Gå til innhold

1,80 og 93 kg; slank?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne, bare så det er sagt. Trener mye, ganske sterke armer og bein med mye muskler, brede skuldre, store pupper, noe vablete på magen, men jeg har født to barn. Får høre fra flere at jeg er slank. Det stemmer jo såklart ikke med den vekta, men jeg er altså helt frisk, ikke vondt noe sted til tross for overvekt. Når jeg ser bilder av meg selv tenker jeg at jeg ser proporsjonal ut. Jeg tror nesten at hvis jeg skal veie 70 kg vil jeg se skranten ut. Lurer jeg meg selv her? 

Anonymkode: 05435...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo ann på kropps sammensetningen din.

Anonymkode: f5def...d17

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,78 og veier 60 kg. Jeg er slank.  Jeg  bruker s og m, jensstr er 27 i livet. Du sier ingenting om hvilken str du bruker i klær, noe som kan gi en pekepinn på kroppsammensetning.  Hva er din genserstr, hva er din str i livet på jeans?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slank er du neppe, etter min definisjon av ordet, men spiller det noen rolle hvis du er fornøyd med deg selv? 

(Skjønte ikke helt hva vablete på magen hadde med barnefødseler å gjøre, jeg kjenner flere flerbarnsmødre med sixpack hvis de spiser sunt og trener nok…)

Mannen min er like høy som deg og greit trent, han må ned i 75 kilo før jeg vil kalle han slank.

Anonymkode: 3ec68...a88

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

naivsuper skrev (3 minutter siden):

Jeg er 1,78 og veier 60 kg. Jeg er slank.  Jeg  bruker s og m, jensstr er 27 i livet. Du sier ingenting om hvilken str du bruker i klær, noe som kan gi en pekepinn på kroppsammensetning.  Hva er din genserstr, hva er din str i livet på jeans?

klesstørrelse sier heller ingenting, noen går med klær jeg anser som for trange for dem, andre med klær jeg anser som for store.

Hvor mange cm er man rundt midje, hofter, lår, overarm, under brystet og over brystet? Det sier mye mer, selvsagt sammen med høyden som vi allerede vet.

Anonymkode: 3ec68...a88

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92

Høres ikke slank ut vanskelig å si  uten bilde, du veier jo like mye som oss menn på den høyden og vi drikker godt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du er ikke slank. 

Anonymkode: ed780...14a

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, du er ikke slank. 

Anonymkode: ed780...14a

Enig. 

Anonymkode: aec33...fe5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsmessig er jeg ganske lik hun her.  Har egentlig «alltid» fått høre at jeg er flott, osv, men ikke fått det til å stemme med vekta. Men ok, ikke slank. Er jo enig i det selv og.

image.thumb.png.a571df83cf213ab9f2a03fb17b9d803c.png

 

Anonymkode: 05435...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er overvektig. Med mindre du har muskler som Marit Bjørgen, er du ikke slank. 

Anonymkode: a7b04...3a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror nesten at hvis jeg skal veie 70 kg vil jeg se skranten ut. Lurer jeg meg selv her? 

Anonymkode: 05435...ce0

Ja

Anonymkode: 45668...6db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kroppsmessig er jeg ganske lik hun her.  Har egentlig «alltid» fått høre at jeg er flott, osv, men ikke fått det til å stemme med vekta. Men ok, ikke slank. Er jo enig i det selv og.

image.thumb.png.a571df83cf213ab9f2a03fb17b9d803c.png

 

Anonymkode: 05435...ce0

Jeg synes også hun er veldig flott! Når vekten legger seg jevnt, tåler man det som regel godt. 

Anonymkode: aec33...fe5

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet jo selv hvordan du ser ut. Mange kvinner lyver til hverandre og kaller andre slank for å være litt snill.

Anonymkode: a1498...561

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan jo være flott selv om en ikke er slank tenker jeg. Men nei slank er du ikke. Hva skal en kalle slanke mennesker for da? Faller de umiddelbart inn i kategorien undervektig fordi kvinner som er desperat etter å være slank når de ikke er det skal kunne kalle seg det? Og hvilken rolle spiller det egentlig? 

Dette blir som med klær og str innenfor klær. Jeg bruker selv en str xs-s men når kvinner som før brukte str M nå bruker en str S pga vanity sizing og bare forfengelighet så går det ut over de som egentlig bruker en str xs, som blir mer umulig å få tak i. 

Du er ikke slank ts, vekten din ut ifra bildet du postet er jevn fordelt og det ser bra ut. Men du kan være flott selv om du ikke er slank. Men kvinner som er tynnere enn deg som er slanke er ikke unormalt tynne bare fordi du selv ønsker å være tynn eller at andre har sagt det til deg.

Anonymkode: 72ec9...9ee

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da fikk jeg svar, er ikke slank. Det er altså menn som har gitt meg disse komplimentene på kropp, aldri noe kvinne som skal si noe for å være snill. Spørsmålet var om det går an å bære vekt ulikt, at selv om vekten er høy så er kroppen proporsjonal. Men da gjør det ikke det. 

Anonymkode: 05435...ce0

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kroppsmessig er jeg ganske lik hun her.  Har egentlig «alltid» fått høre at jeg er flott, osv, men ikke fått det til å stemme med vekta. Men ok, ikke slank. Er jo enig i det selv og.

image.thumb.png.a571df83cf213ab9f2a03fb17b9d803c.png

 

Anonymkode: 05435...ce0

Hvorfor blander du sammen flott med slank det får jo godt an å være flott uten å være slank. Mange flotte mennesker i ulike fasonger. 

 

Men hvorfor spør du, har du ikke speil? 

 

Anonymkode: e61e1...0d5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 171 og normalt 73. Da er jeg ikke overvektig for min kroppskomposisjon (mye muskler, beina er nesten kun muskler, er altså TUNGT bygd). Har vært 93 kg som høygravid, med sværæær mage og store pupper. Samme hvordan man hadde tøyd meg ut kan jeg ikke forestille meg at man kan være slank meg den vekta og "kun" 180 høyde. 

Endret av katties
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 og veier 54 kg. Jeg er slank. Om du ser ut som jenta på bildet har du en flott kropp. Du er ikke slank, men slank er ikke ensbetydende med flott. Overvektige kropper kan også være fine, som damen på bildet. 

Anonymkode: 903f6...9a1

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en BMI på 28.7 som tilsvarer overvektig. Du er forøvrig nærmere fedme enn normalvektig. Går du opp 4 kg til i vekt vil du ha fedme.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...