Aliquis Skrevet 3. februar #21 Del Skrevet 3. februar 47 minutter siden, Sirisiri10 said: Da håper jeg du virkelig har satt deg inn i hva du støtter? Det er ikke en gruppe som støtter jøder, Israel eller ønsker fred hvis du tror det. Ei heller bryr de seg om UNRWA eller hva skattepengene våres går til. Støtter du jøder og Israel bør du holde deg langt unna miff. Det er mange jøder og israelere smertelig klar over og tar stor avstand fra grunnsteinen i miff. Hva sikter du til her? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det eneste jeg finner er kritikk rundt et satirebrev, samt en tv2-journalist som mener "medlemmer lyver om han i kommentarfelt". 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 4. februar #22 Del Skrevet 4. februar Aliquis skrev (13 timer siden): Hva sikter du til her? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Det eneste jeg finner er kritikk rundt et satirebrev, samt en tv2-journalist som mener "medlemmer lyver om han i kommentarfelt". Mange i MIFF, inkl ledelse, er kristne sionister og mye av organisasjonen er basert på kristne sionisters syn på jøder og muslimer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 4. februar #23 Del Skrevet 4. februar 14 minutter siden, Sirisiri10 said: Mange i MIFF, inkl ledelse, er kristne sionister og mye av organisasjonen er basert på kristne sionisters syn på jøder og muslimer. Uhm. Så det du sier er at mange i ledelsen av MIFF, synes at hitler var kun guds redskap? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 4. februar #24 Del Skrevet 4. februar Sirisiri10 skrev (24 minutter siden): Mange i MIFF, inkl ledelse, er kristne sionister og mye av organisasjonen er basert på kristne sionisters syn på jøder og muslimer. Er ikke med i MIFF, bare så det er sagt. Men er sørgelig klar over profetier/konspi-teorier eller hva man skal kalle det som ALLE de tre Abrahams religionene befatter seg med om temaet. Selvfølgelig bare vås alt sammen. Men støtter at det jødiske folket trenger en egen stat. Når du sier sionist, hva legger du i dette? Bare nysgjerrig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 4. februar #25 Del Skrevet 4. februar Duraton skrev (10 minutter siden): Uhm. Så det du sier er at mange i ledelsen av MIFF, synes at hitler var kun guds redskap? Ikke jeg som sier. Men ja, flere har det synet. De er ikke jøde vennlige og mange jøder er sterkt imot miff og lignende organisasjoner. Skal man støtte jøder og Israel bør man holde seg langt unna miff. Bacteria skrev (2 minutter siden): Er ikke med i MIFF, bare så det er sagt. Men er sørgelig klar over profetier/konspi-teorier eller hva man skal kalle det som ALLE de tre Abrahams religionene befatter seg med om temaet. Selvfølgelig bare vås alt sammen. Men støtter at det jødiske folket trenger en egen stat. Når du sier sionist, hva legger du i dette? Bare nysgjerrig. Godt du ikke er det. Man bør virkelig ikke undervurdere kristne sionister, de er mange, vokser raskt og har mye makt. Kristne sionister. Ikke sionister/ jødiske sionister. Flere av jødiske sionister nektet (når Israel ble opprettet) og nekter å flytte til Israel pga kristne sionister og deres profetier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 4. februar #26 Del Skrevet 4. februar 3 minutter siden, Sirisiri10 said: Ikke jeg som sier. Men ja, flere har det synet. De er ikke jøde vennlige og mange jøder er sterkt imot miff og lignende organisasjoner. Skal man støtte jøder og Israel bør man holde seg langt unna miff. Godt du ikke er det. Man bør virkelig ikke undervurdere kristne sionister, de er mange, vokser raskt og har mye makt. Kristne sionister. Ikke sionister/ jødiske sionister. Flere av jødiske sionister nektet (når Israel ble opprettet) og nekter å flytte til Israel pga kristne sionister og deres profetier. Du kommer med en rekke påstander her. Kan du dokumentere? 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 4. februar #27 Del Skrevet 4. februar Sirisiri10 skrev (3 minutter siden): Ikke jeg som sier. Men ja, flere har det synet. De er ikke jøde vennlige og mange jøder er sterkt imot miff og lignende organisasjoner. Skal man støtte jøder og Israel bør man holde seg langt unna miff. Godt du ikke er det. Man bør virkelig ikke undervurdere kristne sionister, de er mange, vokser raskt og har mye makt. Kristne sionister. Ikke sionister/ jødiske sionister. Flere av jødiske sionister nektet (når Israel ble opprettet) og nekter å flytte til Israel pga kristne sionister og deres profetier. Ja stemmer. Noen ortodokse har det synet. Det er ifølge deres tro blasfemi å opprette en jødisk stat i Israel før Messias’ gjenkomst. Sionisme kan være flere ting. Pr def er også jeg sionist, alle som støtter eksistensen av Israel som en stat for jøder er det. Men i debatten her til lands er det mange som sier at de støtter vanlige Israelere/jøder, men ikke sionister. Det virker som de med sionister da mener de ekstreme settlerne, som fex den gærne kjerringa som vil ha et stor-Israel og som bla ble intervjuet på NRK. Pluss de høyreekstreme i regjeringen. Det er bare det at dette er feil, alle i Israel er sionister siden de vil at Israel skal eksistere. På nett, i debatter ol kan man også få et inntrykk av at sionist-begrepet blir brukt synonymt med jøder, slik at det blir en hundefløyte for jødehat. Håper du skjønner hva jeg mener. Snakker ikke om deg nå, har inntrykk av at du egentlig er enig med meg om begrepsbruken. Hadde bare behov for å forklare litt også for de som slenger ut «sionist» som et skjellsord. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 4. februar #28 Del Skrevet 4. februar Bacteria skrev (1 time siden): Ja stemmer. Noen ortodokse har det synet. Det er ifølge deres tro blasfemi å opprette en jødisk stat i Israel før Messias’ gjenkomst. Sionisme kan være flere ting. Pr def er også jeg sionist, alle som støtter eksistensen av Israel som en stat for jøder er det. Men i debatten her til lands er det mange som sier at de støtter vanlige Israelere/jøder, men ikke sionister. Det virker som de med sionister da mener de ekstreme settlerne, som fex den gærne kjerringa som vil ha et stor-Israel og som bla ble intervjuet på NRK. Pluss de høyreekstreme i regjeringen. Det er bare det at dette er feil, alle i Israel er sionister siden de vil at Israel skal eksistere. På nett, i debatter ol kan man også få et inntrykk av at sionist-begrepet blir brukt synonymt med jøder, slik at det blir en hundefløyte for jødehat. Håper du skjønner hva jeg mener. Snakker ikke om deg nå, har inntrykk av at du egentlig er enig med meg om begrepsbruken. Hadde bare behov for å forklare litt også for de som slenger ut «sionist» som et skjellsord. Tror jeg skjønte det ja 😊 Det jeg snakker om her er kristne sionister. De ønsker et Israel basert på et helt annet grunnlag enn jødiske sionister. Jeg støtter også Israel, jøder etc. Det jeg ikke støtter er ekstremisme, slik som blant annet miff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 4. februar #29 Del Skrevet 4. februar 33 minutter siden, Sirisiri10 said: Tror jeg skjønte det ja 😊 Det jeg snakker om her er kristne sionister. De ønsker et Israel basert på et helt annet grunnlag enn jødiske sionister. Jeg støtter også Israel, jøder etc. Det jeg ikke støtter er ekstremisme, slik som blant annet miff. Tråden handler om UNRWA. Hvis du vil ha en anti-MIFF-tråd kan du vel starte en selv. Hvor er dokumentasjonen jeg spurte etter? 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 4. februar #30 Del Skrevet 4. februar Ichiko skrev (15 minutter siden): Tråden handler om UNRWA. Hvis du vil ha en anti-MIFF-tråd kan du vel starte en selv. Hvor er dokumentasjonen jeg spurte etter? Jeg svarte på trådstarter som skulle melde seg inn i miff i protest mot Norges støtte til UNRWA. Så ja, du kan gjerne starte en tråd om miff hvis du ønsker å diskutere mer om miff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 4. februar #31 Del Skrevet 4. februar Just now, Sirisiri10 said: Jeg svarte på trådstarter som skulle melde seg inn i miff i protest mot Norges støtte til UNRWA. Så ja, du kan gjerne starte en tråd om miff hvis du ønsker å diskutere mer om miff. TS spurte ikke, men du valgte likevel å bruke tråden til å spre dine påstander om MIFF. Siden du tar opp temaet MIFF, er det egentlig opp til deg å gjøre det i en egen tråd. Jeg ser at du ennå ikke kommer med noen dokumentasjon, til tross for at dette gjentatte ganger er blitt bedt om av flere her. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 4. februar #32 Del Skrevet 4. februar Ichiko skrev (Akkurat nå): TS spurte ikke, men du valgte likevel å bruke tråden til å spre dine påstander om MIFF. Siden du tar opp temaet MIFF, er det egentlig opp til deg å gjøre det i en egen tråd. Jeg ser at du ennå ikke kommer med noen dokumentasjon, til tross for at dette gjentatte ganger er blitt bedt om av flere her. Tråden handler ikke om miff, noe du konstaterer selv, men likevel prøver å diskutere. Så ønsker du og andre her å diskutere miff så kan du lage en egen tråd å heller spørre meg der 😊 Det jeg svarte på var relevant med tanke på Miff og UNRWA som ble tatt opp i hovedinnlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 4. februar #33 Del Skrevet 4. februar (endret) 29 minutter siden, Sirisiri10 said: Tråden handler ikke om miff, noe du konstaterer selv, men likevel prøver å diskutere. Så ønsker du og andre her å diskutere miff så kan du lage en egen tråd å heller spørre meg der 😊 Det jeg svarte på var relevant med tanke på Miff og UNRWA som ble tatt opp i hovedinnlegget. Jeg diskuterer ikke - jeg ber om dokumentasjon på det du kom med, men får ingen. Grunnløse påstander altså. Det burde du holde deg for god til. Endret 4. februar av Ichiko 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 5. februar #34 Del Skrevet 5. februar Ser at UNRWA skal granskes nå, håper de gransker undervisningen i skolene også da 7 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 5. februar #35 Del Skrevet 5. februar 1 hour ago, Topsi said: Ser at UNRWA skal granskes nå, håper de gransker undervisningen i skolene også da Det er helt sykt at det har fått pågå så lenge, da innholdet i disse skolenes pensum har vært kjent lenge. Israels utenriksminister Katz sier at Israel vil samarbeide med en uavhengig undersøkelse av båndene mellom UNRWA og Hamas: Quote “Congratulations to the UN on forming the investigative committee. We will submit all evidence highlighting UNRWA’s ties to terrorism and its harmful effects on regional stability. It is imperative that this committee brings the truth to light, necessitating the immediate resignation of the UNRWA chairman.” https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/israel-says-it-will-cooperate-with-independent-probe-of-unrwa-activities/ 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordy Skrevet 5. februar #36 Del Skrevet 5. februar Det er så flaut, man skjemmes av å være norsk.. 🥴 Ellers er det viktig å gjøre som land vi sammenligner oss med, men ikke når det kommer til terrorfinansiering - det er en kjempe viktig sak for Barth Eide og Støre så der er vi på linje med Iran & co. Et eks. på hvordan Norge omtales, denne mannen har 565 000 følgere: ..nå skal de granskes og hva gjør Norge? Det opplagte hadde vært å revurdere hele støtten slik som normale land har gjort. Det finnes ikke på vår agenda, derimot så behandler Barth Eide VÅRE skattepenger som sin egen lommebok og fortsetter med å pøse ut millioner: ..og andre nominerer samtidig en terrorgruppe til Fredsprisen: Har seriøst begynt å tenke på å emigrere. Kan det være skolesystemet vårt som er helt på bærtur? Ikke vet jeg, men noe er rape galt i dette landet. 8 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 5. februar #37 Del Skrevet 5. februar NatNat skrev (På 28.1.2024 den 19.45): Ja, fordi de er mindre dumme enn vestlige land. Rett og slett. Nah de bidrar primært med religiøse midler til å fremme islam og bygge moskeer og skoler for islam, som i Norge. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 5. februar #38 Del Skrevet 5. februar 11 minutter siden, jordy said: Kan det være skolesystemet vårt som er helt på bærtur? Ikke vet jeg, men noe er rape galt i dette landet. Jeg tilskriver det de venstreradikales "lange marsj gjennom institusjonene" - med omfattende påvirkning av oppvoksende generasjoner via skolesystemet. Jeg husker SV-lærere som fortalte oss elever om Israel og Midt-Østen, og i ettertid fant jeg ut at det var mengder av ren løgn. Muligens disse lærerne trodde på løgnene selv, bare for at de passet inn i den politiske ideologien. De fleste ser ut til å tro på alt sammen fortsatt. Legg også til mange tiår med eksepsjonelt ensrettede og politisk styrte media. Lenge var det kun to land i Europa som bare hadde én TV-kanal: Norge og daværende kommunistdiktatur Albania. I dag har vi flere medieaktører, men de sier jo stort sett det samme hele gjengen. Ellers blir det vel vanskelig å få pressestøtte? Og de "alternative" mediene er gjerne så far out på en høyreradikal og ekstremkonservativ trip at de bare unntaksvis kommer med noe nyttig. 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 5. februar Forfatter #39 Del Skrevet 5. februar 1 hour ago, NakenPanda said: Nah de bidrar primært med religiøse midler til å fremme islam og bygge moskeer og skoler for islam, som i Norge. Jeg skrev at de ikke er dumme, jeg skrev ikke at de var grei folk 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 5. februar #40 Del Skrevet 5. februar Ichiko skrev (1 time siden): Jeg tilskriver det de venstreradikales "lange marsj gjennom institusjonene" - med omfattende påvirkning av oppvoksende generasjoner via skolesystemet. Jeg husker SV-lærere som fortalte oss elever om Israel og Midt-Østen, og i ettertid fant jeg ut at det var mengder av ren løgn. Muligens disse lærerne trodde på løgnene selv, bare for at de passet inn i den politiske ideologien. De fleste ser ut til å tro på alt sammen fortsatt. Legg også til mange tiår med eksepsjonelt ensrettede og politisk styrte media. Lenge var det kun to land i Europa som bare hadde én TV-kanal: Norge og daværende kommunistdiktatur Albania. I dag har vi flere medieaktører, men de sier jo stort sett det samme hele gjengen. Ellers blir det vel vanskelig å få pressestøtte? Og de "alternative" mediene er gjerne så far out på en høyreradikal og ekstremkonservativ trip at de bare unntaksvis kommer med noe nyttig. Enig med det med skolesystemet. Skjønte allerede på barneskolen at det var noe feil med den evinnelige stemplinga av Israel som den store stygge ulven… 10 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå