Gå til innhold

1,80 og 93 kg; slank?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 170 og veier 54 kg. Jeg er slank. Om du ser ut som jenta på bildet har du en flott kropp. Du er ikke slank, men slank er ikke ensbetydende med flott. Overvektige kropper kan også være fine, som damen på bildet. 

Anonymkode: 903f6...9a1

Du er vel heller tynn.

Anonymkode: 5e377...e92

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan ikke være bare slank , høres altfor tynn ut 😲

Anonymkode: bfd01...9ea

Hun er slank. Ikke så høy dame heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror du har et litt forvrengt kroppsbilde. 63 er normalvekt for en på 1.79, man er ikke sykelig tynn med den vekten. 

Hilsen 1.78, 63kg og 42 år.

Anonymkode: a7b04...3a6

Enig med deg. Jeg er 182 og veier 65 kilo. Tynn/slank ja, men helt normal og ser virkelig ikke skrapa ut. 

Anonymkode: 37058...708

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Damer som går fra noe fedme til virkelig slank, (lav normalvekt) vil i snitt øke attraktiviteten med minst 200%. Kanskje over 300% også. 

Snakker generelt sett fra normale menn sitt ståsted. Finnes plenty dokumentasjon i en annen tråd her på KG. 

Anonymkode: 45668...6db

Hva vet du om forskning? Et diskusjonsforum er ikke sikre kilder på noe som helst.

Anonymkode: 3381e...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180, når jeg veide 90kg så jeg syk ut. Beinete, osv. Så ja, man kan fordele vekten ulikt, og man kan ha mer muskler enn fett som også går på vekta osv :) 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heln skrev (Akkurat nå):

Jeg er 180, når jeg veide 90kg så jeg syk ut. Beinete, osv. Så ja, man kan fordele vekten ulikt, og man kan ha mer muskler enn fett som også går på vekta osv :) 

Dette har jeg ingen tro på. 

Anonymkode: 37058...708

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med all mulig respekt: Du er sikkert fin og flott, men du er ikke slank. Man kan være imponert over en muskelbunt, men "slank" er ikke ordet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 183 og veier 78kg og er relativt muskuløs. Såå.. Nei. 

Anonymkode: cd22d...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan ikke være bare slank , høres altfor tynn ut 😲

Anonymkode: bfd01...9ea

Da jeg var 53 kg var jeg skrapetynn, er 1.70. Er nå 63 kg, det er min trivselsvekt

Anonymkode: 1df61...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du kan ikke være bare slank , høres altfor tynn ut 😲

Anonymkode: bfd01...9ea

Er helt normalvektig. Så klart slankere enn gjennomsnittet, men gjennomsnittet er jo blitt overvekt/fedme. 

Anonymkode: 903f6...9a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva vet du om forskning? Et diskusjonsforum er ikke sikre kilder på noe som helst.

Anonymkode: 3381e...5c2

Jeg linket til et innlegg som inneholder kilder. Du kan vurdere selv. 

Infoen høres riktig ut om man tenker seg litt om. 

Anonymkode: 45668...6db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du har et litt forvrengt kroppsbilde. 63 er normalvekt for en på 1.79, man er ikke sykelig tynn med den vekten. 

Hilsen 1.78, 63kg og 42 år.

Anonymkode: a7b04...3a6

Jeg har ikke et forvrengt kroppbilde. På min kropp er 63 kilo alt for tynt. Da snakker vi ingen pupper, rumpe og utstikkende knokler i overkroppen

Vi er nok bygd forskjellig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rucula said:

Jeg har ikke et forvrengt kroppbilde. På min kropp er 63 kilo alt for tynt. Da snakker vi ingen pupper, rumpe og utstikkende knokler i overkroppen

Vi er nok bygd forskjellig. 

Har du bilde fra når du var 63? Spør fordi jeg har sett enormt mange kropper med vekt/høyde eller BMI. Har fortsatt tilgode å se noen på den høyden se for tynn ut, eller på det nivået du beskriver. 

BMI er tilnærmet 20. Noe som indikerer veldig sunn vekt med tanke på både helse og attraktivitet.

Men som du sier. Folk er bygd forskjellig. 

Anonymkode: 45668...6db

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er modell-høy og bærer sikkert 93 kg bedre enn de fleste, men det er ikke så mange kvinner eller menn på 180 som ser slank ut på 93 kg. Men det virker jo som du er på din trivselsvekt, så hvorfor ikke bare slå seg til ro med det og gi litt faen i hva andre mener?

Anonymkode: c9c33...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes feit ut.

Anonymkode: 4addb...9df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naivsuper skrev (6 timer siden):

Jeg er 1,78 og veier 60 kg. Jeg er slank.  Jeg  bruker s og m, jensstr er 27 i livet. Du sier ingenting om hvilken str du bruker i klær, noe som kan gi en pekepinn på kroppsammensetning.  Hva er din genserstr, hva er din str i livet på jeans?

Du er tynn👍 Jeg er 180 cm, 69 kg og slank. Bruker som deg 27 tommer i livet på bukser, men ofte str m i overdeler .

Anonymkode: 8cd9b...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Kroppsmessig er jeg ganske lik hun her.  Har egentlig «alltid» fått høre at jeg er flott, osv, men ikke fått det til å stemme med vekta. Men ok, ikke slank. Er jo enig i det selv og.

image.thumb.png.a571df83cf213ab9f2a03fb17b9d803c.png

 

Anonymkode: 05435...ce0

Først og fremst, jeg syns denne dama er veldig flott! Men når du beskrev deg selv i hovedinnlegget, så jeg for meg en megafit dame med masse muskler, som ville forklart vekten. Dog, jeg ville ikke sagt umiddelbart at dette er en slank person.  

Anonymkode: 5a2ff...f75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er modell-høy og bærer sikkert 93 kg bedre enn de fleste, men det er ikke så mange kvinner eller menn på 180 som ser slank ut på 93 kg. Men det virker jo som du er på din trivselsvekt, så hvorfor ikke bare slå seg til ro med det og gi litt faen i hva andre mener?

Anonymkode: c9c33...ffb

Modell-høy ja. Men modell vekt ville da vært under 60kg. Gjerne rundt 55.

Bare for å sette ting i perspektiv. 

Anonymkode: 45668...6db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk, da fikk jeg svar, er ikke slank. Det er altså menn som har gitt meg disse komplimentene på kropp, aldri noe kvinne som skal si noe for å være snill. Spørsmålet var om det går an å bære vekt ulikt, at selv om vekten er høy så er kroppen proporsjonal. Men da gjør det ikke det. 

Anonymkode: 05435...ce0

En venninne av meg har omtrent samme kroppsfasong som bildet du la ut. Hun er ca samme høyde som deg, kanskje et par cm mindre, og jeg vil anta at hun veier omtrent det samme. Hun er godt trent (har en jobb hvor hun må være godt trent), har trent og vært veldig aktiv hele livet. Vektmessig er hun godt overvektig om man tenker bmi. Likevel fremstår hun som normalvektig slank, fordi hun hun er så gjennomtrent og er heldig med hvordan vekten hennes fordeler seg. Ingen som ville funnet på å kalle henne overvektig.

Hun og jeg har omtrent samme høyde og nesten lik kroppsbygning (jeg har litt smalere midje, men ellers ganske lik). Der hennes kropp bygger mer muskelfylde, der får jeg lite muskelfylde. Hadde jeg hatt samme antall kilo ekstra som det hun har mtp. høyden, så hadde jeg sett overvektig ut. Min kropp legger vekten helt annerledes enn hva hennes kropp gjør, selv om vi altså har veldig lik kroppsbygning i utgangspunktet. Hun får mye muskler, jeg får smale, lange muskler. Hun legger fett jevnt fordelt, jeg legger det klassisk timeglassplasser.

En annen venninne av meg er 14 cm lavere enn meg og veldig godt trent. Hun fremstår som veldig godt trent også, og slankere enn meg - selv når hennes bmi egentlig er ganske høy, mens jeg ligger på en bmi på 19,5 - 20. Hun ser ut som om hun er veldig mye smalere rundt hoftene enn meg og som om hun bruker mye smalere bukser - likevel passer jeg inn i hennes bukser (bortsett fra at de blir høyvannsbukser til meg ;) ).

Poenget mitt er egentlig bare at når du trener bra og du er frisk og har god helse, og du er fornøyd med egen kropp og vekt, da er det ingen grunn til å henge deg opp i om du passer inn i den eller den kategorien. Tenk hvor utrolig bra dette er - du er godt trent, du er fornøyd med kroppen din også utseendemessig, du har en kropp som fungerer, du er frisk OG attpå til får du komplimenter for også utseende fra andre. Sett pris på det, fortsett å være fornøyd og ikke tenk på "merkelapper" andre måtte finne på å sette på deg.

 

 

(Det eneste jeg tenker er et poeng å tenke på, det er at når man blir eldre, og man er høy, så er det en fordel å ikke ha for mange ekstra kilo. Først og fremst for egen del, det er flere kilo å bære på når muskelmassen reduseres (lurt å fortsette styrketrening hele livet!), men også med tanke på om man skulle bli syk, for det er langt vanskeligere for helsepersonell med forflytning og hjelpe til med f.eks. opptrening igjen, hvis man er "tung" - og er man høy, da bærer man naturlig, selv som normalvektig flere kilo enn f.eks. en normalvektig kvinne på 160 cm. Jeg tenker ikke mye på dette, men jeg har det i bakhodet etterhvert som jeg blir eldre, at jeg som høy kvinne må passe på at jeg ikke lar meg selv bli for stor, slik at jeg kan holde meg lenger og ikke minst få bedre hjelp om jeg skulle bli syk/skadet som gammel (alle får i utgangspunktet samme hjelp, men helsepersonell er mennesker, stort sett kvinner, og stort sett kvinner som er lavere enn oss og derfor også får vanskeligere for å håndtere enkelt en kropp som er høyere og en god del tyngre enn dem).)

Anonymkode: 3adb3...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk, da fikk jeg svar, er ikke slank. Det er altså menn som har gitt meg disse komplimentene på kropp, aldri noe kvinne som skal si noe for å være snill. Spørsmålet var om det går an å bære vekt ulikt, at selv om vekten er høy så er kroppen proporsjonal. Men da gjør det ikke det. 

Anonymkode: 05435...ce0

Kroppen kan da være proporsjonal selv om du ikke er slank. (Eller uproporsjonal selv om du er slank)

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...