Carrie_S Skrevet 22. januar 2024 #361 Del Skrevet 22. januar 2024 14 minutter siden, Drizzt said: Hvis Nord universitet ikke finner transkriberingen og intervjuene og hun heller ikke har kopi eller medstudenten, så må man konkludere med at det er dataforfalskning, ja. Helt klart. Nå dukker det opp stadig mer på reddit når folk der inne får lett. Håper DN eller andre kommer med en grundig oversikt i morgen. Dette er mer enn pinlig for Støre nå. 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 22. januar 2024 #362 Del Skrevet 22. januar 2024 Just now, Eva-Lena said: De er arrogante drittsekker nesten hele gjengen. Husker veldig godt når Stoltenberg tok ansvar ved å bli sittende. Normale folk hadde overlatt stafettpinnen til bedre egnede folk. Politikere i dag klamrer seg fast til stillingen og juger/vrir seg unna selv om de innerst inne vet de har feil. Og dette skal ære folk vi skal stole på?? Neppe! jeg synes Stoltenberg, ved siden av Brundtland, har vært en av de bedre statsministerene AP har hatt. Jeg savner ham. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. januar 2024 #363 Del Skrevet 22. januar 2024 Carrie_S skrev (3 minutter siden): Helt klart. Nå dukker det opp stadig mer på reddit når folk der inne får lett. Håper DN eller andre kommer med en grundig oversikt i morgen. Dette er mer enn pinlig for Støre nå. I Reddit-tråden står det at Khrono også jobber med en sak, så det kommer kanskje flere avsløringer de neste dagene. 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 22. januar 2024 #364 Del Skrevet 22. januar 2024 Drizzt skrev (20 minutter siden): I Reddit-tråden står det at Khrono også jobber med en sak, så det kommer kanskje flere avsløringer de neste dagene. Denne? https://www.khrono.no/mer-tekstlikhet-i-kjerkols-masteroppgave-kan-vaere-fusk-sier-jussprofessor/843339 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 22. januar 2024 #365 Del Skrevet 22. januar 2024 Den ene såkalte informanten som stod frem er såklart AP-politiker. Det melder NRK nå i en bulletin. https://www.nrk.no/nyheter/kjerkols-informant-er-ap-politiker-1.16727939 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 22. januar 2024 #366 Del Skrevet 22. januar 2024 Aricia skrev (13 minutter siden): Denne? https://www.khrono.no/mer-tekstlikhet-i-kjerkols-masteroppgave-kan-vaere-fusk-sier-jussprofessor/843339 Bra artikkel. Erfaren jusprofessor bekrefter at omfanget juks er for stort. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 22. januar 2024 #367 Del Skrevet 22. januar 2024 (endret) Mimir Kristjansson tar, etter inspirasjon fra Twitter, opp en problemstilling ovenfor norsk arbeidsliv og akademia. Han kaller dette "mastersyken". Mennesker som studerer og skriver master for å ha noe på CV'en og noe å skryte av, gjerne for å tilfredsstille arbeidslivet uten at det egentlig er grunnlag for det, og uten at studenten egentlig er interessert i det de studerer om. Når studenter må ty til klipp og lim, plagiat og metodisk juks for å få levert mastergraden sin, hvor interessert er man egentlig i det man studerer? Hvor lyst har man på kunnskapen? Og tilfører denne juksingen noe særlig med kunnskap? Nei til sistnevnte, for de studerer ikke for interessens og kunnskapens del. De studerer for å fremstille dem selv bedre enn hva de er, og kun det. Blir indirekte CV-juks av det, når man fremstiller seg selv med en godkjent master som de knapt sitter igjen med kunnskap om. Litt ironisk all den tid Kjerkol allerede var stortingspolitiker og helsepolitisk talsperson for AP, samt var nær garantert plass på Stortinget etter valget - uansett om Ap kom i regjering eller ikke. Med andre ord så var mastergraden i kunnskapsledelse egentlig bortkastet i uoverskuelig framtid. Masteren var altså et smykke for Kjerkol, uten at kunnskapen betydde særlig. Endret 23. januar 2024 av Bombasi 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 22. januar 2024 #368 Del Skrevet 22. januar 2024 Drizzt skrev (1 time siden): Nei. En stemme for Sp er en stemme for Ap og Støre. Det samme gjelder en stemme for SV, MDG og Rødt. Vil man kvitte seg med Støre og Ap i posisjon, må man velge et annet parti, blank stemme eller ikke stemme i det hele tatt. https://www.nettavisen.no/nyheter/nrk-kjerkol-informant-var-partifelle/s/5-95-1594544 En av Kjerkols 4 informanter er Ap-partifelle fra Trøndelag. Det er også tilfeldigvis samme person som gikk god for plagieringen i VG i helgen. Et problem er at både Høyre og Frp på samme måte som AP også er en del av Europabevegelsen på Stortinget. Vi savner styringsdyktige alternativer som setter Norske interesser før Europeiske og øke jobber for å føre oss inn i EU. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgekarjol Skrevet 22. januar 2024 #369 Del Skrevet 22. januar 2024 20 minutter siden, totti_1 said: Den ene såkalte informanten som stod frem er såklart AP-politiker. Det melder NRK nå i en bulletin. https://www.nrk.no/nyheter/kjerkols-informant-er-ap-politiker-1.16727939 Nei, så overraskende. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 22. januar 2024 #370 Del Skrevet 22. januar 2024 (endret) Topsi skrev (5 timer siden): Bytter du ut ett eller flere ord er det ikke lengre direkte sitat og skal ikke i anførselstegn, men det skal alltid kildehenvises, alltid Det var det jeg også trodde, men slik jeg har forstått det ble Harvard-lederen Claudine Gay tatt for unnlatelse av anførselstegn når bare ett ord ble byttet ut. (Forbehold, jeg har ikke satt meg inn i saken). Jeg lurer forresten på om en student ligger dårlig an når hun har tre referanser på sju linjer fra ei lærebok der ytterligere to under-referanser er nevnt. Hun ignorerte to under-referanser. Tror hun ikke hadde kapasitet til å grave frem bøkene eller artiklene de kom fra. Disse strenge reglene minner meg om lovene i Russland, det er så mye rare lover at alle bryter noen uten å bry seg, men de blir tatt dersom FSB har bestemt seg for å ta dem. Endret 22. januar 2024 av I Grosny 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 22. januar 2024 #371 Del Skrevet 22. januar 2024 (endret) Drizzt skrev (5 timer siden): Kjerkols ''redigeringsfeil'' må være frekkeste bortforklaring av plagiat jeg har hørt. Men hey, på den positive siden kan alle studenter nå og i fremtiden som skriver masteroppgave plagiere så mye de vil og blir de tatt, er det bare å vise til redigeringsfeilen til Kjerkol. Jeg håper ting sklir i den retningen. Det er altfor stor risiko for å stryke på en eksamen og attpåtil bli tatt for juks og bli utestengt. Ankesaken mot studenten som siterte seg selv er skrekk-eksempelet. Det er ikke bare latterlig å bli tatt for selvsitat uten referanse. Det er et overgrep som påfører studenten tap på mange hundre tusen og påfører samfunnet tap på minst ett utdannet årsverk, og i verste fall tap av en sertifisert arbeidstaker som kan falle ned i depresjon og NAV-systemet. Endret 22. januar 2024 av I Grosny 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 22. januar 2024 #372 Del Skrevet 22. januar 2024 totti_1 skrev (2 timer siden): Den ene såkalte informanten som stod frem er såklart AP-politiker. Det melder NRK nå i en bulletin. https://www.nrk.no/nyheter/kjerkols-informant-er-ap-politiker-1.16727939 Noen som vet hvilken Ap-politiker dette er ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 22. januar 2024 #373 Del Skrevet 22. januar 2024 totti_1 skrev (2 timer siden): Den ene såkalte informanten som stod frem er såklart AP-politiker. Det melder NRK nå i en bulletin. https://www.nrk.no/nyheter/kjerkols-informant-er-ap-politiker-1.16727939 Er dette troverdig, eller er det en arrangert redningsaksjon av Ap for å berge Kjerkol og Ap, ergo bare en manipulasjon? Man kan virkelig lure, siden vi ikke kan stole på noen eller noe i maktapparatet vårt. Jeg prøver å legge godsiden og naiviteten min til rette for å tro på dette, men det er ikke snakk om at jeg klarer det. Det lukter ny løgn i rikspolitikken. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestia Skrevet 22. januar 2024 #374 Del Skrevet 22. januar 2024 Bombasi skrev (3 minutter siden): Er dette troverdig, eller er det en arrangert redningsaksjon av Ap for å berge Kjerkol og Ap, ergo bare en manipulasjon? Man kan virkelig lure, siden vi ikke kan stole på noen eller noe i maktapparatet vårt. Jeg prøver å legge godsiden og naiviteten min til rette for å tro på dette, men det er ikke snakk om at jeg klarer det. Det lukter ny løgn i rikspolitikken. Enig. Man kan ikke stole på noen. Dette skaper så enorm mistillit til regjeringen og politikere generelt. Rett og slett politikerforakt. Og apropos mistillit. Hva slags lavkvalitets- og søpleuniversitet er dette såkalte Nord universitetet? For øvrig dukket opp åtte nye tilfeller av tekstlikhet nå. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y6WK7a/kjerkol-saken-nye-tilfeller-av-tekstlikhet?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos1&utm_medium=dre-65aee933204277c5a783b017 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 22. januar 2024 #375 Del Skrevet 22. januar 2024 Celestia skrev (4 minutter siden): Enig. Man kan ikke stole på noen. Dette skaper så enorm mistillit til regjeringen og politikere generelt. Rett og slett politikerforakt. Og apropos mistillit. Hva slags lavkvalitets- og søpleuniversitet er dette såkalte Nord universitetet? For øvrig dukket opp åtte nye tilfeller av tekstlikhet nå. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y6WK7a/kjerkol-saken-nye-tilfeller-av-tekstlikhet?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row2_pos1&utm_medium=dre-65aee933204277c5a783b017 Haha. Mer og mer. Takk til alle ildsjelene som graver og graver. Etterhvert blir det så mye at de som nekter blir mer og mer komiske. Stakkars den klovnen, førsteamanuensis fra Universitetet i Stavanger, som var så skråsikker på at dette ikke var juks. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betasuppe Skrevet 22. januar 2024 #376 Del Skrevet 22. januar 2024 Det går vel ikke an å stille mistillitsforslag heller, da det ikke er stor nok opposisjon. Men hva er egentlig opposisjonen nå i dag? H og AP står omtrent for det samme... Så Norge er screwed for uoverskuelig framtid med mindre hele dritten kollapser og noen som Milei kommer 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Celestia Skrevet 22. januar 2024 #377 Del Skrevet 22. januar 2024 (endret) Skravlekaspar skrev (53 minutter siden): Haha. Mer og mer. Takk til alle ildsjelene som graver og graver. Etterhvert blir det så mye at de som nekter blir mer og mer komiske. Stakkars den klovnen, førsteamanuensis fra Universitetet i Stavanger, som var så skråsikker på at dette ikke var juks. Enig! "Ber alle å lese oppgaven ordentlig", eller hva han sa. Skulle kanskje ikke sagt det, nei 😅 For en tulling. Endret 23. januar 2024 av Celestia 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rarm Skrevet 22. januar 2024 #378 Del Skrevet 22. januar 2024 (endret) Vg har funnet ytterligere 8 tilfeller av "copy/paste" i Kjerkols masteroppgave. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y6WK7a/kjerkol-saken-nye-tilfeller-av-tekstlikhet Haha, dette blir bedre og bedre! Endret 22. januar 2024 av Rarm 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batman123 Skrevet 23. januar 2024 #379 Del Skrevet 23. januar 2024 Betasuppe skrev (23 minutter siden): Det går vel ikke an å stille mistillitsforslag heller, da det ikke er stor nok opposisjon. Men hva er egentlig opposisjonen nå i dag? H og AP står omtrent for det samme... Så Norge er screwed for uoverskuelig framtid med mindre hele dritten kollapser og noen som Milei kommer Hva om befolkningen går inn for å velge f.eks Partiet Sentrum? Såvidt jeg vet er de nettopp det, i sentrum. Da slipper man å forholde seg til H eller AP! Ganske drøyt hele greia. Borch er nok veldig lettet tenker jeg da hun kommer best ut av dette ved å faktisk ta ansvar! Kjerkol derimot... Hun er også helt elendig i jobben sin 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cppdude Skrevet 23. januar 2024 #380 Del Skrevet 23. januar 2024 Regner med folk er på saken og sjekker masteroppgavene til samtlige høytstående politikere i de forskjellige partiene, samt oppgavene til de som satt i forrige regjeringene? Jeg tenker at når først katta er ute av sekken, så kan man like greit kjøre en fullstendig etterforskning. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå