Gå til innhold

Har alle barneforsikring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, og jeg tror ikke det er mange av de som har barneforsikring som faktisk har satt seg inn i hvor lite de faktisk får igjen for det. For de ekstremt få som den over her som skriver om alt de fikk av ny bil og ditt og datt så er det fryktelig mange som får lite eller ingenting fordi det er så mange forbehold for utbetaling. Dette er et "behov" forsikringsselskapene får oss til å tro at vi har. Det er big business for dem og de vet akkurat hva de skal spille på for å ro i land lettlurte foreldre. 

Anonymkode: 15503...002

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg tegnet forsikring når datteren min ble født. Vi har allerede fått bruk for den. Fikk en engangsutbetaling når datteren vår fikk hjelpestønad stats 2.  Hun vil få utbetaling når hun mest sannsynlig blir ung ufør også. 

Anonymkode: 5df2b...ffe

• Hjerte 1
Skrevet

Ja. Prioriterer det foran alt til barnet mitt. Hadde jeg hatt en slik forsikring hadde livet mitt vært drastisk enklere da jeg ble syk og ufør. Derfor har barnet mitt den beste forsikringen jeg fant. Jeg dropper heller mat og klær til meg selv enn å droppe den.

Anonymkode: 728ea...b7d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei, og jeg tror ikke det er mange av de som har barneforsikring som faktisk har satt seg inn i hvor lite de faktisk får igjen for det. For de ekstremt få som den over her som skriver om alt de fikk av ny bil og ditt og datt så er det fryktelig mange som får lite eller ingenting fordi det er så mange forbehold for utbetaling. Dette er et "behov" forsikringsselskapene får oss til å tro at vi har. Det er big business for dem og de vet akkurat hva de skal spille på for å ro i land lettlurte foreldre. 

Anonymkode: 15503...002

Jeg tror du har i overkant stor tiltro til fremtidens velferdsstat. Det handler ikke om å være lettlurt men om å være realistisk.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har det ikke, har tenkt at velferdsstaten gir den behandling som er nødvendig om barna skulle bli syke eller skadde. 

Men etter å ha snakket med venner og kolleger får jeg inntrykk av at man burde ha barneforsikring, så dette må jeg sette meg inn i. Har dere forsikring på deres barn?

Anonymkode: d74d4...adc

Vi har ikke forsikring. Har et barn som fikk kreft. Velferdsstaten fungerer utmerket. 
Men hvis hen blir veldig preget av senskader etc vil utbetalingene fra nav være sparsommelige. Da hadde det kanskje vært bedre med forsikring, men det får gå. 

Anonymkode: 85f18...6f6

• Hjerte 2
Skrevet

Vi har ikke. 
Har god økonomi og sparer til begge barna på egne sparekontoer. De vil arve en del når den tid kommer. 

Anonymkode: 1a28c...078

Skrevet

Nei, dessverre. Det er ingen som vil forsikre mitt stebarn. Og dessverre for han rakk ikke foreldrene å forsikre ham før han fikk hjerneblødning. 

Det offentlige har gjort vanvittig mye for han, og vi kan bare prise oss lykkelige for at vi bor i Norge. Alle operasjonene, medisinene osv hadde vært forferdelig dyrt i f.eks USA. Det er godt å slippe å velge mellom å dø eller sitte i bunnløs gjeld.

MEN, en slik forsikring kunne ha gjort livet lettere når barnet er eldre. Det handler om f.eks økonomisk hjelp utover uføretrygd osv. Barnet vil automatisk få uføretrygd, og det ville vært beroligende for oss pårørende rundt hvis det i tillegg var annen økonomisk buffer. Min samboer og jeg sparer derfor ganske mye til min stesønn, for å sikre han når vi går bort.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Nei, det har vi ikke. Etter hva jeg har hørt og lest så er det lite som dekkes, mye som de sier de dekker som også det offentlige dekker og at man virkelig må krangle seg til rettighetene sine. 

Anonymkode: 80652...07e

• Liker 2
Skrevet

Fikk avslag grunnet sykdommen hennes. 😕

Anonymkode: 8a3b1...53c

• Hjerte 2
Skrevet
SPOCA skrev (9 minutter siden):

Nei, dessverre. Det er ingen som vil forsikre mitt stebarn. Og dessverre for han rakk ikke foreldrene å forsikre ham før han fikk hjerneblødning. 

Det offentlige har gjort vanvittig mye for han, og vi kan bare prise oss lykkelige for at vi bor i Norge. Alle operasjonene, medisinene osv hadde vært forferdelig dyrt i f.eks USA. Det er godt å slippe å velge mellom å dø eller sitte i bunnløs gjeld.

MEN, en slik forsikring kunne ha gjort livet lettere når barnet er eldre. Det handler om f.eks økonomisk hjelp utover uføretrygd osv. Barnet vil automatisk få uføretrygd, og det ville vært beroligende for oss pårørende rundt hvis det i tillegg var annen økonomisk buffer. Min samboer og jeg sparer derfor ganske mye til min stesønn, for å sikre han når vi går bort.

Alle skulle hatt en stemor som deg.

• Liker 4
Skrevet
NakenPanda skrev (2 timer siden):

Alle skulle hatt en stemor som deg.

Takk, det var fint skrevet. :)

Skrevet

Tegnet barneforsikring så fort ungen var født. Heldigvis, for vi fikk bruk for den ganske tidlig…

Fått ca 60 000,- i dagpenger etter vi var innlagt på sykehus + at de dekker behandlingsutgifter (staten betaler ikke alt. Medisiner må ofte betales for, samme med forbruksmateriell), og en høy engangsutbetaling ved varig skade/sykdom. 

De dekker også en del andre ting, f.eks hjelpestønad og ombygging av bolig. 

Anonymkode: a0785...228

• Liker 1
Skrevet

Ja, mest for å ha uføreforsikring før de fikk helseutfordringer. Satte opp avtale da de var spedbarn. Glad for det nå, når diverse diagnoser og skader har ramlet på. 

Anonymkode: 2ecaa...d36

• Liker 1
Skrevet

Nei, av den enkle grunn at vi ikke får fordi barnet er prematurt. Barnet er 1,5 år nå og ble født 3 mnd for tidlig. Må vente flere år før vi kan tegne forsikring, selv om barnet er friskt. 

Morsomt at jeg får opp masse annonser fra forsikringsselskapene som spiller på dårlig samvittighet og at alle barn "må" ha forsikring, og så er det ingen som vil forsikre oss 🤷‍♀️🫠

Anonymkode: 204bc...b51

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, av den enkle grunn at vi ikke får fordi barnet er prematurt. Barnet er 1,5 år nå og ble født 3 mnd for tidlig. Må vente flere år før vi kan tegne forsikring, selv om barnet er friskt. 

Morsomt at jeg får opp masse annonser fra forsikringsselskapene som spiller på dårlig samvittighet og at alle barn "må" ha forsikring, og så er det ingen som vil forsikre oss 🤷‍♀️🫠

Anonymkode: 204bc...b51

Anbefaler dere å ordne med ulykkesforsikring uansett ❤️ Så kan dere søke om de andre dekningene når barnet er gammel nok (har du ringt rundt til forskjellige selskap?)

Har du sjekket om du har noe gjennom fagforbund? Jeg hadde visst automatisk dekning på barnet gjennom mine forsikringer gjennom fagforbundet, noe jeg ikke visste før de fortalte meg det 😅 

https://www.prematurforeningen.no/forsikring-av-premature-barn/

Anonymkode: a0785...228

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har det ikke, har tenkt at velferdsstaten gir den behandling som er nødvendig om barna skulle bli syke eller skadde. 

Men etter å ha snakket med venner og kolleger får jeg inntrykk av at man burde ha barneforsikring, så dette må jeg sette meg inn i. Har dere forsikring på deres barn?

Anonymkode: d74d4...adc

Såklart. Billig forsikring og veldig god å ha. Da barna fikk cøliaki tikket det inn 40.000 på hver. Skulle de få andre alvorlige fysiske eller psykiske lidelser vil det bli nesten umulig å få tegnet forsikring senere i livet for dem, så jo før, jo heller.

Anonymkode: db9bb...3c5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har ikke forsikring. Har et barn som fikk kreft. Velferdsstaten fungerer utmerket. 
Men hvis hen blir veldig preget av senskader etc vil utbetalingene fra nav være sparsommelige. Da hadde det kanskje vært bedre med forsikring, men det får gå. 

Anonymkode: 85f18...6f6

Så leit å høre. Håper barnet er bedre nå. Vi  opplevde også at et barn i nær krets fikk kreft og siden de hadde forsikret barnet fikk begge være hjemme med det (med pleiepenger) under behandling og ikke bare én.

Anonymkode: db9bb...3c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja. Prioriterer det foran alt til barnet mitt. Hadde jeg hatt en slik forsikring hadde livet mitt vært drastisk enklere da jeg ble syk og ufør. Derfor har barnet mitt den beste forsikringen jeg fant. Jeg dropper heller mat og klær til meg selv enn å droppe den.

Jeg er selv ufør og hadde heller ikke forsikring. Nå nærmer barnet mitt seg 3 mnd, så ønsker også derfor å forsikre barnet med beste forsikringen. Hvilken forsikring anbefaler du?

Anonymkode: 8e966...bdc

Skrevet

Nei

Anonymkode: 98df4...116

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...