Gå til innhold

Å gå i begravelse til avdød pasient, Som du har hatt mye med å gjøre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er de greit?

Anonymkode: 19c6d...2c2

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja

Anonymkode: ca44c...04e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig glad mår min forelders siste helsepersonell som var den nærmest, kom i begravelsen. Det betydde veldig mye. 

Anonymkode: e6aeb...371

  • Liker 9
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Din plass i hens liv var ene og alene som profesjonell tjenesteyter, nå er denne pasienten død og du må gå videre. Du kan minnes ham/henne inni deg, men det passer seg ikke å gjøre noe mer enn det. Ikke er det bra for deg selv heller å bli så involvert. 

Anonymkode: 4746b...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har vel rutiner på det?

jeg jobber med voksen kreftavdeling. De døde som fluer der. Der fikk vi ikke lov av ledelsen, siden de ikke ønsket forskjellsbehandling 

 

Nå jobber jeg på barneavdeling. Her reiser vi maks 3 stk. i hver eneste begravelse 

Anonymkode: e0829...562

  • Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint. 

Jeg gjør det ikke selv da de fleste pasientene mine dør. Går jeg i en, snakkes det om og blir forventet at jeg går i neste også. Jeg må ta vare på de som lever. 

Anonymkode: d81a3...f9f

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Opplever det ofte i jobben min som begravelsesagent. Ser flere helsepersonell som deltar når dem har hatt en del med den personen å gjøre. 

Anonymkode: 0bfa4...908

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi var en gjeng fra jobb som gikk i begravelse til en pasient vi hadde mye med å gjøre. Tror familie synes det var fint..

Anonymkode: 29f25...bc0

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos oss i hjemmesykepleien er det vanlig at ett par stk drar i begravelse til pasienter vi har hatt litt med å gjort. 

Anonymkode: 30da9...a39

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart! 

Anonymkode: 14485...fe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være slik at noen drar, gjerne 2-3 stk. Hør med din leder om du kan være en av dem.

Anonymkode: b9e4b...e02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og jeg synes det er fint. Pårørende synes det er rørende at pasienten også var et menneske som vi ble glad i og vil si farvel til. Jeg behandler mange pasienter, ofte gjennom flere år. Mange av dem blir jeg faktisk oppriktig glad i som mennesker og oppriktig lei meg når de går bort. 

Anonymkode: b8484...3dc

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss (sykehjem) reiser alltid en av de som har vært med pasienten i begravelse. Jeg synes det er en fin tradisjon. 

Anonymkode: a4624...a8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vintersolverv

Klart det er greit. Det hadde jeg som pårørende blitt veldig glad for, da hadde jeg følt at de ble godt tatt vare på. Det betyr alltid noe at noen bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vanlig mange plasser at en eller flere ansatte går i begravelse til avdød pasient. Oftest primærkontakt, men også andre som har hatt mye med pasienten å gjøre. Jeg var i begravelse til avdød pasient i går. 

Anonymkode: 49ae3...6cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Ingen av de ansatte på aldersboligen hvor mi mor hadde levd i syv år kom...

Det viste seg å være eb misforståelse. Jeg snakket med flere da vi tømte leiligheten hennes. De hadde ikke blitt informert.

Anonymkode: b38ea...e79

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vurderer du selv ❤️ Her kommer det nesten alltid noen fra eldrehjemmet når noen der har gått bort. Legen vår var i fars begravelse. Man kan ikke forvente det, men dersom du føler for å gå i en begravelse så står du selvsagt fritt til det ( så lenge den ikke er lukket). 

Anonymkode: cab8b...50b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...