Gå til innhold

Uenighet om antall barn. En sorg.

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Denne påstanden forstod jeg ikke. 

Anonymkode: f8f5a...ad8

Jeg antar vedkommende prøver å si at mannens følelser er ikke eneste som teller. Problemet er bare at den som ikke vil ha barn, burde ha sterkere stemme i mine øyne. Jeg forstår det er leit å ikke få et barn til, men det er mye verre (for barnet) å bli tvunget til å få barn man ikke vil ha. Så den som ikke vil ha barn har veto i mine øyne. Om man ønsker barn så mye, får man vurdere om man er villig til å bryte opp familien for å fylle det tomrommet. Men det syns jeg er personlig svært egoistisk. 

Anonymkode: 16cdf...0c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Maleficenta said:

Er ofte positivt med stor aldersforskjell. 

Er det? På hvilket grunnlag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det blir mindre konkurranse og kjekling mellom barna. Den eldste får mer en slags omsorgs følelse over småsøsken et enn et søsken som bare er ett, to år eldre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 18.22):

Vi har to flotte barn. En gutt og en jente som begge går i barnehagen. Jeg føler at et barn til hadde gjort vår familie komplett, og at vi har både mentale og økonomiske ressurser til å ivareta et barn til. Plass i huset har vi også. Bilen måtte sikkert ha blitt oppgradert da. 

Samboer føler seg fornøyd og vil at vi skal bruke den tiden og energien vi har på de to vi allerede har. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal akseptere det, for det må jeg jo. Blir så lei meg og kjenner meg hele kroppen og hjertet at jeg ønsker et barn til. 

Vil gjerne høre fra andre hvordan dere har forsont dere med det å ikke få flere barn når det er et så stort ønske. Kanskje dere har noen innsiktsfulle argumenter for hvorfor samboeren min har helt rett? 

Anonymkode: ec539...43f

Akkurat i samme situasjon. Barna er 4 og 6. Mannen er 44 år og vil ikke ha flere, vil leve for seg selv, og ikke bare for barna etter hvert.

Hvor gamle er dere? Er det mulig å vente i 5 år og ta opp spørsmålet da? To barnehagebarn er jo hektisk enda. 

Anonymkode: 75b4b...f29

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker "stor" aldersforskjell for å unngå to bleiebarn, to i vogn, to som ikke sover om natten... tenker 5-6 år er perfekt.

Anonymkode: 51f58...bfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...