Gå til innhold

Norge velger å fortsette å støtte UNRWA.

NatNat

Anbefalte innlegg

jordy skrev (3 minutter siden):

Du kommer ikke til å få hemmelig etterretningsinfo her i tråden uansett hvor lenge du spammer med off topic, men har du sett bilder av de tre terroristene? Det har jeg, samtlige poserte med kalasjnikovs og annet terrorist -utstyr.

Tilbake til tema:

Her har vi de 12 UNRWA ansatte som direkte deltok i terrorangrepet. Ingen har sagt at det KUN er de 12 som er terrorister og UNRWA ansatte, alt etter hva som passer best.

Regner med at det er en salig sammenblanding, samme som vi har sett overalt i samfunnet der. Sykehusdirektør fra kl. 8 - 12, så terrorist frem til kl. 16 før et møte med naive idioter fra Norge og sånn har dagen gått i Gaza.

Men, UNRWA er klinisk ren for terrorister bortsett fra de 12, få meg ikke til å le..

Poserte de med disse våpnene og sånt inne på sykehusene, altså? Det vil jeg jo veldig gjerne se bilder av.

For å ta tak i det andre du skriver om:

Canada har etterspurt bevis på anklagene fra Israel, de har ikke kommet enda: https://www.cbc.ca/news/politics/unrwa-hamas-gaza-canada-1.7107785

Så igjen er vi der med å ikke hoppe rett på påstandene til en part i en krig.

Og da kan du svare meg på hvor jeg har kommet med stråmannsargumentasjon. Jeg venter spent. :)

Endret av Bålkaffe
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hank Amarillo skrev (1 minutt siden):

Så da er det samme om du bor i Israel eller Gaza om skattepengene går til Israel uansett?

Vel nå er vel også Netanyahu kjent for å fore Hamas med penger da men.. Er uansett nysgjerrig på hvor du vil hen med dette? Jeg kan ikke stå inne for Israels grusomheter som jeg mener overgår alt annet. Jeg ønsker ikke å bo der. Og grunnen til at det er farlig å bo i Gaza er pga Israel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirisiri10 said:

Altså, nå kommer du med en påstand og legger ved en link for å underbygge påstanden. Men linken underbygger ikke påstanden din, den viser til at du har feil når det kommer til at påstanden er verifisert. Own it i stede for å vri det over på noe annet. 

Ahh.... Trodde vi var ferdig her på forumet å anklage folk for å støtte Hamas fordi man kritiserer Israel. Men så feil tok jeg! Så nok engang, jeg støtter IKKE Hamas. Jeg hater Hamas. Jeg fordømmer angrepet. Bort med Hamas. Kan vi nå legge den død?

Jeg la ut link på hva som er kjent av dokumentasjon, som svar til den som etterlyser bevis. Jeg står ved min meningsytring.

Har du link til de dødstallene i Gaza?

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (2 minutter siden):

Så da er det samme om du bor i Israel eller Gaza om skattepengene går til Israel uansett?

Det er faktisk Norge som skal forvalte dem nå, for å unngå at de havner i hendene på Hamas. Men det skjønner vi er en utopi. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Hank Amarillo skrev (3 minutter siden):

Ville det vært en gledens dag for deg om du våknet i morgen, etterhvert åpnet nyhetene, og så at Hamas hadde kapitulert?

Selvfølgelig! Hva slags spørsmål er det? 

Også må BN og co bort. Ellers fortsetter grusomhetene i Gaza og VB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (2 minutter siden):

Tror du virkelig at noen uavhengige slipper inn og får åpnet opp massegravene Israel har lagd, og at de får jobbe i fred nå, mens Israel holder på? Det er jo litt av en artig tanke. 

Vanlig praksis er at det kommer ut etter krigen, denne krigen er også den som har tatt liv av flest journalister med mer, med andre ord, denne krigen er verre for de uavhengige... Selv de med hvitt flagg blir skutt ned, henviser blant annet til Israelsk egne gisler som ble skutt av Israel mens de veivet med hvitt flagg. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Ichiko skrev (8 minutter siden):

Jeg la ut link på hva som er kjent av dokumentasjon, som svar til den som etterlyser bevis. Jeg står ved min meningsytring.

Som det står at ingenting er verifisert. Men du mener at den er verifisert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Poserte de med disse våpnene og sånt inne på sykehusene, altså? Det vil jeg jo veldig gjerne se bilder av.

For å ta tak i det andre du skriver om:

Canada har etterspurt bevis på anklagene fra Israel, de har ikke kommet enda: https://www.cbc.ca/news/politics/unrwa-hamas-gaza-canada-1.7107785

Så igjen er vi der med å ikke hoppe rett på påstandene til en part i en krig.

Gidder ikke den avsporingen din, de var terrorister og om du vil grine over døde terrorister så be my guest.

Hvor lenge har du fulgt med på dette og hvor godt skjønner du deg på terror-samfunnet i Gaza?

Har du fått med deg all terror-virksomhet som har foregått i skoler, moskeer, private hjem, på sykehus og ikke minst - under jorden? 

Anbefaler å lese deg opp på hva som skjedde med de som var mot Hamas, man trenger heller ikke være rakettforsker for å fatte at de som var i mot ikke har hatt betydningsfulle stillinger i Gaza (om de i det hele tatt overlevde). ALT var kontrollert av Hamas, men da er vi tilbake til det at de i følge deg kun er mennesker og jeg gidder ikke å diskutere med terror-sympatisører.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ghostwalker said:

Tror du virkelig at noen uavhengige slipper inn og får åpnet opp massegravene Israel har lagd, og at de får jobbe i fred nå, mens Israel holder på? Det er jo litt av en artig tanke.

Noen graver er det, da kan man også ha i bakhodet at det faktisk er helt normalt at folk dør på en hvilken som helst dag, av sykdom, alderdom, eller ulykker. Men med tusener av døde pga. krig skulle det vært svære områder med graver, men så vidt jeg kjenner til er det ikke noe bekreftelse på at det fins. Det eneste vi har som kilde til tallene er Hamas - de og ingen andre - tall som er teknisk umulige å komme med så kjapt og fortløpende, om antall, kjønn, alder på de døde. Hvorfor velger folk å tro på dem?

3 minutter siden, Sirisiri10 said:

Som det står at ingenting er verifisert. Men du mener at den er verifisert? 

Av det jeg kjenner til, ble det som ble lagt fram for myndigheter tatt alvorlig nok. Etter mitt syn sier det noe om troverdighet.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Mio.Sol said:

https://www.rodekors.no/vart-arbeid/regler-i-krig/

Sårede soldater som ikke deltar i strid er ikke lovlige mål. Det finnes regler i krig også, selv om Israel ser ut til å tro at de er hevet over loven.

Sårede terrorister har ikke samme rettigheter som sårede soldater. Det er en forskjell der. Kan vi nå legge dette dødt? 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (5 timer siden):

Tror garantert at lederne som har bestemt at støtten kuttes sitter på en hel del info vi ikke har. Det at 12 stk er sikkert står i ledtog med Hamas betyr ikke at det ikke er flere. Kan hende de har funnet at organisasjonen ikke hjelper sivile, men er mer et sugerør ned i Vestens lommebok, der Vesten tror de hjelper sivile, og gir med raus hånd, mens det i realiteten brukes til missiler og terror mot Israel. 

Er dette noe annet en fordomsfulle spekulasjoner?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Mio.Sol said:

Vel det ville ikke eksistert noe Hamas hvis det ikke var for Israel. 

Det muslimske brorskapet som Hamas er en undergruppering av har organisasjoner i en rekke land, ikke bare i Palestina. De er forbudt og sett på som terror organisasjon i en rekke arabiske land.
Har du holdepunkter for denne påstanden? 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (8 timer siden):

Noen graver er det, da kan man også ha i bakhodet at det faktisk er helt normalt at folk dør på en hvilken som helst dag, av sykdom, alderdom, eller ulykker. Men med tusener av døde pga. krig skulle det vært svære områder med graver, men så vidt jeg kjenner til er det ikke noe bekreftelse på at det fins. Det eneste vi har som kilde til tallene er Hamas - de og ingen andre - tall som er teknisk umulige å komme med så kjapt og fortløpende, om antall, kjønn, alder på de døde. Hvorfor velger folk å tro på dem?

Noen er en måte å si det på, de var vel oppe i 120 tidlig desember. De fant en massegrav for 7 dager siden, ved en skole, på likene der var det tydelig misbruk og tortur. Massegravene er jo en av årsakene til at "alle" vet at Israel begår krigsforbrytelser. Da kan en velge å erkjenne fakta, eller ja, tenke at de sikkert døde av hjerteinfarkt mens de hoppet oppi hullet, med stripset hender, føtter og svarte poser over hodet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ved å kritisere folkemord utført av Israel så fornekter man holocaust? Hvis man er positiv til  land som fortsatt gir penger til UNRWA, fordi det ikke foreligger et fnugg av bevis på at det var FN ansatte med i terrorangrepet 7.oktober så støtter man Hamas?Hva slags virkelighetsoppfatning har man da? Det som foregår på Gaza er en skamplett for Israel og den vestlige verden. Å massakrere og sulte ut 2,2 millioner mennesker er ikke i tråd med vestlige verdier.

Endret av caremore
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

caremore skrev (45 minutter siden):

Så ved å kritisere folkemord utført av Israel så fornekter man holocaust? Hvis man er positiv til  land som fortsatt gir penger til UNRWA, fordi det ikke foreligger et fnugg av bevis på at det var FN ansatte med i terrorangrepet 7.oktober så støtter man Hamas?Hva slags virkelighetsoppfatning har man da? Det som foregår på Gaza er en skamplett for Israel og den vestlige verden. Å massakrere og sulte ut 2,2 millioner mennesker er ikke i tråd med vestlige verdier.

350-500 000 estimeres drept av alliert bombing under krigen.

ca 300 000 sivile drept i Nagasaki/Hiroshima.

Å påstå at vestlige verdier tilsier at man ikke tåler sivile tap i en krig er smått absurd.

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
caremore skrev (1 time siden):

Artikkel på NRK i dag. Holdninger om konflikter som vi ser mye her inne også, som forklarer det uforklarlige som du blant annet setter spørsmål ved her. Flere av artiklene nedenfor besvarer spørsmålene du og flere av oss stiller og ikke forstår en dritt av med argumenter og svar vi får her😅 Det er så ulogisk. 

Kg har blitt et talerør for ekstremister, kristne sionister og farlige konspirasjonsteorier. Om de vet det selv er uvisst, men det har blitt påpekt mange ganger nå. Skummelt. 

Vil tro at slike organisasjoner blir bannet etterhvert. De har ingenting i Norge å gjøre. Ekstremisme! Miff har også flere kristne sionister som medlemmer og utrykker like uforståelig argumenter, konspirasjonsteorier etc. 

Dette er holdninger flertallet verden ikke deler og advarer mot. Og ikke ulikt ekstremismen på den andre siden. Noe mange har påpekt flere ganger. Selv jøder har egen organisasjon for å motarbeide disse holdningene. Dette er holdninger som skader jøder. Likevel roper de ut antisemittisme når andre kritiserer Israel. 

De støtter Israel blindt. Ikke fordi de bryr seg om jøder. Ikke fordi de ser rett og galt. De er ikke for fred eller ønsker israelere alt godt. Da hadde diskusjonen her inne vært en annen.

"Han sier at disse organisasjonene står for meninger som Den norske kirke tar sterkt avstand fra.

Kristensionismen er en særegen form for støtte til Israel som vi mener er moralsk forkastelig, sier Tjelle."

(Akkurat som vi ser her inne og samme argumentasjon som disse organisasjonene) 

https://www.nrk.no/norge/mener-ingen-har-mer-rett-pa-gaza-enn-israel---har-fatt-flere-medlemmer-1.16714832

" Opprettelsen av staten Israel i 1948 forstås som starten på endetiden og er styrt av Guds plan. Staten Israel kan derfor ikke kritiseres, men kun velsignes" 

"På dette grunnlaget motarbeider kristensionister fredsinitiativer som tar utgangspunkt i en tostatsløsning" 

"Kristensionister er kritiske til, og iblant demoniserende overfor, det internasjonale samfunnet, representert ved FN og andre institusjoner knyttet til internasjonal rettsorden. Disse anses å være på «feil» side"

https://www.vl.no/meninger/verdidebatt/2020/10/28/derfor-advarer-vi-mot-kristensionismen/

https://www.google.com/amp/s/www.msnbc.com/msnbc/amp/rcna121481

https://www.kulturkamp.no/den-stygge-historien-til-den-kristne-sionistbevegelsen/

Så, når vi blir beskyldt for antisemittisme, jødehat etc når vi kritiserer Israel. Når medier, forskere, organisasjoner, land etc blir omtalt som pro terror, pro Hamas, Hamas støtte etc. Når enkelte kun ser en side. Når Israel blir glorifisert. Palestinerne blir demonisert. Når palestinere blir dehumanisert. Når fakta blir vridd på. Og alle andre uforståelige argumenter og påstander som majoriteten i verden klør seg i hodet over....... Så har du nok svarene i linkene over. Skremmende! Og skremmende at kg er et talerør for flere av disse. 

Miff går nå også mot den norske kirke og biskopen. Henger de ut. Ligger åpent på fb. 

Og derfor et så stort behov for å kaste UNWRA under bussen. 

Endret av Sirisiri10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (2 minutter siden):

Artikkel på NRK i dag. Holdninger om konflikter som vi ser mye her inne også, som forklarer det uforklarlige som du blant annet setter spørsmål ved her. Flere av artiklene nedenfor besvarer spørsmålene du og flere av oss stiller og ikke forstår en dritt av med argumenter og svar vi får her😅 Det er så ulogisk. 

Kg har blitt et talerør for ekstremister, kristne sionister og farlige konspirasjonsteorier. Om de vet det selv er uvisst, men det har blitt påpekt mange ganger nå. Skummelt. 

Vil tro at slike organisasjoner blir bannet etterhvert. De har ingenting i Norge å gjøre. Ekstremisme! Miff har også flere kristne sionister som medlemmer og utrykker like uforståelig argumenter, konspirasjonsteorier etc. 

Dette er holdninger flertallet verden ikke deler og advarer mot. Og ikke ulikt ekstremismen på den andre siden. Noe mange har påpekt flere ganger. Selv jøder har egen organisasjon for å motarbeide disse holdningene. Dette er holdninger som skader jøder. Likevel roper de ut antisemittisme når andre kritiserer Israel. 

De støtter Israel blindt. Ikke fordi de bryr seg om jøder. Ikke fordi de ser rett og galt. De er ikke for fred eller ønsker israelere alt godt. Da hadde diskusjonen her inne vært en annen.

"Han sier at disse organisasjonene står for meninger som Den norske kirke tar sterkt avstand fra.

Kristensionismen er en særegen form for støtte til Israel som vi mener er moralsk forkastelig, sier Tjelle."

https://www.nrk.no/norge/mener-ingen-har-mer-rett-pa-gaza-enn-israel---har-fatt-flere-medlemmer-1.16714832

" Opprettelsen av staten Israel i 1948 forstås som starten på endetiden og er styrt av Guds plan. Staten Israel kan derfor ikke kritiseres, men kun velsignes" 

"På dette grunnlaget motarbeider kristensionister fredsinitiativer som tar utgangspunkt i en tostatsløsning" 

"Kristensionister er kritiske til, og iblant demoniserende overfor, det internasjonale samfunnet, representert ved FN og andre institusjoner knyttet til internasjonal rettsorden. Disse anses å være på «feil» side"

https://www.vl.no/meninger/verdidebatt/2020/10/28/derfor-advarer-vi-mot-kristensionismen/

https://www.kulturkamp.no/den-stygge-historien-til-den-kristne-sionistbevegelsen/

Så, når vi blir beskyldt for antisemittisme, jødehat etc når vi kritiserer Israel. Når medier, forskere, organisasjoner, land etc blir omtalt som pro terror, pro Hamas, Hamas støtte etc. Når enkelte kun ser en side. Når Israel blir glorifisert. Palestinerne blir demonisert. Når palestinere blir dehumanisert. Når fakta blir vridd på. Og alle andre uforståelige argumenter og påstander som majoriteten i verden klør seg i hodet over....... Så har du nok svarene i linkene over. Skremmende! Og skremmende at kg er et talerør for flere av disse. 

Miff går nå også mot den norske kirke og biskopen. Henger de ut. Ligger åpent på fb. 

Det er vel ikke noe hemmelighet at det er disse kreftene som støtter det som skjer på Gaza nå. Å kalle FN for Nazister og ikke ettergå de standardene som er satt når det gjelder etterforskning av folkemord er rimelig spesielt, og særlig når det eneste de klarer å bringe til bords er nok en udokumentert påstand om UNRWA og knytninger til 7.Oktober. Når det er sagt så har vel Israel vist oss at FN ikke innehar noe makt, da de dukker opp stadige nye måter fra Israel å undergrave denne organisasjonen og deres medlemmer på. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (15 minutter siden):

Og derfor et så stort behov for å kaste UNWRA under bussen. 

Der var MIFF tilbake.

When all else fails - send in the clowns

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...