Gå til innhold

Foreldre som inviterer barna hjem til oss. Vanlig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.1.2024 den 17.01):

Hei! Opplever stadig å få tekstmeldinger fra foreldrene til datteren min sine venner, der de spør om datteren min har besøk. 

Dette er folk som nærmest aldri inviterer barnet mitt hjem til seg. Kjenner jeg er litt lei og irritert, for barnet mitt klager også på at hun alltid har besøk hjemme. 

For meg hadde det vært helt uaktuelt å invitere barnet mitt hjem til andre, jeg spør alltid om barna vil komme til oss. Synes det er så frekt å invitere seg selv. Hva synes dere?

Her en dag fikk jeg nok, og snudde om på det. Sa at datteren min hadde behov for å komme seg ut av huset og hun dro hjem til de andre 

Anonymkode: 00d65...a4d

Jeg skjønner virkelig ikke greia. Deres barn vil treffe ditt barn, du kan jo bare skrive "XX vil gjerne komme på besøk til NN isteden, går det bra?"

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er overrasket over at så mange synes det er greit å «alltid» invitere sine barn til andre ( mener ikke en gang innimellom der begge pleier invitere til seg)… Jeg er litt oppi årene, men dette har jeg aldri opplevd som normen. Har dette endret seg så mye? Generelt sett inviterer man hjem til seg, uansett om det er barn eller voksne ( igjen, en gang inni mellom er greit - eller dersom man veksler på det). Gjør dere dette til voksne venner også? «Hei! Lurte på om vi kunne komme på middag til dere lørdag?» , og uten at dere ber igjen? Og nei - jeg mener ikke som man kan gjøre blant venner/slekt, at man sier «hei, jeg kjører forbi dere i ettermiddag, lurte på å stikke innom?» det er noe annet. Det er heller ikke det samme om barna er ute og leker, og barna tar med seg noen hjem, eller om barn leker ute og ringer på døra. Det TS skisserer er jo at de «alltid» får forespørsel (via telefon fra de voksne) om deres barn kan komme og være lenge hos henne. Selvfølgelig kan hun ta en hvit løgn,  men det burde ikke være nødvendig.. de burde forstå at de inviterer seg selv for ofte… 

Anonymkode: b347b...e83

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel er barnet? Barne mitt er 3 og ber allerede hele barnehagen hjem 😵‍💫

Anonymkode: 75206...d48

Skrevet

Jeg syns det er greit at foreldre spør på vegne av barna sine, men jeg klarer aldri å gjøre det tilbake. Da spør jeg heller alltid om de vil komme til oss. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...