Eva-Lena Skrevet 22. januar 2024 #341 Del Skrevet 22. januar 2024 Kjerkol fraskriver seg plagiering, Støre har full tillit tull tross for bevis på plagiering. Nord universitet for ansvaret ved å gå igjennom besvarelsen OG komme med en beslutning, Støre avventer saken. Om Nord universitet kommer frem til at Kjerkol er uskyldig i plagiering, ja da lever Støre og Kjerkol lykkelige videre frem til neste skandale. Jeg er sikkert på at hadde en minister blitt tatt på fersken med å stjele eller annet kriminelt, så ville Støre hatt full tillit uansett. Jeg skjønner at Støre MÅ si noe ala dette og skal følge saken nøye. Enten er han lettlurt eller feig- jeg holder en knapp på begge deler. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 22. januar 2024 #342 Del Skrevet 22. januar 2024 (endret) Fuskesaker ved Nord universitet i 2020 og 2021. 17 annullerte i 2020 og 38 annullerte i 2021. Regner med Nord universitet gir disse en ny sjanse for vurdering om Kjerkol slipper unna. https://www.nrk.no/nordland/rekordmange-studenter-blir-tatt-for-juksing-pa-eksamen-1.15886579 Endret 22. januar 2024 av Skravlekaspar . 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 22. januar 2024 #343 Del Skrevet 22. januar 2024 Mich skrev (7 minutter siden): Jepp... Har rettet opp mitt opprinnelige innlegg nå, takk for info! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 22. januar 2024 #344 Del Skrevet 22. januar 2024 totti_1 skrev (7 minutter siden): Ja, Kristel Linset https://www.nrk.no/trondelag/blir-mobba-av-andre-elevar---no-vel-rie-_14_-a-skifte-skule-1.14090205 Takk! Har rettet opp mitt opprinnelige innlegg nå, takk for info! Og takk for link til sak! Dette blir jo bare verre og verre! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 22. januar 2024 #345 Del Skrevet 22. januar 2024 minimymlen skrev (11 minutter siden): Takk! Har rettet opp mitt opprinnelige innlegg nå, takk for info! Og takk for link til sak! Dette blir jo bare verre og verre! Hvem tar ansvar for å tipse media om medforfatter? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. januar 2024 #346 Del Skrevet 22. januar 2024 Naapo920 skrev (45 minutter siden): Regelverket til Nord universitet. Synes dere reglene her er rimelig tydelig eller? For alle som har fullført barneskolen og kan lese er de meget tydelige. Men jeg er usikker hva som skjer med forståelsen når man går oppover i toppetasjene i politikken. Plutselig blir ting uklare og sånn i gråsonen. Det eneste som kan redde Kjerkol her er ordet KAN i den første paragrafen oppe. Det betyr at Nord Universitet kan velge å ikke annullere og utestenge henne for å beholde finansieringen sin fra Støre. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 22. januar 2024 #347 Del Skrevet 22. januar 2024 VG har det siste året skrevet om mange studenter som er stengt ut fra høyere utdanning og fått innleveringer underkjent etter å ha blitt anklaget og straffet for fusk. Det er gjerne snakk om småtteri sammenlignet med statsrådenes feil. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/3EyP4M/astrid-meland-kommenterer-kjerkol-i-plagiatstorm 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 22. januar 2024 #348 Del Skrevet 22. januar 2024 6 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 22. januar 2024 #349 Del Skrevet 22. januar 2024 (endret) Brukeren på reddit, som DN har sitert fra, har funnet flere graverende tilfeller av tekstlikhet i Kjerkhols oppgave. Her ser det nok en gang ut som om andres funn gir seg ut for å være Kjerkhol og medstudentens egne. Dette er postet for 6 minutter siden. Kilde: https://www.reddit.com/user/linguanordica Sitat fra det brukeren skriver: Quote Jeg driver og leiter litt fortsatt til og fra (mest fra, har en date med tiåringen i huset som skal lære meg fakta nummer tre tusen og en om k-pop). Men jeg fant en særlig graverende en nå. Fra Kjerkols oppgave, side 73: «Det er et lederansvar å lede tjenesteinnovasjonsarbeidet, slik at nye ansvarsområder blir ivaretatt og at eventuelle overflødige rutiner lukes ut. En problemstilling som kommer fram i vår forskning er behovet for å lære opp vikarer og andre ansatte, slik at tjenesten kan håndtere teknologien i perioder hvor de som håndterer teknologien best er fraværende, eller har ferie» Nesten nøyaktig samme tekstsnutt finner man i en rapport fra HVL 2015 med det spenstige navnet "Implementering av velferdsteknologi i helse og omsorgstjenester". Der kan man lese følgende (side 12): Det er også et lederansvar å lede tjenesteinnovasjon arbeidet, slik at nye ansvarsområder blir ivaretatt og at eventuelle overflødige rutiner lukes ut. En problemstilling som er adressert i vår forskning er behovet for å lære opp vikarer og andre ansatte, slik at kommunen kan håndtere teknologien i perioder også dersom personalet som vanligvis håndterer teknologien er syke eller avvikler ferie Ikke bare er det nesten ordrett gjengitt, men de gjengir her andres resultater som sine egne. Reply Share Endret 22. januar 2024 av Carrie_S 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 22. januar 2024 #350 Del Skrevet 22. januar 2024 Naapo920 skrev (1 time siden): Regelverket til Nord universitet. Synes dere reglene her er rimelig tydelig eller? Er ikke punkt b også gjeldene hvis hun har presentert andres forskning som sin egen ? Har vi grunnlag for å si at hun har det ? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 22. januar 2024 #351 Del Skrevet 22. januar 2024 Tunique skrev (6 minutter siden): 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarmuditten Skrevet 22. januar 2024 #352 Del Skrevet 22. januar 2024 39 minutter siden, Eva-Lena said: Kjerkol fraskriver seg plagiering, Støre har full tillit tull tross for bevis på plagiering. Nord universitet for ansvaret ved å gå igjennom besvarelsen OG komme med en beslutning, Støre avventer saken. Om Nord universitet kommer frem til at Kjerkol er uskyldig i plagiering, ja da lever Støre og Kjerkol lykkelige videre frem til neste skandale. Jeg er sikkert på at hadde en minister blitt tatt på fersken med å stjele eller annet kriminelt, så ville Støre hatt full tillit uansett. Jeg skjønner at Støre MÅ si noe ala dette og skal følge saken nøye. Enten er han lettlurt eller feig- jeg holder en knapp på begge deler. Det kan jo argumenteres for at det tross alt ikke trengs utdanning for å være minister (Brenna) og at det derfor er ganske urettferdig at Kjerkol felles bare for å ha jukset på noe hun ikke trenger for jobben hun har. Tenkte vel Støre. At trønderkammeratene hennes kategorisk bagatelliserer noe som selv Støre sier mulig er alvorlig sier jo sitt. For et en betent byll dette partiet har blitt etter at Jens "tok ansvar ved å bli sittende". 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 22. januar 2024 #353 Del Skrevet 22. januar 2024 1 minutt siden, Skravlekaspar said: Ja, den går på Instagram har jeg sett. "Når norske politikere skal skrive master" er vel tittelen 🙂 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina K Skrevet 22. januar 2024 #354 Del Skrevet 22. januar 2024 Skravlekaspar skrev (1 minutt siden): For en gjeng. De skjønner ikke at folk er drittlei og vil ha dem ut. Så høye på seg selv at det er sykt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raphael Skrevet 22. januar 2024 #355 Del Skrevet 22. januar 2024 Støre virker selvsikker før Nord Universitet har fått sett nærmere på saken. Det er allerede avgjort at saksbehandlingen vil bli untatt offentligheten. NRK hadde i dag en artikkel hvor en akademiker og Arbeiderparti-mann fikk påstå at det bare var litt slurv, og at andre akademikere som mener det er juks ikke har lest oppgaven. Det trekkes i tråder og forbindelser overalt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 22. januar 2024 #356 Del Skrevet 22. januar 2024 7 minutter siden, Carrie_S said: Brukeren på reddit, som DN har sitert fra, har funnet flere graverende tilfeller av tekstlikhet i Kjerkhols oppgave. Her ser det nok en gang ut som om andres funn gir seg ut for å være Kjerkhol og medstudentens egne. Dette er postet for 6 minutter siden. Kilde: https://www.reddit.com/user/linguanordica Sitat fra det brukeren skriver: Reply Share Sjakk matt! Kjenner sinnet mitt roer seg litt nå, for det er game over. Stakkars Støre som holdt pressekonferanse for bare minutter siden. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. januar 2024 #357 Del Skrevet 22. januar 2024 FruR skrev (8 minutter siden): Er ikke punkt b også gjeldene hvis hun har presentert andres forskning som sin egen ? Har vi grunnlag for å si at hun har det ? Hvis Nord universitet ikke finner transkriberingen og intervjuene og hun heller ikke har kopi eller medstudenten, så må man konkludere med at det er dataforfalskning, ja. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. januar 2024 #358 Del Skrevet 22. januar 2024 (endret) Blått skrev (11 minutter siden): Hvis det står mellom AP og SP til høsten for min del, så kjenner jeg det nok går mot SP. I det minste har Borch integritet, velger å gå av raskt og innrømmer det hun har gjort. Kjerkol bare pjatter... Nei. En stemme for Sp er en stemme for Ap og Støre. Det samme gjelder en stemme for SV, MDG og Rødt. Vil man kvitte seg med Støre og Ap i posisjon, må man velge et annet parti, blank stemme eller ikke stemme i det hele tatt. https://www.nettavisen.no/nyheter/nrk-kjerkol-informant-var-partifelle/s/5-95-1594544 En av Kjerkols 4 informanter er Ap-partifelle fra Trøndelag. Det er også tilfeldigvis samme person som gikk god for plagieringen i VG i helgen. Endret 22. januar 2024 av Drizzt 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 22. januar 2024 #359 Del Skrevet 22. januar 2024 Jarmuditten skrev (17 minutter siden): Det kan jo argumenteres for at det tross alt ikke trengs utdanning for å være minister (Brenna) og at det derfor er ganske urettferdig at Kjerkol felles bare for å ha jukset på noe hun ikke trenger for jobben hun har. Tenkte vel Støre. At trønderkammeratene hennes kategorisk bagatelliserer noe som selv Støre sier mulig er alvorlig sier jo sitt. For et en betent byll dette partiet har blitt etter at Jens "tok ansvar ved å bli sittende". De er arrogante drittsekker nesten hele gjengen. Husker veldig godt når Stoltenberg tok ansvar ved å bli sittende. Normale folk hadde overlatt stafettpinnen til bedre egnede folk. Politikere i dag klamrer seg fast til stillingen og juger/vrir seg unna selv om de innerst inne vet de har feil. Og dette skal ære folk vi skal stole på?? Neppe! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 22. januar 2024 #360 Del Skrevet 22. januar 2024 Leste nå tråden på Reddit. Brukeren som har avslørt enda flere eksempler har spart Nord Universitet for mye arbeid. Det oppfordres i tråden om å drive med crowdsource oppgaven, dvs flere leter etter fusk. Etter at barna har sovnet skal jeg absolutt prøve meg, jeg også Kanskje avslører jeg også noe og bidrar til at rettferdigheten seirer. 14 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå