Gå til innhold

Bekymret for hjertestans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke slutte å bekymre meg for at hjerte plutselig skal stoppe!

Sitat

Har dere noen nyttige råd eller tanker?

Anonymkode: d35ac...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen årsaker til at hjertet ditt skal stanse da? Hvis ikke er det bare sykelig.

Anonymkode: e569b...c39

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er en irrasjonell angst over noe man ikke kan styre om skjer eller ikke. Prøve å akseptere at det er enkelte ting her i verden man ikke rår over på en eller annen måte om du får tanken må du bare prøve å la den fare og ikke gi den plass. Stopp opp og tenk på noe hyggelig i steden de gangene du henger ved tanken etterhvert så er det lettere å stoppe gnagingen på det.   Får du hjertestans så merker du jo ikke noe til det. Du blir bare borte. 

Anonymkode: 830fc...157

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er høyst uvanlig blant unge mennesker, spesielt hvis du ikke har fått påvist perikarditt eller myokarditt etter Covid-vaksinen. Så jeg hadde forsøkt å la det gå, men oppsøk profesjonell hjelp om du får helseangst. 

Anonymkode: e9861...9da

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og hva så? Hva er det verste som kan skje? Katastroferanker hjelper deg ikke.

Anonymkode: f4d58...477

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette er høyst uvanlig blant unge mennesker, spesielt hvis du ikke har fått påvist perikarditt eller myokarditt etter Covid-vaksinen. Så jeg hadde forsøkt å la det gå, men oppsøk profesjonell hjelp om du får helseangst. 

Anonymkode: e9861...9da

Grunnen til at jeg har blitt så redd for det er at jeg er ung og over de siste par årene har 4 stykker på min alder dødd av hjertestans.. og jeg bor et sted med noen hundre innbyggere

• Hjerte 3
Skrevet

Hold deg opptatt med familie, venner osv… ellers meld deg på noe svømming kurs eller lignende som du kan holde deg opptatt hverdager at du ikke tenker på det i det heletatt.

Anonymkode: c0382...2ef

• Hjerte 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg har blitt så redd for det er at jeg er ung og over de siste par årene har 4 stykker på min alder dødd av hjertestans.. og jeg bor et sted med noen hundre innbyggere

Gå til fastlegen med din bekymring. Han kan lytte på hjertet ditt og evt ta en EKG. Så kan du få avkreftet frykten.

Anonymkode: 476a7...fbd

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Før eller senere kommer det til å stoppe.

Anonymkode: 3462b...85b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du ikke er slekt trenger du ikke bekymre deg. 

Anonymkode: 3aeae...5b6

Skrevet

Kunne skrevet hovedinnlegget selv, har også fått angst for dette selv om jeg vet at det ikke er noe feil hos meg (har sjekket). Sjekken hjalp dessverre ikke på engstelsen...

Anonymkode: 956e6...792

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Høres veldig merkelig ut. Ble de obdusert? Var de vaksinerte?

Anonymkode: e955b...86b

• Liker 4
Skrevet

Når du har vært hos legen, fått bekreftet at alt er normalt og du fremdeles er redd så anbefaler jeg kognitiv terapi! Prøv for eksempel appen Tankevirus. Du kan finne masse selvhjelp på helsenorge.no også.

Anonymkode: 80832...50f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fælt å si det, men jeg tenker i de samme retninger. Føler at dette med konsekvenser av vaksinene ikke blir tatt fullt på alvor, så man kan liksom aldri vite sikkert at vaksine ikke er årsak. Dette tenker jeg i flere sammenhenger, og ikke bare ved hjertestans. 

Anonymkode: 821ee...e50

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke merkelig og skjedde flere før vaksine og, dette er ikke noe nytt.

Anonymkode: 4b7a0...449

Skrevet

Når jeg får slike tanker, og de er vanskelige å stoppe, så sier jeg heller til meg selv at de ikke er nyttige nå fordi de er så urealistiske. Kan heller ta de opp igjen når jeg er 80 og de blir mer realistiske. 

Anonymkode: ae22c...484

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke merkelig og skjedde flere før vaksine og, dette er ikke noe nytt.

Anonymkode: 4b7a0...449

Du synes ikke det er rart at fire unge fra samme lille sted, dør av samme årsak (hjerte), på ca samme tid? 

Hva skal til for at du er åpen for å se på muligheten for at koronavaksinen kan ha flere bivirkninger enn først antatt?

Endret av anonym111111
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har hjerteproblemer i familien og selv valgte jeg og be om en skikkelig sjekk og jeg var helt fin viste det seg. Anbefaler det samme hvis du er bekymret for det.

Anonymkode: 73d74...84b

Skrevet
anonym111111 skrev (3 timer siden):

Du synes ikke det er rart at fire unge fra samme lille sted, dør av samme årsak (hjerte), på ca samme tid? 

Hva skal til for at du er åpen for å se på muligheten for at koronavaksinen kan ha flere bivirkninger enn først antatt?

Det er ingen forskning overhodet som støtte denne konspirasjonen, den som faktisk ødelegger hjerte helse er COVID infeksjonen.  De ekstremt få tilfellene som er knyttes til vaksine har vert milde og forbigående, samt at de er ekstremt mye mer sjelden en de alvorlige komplikasjonene infeksjonen kan gi.

• Liker 1
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vet ikke hva slags "trøst" du ønsker her, men det er vel helt på topp av hva som er de "beste" måtene å dÆvve på, tror jeg :vetikke: Det er jo noe, iaf. :opplyser:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...