på samme tid, og innlagt ved samme sykehus, fikk hjertemuskelbetennelse av vaksinen.

Før jeg kommenterer vil jeg gjerne lese dette. Link?

• Nyttig 1
Skrevet
anonym111111 skrev (4 timer siden):

Når man hele tiden ser bort fra mulige bivirkninger av vaksinen, fordi man mener det er for usannsynlig, vil jo mulige bivirkninger overses, og tallene man går ut fra være feil.

Man ser ikke bort fra bivirkninger, det har en aldri gjort. Men en må faktisk undersøke med vitenskapelige metoder, det har vel knapt vert noe legemiddel i verdenshistorien som er så overvåket som denne vaksinen. 

• Nyttig 2
Gjest goldlion
Skrevet

Det er vel  en grunn til at vaksinen etterhvert ble frarådet unge menn under 30 år, og nå ikke anbefales i det hele tatt til unge og friske mennesker. Det er legitimt å kunne bli litt småbekymret om mange unge rundt deg dør plutselig av hjertestans når man vet at myokarditt er en av de største årsakene til plutselig død hos unge mennesker. Men det går vel an å få sjekket hjertet dersom man opplever symptomer? 

Skrevet (endret)
Gregarious skrev (51 minutter siden):

Før jeg kommenterer vil jeg gjerne lese dette. Link?

Ønsker ikke å nevne de jeg kjenner, men det har bl.a stått om to unge gutter i nasjonal media (VG tror jeg) som var innlagt ved Sykehuset i Tønsberg. Disse fikk bekreftet at deres myokarditt var en direkte bivirkning av vaksinen.

Det finnes selvsagt mange andre eksempler, men ikke alle ønsker å stå fram i media, og heller ikke alle FÅR spalteplass i media. Artiklene om disse to guttene sto i VG, tror jeg, og var vinklet veldig positivt. Fokuset i den ene artikkelen var at han ene var glad at han hadde tatt vaksinen, selv om han hadde fått denne bivirkningen. Han ønsket å beskytte de svake, og det var et bilde av han fra sykesenga, om jeg husker riktig. Artiklene kan du søke opp selv om du ønsker, men som sagt finnes det mange som angrer på vaksinen etter å fått myokarditt, men media var ikke like opptatt av disse.

Myokarditt er forøvrig en kjent bivirkning av vaksinen, så jeg forstår ikke hvorfor du trenger og ønsker dokumentasjon om enkeltpersoner som har fått dette. 

Endret av anonym111111
  • Liker 1
Skrevet
goldlion skrev (37 minutter siden):

Det er vel  en grunn til at vaksinen etterhvert ble frarådet unge menn under 30 år, og nå ikke anbefales i det hele tatt til unge og friske mennesker. Det er legitimt å kunne bli litt småbekymret om mange unge rundt deg dør plutselig av hjertestans når man vet at myokarditt er en av de største årsakene til plutselig død hos unge mennesker. Men det går vel an å få sjekket hjertet dersom man opplever symptomer? 

Den ble ikke frarådet, det ble anbefalt å ta Pfizer vaksinen. 
Siden samfunnet har bygget om immunitet samt at de dominerende virusene nå er vesentlig mindre virulente så vil naturligvis anbefalinger endre seg.

Som sagt så er det ikke registrert ett eneste dødsfall av myokarditt som har oppstått etter vaksine i hele Norden. 

• Nyttig 2
Skrevet
anonym111111 skrev (11 minutter siden):

Ønsker ikke å nevne de jeg kjenner, men det har bl.a stått om to unge gutter i nasjonal media (VG tror jeg) som var innlagt ved Sykehuset i Tønsberg. Disse fikk bekreftet at deres myokarditt var en direkte bivirkning av vaksinen.

Det finnes selvsagt mange andre eksempler, men ikke alle ønsker å stå fram i media, og heller ikke alle FÅR spalteplass i media. Artiklene om disse to guttene sto i VG, tror jeg, og var vinklet veldig positivt. Fokuset i den ene artikkelen var at han ene var glad at han hadde tatt vaksinen, selv om han hadde fått denne bivirkningen. Han ønsket å beskytte de svake, og det var et bilde av han fra sykesenga, om jeg husker riktig. Artiklene kan du søke opp selv om du ønsker, men som sagt finnes det mange som angrer på vaksinen etter å fått myokarditt, men media var ikke like opptatt av disse.

Myokarditt er forøvrig en kjent bivirkning av vaksinen, så jeg forstår ikke hvorfor du trenger og ønsker dokumentasjon om enkeltpersoner som har fått dette. 

Din påstand var : "Nå ble det bekreftet at to unge gutter fra samme sted, på samme tid, og innlagt ved samme sykehus, fikk hjertemuskelbetennelse av vaksinen."

Jeg finner bare artikler om personer fra forskjellige steder innlagt ved forskjellige sykehus.
Når du kommer med en slit påstand så må du kunne vise til det. 

Men ja du synes vel det er unødvendig at jeg ber om dokumentasjon, særlig om dette er BS. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Gregarious skrev (38 minutter siden):

Din påstand var : "Nå ble det bekreftet at to unge gutter fra samme sted, på samme tid, og innlagt ved samme sykehus, fikk hjertemuskelbetennelse av vaksinen."

Jeg finner bare artikler om personer fra forskjellige steder innlagt ved forskjellige sykehus.
Når du kommer med en slit påstand så må du kunne vise til det. 

Men ja du synes vel det er unødvendig at jeg ber om dokumentasjon, særlig om dette er BS. 

Det ligger ute en artikkel fra nrk Østfold  fra sep. 2021 der det står mest om den ene gutten, men de bekrefter to unge er blitt innlagt med hjertemuskelbetennelse av vaksinen. Flere ble innlagt senere, spesielt etter 2. dose. Samme var tilfelle i Tønsberg, de sto det om i VG om jeg husker riktig. Jeg vet det ble bekreftet, men du kan lete opp artiklene selv.

Hvorfor mener du det er rart at jeg vet om to som var innlagt ved samme sykehus samtidig? Det står ikke om alle som ble innlagt for dette i media, og jeg ønsker ikke å nevne de jeg kjenner. 

Forstår ikke hvorfor det er så viktig for deg å få bekreftet tilfeller av noe som allerede er en kjent bivirkning.

Endret av anonym111111
  • Liker 1
Gjest goldlion
Skrevet
Gregarious skrev (41 minutter siden):

Den ble ikke frarådet, det ble anbefalt å ta Pfizer vaksinen. 
Siden samfunnet har bygget om immunitet samt at de dominerende virusene nå er vesentlig mindre virulente så vil naturligvis anbefalinger endre seg.

Som sagt så er det ikke registrert ett eneste dødsfall av myokarditt som har oppstått etter vaksine i hele Norden. 

Moderna ble frarådet i Norden. 

Trodde at det var fordi viruset har mutert at anbefalingene endret seg? Du tenker at vi har bygget opp flokkimmunitet, slik som Sverige hadde som strategi?

Hvordan vet man om mennesker som plutselig dør av hjertestans har myokarditt? Blir det foretatt obduksjon av alle, eller er det opp til pårørende? Må man bekoste dette selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...