Håper Skrevet 10. februar 2003 Forfatter #81 Del Skrevet 10. februar 2003 En kjapp tilstandsrapport Sist onsdag morgen nøys jeg på meg to låsninger i ryggen, gikk i vinkel i et par dager. Var til kiropraktor som sykemeldte meg ut uken. Ble mye bedre dag for dag, og gikk på jobb i dag med friskt mot Men måtte bite i det sure eple og be om mere sykemelding, for å sitte her på kontorsolen i to timer var mer vond enn jeg har hatt de to siste dagene. Så nå er jeg sykemeldt ut denne uken også. Kjedelig. I morgen skal jeg til min første legetime, gleder meg veldig, da får jeg nok en riktig termindato. Er blitt enda mer kvalm men ingen oppkast enda, bank i bordet Takk vera og Lucky for hilsen i dagboken min. Alltid hyggelig. Håper 8+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 10. februar 2003 #82 Del Skrevet 10. februar 2003 Heisann Håper!! Trist å lese at du har klart å nyse på deg kink i ryggen. du er ikke den eneste som har klart det, så jeg vet at det er vondt ja! Så nå må du bare ta tiden til hjelp og kose deg hjemme. Og selvsagt glede deg til du skal til legen i morgen! Så kjempespennende!! Og tenk at du allerede er 8+3 da! Tiden går jo bare så utrolig fort jo! Du har en helt ny liten baby i armen før du vet ordet av det!! Hold oss oppdatert da vel! Men for all del, pass på ryggen!!! :fy: Klem fra Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #83 Del Skrevet 17. februar 2003 Takk for hilsen magnhild.:smile: Ja, det har jo skjedd en del nå siden sist jeg var innom her. Var som fortalt tidligere sykemeldt hele forrige uke. Ganske kjedelig. Var til lege tirsdag, og han fant etter str på livmoren ut at jeg var 8 - 10 uker. Ikke mye å bli klok av. Men han skreiv ut en henvisning til gyn for tidlig ultralyd. Og time fikk jeg allerede to dager seinere. Gyn fant ut jeg med mitt 22 mm lange nurk med et hjerte som slo som bare det var 9 uker akkurat den dagen, dvs at jeg nå er 9+4. Ikke lenge igjen til 12 uker nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 17. februar 2003 #84 Del Skrevet 17. februar 2003 Åååå, lettrørte Klips, nesten tårer i øynene av å tenke på lille nurket ditt på skjermen og alle de gode følelsene du allerede har for det :D Tusen takk for bursdagshilsen i dagboken min, satte veldig pris på det. Hold deg frisk fremover nå, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 17. februar 2003 Forfatter #85 Del Skrevet 17. februar 2003 Takk Klips, for hilsen. Ja, det var utrolig deilig å se det lille hjerte slå, og bare det å vite og SE at det lever gjorde at vi bestemte at vi ville fortelle det til noen når vi kom hjem. Jeg fortalte det til datteren min (sønnen kan komme til å fortelle det uten å tenke seg om, så han får vente litt til), og hun ble utrolig glad. Hun hoppet om halsen på meg og det er ikke ofte det skjer i den alderen hun er nå. Snakket om det i lang tid etter på og mange ganger i løpet av dagene siden har hun begynt å snakke om hvor kjekt det vil bli. Mannen ville fortelle det til søsteren sin som også er gravid (4 uker før meg) og hun ble også glad. Og vi (hun og jeg) snakket i over en time etter at han hadde ringt til henne. Vi har til og med vert på IKEA og sett på stellekommode :oops: Må vel ta det litt rolig på handlefronten enda en stund, men det er jo lov å kikke Håper 9+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2003 #86 Del Skrevet 17. februar 2003 Heia Håper! Så deilig at dere fikk se hjertet i dag da husker første gangen jeg så det - fikk jo tårer i vrangstrupen. Dette skal gå bra.....man har lov å kikke. Føles ikke ut som så lenge siden jeg selv var 9-10 uker på vei - tiden går bare så alt for fort. Håper du får et deilig svangerskap og kos dere begge to. Tusen takk for hilsen i dagboka mi også ' 24+1 :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 17. februar 2003 #87 Del Skrevet 17. februar 2003 neimen det var artig håper.. jeg trodde du var ut litt før meg jeg.. men men.. Betyr det at du også har termin 20 september? Jeg tør nesten ikke tenke så langt fram i tid jeg.. Kan ikke tro at alt skal gå bra med meg. Det er jo så mange som er "uheldige".. Nå som tiden nærmer seg 12 uker har jeg faktisk fått servert en del historier fra "hjelpsomme" venninner som har abortert i uke 12.... uæææææ! det er jo ikke slikt vi behøver å høre om da??????! :o Blir ikke noe roligere av det liksom! Det er synd at man må gå rundt og bekymre seg slik.. det har vært litt bedre om vi kunne tatt det som en selvfølge som at det gikk bra.. ikke sant?! men men slik er naturen. Marilyn, også 9+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. februar 2003 #88 Del Skrevet 17. februar 2003 Kjekt å lese at det går bra med deg og den voksende magen. Spennende å se babyen på ultralyd, betryggende å se at det banker et lite hjerte der inne. Håper du har hatt din turn med ryggen, og nå blir det bedre. Klem fra Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 19. februar 2003 #89 Del Skrevet 19. februar 2003 Hei du! jeg følger med på deg og synes det var på tide med en liten hilsen fra meg igjen, ikke bare smuglese... Det må være deilig at nyheten ble tatt så godt imot av storesøster!! Og det er jo en utrolig gladnyhet også!! Koselig å lese at dere tør å glede dere mer og mer, og det ser jo virkelig ut til at det går bra med dere denne gangen, det nærmer seg 12 uker med stormskritt... Kos deg videre med graviditeten og ta vare på deg selv! KLEM :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 21. februar 2003 Forfatter #90 Del Skrevet 21. februar 2003 Endelig helg Takk for hilsen jenter, kjekt å se at dere stikker innom av og til :D Ser i andre dagbøker at enkelte er så flinke til å skrive om alt som skjer, og i tilleg er det artig å lese om det. Føler selv at jeg er litt kjedelig når jeg skal formulere meg skriftlig :o (et lite hjertesukk bare) Har ikke skjedd så mye i mitt liv denne uken. Mannen har vært bortreist noen dager, og det er jo kjedelig. Men min datter har vært utrolig denne uken. :kysse: Vanligvis er hun lite hjelpsom, har liksom aldri tid til det. Hun er en veldig travel dame. Mange gutter som skal holdes "varme" inntil hun bestemmer seg for hvem hun evt liker best. Synes litt synd i dem, de er jo kjekke gutter alle sammen. Men denne uken har hun vært flink hjemme. Støvsuget og ryddet og laget middag. Og mye prating om det hun håper blir en lillesøster." Blir ikke lei meg om det blir en bror altså" Var hos kiropraktoren i dag. Er helt fin i ryggen, selv om hun kjente litt til den ene låsningen. Skal til kontroll om 3 uker. Hun fortalte også at hun også er gravid (15 uker), så det ble jo litt prat om det også da, og ikke så mye om ryggen Og så er det nå mindre enn 2 uker til de magiske 12, tror faktisk ikke jeg klarer å vente med å fortelle det så lenge. Har en følelse av at bomben kommer til å springe neste søndag. Da skal vi ha familie bursdagbesøk for min sønn, og alle er samlet på et brett. Håper 10+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 22. februar 2003 #91 Del Skrevet 22. februar 2003 Heia Håper! Tusen takk for hilsen i dagboka mi! Ja nå er det lenge siden jeg har vært innom her... venter så veldig på uke 12.. er nervøs for at det ikke skal gå bra, og da har jeg prøvd å tenke på alt annet, og da har det ikke blitt noen skriving! Men her er jeg Artig å lese i dagboken din igjen.. kjempe gøy med UL ikke sant?? Helt fantastisk å se hjerte så !! Så at du også har fått redigert terminen.. jeg lurer ille på det der.. etter mensterminen er jeg 10+4, men i følge ul er jeg 11+4 :-? .. lurer på hva jeg skal tro(har regelmessig mens.. og vet sånn ca når jeg hadde el??? ser de på størrelsen på limora eller hva? Skjønner ikke det der helt , gjør du??) Ellers så går det bra med meg, jeg er i grunn i ganske fin form! :D Kjenner igjen det med å ikke klare å holde igjen, når det gjelder å fortelle nyheten.. jeg ble så glad når jeg så mitt lille under at jeg bare måtte si det.. så det er flere og flere som vet det!! Så er det jo så artig å fortelle, alle blir jo så glade!!! :D Du får ha en fortsatt fin helg Håper! Koz... Lucky og Lillevenn 11+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 25. februar 2003 #92 Del Skrevet 25. februar 2003 hei håper, flere som sliter med å holde det hemmelig ser jeg.. jeg og mannen er litt uenig om hvordan og hvem som skal få vite det når.. resultatet er at jeg har sagt det til familien min og mine nærmeste venninner..jeg hadde ikke sjans til å se det.. men vi venter til uke 12 med å si det til flere. gleder meg sånn til å se ansiktene i familen hans når de får vite det... jeg kjenner meg mindre og mindre gravid.. men det er vel fordi jeg nå forbinder graviditet med kvalme og den er så godt som borte... nå er jeg bare litt småtrøtt og lat.. men det kan no likegodt være vinter trøtthet. jeg er bestandig slik i februar. marlin10+5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 28. februar 2003 Forfatter #93 Del Skrevet 28. februar 2003 Endelig fredag og helg. Itillegg til det så skal jeg ha vinterferie en uke nå, gleder meg vilt. Har tenkt å fise rundt til venner å fam å fortelle om nurket vårt. Veldig spent på reaksjonene. Det har vært litt travelt på jobb denne uken, men litt andre arbeidsoppgaver, så jeg har ikke fått vært så mye på nett. I dag har jeg fortalt det til en kollega, og hun syntes det var veldig spennede, men kvir seg til jeg skal ha permisjon. Antagelig liker hun meg godt Datteren reiste til syden i dag, skal være en uke med en venninde og hennes mor. Er litt smånervøs når hun er så langt vekke, men det går helst bra. Formen er bra, litt trøtt, mindre kvalm og litt trangere i buksene Gutten min blir 9 år i dag, stor gutt I den forb. skal vi ha besøk på søndag (guttebesøk i morgen). Og her en dag jeg snakket med min svigerinne så sier hun at hun ikke gidder komme fordi en som etter hennes menig ikke er familie skal komme. J**** kvinnfolk, hun sank ganske drastisk i mine øyne da. Hun skal vel ikke sette kriterier for hvem vi kan be i et besøk :evil: Ja, ja, broren min kommer i allefall, hvis ikke hun nekter ham det da. Merkelig menneske altså Takk ellers for hilsner jenter Må se hvor mange dagbøker jeg får tid til å se igjennom før jeg tar ferie. Men skal forhåpentligvis få internett hjemme i løpet av uken og da får jeg jo stikke innom å fortelle hvordan det har gått når vi har fortalt nyheten. God helg allesammen Håper 11+1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. mars 2003 #94 Del Skrevet 1. mars 2003 Trist å høre om din egoistiske svigerinne. Tenker hun ikke på at besøket faktisk er for gutten din sin del? Vanskelig å forholde seg til umodne voksne. Håper broren din kommer da. Jeg også har ferie en uke nå. Deilig å nyte late dager sammen med Mayamannen og 4 barn. Ønsker deg en riktig god ferie. Klem fra Maya30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2003 #95 Del Skrevet 3. mars 2003 *sukk* vinterferie - sitter nesten og drømmer her jeg. Skulle ønske det var meg - men får vel vente til Påsken da skal jeg ha ei hel uke ferie. Enig med Maya30 - synd med den svigerinna di - det er alltid noen som må ødelegge for andre. Synes det er total egotripp å droppe et barns selskap fordi noen hun ikke liker skal være der. Skal ikke være slik. Vel det er nå hennes problem, men synd for bursdagsbarnet. Får håpe broren din kan komme uansett :blunke: Kooooz deg i vinterferien - er skikkelig misunnelig her jeg sitter. Er trasig å være på jobb når det er rolig og halvparten av gjengen er borte vekk 26+1 :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky! Skrevet 5. mars 2003 #96 Del Skrevet 5. mars 2003 Heia Håper! Hvordan går det med deg?? Har du mange "plager" for tiden? Her står alt bra til.. litt bekymret fordi "plagene" mine begynner å bli borte (antageligvis er jeg bare teit... trodde jeg skulle bli roligere etter uke 12.. leste om en som var på UL og oppdaget at barnet var dødt :cry: .. så da tenker jeg jo selvfølgelig på det!! men, men det går nok over!!) Enig med de to andre skikkelig barnslig av voksne mennesker å være sånn..Håper dere hadde et hygge4lig selskap uten henne!! Gleder meg til å høre hvordan det går.. og om du har kost deg masse i ferien!! Koz.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 6. mars 2003 Forfatter #97 Del Skrevet 6. mars 2003 Ja, så er jeg endelig på nett hjemmefra også :D Det har så langt vært en deilig frie. Begynte med besøk for min sønn på søndag, svigerinnen kom ikke, men broren min var innom med gave og gikk igjen :x Etter besøket fortalte vi sønnen at han skal bli storebror. Han ble veldig glad og ønsker seg en lillesøster. Ble litt overrasket da for jeg trodde han ville ha en lillebror, men så feil kan man ta Mandag ettermiddag reiste vi til min mor, og gutten fikk fortelle det til henne. Var veldig stolt da :D Så gikk det slag i slag og nå vet så godt som alle det. Det rare er at veldig mange sier de har hatt mistanke om at noe er på gang. Flere ment at det mått være agust som var termin, og det var jo det først. Det er litt skummelt, måtte jo si da at jeg var gravid før jul, men at det gikk galt. I morgen reiser vi til svigers, da er det deres tur til å få vite det. Mannen gleder seg vilt til å fortelle det. Han har fortalt det til noen på jobben sin allerede, jeg venter til neste uke. Gutten har jo fundert litt og sagt litt sånn etter hvert: "Nå blir det mye skriking på rommet deres om natten" "Det er mange ting som må kjøpes nå" "Jeg kan ikke begynne på gitarspilling, for jeg må jo hjem etter skolen og passe på babyen" "Blir pappa onkel til babyen?" Det blir nok flere funderinger fra ham etter hvert Ellers har jo ting forrandret seg litt: Mindre ømme pupper Mindre trøtt Mindre tissing MEN: smaksløkene mine er det noe i veien med for tiden :o Begynt å få litt vondt forran (skambenet)(for et navn :-? ) direkte ubehagelig til tider. Og sist men ikke minst: har begynt å bruke gravidebukser jeg har fått låne. Utrolig deilig å kunne slippe å presse seg ned i bukser som er blitt for trange :o Takk Lucky, Limbo og Maya30 for hilsen Håper 12+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ma. Skrevet 7. mars 2003 #98 Del Skrevet 7. mars 2003 Hei! Moro å lese i dagboka di og følge deg ( og en til....)! Vi er litt i samme båt, vi. Mista nesten på likt i desember, og ble gravid nesten på likt. I dag er jeg 10 + 5- denne gangen håper jeg det går bedre for oss begge!!!! Lykke til videre!!!!! Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 7. mars 2003 #99 Del Skrevet 7. mars 2003 hei håper tenkte jeg måtte stikke innom og se hvodan det går..jeg lurte på det der jeg og.. Jeg har slitt med buksene mine i to uker og i går pakke jeg de endelig vekk,, jeg har ikke kjøpt eller fått lånt noen erstattning enda men jeg har en del skjørt med grei strikk. Jeg vet ikke men jeg vegrer meg litt for å begynne med mamma bukser.. iallefall så tidlig.. men det er kanskje ikke tidlig??? jeg synes det er litt ehhh, flaut tror jeg.. dette er første gangen min så,, ja jeg vet ikke en gang hvorfor det er flaut,, men,, rart i allefall.. men iallefall greit å lese at det er flere som ikke får på buksene,, jeg trodde nesten at jeg bare var blitt fet eller paranoid/evt ønsketenkning jeg.. marilyn12+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper Skrevet 12. mars 2003 Forfatter #100 Del Skrevet 12. mars 2003 Nå har jeg oppdatert meg på andres dagbøker, så får jeg vel oppdatere min også litt. Artig med Magnhild og Maya30. Nå har jeg fortalt sjefen om babyen, men de andre får finne det ut selv. I dag går jeg med ganske avslørende klær (kamuflasjeklærne er til vask) så jeg går ut fra at menge her i hvertfall har mistanke nå. Formen er mye bedre, ikke på langt nær så trøtt lenger, heldigvis. Og de fleste "symtomene" ellers er borte. Men har fortsatt ømme pupper :oops: Skal til jordmor på mandag (17. mars) og det gleder jeg meg til. I helgen da vi var hos svigers, de ble veldig glade for nyheten forresten, ble jeg dårlig. Hadde hatt vondt i skambenet siden tirsdag og trodde kanskje det var noe bekkenløsning. Fredag ettermiddag, kveld og natt til lørdag var det riktig ille og lørdag formiddag fikk jeg så utrolig vondt da jeg skulle tisse, og trodde dermed at det måtte være urinveisinfeksjon. Var til lege med urinprøve som viste seg å vere helt fin. Søndag kjente jeg ingenting før ut på ettermiddagen, så jeg bestemte meg for å gå til legen mandag. Fortsatt var urinprøven fin, men de skulle dyke den og så fikk vi se. Men nå har jeg ike kjent noe siden. lurer selvfølgelig fælt på hva det kan ha vært :o Datteren hadde en fin ferie i syden med mye oppmerksomhet med sitt blonde hår Hun hadde med hjem gave til lillebroren og mammaen sin Håper 12+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå