Gå til innhold

Det norske flagg i flammer


Utenriksmedister

Anbefalte innlegg

Fint om du kan svare litt mer spesifikt, jeg regner med at du tross alt ikke mener at det bare er imamene som blir hjernevasket.

Det er Imamene som selv hjernevasker ungdommen med svada om at ade som ikke er muslimer enten skal konverteres til Islam eller drepes.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er Imamene som selv hjernevasker ungdommen med svada om at ade som ikke er  muslimer enten skal konverteres til Islam eller drepes.

OK, med andre ord noe i retning av Bibelens misjonsbefaling kombinert med Helveteslæren.

Da plager det meg lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

QUOTE(Utenriksmedister @ 30.01.2006 (17:40) )

Det er jo mange som har laget artige tegninger av Gud og Jesus uten å ha blitt drapstruet av den grunn.

*

Vi har ingen tabu mot å ha bilde av Gud eller Jesus i vår religion. Det har Islam. Det er faktisk det aller sterkeste tabu de har, å vise bilde av Mohammed. De som tegnet bildene har tråkket på deres aller helligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står trusler, ikke spesifisert drapstrusler. Med mindre det står i en annet artikkel enn den du henviser til.

Kverulerer vi nå? Hvorfor tror du skandinaver drar fra Gaza nå? Fordi de ikke vil slippe å lese sinte innlegg på arabiske blogger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverulerer vi nå? Hvorfor tror du skandinaver drar fra Gaza nå? Fordi de ikke vil slippe å lese sinte innlegg på arabiske blogger?

En ikke for mye der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, med andre ord noe i retning av Bibelens misjonsbefaling kombinert med Helveteslæren.

Da plager det meg lite.

De som tar sverdet i sin hånd og dreper fordi man ikke er av samme religion er jeg sterkt imot, og dette er hva veldig mange imamer trener skoleklasser av muslimske barn og ungdommer til å tenke.

Vårt testamente/Jesus har ALDRI sagt til noen at de skal drepe - tvert imot. Man har heller ikke kultur med æresdrap i kristendommen.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kverulerer vi nå? Hvorfor tror du skandinaver drar fra Gaza nå? Fordi de ikke vil slippe å lese sinte innlegg på arabiske blogger?

Jeg er bare spesifikk. De sier ikke hva slags trusler. Vær du sikker på at hadde det vært drapstrusler hadde det stått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tar sverdet i sin hånd og dreper fordi man ikke er av samme religion er jeg sterkt imot, og dette er hva veldig mange imamer trener skoleklasser av muslimske barn og ungdommer til å tenke.

Vårt testamente/Jesus har ALDRI sagt til noen at de skal drepe - tvert imot.

Har du lest Bibelen? Gamle Testamentet, for eksempel?

;)

Eller har du som folk flest hentet "kunnskap" fra antimuslimblogger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare spesifikk. De sier ikke hva slags trusler. Vær du sikker på at hadde det vært drapstrusler hadde det stått.

"- Vi ber borgerne i de to landene om å ta trusselen alvorlig. Våre celler er klare til å gjennomføre dette på hele Gaza-stripen, sier en av de militante ifølge AP."

Kanskje du bør ta trusselen alvorlig da...

"De norske kvinnene Gudrun Bertinussen og Kirsten Berch-Olsen fra Norsk Folkehjelp var mandag i ferd med å evakuere kontoret i Gaza by."

Tror ikke det er ørefiker de er truet med.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har heller ikke kultur med æresdrap i kristendommen.

Neida, her i landet heter det "familietragedie." Ordbruk er en fascinerende ting hvis man ikke tenker lenger enn du hittil viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, her i landet heter det "familietragedie." Ordbruk er en fascinerende ting hvis man ikke tenker lenger enn du hittil viser.

Så alle drap i norske hjem er religiøst motivert mener du? :ler:

Ja for ikke-religiøse dreper jo aldri noen... :ler:

Jeg snakker om religiøst motiverte æresdrap med "koranen i hånden".

Om en mann dreper kona her til lands, så er er det ikke med støtte i den kristne bibel.

Med koranen kan man gjøre det om hun foreksempel har være utro.

Naivitet er vi ikke ukjent med her til lands.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kverulerer kanskje. Alvorlig er det, jeg sier ikke det.... Men jeg tar den. Uansett. Jeg forstår fortsatt reaksjonen. Og hvorfor har jeg forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle drap i norske hjem er religiøst motivert mener du?  :ler:

Ja for ikke-religiøse dreper jo aldri noen...  :ler:

Jeg snakker om religiøst motiverte æresdrap med "koranen i hånden".

Jeg skjønner at du helst vil snakke om drap begått av muslimer. Både forskere og politiet er helt klare på at "familietragedier" har all verdens paralleller til dine forhatte æresdrap.

Men drap begått av nordmenn på egen familie er kanskje en bagatell i dine øyne, uansett ære- eller religionsmotiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en mann dreper kona her til lands, så er er det ikke med støtte i den kristne bibel.

Med koranen kan man gjøre det om hun foreksempel har være utro.

OK. Så alle familietragedier i muslimske land er religiøst motivert. Mens æresdrap i ordets rette betydning ikke forekommer i Norge.

Naivitet er vi tydeligvis ikke ukjent med her til lands, nei.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du helst vil snakke om drap begått av muslimer. Både forskere og politiet er helt klare på at "familietragedier" har all verdens paralleller til dine forhatte æresdrap.

Men drap begått av nordmenn på egen familie er kanskje en bagatell i dine øyne, uansett ære- eller religionsmotiv?

Vi kan godt snakke om ikke religiøst betingede drap som også er en uting i ALLE land, men da forslår jeg at vi gjør det i en annen tråd.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kan godt snakke om drap som også er en uting i ALLE land, men da forslår jeg at vi gjør det i en annen tråd.

Se det, nå begynner du å forstå. Gå tilbake til flaggbrenningen, du. Plagsomt når symboler blir tråkket på, tenker jeg du synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det, nå begynner du å forstå. Gå tilbake til flaggbrenningen, du. Plagsomt når symboler blir tråkket på, tenker jeg du synes.

De må gjerne brenne flagg for meg for å demonstrere, men de treffer hele nasjonen istedet for avisen som trykket tegningene - og det er bare trist. De brenner med det samme opp manges medfølelser. Det jeg reagerer sterkt på er truslene som er utstedt over alle skandinaver inkludert svenskene - hva har de egentlig gjort?

Det må da være mulig å ytre sterk misnøye med noen uten å true folk på livet og dra alle over en kam. Man må jo heller protestere på en sivilisert måte mot denne avisen. De hadde nok fått mer medhold da fordi avisen kunne klart seg fint uten å trykke disse tegningene. Men når reakjonen blir slik, lurer man på hva som foregår oppi hodet på visse folk.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må gjerne brenne flagg for meg for å demonstrere, men de treffer hele nasjonen istedet for avisen som trykket tegningene - og det er bare trist. De brenner med det samme opp manges medfølelser. Det jeg reagerer sterkt på er truslene som er utstedt over alle skandinaver inkludert svenskene - hva har de egentlig gjort?

JEg synes fortsatt det er litt underlig at du har mye større forventninger til muslimers nyanserikdom enn du har til din egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg synes fortsatt det er litt underlig at du har mye større forventninger til muslimers nyanserikdom enn du har til din egen.

Vi snakker om religionen islam her - ikke arabere/palestinere generelt.

Det finnes mange palestinere som ikke følger den islamske tradisjon, og som er fredelige og siviliserte. Man har heller ikke hatt sharialovene i palestina før - og jeg håper de ikke får satt de i sving heller, men det er det som hadde vært mest riktig i forhold til koranen.

Endret av Utenriksmedister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...