Isambard Skrevet 19. januar 2024 #181 Del Skrevet 19. januar 2024 Apis skrev (Akkurat nå): Jeg føler alle de store partiene har sitt, Frp, Høyre, Ap og nå Sp, de bygger ikke mye tillit. Har du glemt Moxnes og Grande allerede? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 19. januar 2024 #182 Del Skrevet 19. januar 2024 1 hour ago, Gliffy said: Ja, det er ikke noe i veien for å sitere et lengre avsnitt, hvis hensikten er å argumentere rundt det som står der og man trenger hele avsnittet for å få med den informasjonen man trenger. Det er mer forholdet mellom sitat og egenprodusert tekst som teller, enn hvor lang sammenhengende tekst som siteres (innenfor rimelighetens grenser så klart). Ok, takk for oppklaringen. Jeg har aldri turt å sitere for mye/langt. Man ser jo tydelig at Broch har kopiert en annen sitt arbeid når det er samme skrivefeil. 😂 Støre bør virkelig ha et møte med sine kollegaer snart. En etter en så går de av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 19. januar 2024 #183 Del Skrevet 19. januar 2024 Isambard skrev (Akkurat nå): Har du glemt Moxnes og Grande allerede? Grande i Venstre, så var det også noe i KrF, Moxnes har en personlighetsforstyrrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 19. januar 2024 #184 Del Skrevet 19. januar 2024 Amossa skrev (26 minutter siden): Trist. Pinlig. Jeg har ingen problemer med å forstå at dette må være utrolig vanskelig å stå i, selv for en statsråd. Fint å se at media opptrer saklig og korrekt. Det synes jeg at man skal gjøre, også når folk har gjort feil og tabbet seg ut. Bare FrPs Sylvia Listhaug måtte utnytte situasjonen og trampe i klaveret. Kjente jeg rødmet da jeg hørte henne på nyhetene i kveld. En skammelig forestilling som hun i det minste kunne ha ventet noen dager med å spy ut av seg! Enig med deg. Jeg kan ikke forsvare Borch, men hun har gått av. Jeg liker ikke at Listhaug hiver seg med lynsjemobben. Det er billig. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 19. januar 2024 #185 Del Skrevet 19. januar 2024 Isambard skrev (1 minutt siden): Enig med deg. Jeg kan ikke forsvare Borch, men hun har gått av. Jeg liker ikke at Listhaug hiver seg med lynsjemobben. Det er billig. Billig men typisk Listhaug, det er hennes kommunikasjonsstil. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 19. januar 2024 #186 Del Skrevet 19. januar 2024 Skjønner ikke hvorfor hun sier at hun har gjort "en feil"? Ville det ikke være mer korrekt å si at hun "har juksa"? Eller mener hun seriøst at hun ikke visste at dette ikke var lov eller at hun har glemt å sette inn kildehenvisninger? 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 19. januar 2024 #187 Del Skrevet 19. januar 2024 Kaisamaia skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hvorfor hun sier at hun har gjort "en feil"? Ville det ikke være mer korrekt å si at hun "har juksa"? Eller mener hun seriøst at hun ikke visste at dette ikke var lov eller at hun har glemt å sette inn kildehenvisninger? Ikke bare kildehenvisninger, hun har ikke satt det inn i hermetegn engang, hun har bevisst gitt uttrykk for at dette var hennes eget arbeid. Jeg tenker at hvis ikke denne oppgaven ender med å bli erklært ugyldig pga juks så er det spesialbehandling 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FaktabasertTroll Skrevet 19. januar 2024 #188 Del Skrevet 19. januar 2024 (endret) Acer skrev (34 minutter siden): Det kan virke som moralen blandt en rekke folkevalgte er blitt svekket de senere årene, og det har åpenbart skjedd en kulturell holdningsendring blandt de folkevalgte. Har ikke hele samfunnet blitt slik da? Tror det er problemet. VI ofret et "high trust" samfunn, for å få mer profitt. Men et samfunn med mye profitt men "low trust" blir ikke veldig trivelig. Blir bare som USA dette landet her. Får håpe alle disse skandalene får folk til å se hva dere har gjort med landet, og helst endre kurs, selv om det trolig er for sent da Endret 19. januar 2024 av FaktabasertTroll 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravlekaspar Skrevet 19. januar 2024 #189 Del Skrevet 19. januar 2024 Kaisamaia skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor hun sier at hun har gjort "en feil"? Ville det ikke være mer korrekt å si at hun "har juksa"? Eller mener hun seriøst at hun ikke visste at dette ikke var lov eller at hun har glemt å sette inn kildehenvisninger? Ja, hun kunne feks sagt at hun hadde det veldig travelt på den tiden, måtte kombinere politiske verv med studier, og tok en sjanse på å ta noen snarveier fordi hun ikke orket å jobbe like hardt med masteroppgaven som andre studenter måtte gjøre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 19. januar 2024 #190 Del Skrevet 19. januar 2024 Topsi skrev (10 minutter siden): Ikke bare kildehenvisninger, hun har ikke satt det inn i hermetegn engang, hun har bevisst gitt uttrykk for at dette var hennes eget arbeid. Jeg tenker at hvis ikke denne oppgaven ender med å bli erklært ugyldig pga juks så er det spesialbehandling Enig, dette er ikke «glemte kildehenvisninger». Det er klipp og lim! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 19. januar 2024 #191 Del Skrevet 19. januar 2024 Hun var jo leder for Senterungdommen når hun leverte. Hvis hun visste at hun ville bli politiker, så måtte hun vel ha skjønt at dette ville bli oppdaget? Hun kan ikke si "Det var ikke meningen" når hun har direkte plagiert hele avsnitt fra noen andres oppgave. Jeg ser at hun har byttet litt rundt på ord, men alle som har skrevet en masteroppgave vet at dette ikke er lov. Hun må ha visst at det hun gjorde var juks. Jeg kan ikke skjønne noe annet. Til og med nye studenter som nettopp har begynt på bachelor vet at dette ikke er innafor. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nisse123 Skrevet 19. januar 2024 #192 Del Skrevet 19. januar 2024 Det hun har gjort er galt og ikke bra med tanke på hennes rolle spesielt. Det må hun ta konsekvensen av. Det har vært mye tust i regjeringen den senere tid. Jeg tenker at det også er viktig å erkjenne at de er vanlige mennesker de også, og like ufeilbarlige som oss andre. Alle gjør feil, men for min del er det måten det håndteres på i ettertid som er avgjørende. Man må ta ansvar og jobbe for å reparere tillitsbrudd. Gjør man flere feil er saken en annen. Syns det er forkastelig med andre bedrevitende politikere som sparker en som ligger nede. At de tar avstand fra juks er fint. Så får vi se hvem som ryker neste gang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 19. januar 2024 #193 Del Skrevet 19. januar 2024 Silva Pluvialis skrev (40 minutter siden): Det er ikke synd i henne. Hun har selv satt seg i denne situasjonen. Så skrev jeg heller ikke at det var synd i henne. Man kan ha empati og forståelse ut i fra et rent menneskelig perspektiv. Derfor misliker jeg sterkt når folk harselerer over mennesker som har fått seg en smell. Sandra Borch tar ansvar ved å gå av. Jeg håper hun er tilbake i politikken etter en tid! Synes hun gjorde en meget god jobb som landbruksminister. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetheaven Skrevet 19. januar 2024 #194 Del Skrevet 19. januar 2024 Skravlekaspar skrev (6 timer siden): Da regner jeg med reglene er like. Uansett om du er minister i regjeringen eller mannen i gata. Det betyr at masteroppgaven til Borch blir annullert og vitnemålet inndratt. https://www.khrono.no/plagiat-nmbu-juks/oppgave-og-vitnemal-annullert/152931 Bør definitivt annulleres. Den er jo ikke fortjent lenger. Søgni skrev (6 timer siden): Vel, slik det ser ut.. Alle som har skrevet en akademisk tekst, særlig en lengre oppgave/et større selvstendig arbeid, vet at dersom man jobber godt med stoffet - og dette vil inkludere å lese og bruke andres arbeid, så skjer ikke dette. Alle som har gjort dette vet også hvor tidkrevende, vanskelig, og tidvis frustrerende det er å skrive en slik oppgave. I lys av dette, og i lys av de siste års fuskesaker der studenter på flere nivåer, både med og uten funksjonsnedsettelser som påvirket evnen til å forstå reglene av seg selv har blitt dømt, så kjenner jeg faktisk at jeg blir direkte sur. Dette er ikke et hendig uhell, eller som en førsteårsstudent som er som Bambi på glattisen i APA-guiden og gjør en feil. Jeg synes dette er et svært viktig poeng. De stakkars studentene som vi har lest om i avisa de senere år har ikke fuska på dette nivået, dette er et annet kaliber av fusk. Nettopp. Dette er svært ødeleggende for de som faktisk legger inn en innsats med sine akademiske tekster. Skravlekaspar skrev (5 timer siden): Så hvor går veien for Borch nå? Regner med hun er ferdig som politiker. Spørs det, og spørsmålet er jo hva som skjer med lønna. Hun har fått ministerlønn i tillegg, kanskje var det krav eller kanskje var det ikke krav om mastergrad for minister-posten, men i fremtiden vil jo hun risikere å falle med endel lønnstrinn. Hvem vet, kanskje hun har investert i aksjer som hjelper henne? Bombasi skrev (5 timer siden): Se der ja. Nå ryker Borch fra regjeringskabalen. Hun var vel ei av få på Stortinget jeg trodde hadde sånn høvelig rent mel i posen... Det er smått ironisk at hun nettopp er minister for høyere utdanning. 🫣 Men jeg blir altså ikke forbauset lenger så råttent som ting er. Trodde vel egentlig det samme som deg jeg også. Kjenner jeg ble skuffet. Jdjdkdudjbs skrev (5 timer siden): Hun var vel like ung og dum som Tadjik. Stakkars disse jusstudentene, reglene er så fryktelig vanskelige, og er man 22 er man da vitterlig bare et barn. For å ikke glemme vår egen Justisminister Mehl og hennes dårlige dømmekraft. Hun slapp veldig enkelt unna skattesvindel -saken selv, og sitter godt som justisminister og håndhever de norske lovene enn så lenge 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 19. januar 2024 #195 Del Skrevet 19. januar 2024 Isambard skrev (38 minutter siden): Enig med deg. Jeg kan ikke forsvare Borch, men hun har gått av. Jeg liker ikke at Listhaug hiver seg med lynsjemobben. Det er billig. Listhaug gikk jo selv av som justisminister. Har alle glemt det? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melatonin Skrevet 19. januar 2024 #196 Del Skrevet 19. januar 2024 Må innrømme at det første jeg tenkte var "hæ??? Har noen på Stortinget faktisk en master?" Når jeg gikk videreutdanning så fikk vi et informasjonsskriv om plagiat, det var som å motta et trusselbrev. Var livredd for å gjøre feil og bli tatt for plagiat. Hadde så stor respekt for det, og det provoserer meg at hun ikke bare har skrevet av litt av en tekst, det er jo klim og lim på sitt verste. How low can you go? Respektløst. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 19. januar 2024 #197 Del Skrevet 19. januar 2024 Drizzt skrev (1 time siden): Det var en jurist/advokat/professor i juss som nevnte istad at hun burde miste den hvis myndighetene skal følge regelverk og praksis. Nå trenger vi ikke spekulere om det er enestående tilfelle i hennes studier eller bare 1 av mange og hun selv åpner for at det kan være flere kopierte tekster i masteroppgaven, så .... Siden hun skrev den selv, så vet hun at det er mer enn de få eksemplene som ble publisert. Hvordan klarer man seg gjennom 5 år rettsvitenskap og jukser bare helt i slutten? Til det siste der så er det mange stortingsrepresentantee som er utdannet jurister, og at de har gjort det ved siden av politiske verv. Kanskje har de typ stortingskollokviie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 19. januar 2024 #198 Del Skrevet 19. januar 2024 Hun bør miste den men samtidig bør hun få en ny som hun virkelig har bestått, nemlig en Master i plagiering. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tror og ser det Skrevet 19. januar 2024 #199 Del Skrevet 19. januar 2024 Fake-Sandra anket nettopp en langt mindre alvorlig sak til høyesterett. Så håper juristene/akademia er like harde i klype med henne. Skandaler som dette er flott. SP under sperregrensen ved neste stortingsvalg. Så slipper vi å se så mye til Helan, Halvan og fake-Sandra. Lurer litt på når urent-Mehl faller av barstolen sin. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 20. januar 2024 #200 Del Skrevet 20. januar 2024 Tråden er ryddet for avsporing. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå