Gå til innhold

Har alle barneforsikring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja med uføredekning.  Tryggest å gjøre det tidlig.  Vi var litt sent ute med eldste og hun rakk å få dren i mellomtiden.  Da ble det et unntak i forsikringen (øreproblematikk).  Så med yngste tegnet vi ved fødsel.  Som andre nevner så kan de videreføre uten helseattest når de er større. 

Anonymkode: 92474...a5b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Storebrand sin barneforsikring og har hatt den siden de ble født (2007 og 2010). Hver gang vi har hatt en oppgang av forsikringer etter det er svaret alltid at den er det ingen som matcher. Så den beholder vi. 

Anonymkode: 16186...d63

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har Storebrand sin barneforsikring og har hatt den siden de ble født (2007 og 2010). Hver gang vi har hatt en oppgang av forsikringer etter det er svaret alltid at den er det ingen som matcher. Så den beholder vi. 

Anonymkode: 16186...d63

Den ser fin ut, og i tillegg har husforsikringen ombygging for rullestolbruker. Det er verdt å sjekke om man f.eks har LO Favør. Tror ikke den pleide å dekke ombygging, og da er det viktig at barneforsikringen gjør det.

Anonymkode: f56f9...238

Skrevet

Velferdsstaten gir det som er NØDVENDIG ja, men ikke et gram mer. Med forsikring kan man sørge for et litt bedre liv for et barn som kanskje havner i en ulykke og blir ufør grunnet store skader. Man får mer til ombygging av bolig etc. 

Anonymkode: fd738...82c

Skrevet

Ja selvfølgelig 

Anonymkode: e8e63...ded

Skrevet

Nei. Hadde uansett ikke råd til det da de var små, og nå er de snart voksne. 

Etter hva jeg har lest om dette, så får man svært lite igjen for en slik forsikring. For det første er det (heldigvis) lite sannsynlig at det skal skje noe i utgangspunktet. For det andre er det en masse unntak i sånne forsikringer som gjør at man kanskje ikke får det man tror man skulle få dersom uhellet skulle være ute. Som flere har påpekt, så reklamerer disse forsikringene for ting som man uansett får via folketrygden. Dette er et område det er veldig enkelt å lure folk på, forsikringsselskapene tjener fett på bekymrede foreldre... 

Anonymkode: 83136...97c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 13.12):

Vi har det ikke, har tenkt at velferdsstaten gir den behandling som er nødvendig om barna skulle bli syke eller skadde. 

Men etter å ha snakket med venner og kolleger får jeg inntrykk av at man burde ha barneforsikring, så dette må jeg sette meg inn i. Har dere forsikring på deres barn?

Anonymkode: d74d4...adc

Jeg får ikke. Kun basis, og det er jeg ikke interessert i

Skrevet

Vi har ikke det. 

Anonymkode: 21524...a36

Skrevet

Ei venninne gikk på en real smell med sitt barn, hu glemte å tegne forsikring. Så midt i utredning ved 1 år kom hu på det. Da var det ikke mulig. Fikk til slutt diagnose og gikk glipp av MASSE MASSE PENGER 😧

Anonymkode: 05b80...37b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 17.39):

Etter hva jeg har lest om dette, så får man svært lite igjen for en slik forsikring. For det første er det (heldigvis) lite sannsynlig at det skal skje noe i utgangspunktet. For det andre er det en masse unntak i sånne forsikringer som gjør at man kanskje ikke får det man tror man skulle få dersom uhellet skulle være ute. Som flere har påpekt, så reklamerer disse forsikringene for ting som man uansett får via folketrygden. Dette er et område det er veldig enkelt å lure folk på, forsikringsselskapene tjener fett på bekymrede foreldre... 

Vil ikke si å få utbetalt 750.000 kr lite. Pluss utvidet hjelpestønaden i 5 år, som her tilsvarte nesten 43.000kr hvert år utbetalt i 5 år. Pga diagnose so. Kom. Pluss at en vet hvis diagnosen gjør at det ikke vil klare å jobbe så vil de få mer en minste utbetaling fra nav

Anonymkode: 2c108...e92

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.1.2024 den 21.19):

Så leit å høre. Håper barnet er bedre nå. Vi  opplevde også at et barn i nær krets fikk kreft og siden de hadde forsikret barnet fikk begge være hjemme med det (med pleiepenger) under behandling og ikke bare én.

Anonymkode: db9bb...3c5

Dette kan man få uten forsikring også, altså.

Skrevet

Jeg har ikke barneforsikring på noen av barna, og tenker først og fremst de forsøker å selge oss noe ved å spille på samvittigheten vår, men som i mange tilfeller ikke gir så mye mer enn hva velferdsstaten dekker. Vi sparer for øvrig til barna.

Jeg er en av de som (dessverre) har fått oppleve hvor godt velferdsstaten stiller opp når en krise rammer, og ble faktisk overrasket over hvor mye som ble ordnet for oss, både praktisk og økonomisk. Jeg kan ikke se for meg hva en barneforsikring skulle vært godt for utover det vi allerede fikk dekket. Det ville blitt en evt utbetaling til utgifter vi ikke hadde.

Skrevet

Selvsagt. Både barneforsikring med god uføredekning + privat behandlingsforsikring. 

Anonymkode: 6b572...379

Skrevet
Vera Vinge skrev (19 minutter siden):

Jeg har ikke barneforsikring på noen av barna, og tenker først og fremst de forsøker å selge oss noe ved å spille på samvittigheten vår, men som i mange tilfeller ikke gir så mye mer enn hva velferdsstaten dekker. Vi sparer for øvrig til barna.

Jeg er en av de som (dessverre) har fått oppleve hvor godt velferdsstaten stiller opp når en krise rammer, og ble faktisk overrasket over hvor mye som ble ordnet for oss, både praktisk og økonomisk. Jeg kan ikke se for meg hva en barneforsikring skulle vært godt for utover det vi allerede fikk dekket. Det ville blitt en evt utbetaling til utgifter vi ikke hadde.

Da har dere vært delvis heldig. Vi fikk ikke hjelp fra staten da barnet her fikk sin diagnose uten om sengetøy alarm, fall alarm osv. Ombygging slik ar vi fikk soverom i samme etasje fikk vi ikke. Vi søkte på mye som ergoterapaut osv mente vi burde ha rett på å fikk avslag hver gang. Vet enkelte som bor i andre kommuner har fått mer hjelp

Hadde vi ikke hatt forsikring hadde det ikke gått. Her betale forsikring ombygging. Barne fikk og 750.000 som står på konto, fikk å utbetale utvider hjelpe stønad i 5 år. Of vi vet at hvis der viser seg at barnet ikke vil klare full jobb med epilepsi så vil det å få utbetalt via forsikring.  Slipper å få minste utbetaling. 

Skrevet

Vi har ikke barneforsikring, gått fint så langt i 13 år og håper det forsetter å gå bra! 🤞🏻

Anonymkode: 5b1b4...5d0

Skrevet

Obs barneforsikring. Har et vennepar hvor datteren en diagnose. Alle forsikringene inkludert barneforsikringen stod i fars navn. Da de skilte seg, var det han som fikk utbetalt den månedlige tilleggssummen til hjelpestønad. De hadde store utgifter relatert til sykdommen, men det var i stor grad mor som betalte dem. Verdt å tenke over hvis man har felles økonomi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da har dere vært delvis heldig. Vi fikk ikke hjelp fra staten da barnet her fikk sin diagnose uten om sengetøy alarm, fall alarm osv. Ombygging slik ar vi fikk soverom i samme etasje fikk vi ikke. Vi søkte på mye som ergoterapaut osv mente vi burde ha rett på å fikk avslag hver gang. Vet enkelte som bor i andre kommuner har fått mer hjelp

Hadde vi ikke hatt forsikring hadde det ikke gått. Her betale forsikring ombygging. Barne fikk og 750.000 som står på konto, fikk å utbetale utvider hjelpe stønad i 5 år. Of vi vet at hvis der viser seg at barnet ikke vil klare full jobb med epilepsi så vil det å få utbetalt via forsikring.  Slipper å få minste utbetaling. 

Det er sikkert noe forskjeller på dette ut fra hvilken kommune man bor i. Men jeg har også innsett i ettertid at det er ting vi kunne søkt om (og evt fått avslag på), som det ikke falt oss inn å søke om. Gjorde noen ting litt tungvint, antakelig, eller kreativt evt, som løste en del problemer uten å måtte be om noe. Feks det med soverom - hadde samme problem som dere, men valgte da at vi foreldrene splittet oss om natta framfor å bygge om, til vi fant en bedre løsning etter en god stund.

Skrevet

Vi har det nå... Men vi hadde det ikke i 2013 da det ene barnet ble så hardt skadet at det er 100% pleietrengende resten av livet 😢

For de som ikke har; skaff dere det!!! 

Anonymkode: 90a3f...0d7

• Hjerte 1
Skrevet

Ja heldigvis.

Barnet var i en ulykke (fritidsaktivitet) og fikk en varig skade i ankel/fot.

Fikk 10.000,- fordi h*n var innlagt på sykehus i over 10 dager + fått igjen for all kjøring til/fra sykehus, bandasjemateriell, medisiner osv.

Og barnet fikk erstatning på 200.000 kr pga noe nedsatt funksjon i ankelen/beinet.

Anonymkode: ae44d...dca

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 17.39):

Det koster rundt hundre kroner i mnd.

Anonymkode: 90534...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...