Gjest In absentia Skrevet 20. januar #201 Del Skrevet 20. januar Jeg blir flau over Norge. Finnes det virkelig ikke en eneste kompetent og ærlig person som kan sitte i regjering? Min tillit har virkelig stupt etter 2020, og de fortsetter å skuffe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 20. januar #202 Del Skrevet 20. januar Topsi skrev (4 timer siden): Andre som føler at vi ikke har en regjering, men en gjeng personer med egne kampsaker som sitter i maktposisjoner og gjennomfører egne saker uten å ta ansvar for å styre landet? Ja, tenk om vi hadde hatt en gjeng som hadde i jobb å styre landet på vegne av folket da gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 20. januar #203 Del Skrevet 20. januar Dumi2 skrev (22 timer siden): Altså hun må jo ha visst dette. Jeg har to bachelor grader bak meg. Og vi ble drillet og drillet angående plagiat. Og hva straffene var. Vi ble også fortalt om selv-plagiat. At vi ikke kunne sende inn noe som lignet hva vi allerede hadde sendt inn til en annen essay. Om jeg er enig der? Eh, det er noe jeg har skrevet før, men regler er regler, Vi måtte i England kjøre hver essay i ett-eller-annet- system som skjekket opp anngående plagiat. Har man ikke det i Norge? Hvis hun hadde studert juss ville hun kanskje forstått reglene. Men ifølge henne selv er jo reglene enkle å forstå 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 20. januar #204 Del Skrevet 20. januar Jeg er utrolig skuffet over henne. Jeg håper at UiT fratar henne mastergraden. 16 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carabilla Skrevet 20. januar #205 Del Skrevet 20. januar MyMichelle skrev (45 minutter siden): Jeg er utrolig skuffet over henne. Jeg håper at UiT fratar henne mastergraden. Det bør de gjøre! Fy flate så flaut! En minister for forskning og høyere utdanning har JUKSET seg til en mastergrad, det er så dumt at det er ikke til å tro🫢🫣. Hadde skammet meg ihjel. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Koskos Skrevet 20. januar #206 Del Skrevet 20. januar Jeg synes akademisk skriving er så vanskelig, kan da ikke være den enste som synes det? Leser stadig vekk om plagiat, etc. Så i stedet for å dømme, kan jeg faktisk forstå, jeg kunne sikkert gjort en slik feil selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 20. januar #207 Del Skrevet 20. januar Er det ikke snart fred å få? Det går jo nesten ikke dag uten at det avdekkes noe banditt-virksomhet fra denne gjengen på stortinget. Håper jeg en dag kan få gleden av å se at disse folka ikke alltid skal få slippe unna å bli satt bak lås og slå.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 20. januar #208 Del Skrevet 20. januar Christel A skrev (20 timer siden): Hun får som fortjent, og har kun seg selv å takke. Håper at Mastergraden hennes blir annulert. Helt enig. Hun har fått sin grad på feil premisser. Trolig er det ikke første gang hun har jukset grovt, når hun har baller til å innlevere en MASTEROPPGAVE som andre studenter har gjort. I praksis er det disse studentene som har tatt utdanningen for henne. Det at hun i tillegg har vært så lat med bedrageriet at hun ikke engang har sjekket oppgaven sin for stavefeil, forteller alt om henne. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 20. januar #209 Del Skrevet 20. januar Skjønner ikke hvorfor dere er så overrasket jeg. Misunnelig på dere som blir sjokkert, lol. Carabilla skrev (12 timer siden): Det bør de gjøre! Fy flate så flaut! En minister for forskning og høyere utdanning har JUKSET seg til en mastergrad, det er så dumt at det er ikke til å tro🫢🫣. Hadde skammet meg ihjel. Nei, er mange ting som er flauere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtnosen95 Skrevet 20. januar #210 Del Skrevet 20. januar Koskos skrev (9 timer siden): Jeg synes akademisk skriving er så vanskelig, kan da ikke være den enste som synes det? Leser stadig vekk om plagiat, etc. Så i stedet for å dømme, kan jeg faktisk forstå, jeg kunne sikkert gjort en slik feil selv. Det er ikke en feil. En feil er å legge inn et sitat på noen få ord og glemme å kildeføre dette. Hele oppgaven hennes er jo copy/paste. Det som er det virkelige problemet her, er at hun har takket ja til en stilling hun aldri skulle hatt og samtidig slått hardt ned på andre studenter som faktisk har gjort en liten feil, når hun selv velvitende har jukset seg til en hel utdanning. Jeg bryr meg ikke om hva mannen i gata gjør, hvordan de har blitt ferdige med graden sin, men det å være så dobbeltmoralsk at man peker fingeren på andre når man først og fremst bør peke den på seg selv, er ondskapsfullt. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 20. januar #211 Del Skrevet 20. januar (endret) Sjelden har en hevn vært søtere. Jeg ler og ler. Dette er SÅ utrolig fortjent, Sandra Borch! All mulig kudos til den som gravde fram mastergradsfusket til forskningsministeren. Jeg kjenner godt til selvplagieringssaken som er foranledningen, men må si jeg lurer på hvor dårlig skjult hemmelighet det har vært at Borch hadde dette særdeles pinlig urene melet i sin egen pose mens hun høylytt anket selvplagieringssaken til høyesterett?? Visste den som gravde fram saken at det var noe å finne her, eller var det bare et skudd i mørket som ble tidenes blinkskudd? Mer om selvplagieringssaken fra Khrono: https://www.khrono.no/staten-anket-selvplagiatsaken-har-en-darlig-sak-men-vil-ikke-gi-slipp/840423 https://www.khrono.no/studenten-vant-fram-i-selvplagiat-saken/830479 Endret 20. januar av Aricia 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 20. januar #212 Del Skrevet 20. januar Håper Borch nå ber den plagiatbeskyldte om unnskyldning. Tenk at hun har dratt dette gjennom gjørma vel vitende om hva hun selv har gjort. «Tilgi de ikke for de vet hva de gjør» har sjeldent passet bedre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 20. januar #213 Del Skrevet 20. januar Aricia skrev (5 minutter siden): Sjelden har en hevn vært søtere. Jeg ler og ler. Dette er SÅ utrolig fortjent, Sandra Borch! All mulig kudos til den som gravde fram mastergradsfusket til forskningsministeren. Jeg kjenner godt til selvplagieringssaken som er foranledningen, men må si jeg lurer på hvor dårlig skjult hemmelighet det har vært at Borch hadde dette særdeles pinlig urene melet i sin egen pose mens hun høylytt anket selvplagieringssaken til høyesterett?? Visste den som gravde fram saken at det var noe å finne her, eller var det bare et skudd i mørket som ble tidenes blinkskudd? Mer om selvplagieringssaken fra Khrono: https://www.khrono.no/staten-anket-selvplagiatsaken-har-en-darlig-sak-men-vil-ikke-gi-slipp/840423 https://www.khrono.no/student-vant-over-staten-i-fuskesak-fordi-h un-trodde-hun-fulgte-reglene/832819 Dette er to forskjellige saker. Den ene fra UiO og den andre fra HINN. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 20. januar #214 Del Skrevet 20. januar Cezanne skrev (22 timer siden): https://e24.no/naeringsliv/i/y6Wzw2/deler-av-forskningsministerens-masteroppgave-identisk-med-tidligere-studenters-tekster?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Denne saken er vel for stor og opplagt til at hun kan gjøre noe annet enn å gå av. Sier mye om ett menneske at de er villig.til å jukse i en masteroppgave … er så glad vi har gravende journalister enda. 👍🏻👍🏻fortsett å grav. ti10 skrev (21 timer siden): Er alt dette som regjeringsmedlemmer og andre politikere har måttet gå av for, og fått sterk kritikk for, virkelig så vanlig i dagens samfunn? Er det representativt for befolkningen ellers? I så fall har vi blitt en nasjon av egoistiske, uærlige drittsekker som gjør så å si hva som helst for å mele egen kake. Ja du sier noe hvis regjeringa skal speile vanlig folk i Norge er jeg litt sjokkert hvis dette er vaniig😳 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 20. januar #215 Del Skrevet 20. januar Aricia skrev (8 timer siden): Sjelden har en hevn vært søtere. Jeg ler og ler. Dette er SÅ utrolig fortjent, Sandra Borch! All mulig kudos til den som gravde fram mastergradsfusket til forskningsministeren. Jeg kjenner godt til selvplagieringssaken som er foranledningen, men må si jeg lurer på hvor dårlig skjult hemmelighet det har vært at Borch hadde dette særdeles pinlig urene melet i sin egen pose mens hun høylytt anket selvplagieringssaken til høyesterett?? Visste den som gravde fram saken at det var noe å finne her, eller var det bare et skudd i mørket som ble tidenes blinkskudd? Mer om selvplagieringssaken fra Khrono: https://www.khrono.no/staten-anket-selvplagiatsaken-har-en-darlig-sak-men-vil-ikke-gi-slipp/840423 https://www.khrono.no/studenten-vant-fram-i-selvplagiat-saken/830479 «Informasjon om saken ble først publisert på X (tidligere Twitter) på en anonym konto som kaller seg OsloStudenten. E24 hevder på sin side at de ikke kjente til disse publiseringene før etter at de selv hadde publisert sak fredag ettermiddag.» Dette viser igjen hvor viktig det er med dyktige journalister. Alle sakene som har kommet fram om regjeringsmedlemmer er avdekket av gravejournalister, ikke av egne kontrollorgan. Journalister skal og ha lønn, derfor bør vi alle i høyere grad være villig til å betale for nyheter. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 20. januar #216 Del Skrevet 20. januar Mother Dirt skrev (13 timer siden): Tenk at denne regjeringen skal sitte i nesten to år til. Er ingen igjen om 2 år. Alle tatt i snusk😂 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 20. januar #217 Del Skrevet 20. januar Koskos skrev (11 timer siden): Jeg synes akademisk skriving er så vanskelig, kan da ikke være den enste som synes det? Leser stadig vekk om plagiat, etc. Så i stedet for å dømme, kan jeg faktisk forstå, jeg kunne sikkert gjort en slik feil selv. Nei, denne feilen er faktisk ikke så forståelig, for hun har åpenlyst gått inn for å plagiere. Hun har direkte kopiert avsnitt som gir uttrykk for skribentens mening og lagt det frem som sin egen mening i jeg-form. Akademisk skriving er ikke så veldig vanskelig. Detaljene kan være vanskelig, men prinsippet er enkelt. Aldri ta informasjon fra andres arbeid uten å henvise til kilde. Sandra gjorde åpenbart ikke dette fordi hun ønsket å fremstille konklusjonene og argumentene som sine egne. Hun kopierer for eksempel: "Jeg mener publisering på forvaltningsorganets hjemmeside i dag kan likestilles med publisering i trykket papirutgave. I dag er internett et enkelt og vanlig sted å søke etter lover, forskrifter, forarbeider til formelle lover og lignende." Nei, Sandra mente ikke dette. Hun har jo ikke tenkt en gang. Hun kopierer og skriver også" Disse spørsmålene vil jeg komme inn på i slutten av oppgaven. Av fare for «å sprenge» oppgaven vil disse spørsmålene ikke drøftes i den utrekning de egentlig fortjener, men det er nødvendig å se på spørsmålene som reiser seg og kort redegjøre for dem.» Dette er så utrolig dårlig juks at hun ikke en gang kan forsøke å påstå at hun ikke visste eller skjønte! https://e24.no/naeringsliv/i/y6Wzw2/deler-av-forskningsministerens-masteroppgave-identisk-med-tidligere-studenters-tekster Denne saken er helt utrolig. Hun har bevisst jukset og bevisst takket ja til post som minister for FORSKNING når hun selv har plagiert sin forskningsoppgave, og hun har ikke sagt et ord om det. Lurer på om dette har plaget henne som en klump i magen alle disse årene? Det burde hvertfall det. Alle politikere med urent mel i posen burde skjelve i buksa. Det er utrolig leit at dette skal påvirke tilliten vår til politikerne. Disse politikerne skader demokratiet vårt. Sandra har aktivt skadet vårt demokrati i likhet med en haug andre. Tapt tillit til politikere kan ha store konsekvenser så selv om enkeltepisodene "bare" er provoserende og kan løses med å kvitte seg med den det gjelder (men egentlig ikke fordi de popper opp igjen noen år etterpå!) så skaper det alvorlige sår i demokratiet vårt som kan være vanskelige å få til å gro. Jeg har fortsatt tillit til mange politikere, det ER mange gode, fornuftige folk der ute, men hvordan skal vi få løftet dem opp? Partiene må se på seg selv og hvordan maktsystemet deres virker. 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 20. januar #218 Del Skrevet 20. januar (endret) Denne saken er faktisk unik. Jeg kan ikke finne en eneste sak i den vestlige verden hvor en politiker på ministernivå har jukset seg til en mastergrad. Og appåtil en minister for utdanning. Det er utrolig pinlig for Stortinget, at en av representantene som har bedrevet akademiajuks på høyeste nivå fortsatt skal sitte der i halvannen år til. Endret 20. januar av Skravlekaspar . 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LunaPentunia Skrevet 20. januar #219 Del Skrevet 20. januar Burde vel egentlig ikke være så veldig sjokkert når dette er vår statsminister: Juksing, stjeling, lyving.. For en utrolig flott gjeng vi har i regjeringen vår! Like barn leker best. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 20. januar #220 Del Skrevet 20. januar 9 hours ago, Kaisamaia said: Skjønner ikke hvorfor hun sier at hun har gjort "en feil"? Ville det ikke være mer korrekt å si at hun "har juksa"? Eller mener hun seriøst at hun ikke visste at dette ikke var lov eller at hun har glemt å sette inn kildehenvisninger? Sånn sier jo alle politikerne. Husker Ropstad som gjentok ordet feil gang på gang etter at han ble forsket i å svindle seg til masse skattepenger gjennom flere år. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå