Gå til innhold

Maste om å definere forholdet, jeg ga etter, men angrer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner han godt. Selv om dere er glad i hverandre, uten å forplikte deg går tiden. Plutselig så ombestemmer du deg, han må finne noen ny i livet flere år eldre. Bli kjærester/forlovede/gift å start livet sammen eller la være å pine mannen.

Anonymkode: 707ec...f99

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men snakker dere ikke sammen da?

Anonymkode: da2d6...7df

Jo, jeg har sagt at jeg ikke er der ennå, men kan tenke meg at han tenker annerledes nå som jeg plutselig har sagt ja til at vi kan være kjærester. Har to barn med litt aldersforskjell, han snakket mye om at han gjerne vil treffe eldste før dette skjedde i helgen. 

Anonymkode: 1ac78...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han er veldig på å treffes med barna pluss øvrige familie. Jeg er ikke der ennå. Føler det er derfor han vil bli kjærester så raskt for da kan vi gå videre

Anonymkode: 1ac78...43f

Da skjønner jeg bedre at du holder igjen. Å la seg presse til å møte barn og familie kjennes ikke greit. Her kan du være tydelig med han. Det å være kjærester betyr ikke automatisk at en treffer barn osv. 

Anonymkode: bf504...9fa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på magefølelsen, og ikke invester mer tid og overskudd enn du har til overs.
Ikke la deg manipulere til å ta et steg videre med prosesser rundt barn, bosted eller økonomisk samrøre.
Hold på den avstanden du trenger å ha mens dere blir bedre kjent med hverandre.
Vær tydelig på hvor mye dere kan bruke tid sammen, både ansikt til ansikt, men også på meldinger og slikt.
Ta det piano, og finn ut hvem dette mennesket egentlig er gjennom et par måneder til.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner han godt. Selv om dere er glad i hverandre, uten å forplikte deg går tiden. Plutselig så ombestemmer du deg, han må finne noen ny i livet flere år eldre. Bli kjærester/forlovede/gift å start livet sammen eller la være å pine mannen.

Anonymkode: 707ec...f99

Newsflash; man kan forandre mening selv om man er kjærester, forlovet eller gift. Man eier ikke ett annet menneske 

Anonymkode: 1ac78...43f

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner han godt. Selv om dere er glad i hverandre, uten å forplikte deg går tiden. Plutselig så ombestemmer du deg, han må finne noen ny i livet flere år eldre. Bli kjærester/forlovede/gift å start livet sammen eller la være å pine mannen.

Anonymkode: 707ec...f99

Det er utrolig mange slike trollesvar her inne, som kommenterer i vilden sky for å stresse og manipulere kvinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andro skrev (Akkurat nå):

Stol på magefølelsen, og ikke invester mer tid og overskudd enn du har til overs.
Ikke la deg manipulere til å ta et steg videre med prosesser rundt barn, bosted eller økonomisk samrøre.
Hold på den avstanden du trenger å ha mens dere blir bedre kjent med hverandre.
Vær tydelig på hvor mye dere kan bruke tid sammen, både ansikt til ansikt, men også på meldinger og slikt.
Ta det piano, og finn ut hvem dette mennesket egentlig er gjennom et par måneder til.

Takk!!! Føler han har dårlig tid og ikke helt har tålmodighet til mitt tempo. Bruker mye tid med han, egentlig mer enn jeg er komfortabel med. Har nesten ikke hatt tid til andre de dagene jeg har barnefri.
Han har vært veldig klar på at han ønsker kjæreste. Har ett veldig klart inntrykk av at han har hatt mange korte forhold og vet ikke helt hvorfor det har blitt slutt. Kanskje han har pushet på der også. 

Anonymkode: 1ac78...43f

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da skjønner jeg bedre at du holder igjen. Å la seg presse til å møte barn og familie kjennes ikke greit. Her kan du være tydelig med han. Det å være kjærester betyr ikke automatisk at en treffer barn osv. 

Anonymkode: bf504...9fa

Kjenner at det dreper følelsene mine. Blir stresset av det

Anonymkode: 1ac78...43f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lett klaustrofobi om jeg opplever noen som masete og klengete.
Da er det game over... Det er første tegn på et mer omfattende kontrollbehov,
i tillegg til at jeg oppfatter det som grenseoverskridende og lite respektfullt.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (Akkurat nå):

Jeg får lett klaustrofobi om jeg opplever noen som masete og klengete.
Da er det game over... Det er første tegn på et mer omfattende kontrollbehov,
i tillegg til at jeg oppfatter det som grenseoverskridende og lite respektfullt.

Klaustrofobi er egentlig ganske dekkende. Ikke sikkert han har et kontrollbehov, bare veldig ivrig. Uansett virker det mot sin hensikt. 

Anonymkode: 1ac78...43f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Klaustrofobi er egentlig ganske dekkende. Ikke sikkert han har et kontrollbehov, bare veldig ivrig. Uansett virker det mot sin hensikt. 

Anonymkode: 1ac78...43f

Det problemet jeg ser her er en kynisk datingkultur hvor det ikke er lov å gå all in. Man skal være litt kjølig og ha nødutgangen åpen. 

Folk kaller seg alt mulig annet enn å være kjæreste. FF. FWB. Situationsship. "En jeg dater og er exclusive med"....

Når du er stresset så kommer andre folk og fyrer deg opp enda mer. Støtter opp under mistenksomheten og trekker motivene hans i tvil. 

Endret av Isambard
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (Akkurat nå):

Det problemet jeg ser her er en kynisk datingkultur hvor det ikke er lov å gå all in. Man skal være litt kjølig og ha nødutgangen åpen. 

Folk kaller seg alt mulig annet enn å være kjæreste. FF. FWB. 

Når du er stresset så kommer andre folk og fyrer deg opp enda mer. Støtter opp under mistenksomheten og trekker motivene hans i tvil. 

Det er helt fint lov å ikke føle for å gå «all inn» etter 8 uker. 
 

slutt med det våset ditt

Anonymkode: 1ac78...43f

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ham en melding og si det rett ut:

«Stefan, det var veldig koselig i helgen men jeg føler jeg ble presset til å si ja til at vi skal kalle oss kjærester. Jeg merker etterpå at jeg ikke er klar for det, og må gå tilbake på det. Ønsker du å fortsette som hittil, eller vil du gå videre?»

 

Anonymkode: cf8b8...67c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg har datet fyrer såpass lenge er det fordi jeg vil være med han. Ville tatt det for gitt at vi ble sammen. 

Anonymkode: 9f5a3...5a6

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når jeg har datet fyrer såpass lenge er det fordi jeg vil være med han. Ville tatt det for gitt at vi ble sammen. 

Anonymkode: 9f5a3...5a6

Jeg synes ikke det sier seg selv. Jeg har datet mange menn i 2-3 måneder og glad for at jeg ikke ble sammen mef alle de

Anonymkode: 1ac78...43f

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er helt fint lov å ikke føle for å gå «all inn» etter 8 uker. 
 

slutt med det våset ditt

Anonymkode: 1ac78...43f

Det er opp til deg. Det er også ganske naturlig å kalle seg kjærester etter 8 uker. Hvis man er enig i å ikke møte andre vel å merke.

Men vet du hva: Hvis du synes det er veldig vanskelig så bør du virkelig si fra. 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (15 minutter siden):

Det problemet jeg ser her er en kynisk datingkultur hvor det ikke er lov å gå all in. Man skal være litt kjølig og ha nødutgangen åpen. 

Folk kaller seg alt mulig annet enn å være kjæreste. FF. FWB. Situationsship. "En jeg dater og er exclusive med"....

Når du er stresset så kommer andre folk og fyrer deg opp enda mer. Støtter opp under mistenksomheten og trekker motivene hans i tvil. 

Jeg er veldig enig med deg.

Folk er blitt veldig redde for ordet kjærester. Dermed er det stadig flere single som sliter med å finne seg noen, for ingen tør å satse.

 

TS: Hva mener du, helt konkret, er forskjellen på forholdet deres nå og før du sa ja til å være kjærester?

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Han er veldig på å treffes med barna pluss øvrige familie. Jeg er ikke der ennå. Føler det er derfor han vil bli kjærester så raskt for da kan vi gå videre

Anonymkode: 1ac78...43f

Hva om dere kan inngå kompromiss? Dere kan godt definere dere som kjærester dere mellom, men ikke begynne å presentere hverandre for familie osv enda? 
 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kjenner noe i relasjonen har blitt ødelagt av dette. Føler litt som du sier at det er et faresignal at han presser på. 

Anonymkode: 1ac78...43f

nei, det er jeg ikke enig i. Huff. Jeg tror mange gode menn blir forbigått av denne type tankegods. Hva er «faren»? At han er utrygg og ønsker en avklaring? Jeg kan snu det og si at det er like «farlig» med noen som forventer at man er eksklusiv (ikke date andre) - prioriterer en, gjør og er alt som innebærer mellom to personer  som er kjærester, men nekter og klarer ikke å definere seg som det. Han fremstår mer tydelig enn det du gjør, spesielt om du har latt deg «presse» også skylder du på alkohol. For meg virker det mer som at du er den som sliter med å ordlegge hva du ønsker av forholdet.

Det er ikke et «faresignal» at han ønsker å være kjærester, eller er tydelig («presser»?) - dette, om dere ikke har avklart hva han legger i det.

»Ja; mellom meg og deg så ser jeg også på deg som en kjærest, da jeg ikke dater andre. Du er den enste jeg er romantisk involvert med. Det er dog ikke aktuelt å gå ut offentlig enda, det trenger jeg mer tid for å føle meg komfortabel til». 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full Ugle skrev (8 minutter siden):

Hva om dere kan inngå kompromiss? Dere kan godt definere dere som kjærester dere mellom, men ikke begynne å presentere hverandre for familie osv enda? 
 

nei, det er jeg ikke enig i. Huff. Jeg tror mange gode menn blir forbigått av denne type tankegods. Hva er «faren»? At han er utrygg og ønsker en avklaring? Jeg kan snu det og si at det er like «farlig» med noen som forventer at man er eksklusiv (ikke date andre) - prioriterer en, gjør og er alt som innebærer mellom to personer  som er kjærester, men nekter og klarer ikke å definere seg som det. Han fremstår mer tydelig enn det du gjør, spesielt om du har latt deg «presse» også skylder du på alkohol. For meg virker det mer som at du er den som sliter med å ordlegge hva du ønsker av forholdet.

Det er ikke et «faresignal» at han ønsker å være kjærester, eller er tydelig («presser»?) - dette, om dere ikke har avklart hva han legger i det.

»Ja; mellom meg og deg så ser jeg også på deg som en kjærest, da jeg ikke dater andre. Du er den enste jeg er romantisk involvert med. Det er dog ikke aktuelt å gå ut offentlig enda, det trenger jeg mer tid for å føle meg komfortabel til». 

Takk for fint svar. Jeg tar det til meg. 
ts

Anonymkode: 1ac78...43f

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...