¤flicka¤ Skrevet 24. januar 2024 #521 Del Skrevet 24. januar 2024 Lurer på om hele oppgaven egentlig stammer herfra: https://svadagenerator.no/?type=Helseadministrativ+svada Alle skjønner ordene, men ikke hva setningene betyr - men ingen tør si noe i frykt for å virke dum 😆 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 24. januar 2024 #522 Del Skrevet 24. januar 2024 Blått skrev (På 22.1.2024 den 13.01): Sånn jeg ser det så er de eneste logiske alternativene Erna Solberg eller Jonas Gahr Støre til valget som statsminister i 2025. Det er alltid de partiene som har knivet om dette. Med mindre folk trekker seg vekk fra begge partiene, noe som jeg tviler på at kommer til å skje, men det er jo lov å håpe! Her er valget enkelt. Jonas er en svak leder når det stormer, men Erna er ikke skikket til å være statsminister, og blir hun valgt er det et bevis på at folk aksepterer mye fra politikere. Erna burde ikke være statsminister-kandidat engang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paperwall Skrevet 25. januar 2024 #523 Del Skrevet 25. januar 2024 anno19 skrev (På 22.1.2024 den 18.31): Dagens pressekonferanse som var hasteinnkalling kunne de spart seg. Når noen regelrett kan drive innsidehandel med sugerør direkte inn i informasjon som igjen får millioner til å renne inn på konto og det får null konsekvens, hvorfor skal en da bry seg om dagens sak? Nettopp. Erna-saken er mer alvorlig, at Høye har tillit til henne forteller alt om partiet. Hva gjelder denne ministeren, burde hun gå av, men hun klamrer seg til makten. Unnskyldningene hennes er patetiske og hun burde bli møtt med de samme konsekvensene som andre studenter når de har blitt tatt for det samme. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 25. januar 2024 #524 Del Skrevet 25. januar 2024 Et annet problem er at noen aksepterer Kjerkol i regjering med argumenter som at det skjedde FØR hun ble del av regjeringen. Med en slik argumentasjon åpner de også for en uegnet Erna Solberg om vi skal følge argumentasjonen om at hun ikke var i regjering da dette ble avslørt (men var det da Finnes forsøkte å tjene penger på informasjon hun hadde som Statsminister). Indirekte legger Støre opp til at Erna kan innta Statsminister stolen ved å si at Kjerkols problem skjedde før hun ble statsråd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. januar 2024 #525 Del Skrevet 25. januar 2024 Proaktiv skrev (1 time siden): Et annet problem er at noen aksepterer Kjerkol i regjering med argumenter som at det skjedde FØR hun ble del av regjeringen. Med en slik argumentasjon åpner de også for en uegnet Erna Solberg om vi skal følge argumentasjonen om at hun ikke var i regjering da dette ble avslørt (men var det da Finnes forsøkte å tjene penger på informasjon hun hadde som Statsminister). Indirekte legger Støre opp til at Erna kan innta Statsminister stolen ved å si at Kjerkols problem skjedde før hun ble statsråd. Støre bommer helt når han mener at fusk er irrelevant fordi det skjedde før hun ble en del av regjeringen hans. Hvis Støre oppriktig mener det er irrelevant av den grunn, så er det bare atter et bevis til at han ikke er egnet for stillingen han inntar. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 25. januar 2024 #526 Del Skrevet 25. januar 2024 Drizzt skrev (29 minutter siden): Støre bommer helt når han mener at fusk er irrelevant fordi det skjedde før hun ble en del av regjeringen hans. Hvis Støre oppriktig mener det er irrelevant av den grunn, så er det bare atter et bevis til at han ikke er egnet for stillingen han inntar. Uansett så lyver hun så det renner av henne nå. Og nå sitter hun i regjering. Man må bare anta at Støre tenker at løgn er forenelig med å sitte i hans regjering. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 25. januar 2024 #527 Del Skrevet 25. januar 2024 Felis skrev (3 timer siden): Uansett så lyver hun så det renner av henne nå. Og nå sitter hun i regjering. Man må bare anta at Støre tenker at løgn er forenelig med å sitte i hans regjering. Sist jeg leste om saken var det vel 7-8 steder, nå har listen vokst seg så stor at jeg ikke orker lese gjennom engang... https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sjokklisten-vokser-dette-er-tekstlikhetene/16400542/ 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 25. januar 2024 #528 Del Skrevet 25. januar 2024 Felis skrev (4 timer siden): Uansett så lyver hun så det renner av henne nå. Og nå sitter hun i regjering. Man må bare anta at Støre tenker at løgn er forenelig med å sitte i hans regjering. Nå har jo Støre selv vist at han kan og vil lyve om det passer han. Så at han har samme lave standard til statsråder er ikke overraskende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Proaktiv Skrevet 25. januar 2024 #529 Del Skrevet 25. januar 2024 Drizzt skrev (5 timer siden): Støre bommer helt når han mener at fusk er irrelevant fordi det skjedde før hun ble en del av regjeringen hans. Hvis Støre oppriktig mener det er irrelevant av den grunn, så er det bare atter et bevis til at han ikke er egnet for stillingen han inntar. Problemet for "folk flest" er at vi ikke har egnede politikere å velge mellom. 1. Han ene klarer ikke å plukke egnede regjeringsmedlemmer. 2. Hun andre ønsker jobben som statsminister fordi det gir mulighet for korrupsjon slik at familien skal tjene seg rik på hennes innside informasjon (selv om Finnes ikke er smart nok til å utnytte dette så godt som han kunne). 3. Den tredje løper rundt og stjeler fra butikker. 4. Han fjerde påstod at han bodde hjemme i en annen by på "gutterommet" med kone for å få større del av våre skattepenger. Dette er 4 eksempler på våre partipolitiske ledere. Så ser vi nå at det er politikere i alle partier som svindler og lyver ref Ap, Høyre, Frp, Sv, Sp, osv, Basert på den informasjonen jeg har fra mitt nærmiljø har prosentandelen politikerne MYE dårligere etikk enn resten av befolkningen. Det er med andre ord grunn til å spørre seg om hele systemet med alle politikere bør byttes ut. Bør det være en avstemning tilsvarende EU av stemninga, som avholdes samtidig med stortingsvalget, som tilsier at alle politikere på Stortinget får forbud mot å stille til valg. Fet samme bør vi vurdere ved neste kommune valg. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. januar 2024 #530 Del Skrevet 25. januar 2024 Proaktiv skrev (2 timer siden): Problemet for "folk flest" er at vi ikke har egnede politikere å velge mellom. 1. Han ene klarer ikke å plukke egnede regjeringsmedlemmer. 2. Hun andre ønsker jobben som statsminister fordi det gir mulighet for korrupsjon slik at familien skal tjene seg rik på hennes innside informasjon (selv om Finnes ikke er smart nok til å utnytte dette så godt som han kunne). 3. Den tredje løper rundt og stjeler fra butikker. 4. Han fjerde påstod at han bodde hjemme i en annen by på "gutterommet" med kone for å få større del av våre skattepenger. Dette er 4 eksempler på våre partipolitiske ledere. Så ser vi nå at det er politikere i alle partier som svindler og lyver ref Ap, Høyre, Frp, Sv, Sp, osv, Basert på den informasjonen jeg har fra mitt nærmiljø har prosentandelen politikerne MYE dårligere etikk enn resten av befolkningen. Det er med andre ord grunn til å spørre seg om hele systemet med alle politikere bør byttes ut. Bør det være en avstemning tilsvarende EU av stemninga, som avholdes samtidig med stortingsvalget, som tilsier at alle politikere på Stortinget får forbud mot å stille til valg. Fet samme bør vi vurdere ved neste kommune valg. Dette systemet vi har nå hvor man stemmer for parti og for representanter er ikke bra. Dette er ikke demokrati. Demokrati er å bestemme alt av større saker gjennom folkeavstemning. Da bestemmer folket. Ikke noen få utvalgte som kjører sin egen agenda og er opptatt kun av seg selv og sine nærmeste. Det som har skjedd siden Støre ble statsminister er fullstendig kollaps i folks tillit til politikere, Storting og regjering. Merkelig nok virker Støre og resten av Ap-ledelsen til å ta det helt med ro. Når selveste sjefen ikke kaller krise for en krise og ikke skjønner det er en krise, da går virkelighetsomskrivingen i Ap for fult. Sp og SV er ikke noe bedre som medskyldige. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 25. januar 2024 #531 Del Skrevet 25. januar 2024 4 hours ago, Lawyam said: Sist jeg leste om saken var det vel 7-8 steder, nå har listen vokst seg så stor at jeg ikke orker lese gjennom engang... https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sjokklisten-vokser-dette-er-tekstlikhetene/16400542/ At hun fortsatt ikke går med den listen ute! Sinnsykt at hun vil seg selv så vondt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnAngel Skrevet 25. januar 2024 #532 Del Skrevet 25. januar 2024 Lawyam skrev (6 timer siden): Sist jeg leste om saken var det vel 7-8 steder, nå har listen vokst seg så stor at jeg ikke orker lese gjennom engang... https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/sjokklisten-vokser-dette-er-tekstlikhetene/16400542/ Over 50 eksempler... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 25. januar 2024 #533 Del Skrevet 25. januar 2024 (endret) Drizzt skrev (15 timer siden): Støre bommer helt når han mener at fusk er irrelevant fordi det skjedde før hun ble en del av regjeringen hans. Hvis Støre oppriktig mener det er irrelevant av den grunn, så er det bare atter et bevis til at han ikke er egnet for stillingen han inntar. Det er ikke sikkert at det er ekte fusk, det kan liksågodt være at de har levert uferdig arbeid, der de ikke hadde gjort jobben med å få inn referansene. Jeg kan lett forestille meg at mange av deres hentetekster hadde vært absolutt lovlige dersom de hadde ført referansene skikkelig. Hva sier det om Kjerkhol, det at hun i tidsnød leverer noe som er så uferdig at det er ulovlig? Det sier rett og slett at dama trenger hjelp, og hun har mest sannsynlig så gode hjelpere i departementet at hun klarer seg helt fint i den jobben. Jeg er enig i at Støre ikke er egnet, men ikke pga dette. Det er helt greit at han overlater til et universitet å sjekke saken. Det er helt greit at han ikke kaster en av sine nærmeste medarbeidere før saken er gransket. Det som gjør Støre uegnet er at han pusser regjeringsadvokaten og høyesterett på den stakkars studenten som hadde sitert seg selv. Jeg anser det for å være helt umusikalsk ondskap, og at den rettsavklaringen han maser om kan stå som den står fra lagmannsretten. Dessuten ser det ut som Støre er mer lojal til EU enn til egen befolkning. Jeg tror ikke det er så farlig å ha Kjerkhol som minister selv om hun tidligere har begått grovt uaktsom ulovlig slurv, men tenker at hun kanskje må gå uansett fordi hun ikke får arbeidsro med pressen etter seg hele tiden. Man kan si at man bør kaste henne for å beholde regjeringens tillit og opprettholde et moralsk glansbilde, men det er unødvendig fordi hun er verken verre eller bedre enn snittet av regjeringa. Jeg har sterke meninger om at hun moralsk står høyere enn statsministeren selv, uansett hvor råttent hun har arbeidet med masteroppgaven. Endret 25. januar 2024 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. januar 2024 #534 Del Skrevet 25. januar 2024 VG Spesial. Oppsummering og forklaring av alle kjente 67 tilfeller https://www.vg.no/spesial/2024/kjerkol-masteroppgave-tekstlikheter/?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row1_pos1&utm_term=dre-u141nqpk-1706208683%3Adre-65b2adab204277c5a7ffbb10&utm_medium=dre-65b2adab204277c5a7ffbb10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 25. januar 2024 #535 Del Skrevet 25. januar 2024 (endret) Edit: Dobbelpublisering. Samme link som Drizzt ovenfor 👆 Imponerende artikkel fra VG om Kjerkols 67 tekstlikheter (6,9% av oppgaven) som er funnet. Les, vurder og lag deg en mening om sitater og parafraseringene, samt forklaringene av dette: https://www.vg.no/spesial/2024/kjerkol-masteroppgave-tekstlikheter/ Endret 25. januar 2024 av Bombasi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 25. januar 2024 #536 Del Skrevet 25. januar 2024 Et poeng her at Støre er så feig og unnvikende kan være at Kjerkol tross alt er leder av Trøndelag Arbeiderparti. Et av de største viktigste fylkeslagene. I et fylkeslag hun har stor støtte. Så å komme på kant med dette fylkeslaget er vel kanskje noe Støre er livredd for. Så han vil ha full oppbacking fra Nord universitet. Det går jo også rykter om at forholdet mellom Støre og Kjerkol er alt annet enn hjertelig. At Kjerkol er egenrådig og ikke særlig flink til å lytte. https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/stores-plan-gjor-at-han-slipper-blod-pa-hendene/o/5-95-1600521 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. januar 2024 #537 Del Skrevet 25. januar 2024 Bombasi skrev (26 minutter siden): Edit: Dobbelpublisering. Samme link som Drizzt ovenfor 👆 Imponerende artikkel fra VG om Kjerkols 67 tekstlikheter (6,9% av oppgaven) som er funnet. Les, vurder og lag deg en mening om sitater og parafraseringene, samt forklaringene av dette: https://www.vg.no/spesial/2024/kjerkol-masteroppgave-tekstlikheter/ Det spiller ingen rolle hvor mange prosent. Men nå legges det veldig mye press på Nord universitet. De har ikke råd å ikke annullere oppgaven og stryke graden hennes. Medstudenten er rektor på en skole så vidt jeg skjønte (???), så vi får se om annullering av oppgaven vil ha konsekvenser også for henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 25. januar 2024 #538 Del Skrevet 25. januar 2024 (endret) Flere statsvitere mener at de tror Kjerkol må gå av, melder ABC Nyheter: Sitat "Statsviter Svein Tore Marthinsen tror det kommer til å ende opp med at Helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol må gå av som statsråd. – Kjerkol har plagiert tekst, stjålet informantdata og bagatellisert plagiatet sitt i intervju på Dagsrevyen. Saken var ille, og håndteringen har gjort den enda verre. Det er derfor vanskelig å se noen særlig annen utgang enn avgang for henne, sier han til ABC Nyheter." https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2024/01/25/195977497/statsvitere-tror-ingvild-kjerkol-ma-ga-av Kjerkols politiske rådgiver, Per Langerød, svarer med at Nord Universitet skal undersøke saken, og har ingen kommentarer utover det. Støre er intervjuet og skyver igjen ballen over på Nord Universitet, og melder at han har tillit til Kjerkol. Endret 25. januar 2024 av Bombasi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 25. januar 2024 #539 Del Skrevet 25. januar 2024 (endret) Det har gått fra Joker Nord til Komiske Ali Endret 25. januar 2024 av jodajipp 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 25. januar 2024 #540 Del Skrevet 25. januar 2024 2 hours ago, Drizzt said: Det spiller ingen rolle hvor mange prosent. Men nå legges det veldig mye press på Nord universitet. De har ikke råd å ikke annullere oppgaven og stryke graden hennes. Medstudenten er rektor på en skole så vidt jeg skjønte (???), så vi får se om annullering av oppgaven vil ha konsekvenser også for henne. Jeg tror ikke det har noe å si for disse om de mister graden. Det er jo en lettvektsgrad som de har tatt seint i karrieren. Det blir ikke det samme som om en nyutdannet 28-åring mister masteren de skal bruke til å komme seg inn i arbeidslivet med. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå