powerpuffen Skrevet 19. januar #21 Del Skrevet 19. januar Flaut. Det er brukt hele avsnitt, jo? 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SITC Skrevet 19. januar #22 Del Skrevet 19. januar Drizzt skrev (1 time siden): ''Det var dårlig vurdering'' ''Det var ikke meningen'' ''Jeg tar det fulle ansvaret'' ''Etter samtale med statsministeren har jeg bestemt meg for å gå av'' Har du ukens lotto-tall i samme slengen? Jeg har stor tro på dine synske evner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 19. januar #23 Del Skrevet 19. januar powerpuffen skrev (1 minutt siden): Flaut. Det er brukt hele avsnitt, jo? Ja. Stygt redd for det. Til og med inkludert samme skrivefeil. Så vanskelig å ro seg unna denne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. januar #24 Del Skrevet 19. januar Veldig pinlig, og mulig hun burde ha strøket. Jeg synes det går inflasjon i begrepet "svært alvorlig" som de sa på NRK. Ingen er drept eller voldtatt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mother Dirt Skrevet 19. januar #25 Del Skrevet 19. januar Drizzt skrev (1 time siden): Det er mye tid for de andre skjelettene i regjeringen å ramle ut av skapet. Ja , det er jo en stor ulykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crab_Nebula6523 Skrevet 19. januar #26 Del Skrevet 19. januar Har man ikke plagieringskontroll på norske universitet? Når jeg gikk på Lunds universitetet i Skåne hadde vi kontroll på alt, nettopp for at vi ikke skulle kunne plagiere. Uansett helt idiotisk å gjøre sånt. Det viser hva slags menneske hun er 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne_Toholt Skrevet 19. januar #27 Del Skrevet 19. januar Crab_Nebula6523 skrev (1 time siden): Har man ikke plagieringskontroll på norske universitet? Når jeg gikk på Lunds universitetet i Skåne hadde vi kontroll på alt, nettopp for at vi ikke skulle kunne plagiere. Uansett helt idiotisk å gjøre sånt. Det viser hva slags menneske hun er Tror ikke man hadde plagiatkontroll på tvers av universiteter i Norge for 15 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 19. januar #28 Del Skrevet 19. januar Cezanne skrev (1 time siden): https://e24.no/naeringsliv/i/y6Wzw2/deler-av-forskningsministerens-masteroppgave-identisk-med-tidligere-studenters-tekster?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Denne saken er vel for stor og opplagt til at hun kan gjøre noe annet enn å gå av. Utrolig driti ut. Ikke noe annet valg enn å gå av frivillig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 19. januar #29 Del Skrevet 19. januar Jeg har vært skeptisk til denne såkalte utdanningsministeren helt fra start, og nå viser det seg at hun har plagiert andres tekster i tillegg. Fantastisk. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 19. januar #30 Del Skrevet 19. januar Dette er bra, for en gjeng på Storting og i Regjering. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 19. januar #31 Del Skrevet 19. januar 1 – Vi anker dommen i lagmannsretten for å få avklart viktige rettslige spørsmål, sier forsknings- og høyere utdanningsminister Sandra Borch (Sp). ..... ''Det er viktig for alle studenter, universiteter og høgskoler i Norge at regelverket for fusk, og håndhevelsen av det, er enkelt å forstå, sier Borch.'' https://www.nrk.no/innlandet/staten-anker-selvplagiat-saken-til-hoyesterett--1.16713257 Og dette er for en uke siden...... ja, det var kanskje vanskelig å forstå for ti år siden? Jeg begynte å studere i 2015, var ikke vanskelig i det hele tatt 22 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Søgni Skrevet 19. januar Populært innlegg #32 Del Skrevet 19. januar Vel, slik det ser ut.. Alle som har skrevet en akademisk tekst, særlig en lengre oppgave/et større selvstendig arbeid, vet at dersom man jobber godt med stoffet - og dette vil inkludere å lese og bruke andres arbeid, så skjer ikke dette. Alle som har gjort dette vet også hvor tidkrevende, vanskelig, og tidvis frustrerende det er å skrive en slik oppgave. I lys av dette, og i lys av de siste års fuskesaker der studenter på flere nivåer, både med og uten funksjonsnedsettelser som påvirket evnen til å forstå reglene av seg selv har blitt dømt, så kjenner jeg faktisk at jeg blir direkte sur. Dette er ikke et hendig uhell, eller som en førsteårsstudent som er som Bambi på glattisen i APA-guiden og gjør en feil. Jeg synes dette er et svært viktig poeng. De stakkars studentene som vi har lest om i avisa de senere år har ikke fuska på dette nivået, dette er et annet kaliber av fusk. 39 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 19. januar #33 Del Skrevet 19. januar Isambard skrev (10 minutter siden): Veldig pinlig, og mulig hun burde ha strøket. Jeg synes det går inflasjon i begrepet "svært alvorlig" som de sa på NRK. Ingen er drept eller voldtatt. Det er vel svært alvorlilg når hun er minister av høyere utdanning og har valgt å trekke en student for retten for selvplagiat når hun selv har gjort noe mye verre 30 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. januar #34 Del Skrevet 19. januar spurvi skrev (Akkurat nå): Det er da svært alvorlig i konteksten det er snakk om. Ikke like alvorlig om det var en person uten et slik ansvar. Joda, men jeg synes de må ha litt å gå på når det gjelder ordbruk. Hva skal de se hvis en politiker slår ned en gammel dame eller selger forsvarshemmeligheter til Russland? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 19. januar #35 Del Skrevet 19. januar (endret) Topsi skrev (1 minutt siden): Det er vel svært alvorlilg når hun er minister av høyere utdanning og har valgt å trekke en student for retten for selvplagiat når hun selv har gjort noe mye verre Akkurat. Det finnes studenter som har fått studiene ødelagt pga. mindre feil og misforståelser. Endret 19. januar av Purple Basil Jeg håper virkelig ikke Borch slipper unna dette. 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 19. januar #36 Del Skrevet 19. januar Topsi skrev (1 minutt siden): Det er vel svært alvorlilg når hun er minister av høyere utdanning og har valgt å trekke en student for retten for selvplagiat når hun selv har gjort noe mye verre Og samtidig påstår at regelverket er enkelt å forstå. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. januar #37 Del Skrevet 19. januar Topsi skrev (2 minutter siden): Det er vel svært alvorlilg når hun er minister av høyere utdanning og har valgt å trekke en student for retten for selvplagiat når hun selv har gjort noe mye verre Veldig flaut, ja. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 19. januar #38 Del Skrevet 19. januar Om en jukser på en masteroppgave er vitnemålet ikke gyldig, da stemmer heller ikke CVen. Vil en da være skyldig i forfalskning av CV? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. januar #39 Del Skrevet 19. januar Gregarious skrev (1 minutt siden): Om en jukser på en masteroppgave er vitnemålet ikke gyldig, da stemmer heller ikke CVen. Vil en da være skyldig i forfalskning av CV? Jeg vil si det er å jukse på masteroppgave. Ikke å forfalske CV. Jeg har selv (som ekstern sensor) strøket folk som har jukset på masteroppgave, men da var en stor del plagiat. Jeg ville vurdert helheten. Er jobben i det store og hele selvstendig så ville jeg kanskje sett mellom fingrene på at det ikke er oppgitt kilde på et par passasjer, og gitt en veldig dårlig karakter. 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arne_Toholt Skrevet 19. januar #40 Del Skrevet 19. januar Gregarious skrev (3 minutter siden): Om en jukser på en masteroppgave er vitnemålet ikke gyldig, da stemmer heller ikke CVen. Vil en da være skyldig i forfalskning av CV? Dette er "faller et tre i skogen hvis ingen er tilstede?"-tankegang. Vitnemålet er godkjent på feil grunnlag, men fremdeles godkjent, og da blir det ikke forfalskning av CV. Dette vil jo ikke ha tilbakevirkende kraft. Om vitnemålet nå annuleres er en annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå