Gå til innhold

Når går små gutter fra å være mammadalt til pappadalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lest at det var rundt 7 år, da blir far et viktig forbilde og rollemodell. Hva er deres erfaring? Min er bare to og har vært klistret til meg fra fødsel, blir deilig når far kan "avlaste" litt😅

Anonymkode: 374f5...a68

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er 9 og har enda ikke blitt pappadalt. Ungen din vil jo uansett bli mindre og mindre avhengig av deg og han trenger deg på andre måter.

Anonymkode: d9801...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er i slutten av tenårene og det er fortsatt meg (mor) de henvender seg til. De har alltid vært mammadalter, litt mindre etterhvert som tenårene kom selvfølgelig og de blir mer og mer selvstendige.

Anonymkode: a767e...b58

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste sønnen her er 5 1/2 og er fremdeles veldig mammadalt 😅

Anonymkode: 1f42e...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt snart 8 år her. 
Ekstrem mammadalt fra fødsel av og anerkjente egentlig ikke fars eksistens engang før han måtte være sammen med han i pappapermen fra 12 mnd😅

Etter det har far gradvis blitt mer og mer akseptert. Og fra ca 5 år er pappa ansett som den kuleste, men når livet lugger så er definitivt mamma best. Og det ser jeg for meg at kommer til å vare egentlig. 

Anonymkode: d042e...85f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 11 og fortsatt mest knytt til meg  deler interesser med far, men emosjonelt est knytt til meg. Storesøster på 14 er stikk motsatt, og skikkelig pappajente.

Anonymkode: 827c7...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet vårt er bare 1,5 år og pappa er hans alt :) 

Anonymkode: ced3c...e6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle gutter er mammadalter helt til de dør. 

 

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min elleveåring er også fortsatt ganske mammadalt - dvs han er jo også selvstendig på mye, men i den grad han skal «velge» en av foreldrene, er det alltid meg han foretrekker. Kan ikke se for meg at det skal endre seg på noe tidspunkt.

Anonymkode: bc57b...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig nå sønnen har blitt «mammadalt». Han blir 16 år. 

Anonymkode: a6374...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter så veldig på at gutten på snart 4 skal se faren sin mer. De har jo like interesser og pappaen er kjempe flink til å ta han med på alt mulig. Likevel er det kun mamma som gjelder. Det er veldig koselig, men også litt slitsomt. 

Anonymkode: 4f726...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde da han var 2. Varte et par-tre år, så ble jeg mer stas igjen. Bruker meg for kos og samtale, men pappa er nok morsomst. Nå er han snart 8, og det har ikke endret seg.

Anonymkode: d5d30...2cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste ble ubønnhørlig pappadalt når jeg ble gravid med nr to og var relativt dårlig. Han var tre da, snart seks og jeg er ikke tilbake på topplista enda. Trygt plassert bak samtlige besteforeldre, pappa og tante 😢 Minstemann er to. Han er pappadalt når det skal lekes og mammadalt når det skal koses, legges eller bedrives vold 😅❤️

Anonymkode: 0b92c...7bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8.5 år og enda mammadalt. Tror ikke det kommer å gi seg heller. Men han syns far er litt mer stas nå enn før da. Da var det helt krise om jeg ikke var i nærheten 24/7. Forferdelig slitsomt egentlig. 

Anonymkode: 487e7...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, megda said:

alle gutter er mammadalter helt til de dør. 

 

 

Tydeligvis har jeg gjort noe feil :P 

Anonymkode: ced3c...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to gutter. 8 og 12 år. Begge er mammagutter, det har de alltid vært og det kommer dem alltid til å være. Det er jeg HELT sikker på 🤣🤣🤣

Anonymkode: 3010d...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke vanligst at gutter er mammadalter og jenter pappadalter? (Selvsagt med mange unntak)

Anonymkode: 5b868...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt begynte å bli mer opptatt av pappa ved 15/16 år. 

Anonymkode: d9a64...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter er 11 og 15 og fremdeles er det mamma som gjelder i de fleste tilfeller. Jenta vår på 13 er skikkelig pappajente. 

Anonymkode: 37179...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megda skrev (3 timer siden):

alle gutter er mammadalter helt til de dør. 

 

 

Hvis mamma’en holder fast på de emosjonellt ja..

Anonymkode: 06f48...4a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...