Gå til innhold

Provera for å bli gravid


lotte123

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Takk! Spennende! Skal du ta Letrozol også eller?😊

Anonymkode: 0703b...5e3

Ja, skal ta Letrozol dag 4 av ny syklus for å få eggløsning. Provera skulle brukes for å gi "renseblødning" og starte ny syklus. 

 Første gang jeg prøver dette, så er spent på om det vil fungere. ☺️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eplemos skrev (14 minutter siden):

Ja, skal ta Letrozol dag 4 av ny syklus for å få eggløsning. Provera skulle brukes for å gi "renseblødning" og starte ny syklus. 

 Første gang jeg prøver dette, så er spent på om det vil fungere. ☺️

Skjønner! Ja spennende tid❤️

Anonymkode: 0703b...5e3

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, liten oppdatering her. 

Lurer litt på veien videre. 

Jeg fikk mensen på dag 3 etter kuren og den varte i tre dager. Etter dette fikk jeg sterkere og sterkere eggløsningstester. Synes den så sterk ut, men ikke heeelt på max. Dagen etter fikk jeg svak test igjen. Håper eggløsning skjedde, men absolutt ikke sikkert 🤞

Er evt på dpo 7.

Usikker på hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke får mensen og i tillegg negative tester.. 

Da trenger jeg vel letrozol, men når i syklusen skal jeg egentlig ta det? 

Bor to timer fra gynekolog og vurderer å ta en ny tur snart (privat). Vil gjerne at hun kan sjekke om jeg får eggløsning og lage en plan for veien videre, letrozol osv. Når bør jeg da gå? 

Noen som har noen innspill? 

Dropper forresten temping da jeg tisser mye om nettene og tror temping kan ødelegge mer av søvnen min 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (2 minutter siden):

Hei, liten oppdatering her. 

Lurer litt på veien videre. 

Jeg fikk mensen på dag 3 etter kuren og den varte i tre dager. Etter dette fikk jeg sterkere og sterkere eggløsningstester. Synes den så sterk ut, men ikke heeelt på max. Dagen etter fikk jeg svak test igjen. Håper eggløsning skjedde, men absolutt ikke sikkert 🤞

Er evt på dpo 7.

Usikker på hva jeg skal gjøre hvis jeg ikke får mensen og i tillegg negative tester.. 

Da trenger jeg vel letrozol, men når i syklusen skal jeg egentlig ta det? 

Bor to timer fra gynekolog og vurderer å ta en ny tur snart (privat). Vil gjerne at hun kan sjekke om jeg får eggløsning og lage en plan for veien videre, letrozol osv. Når bør jeg da gå? 

Noen som har noen innspill? 

Dropper forresten temping da jeg tisser mye om nettene og tror temping kan ødelegge mer av søvnen min 😬

Du burde ta blodprøver idaf for å se om du hadde eggløsning . Husk at provera kan gi falsk eggløsning test (positive) og om du har pcos.

Håper du hadde det..men om du begynte å blø og fikk positive eggløsning tester etter det ville ikke egget få god nok tid å vokse...( Iallefall om du blødde og fikk positive test) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (4 minutter siden):

Du burde ta blodprøver idaf for å se om du hadde eggløsning . Husk at provera kan gi falsk eggløsning test (positive) og om du har pcos.

Håper du hadde det..men om du begynte å blø og fikk positive eggløsning tester etter det ville ikke egget få god nok tid å vokse...( Iallefall om du blødde og fikk positive test) 

 

Jeg har ikke pcos. Hatt helt normale sykluser fram til MA. 

Hva mener du med at egget fikk ikke nok tid? Blødde i tre dager, hadde negative El-tester, så økte de veldig på dag 13-14.

Vanskelig å avtale dette med blodprøver osv, når man kun har privat gynekolog å forholde seg til. Dette vet ikke legen min om😬 får prøve på nytt i neste syklus kanskje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok også Provera nå i februar. Jeg fikk beskjed om å begynne på Letrozol syklusdag 4 så skal jeg inn dag 13 for å ta ultralyd og sjekke om jeg hadde eggløsning. 

Ville tatt kontakt med gynekolog jeg, har inntrykk av at man skal time Letrozol riktig ift Provera og når man får blødning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eplemos skrev (2 minutter siden):

Tok også Provera nå i februar. Jeg fikk beskjed om å begynne på Letrozol syklusdag 4 så skal jeg inn dag 13 for å ta ultralyd og sjekke om jeg hadde eggløsning. 

Ville tatt kontakt med gynekolog jeg, har inntrykk av at man skal time Letrozol riktig ift Provera og når man får blødning. 

Takk! 

Tror planen hennes var kun provera først, og viss ikke det funket, prøve letrozol. Men det blir jo så langdrygt😅 og jeg kan ikke med sikkerhet si at jeg ikke har hatt eggløsning. Men tror jeg ringer tidlig neste uke, da er det mest sannsynlig negative graviditetstester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For spesielt interesserte 😅

Dette var EL-testen. Synes den er tydelig på fargen, men ikke stor/utfylt nok, til å være max, tenker jeg.. 

IMG_20240216_143611.jpg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (2 minutter siden):

Takk! 

Tror planen hennes var kun provera først, og viss ikke det funket, prøve letrozol. Men det blir jo så langdrygt😅 og jeg kan ikke med sikkerhet si at jeg ikke har hatt eggløsning. Men tror jeg ringer tidlig neste uke, da er det mest sannsynlig negative graviditetstester. 

Huff ja, da går jo tiden! Håper dere får laget en plan for veien videre og at det legges opp til at det blir sjekket om du har hatt EL, enten gjennom ultralyd eller blodprøve.. Masse lykke til! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (På 21.2.2024 den 22.10):

For spesielt interesserte 😅

Dette var EL-testen. Synes den er tydelig på fargen, men ikke stor/utfylt nok, til å være max, tenker jeg.. 

IMG_20240216_143611.jpg

Hvordan går det?🤔🥰

Anonymkode: 0703b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det?🤔🥰

Anonymkode: 0703b...5e3

Takk som spør 🥰

11 dager etter den testen over her, som mest sannsynlig ikke var positiv. Skal snakke med gyn i morgen om veien videre.. Ny dose med provera og så mest sannsynlig letrozol. Så lei av å ikke ha en normal syklus 🙄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (18 timer siden):

Takk som spør 🥰

11 dager etter den testen over her, som mest sannsynlig ikke var positiv. Skal snakke med gyn i morgen om veien videre.. Ny dose med provera og så mest sannsynlig letrozol. Så lei av å ikke ha en normal syklus 🙄

Ahh okei🤔🥰 Jeg er på CD14 nå etter Proverakuren, absolutt ingen tegn til eggløsning med det første 😞 Tenker jeg må nok over på Letrozol jeg også, men jeg ammer så må slutte med det først…

Anonymkode: 0703b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ahh okei🤔🥰 Jeg er på CD14 nå etter Proverakuren, absolutt ingen tegn til eggløsning med det første 😞 Tenker jeg må nok over på Letrozol jeg også, men jeg ammer så må slutte med det først…

Anonymkode: 0703b...5e3

Å skjønner 😑 kan oppdatere hva gyn sier i dag. Håper håper det blir El snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lotte123 skrev (1 time siden):

Å skjønner 😑 kan oppdatere hva gyn sier i dag. Håper håper det blir El snart 🤞

Ja gjør det!🥰

Anonymkode: 0703b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja gjør det!🥰

Anonymkode: 0703b...5e3

Snakket med gyn nå og planen er å vente på mensen noen dager. Hvis den ikke kommer før mandag, begynner jeg på provera igjen. På dag 3 i ny syklus skulle jeg begynne på letrozol og ultralyd dag 13,tror jeg det var, for å sjekke hvordan det lå an med egga og om det var nok med enkel eller om jeg måtte ta dobbel dose. Håper håper dette kan hjelpe 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (1 time siden):

Snakket med gyn nå og planen er å vente på mensen noen dager. Hvis den ikke kommer før mandag, begynner jeg på provera igjen. På dag 3 i ny syklus skulle jeg begynne på letrozol og ultralyd dag 13,tror jeg det var, for å sjekke hvordan det lå an med egga og om det var nok med enkel eller om jeg måtte ta dobbel dose. Håper håper dette kan hjelpe 🤞

Åjaa okei🥰 Så spennende! Gjerne oppdater videre om du vil/kan, kjekt å følge med😍 Jeg håper sånn jeg får eggløsning nå av meg selv, viss ikke så må jeg vente til juni når jeg slutter å amme, da er baby 1 år..😅

Anonymkode: 0703b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åjaa okei🥰 Så spennende! Gjerne oppdater videre om du vil/kan, kjekt å følge med😍 Jeg håper sånn jeg får eggløsning nå av meg selv, viss ikke så må jeg vente til juni når jeg slutter å amme, da er baby 1 år..😅

Anonymkode: 0703b...5e3

Å, kan du ikke gå på letrozol mens du ammer? Mye jeg ikke vet 😅

Har alltid hatt så stabil syklus, så håper virkelig den kommer tilbake. Har mistet to ganger siden mai, så håper jo mest at alle gode ting er tre 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (17 timer siden):

Å, kan du ikke gå på letrozol mens du ammer? Mye jeg ikke vet 😅

Har alltid hatt så stabil syklus, så håper virkelig den kommer tilbake. Har mistet to ganger siden mai, så håper jo mest at alle gode ting er tre 🤞❤️

Nei ikke i følge felleskatalogen hvertfall😔 Ååhh såpass ja🥺 Krysser fingrene🤞🏼❤️

Anonymkode: 0703b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei ikke i følge felleskatalogen hvertfall😔 Ååhh såpass ja🥺 Krysser fingrene🤞🏼❤️

Anonymkode: 0703b...5e3

Ja, så det nå 😬 jeg har mistet litt troa på at ny syklus skjer uten eggløsning. Tror derfor at jeg begynner på provera igjen ganske kjapt. Det er så mye å time, mtp ultralyd på dag 11-12 og det kan ikke være i påsken 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
lotte123 skrev (På 28.2.2024 den 10.51):

Ja, så det nå 😬 jeg har mistet litt troa på at ny syklus skjer uten eggløsning. Tror derfor at jeg begynner på provera igjen ganske kjapt. Det er så mye å time, mtp ultralyd på dag 11-12 og det kan ikke være i påsken 😅

Hvordan går det? Jeg fikk eggløsning uten hjelp av Letrozol den 6 mars!❤️ Håper på positiv graviditetstest iløpet av uken❤️

Anonymkode: 0703b...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...