Gå til innhold

Dere over 35 år, hva angrer dere på i livet?


Anbefalte innlegg

Angrer dere på noen livsvalg og i så fall hva? Har dere forsonet dere med at ting er som det er, eller stresser dere med å få til endringer? 

Anonymkode: e1258...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg virkelig angrer på var at jeg ikke tok utdannelse i 20 åra. Begynte da jeg var 38. Mye dårlig økonomi i forkant og det gikk ut over barna og mye tid på utdannelse (5 år) som også gikk ut over tid jeg kunne hatt med dem. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger kan jeg angrer på enkelte ting, men så tenker jeg på at om jeg hadde valgt annerledes så hadde jeg aldri vært der jeg er i livet i dag. Og jeg er veldig lykkelig akkurat på denne plassen 😃

Anonymkode: 3c959...864

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer ikke, lite vits å sitte med kunnskapen jeg har i dag og bruke den til å dømme valg jeg tok den gang. Hadde jeg visst bedre hadde jeg valgt bedre.

Anonymkode: a3379...623

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg flyttet til østlandet. Savner nordnorge så jeg blir syk. Men nå er jeg fast her med mann og barn. 

Anonymkode: bf9c6...bfc

  • Liker 3
  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to eksdamer jeg skulle gått fra en del år før de gikk fra meg. Har litt av de personlighetstrekkene som gjør at jeg skal tekkes og verne om de rundt meg, som har bidratt til at jeg ble i forholdene litt for lenge. Skulle gått i terapi for det tidligere og lengre enn det jeg har gjort.

Vet uansett ikke om anger er rette ordet heller, disse opplevelsene har jo vært med på veien til der jeg er nå. Alt i alt, ganske happy med hvordan ting har blitt.

Anonymkode: c8ab8...b98

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg angrer på at jeg ikke fullførte mastergraden. Den skulle jeg ha fullført bare for papiret sin del, selv om jeg ikke ønsket å jobbe innen feltet jeg utdannet meg til. Får fremdeles forklaringsproblem på det 15 år senere og det har virkelig skadet karrieren min. 

Ellers har jeg gjort mindre dumme ting og vært uvøren med penger (ingen krise, men burde spart/nedbetalt mer), men har til gjengjeld kost meg mye da. 😊 Det er jeg glad for, nå som jeg har små barn og bare er sliten og lei. 

Anonymkode: faffb...936

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valg av barnefar.

At jeg ikke tok mer utdannelse som ung.

Anonymkode: dc8ad...039

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg gjort noe annerledes ville jeg ikke hatt de samme barna, så sånn sett nei.

 

Men angrer mye på at jeg ikke gjorde noe med fryktelig dårlig selvtillit i 20 årene. Kastet bort mye tid på ingenting

Anonymkode: 30ee3...937

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et par valg jeg skulle ønske jeg aldri tok, samt at jeg kunne gjort ting annerledes/bedre/mer påskrudd enn det jeg gjorde. Men slik har vel stort sett alle det, så det går ikke an å la det prege en. 

En av de tingene jeg skulle ønske jeg gjorde annerledes var å være mer mentalt tilstede i de små øyeblikkene i tenårene. Det var den beste perioden i mitt liv med mine beste venner og på et fint stadie, men likevel satt jeg meg aldri bak for å se meg rundt og nyte det. Jeg var uredd, bekymringsløs, tilfreds og populær med veldig, veldig mange gode muligheter foran meg. Disse inntrykkene skulle jeg fordøyd og koset meg ekstra med, samt utnyttet mulighetene bedre.
Dagene fløy avgårde mer som en rutine og en selvfølge enn noe annet, og plutselig var det over. 

Jeg stresser ikke med noe nå. Jeg er ferdig med den ambisiøse stressefasen. Mye bedre å bare gjøre det beste ut av det slik ting er og si seg fornøyd med det, enn å konstant drive på å strekke seg etter ting man ønsker seg i en konstant kamp med seg selv der man liksom aldri blir fornøyd nok. Klisjèen "mye vil ha mer og ofte vil ha fler" ligger det nok mye sannhet i. Den bobla er det viktig å komme seg ut ifra, for da finner man roen, og anger og jag etter endringer slutter å dominere.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke har sagt mere nei, bla til sex. 

At jeg ikke gjorde det slutt med ex'en tidligere. 

 

Anonymkode: 85fe7...702

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ingen ting. Livet er fullt av gode og dårlige valg. Selv det siste kan medføre gode ting. 

Jeg kan av og til fantasere hva som hadde skjedd hvis jeg hadde tatt en annen jobb, kjøpt en annen leilighet, droppet en kjæreste litt før osv, men det har lite for seg annet fnn å se muligheter.

Anonymkode: 790c5...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg tok abort da jeg var student og 25 år. Jeg hadde fint taklet det, sett i ettertid. Nå mangler jeg liksom en 12 åring her. Litt sykt å tenke på.

 

Angrer så på valg av studieløp. Vanskelig å bytte jobb i mitt fagfelt.

 

Angrer så på at jeg ikke fikk barn tidligere, og følte jeg måtte ta til takke med en mindre egnet kjæreste/barnefar for i det hele tatt å få barn.

Anonymkode: 7234f...16f

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg angrer på var at jeg tok den utdannelsen jeg tok, passer meg ikke i det hele tatt. Hadde jeg fått valget om igjen så hadde jeg gått motsatt retning. 

Anonymkode: 75fba...e75

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer er kanskje å ta i, men kunne ha valgt litt smartere.

Valgt en utdanning som ga bedre lønn. 
Vært flinkere til å spare.

Anonymkode: 4698f...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt. Eller egentlig ingenting, for jeg aner ikke hva konkret jeg kunne gjort annerledes, med datidas forutsetninger. Er omstendighetene som har begrensa meg. Ikke fornøyd med hvor jeg er i dag, jeg har ingenting av det jeg ønska meg.

Anonymkode: f5674...9bc

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg setter meg ned for å tenke over det er det nok en del jeg angrer på og mye jeg kunne gjort annerledes. Jeg har tatt en del andre valg i livet enn de fleste gjør, noe som også har ført meg til et litt annet sted i livet nå enn andre på min alder befinner seg på. Sett utenfra er det nok mer å angre på enn sett innenfra. Men det viktigste er tross alt hvordan jeg selv har det, og selv om jeg gjerne skulle sett at enkelte ting var annerledes er jeg svært fornøyd og takknemlig for alt jeg bærer med meg fra valgene jeg har tatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke var mer bestemt om mitt ønske om unge nummer tre. Følte lenge at jeg manglet en.

Nå er de to jeg har voksne og i etableringsfasen, så det blir lettere med årene. (Fortsatt gift med barnefar)

Anonymkode: 045d1...f5b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Angrer dere på noen livsvalg og i så fall hva? Har dere forsonet dere med at ting er som det er, eller stresser dere med å få til endringer? 

Anonymkode: e1258...816

For dem over 35 er det fortsatt tid til endringer altså. Kanskje opptil 65 år tii.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer mest på et jobbtilbud jeg avslo for snart 20 år siden (pga en kjæreste)  

Også at jeg ikke tok abort (pga bf, ikke barnet)

Lawyam skrev (1 minutt siden):

For dem over 35 er det fortsatt tid til endringer altså. Kanskje opptil 65 år tii.  

For sent å gjøre noe med begge to tingene. 
 

Holder fokuset mest på framtiden da, men må ofte tilbake i fortiden pga bf.

Anonymkode: 4cc87...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...