Gå til innhold

Folk som tidligere var i mot lavkarbo….


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer fordøyelsen med lavkarbo kosthold ? Jeg forbinder det kostholdet med alt for mye fett som jeg neppe tåler.

Anonymkode: 3e9bc...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan fungerer fordøyelsen med lavkarbo kosthold ? Jeg forbinder det kostholdet med alt for mye fett som jeg neppe tåler.

Anonymkode: 3e9bc...8b8

Jeg gikk fra å ha diaré 90% av tiden på "normalt norsk kosthold" til 10% av tiden på lavkarbo. Promping gikk fra mye til nesten ingenting. Så jeg vil si stor forbedring. Det er fiber og FODMAP jeg ikke tåler, så når jeg spiste mindre av det ble også fordøyelsen mye bedre.

For de som har det motsatte problemet, altså forstoppelse, så er det gjort en studie der 100% av forsøkspersonene ble 100% symptomfri da de kuttet ut fiber og jo mer fiber de spiste, jo mer problemer hadde de.

Anonymkode: 73ac6...b60

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jeg fikk mye pes, og nå 15 år senere er jeg den som ser bra ut, holdt samme vekta osv osv. Ikke skryteinnlegg men nå sier folk sånn "åh, du er så heldig som alltid er så tynn" mens folk flest er overvektige, har synlig tegn på alder, overvekt, sykdom osv. Jeg er frisk og rask. 

 

Anonymkode: 069d3...866

  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2024 den 7.14):

Jepp! Jeg fikk mye pes, og nå 15 år senere er jeg den som ser bra ut, holdt samme vekta osv osv. Ikke skryteinnlegg men nå sier folk sånn "åh, du er så heldig som alltid er så tynn" mens folk flest er overvektige, har synlig tegn på alder, overvekt, sykdom osv. Jeg er frisk og rask. 

 

Anonymkode: 069d3...866

jeg var også frisk og rask, men det skulle ikke mer enn et par år på moderat lavkarbo til, før jeg hadde høyt kolesterol. Og vekta rikket seg ikke et gram. Oppskrytt,

Anonymkode: 6d982...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg var også frisk og rask, men det skulle ikke mer enn et par år på moderat lavkarbo til, før jeg hadde høyt kolesterol. Og vekta rikket seg ikke et gram. Oppskrytt,

Anonymkode: 6d982...29e

Hva spiste du da, hva slags type kjøtt?

Anonymkode: 44026...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva spiste du da, hva slags type kjøtt?

Anonymkode: 44026...d72

stort sett kylling

Anonymkode: 6d982...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...