Gå til innhold

Når går små gutter fra å være mammadalt til pappadalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Tydeligvis har jeg gjort noe feil :P 

Anonymkode: ced3c...e6a

 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis mamma’en holder fast på de emosjonellt ja..

Anonymkode: 06f48...4a0

en gutt/mann finner noen andre som påtar seg den metafysiske rollen av mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Har voksne sønner. Det virker som at eneste de spør sin far om er "hvor er mamma?". 

Jeg blir gal!

Anonymkode: c79ea...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har voksne sønner. Det virker som at eneste de spør sin far om er "hvor er mamma?". 

Jeg blir gal!

Anonymkode: c79ea...463

Kan være noe med hvem som har vært mest tilgjengelig. 

Anonymkode: 4f726...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 18.09):

Lest at det var rundt 7 år, da blir far et viktig forbilde og rollemodell. Hva er deres erfaring? Min er bare to og har vært klistret til meg fra fødsel, blir deilig når far kan "avlaste" litt😅

Anonymkode: 374f5...a68

Ikke før langt oppi tenårene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan være noe med hvem som har vært mest tilgjengelig. 

Anonymkode: 4f726...4dd

Jo. Og erfaring med hvem som kan svare på et gitt spørsmål. Faren er dårligere på å finne ting enn dem selv, er svært lite praktisk anlagt og husker ikke det som ble sagt for fem minutter siden.

Vil du ha detaljer om Eidsvollforsamlingen eller norsk innenrikspolitikk på 30-tallet, er min mann den rette til å svare. Men når gutta lurer på hvilken pulk de bør gå for til minsten eller når de bør legge om til sommerhjul er han helt blank. Han veit at vi har to sett hjul og har nok en aning om at det er sesongvariasjon inne i bildet, men der stopper det.

Anonymkode: c79ea...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megda skrev (På 22.1.2024 den 18.32):

alle gutter er mammadalter helt til de dør. 

 

 

Var min tanke også. 😆

Vår sønn snakket nettopp med sin far, men da han trengte råd om noe var det "Kan jeg få snakke med mamma?". 

Anonymkode: 1c25a...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 18.09):

Lest at det var rundt 7 år, da blir far et viktig forbilde og rollemodell. Hva er deres erfaring? Min er bare to og har vært klistret til meg fra fødsel, blir deilig når far kan "avlaste" litt😅

Anonymkode: 374f5...a68

Når? For noen er det aldri, og de forblir forever mammadalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som snart blir 2 som har vært veldig mammadalt. Nå er jeg gravid og ligger mye på sofaen, og han har blitt myyye mer pappadalt nå. Særlig når det kommer til leking og herjing. Kos er fortsatt best hos mamma.

Greit at han blir mer pappadalt før babyen kommer tenker jeg. Er helt sikker på at han kommer til å bli en mammagutt livet ut med tanke på personligheten. Så mamma blir nok på topp igjen etterhvert.

Anonymkode: 415c5...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri!

Mine gutter på 17 og 25 år er fremdeles veldig mammadalter. Den eldste er helt ekstrem og ringer mamma for alt. 

Anonymkode: 4b53e...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvem han vil bli lik det.

Anonymkode: ea909...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på snart 14 som fremdeles foretrekker meg og føler seg helt klart tryggest på meg. Det samme gjelder hans to yngre søstre. 

Anonymkode: 00c57...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille gutt er fortsatt mammadalt.

Mannen har en sønn fra før på 11, som nå er blitt litt mer pappadalt. Jeg tror det også er noe som skjer sosialt, og som følge av at han og guttens mor er skilt. Sønnen er blitt mye mer opptatt av hva andre gutter han kjenner gjør med sine fedre, men det er ikke nødvendigvis like lett å få med ham på de samme tingene selv om mannen min prøver.

De jeg kjenner som har et tett far-sønn forhold driver ofte med noen felles aktiviteter, dvs. at både far og sønn er ganske sporty.

Anonymkode: 73748...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er 4,5 år og mamma er fremdeles favoritten ja, mens de eldre jentene har vært pappajenter siden de ble født. 

Anonymkode: ace28...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror er 34 år og fortsatt tidenes mammadalt😅 men han gjør gutteting med pappaen vår da, typ fisker, skrur biler og snakker om gutteting, de har fått et godt forhold i voksen alder :) 

Anonymkode: 4f7b8...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine enda barn da, men kan ikke se for meg at de blir Pappadalter noen gang 😅 Pappa blir spurt når det kommer til penger og Play Station/ mobil, men ellers er det: «Mamma!!!?!!» 🥰😅 

Anonymkode: 3010d...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har voksne sønner. Det virker som at eneste de spør sin far om er "hvor er mamma?". 

Jeg blir gal!

Anonymkode: c79ea...463

Du bør snart begynne å amme dem...

Anonymkode: ea909...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Du bør snart begynne å amme dem...

Anonymkode: ea909...528

Slutta med det for over tjue år siden.

Anonymkode: c79ea...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er snart 20 år. Har vært mammadalt hele veien. 

Anonymkode: 206cf...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...