Gå til innhold

Dagboken til Håper


Håper

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Tusen takk for hilsen, Håper. :vinke:

Er ikke helt overbevist selv enda... :-?

Føles "lettere" å si til andre "at du er gravid og dette går bra skal du se." :ler: Men når det gjelder meg selv er det liksom "verre" å tro helt på testen... :o Vet jeg er merkelig... :oops:

Skal teste på nytt førstkommende fredag. Spent på den testen, ja. :wink:

Jeg beundrer at du klarte å holde deg helt til uke 12 før du fortalte til noen at du var gravid. Jeg har lyst å fortelle det allerede nå, men siden jeg ikke er helt sikker enda - venter jeg litt iallefall...

Når får du svar på urinprøven di da?

Håper det som var gale er over nå da. :P

Klem fra Maya30 :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Håper!!

Det går bra med deg skjønner jeg!!?

TUSEN TAKK for hilsen i boken min. Det var skikkelig koselig!! Har ikke helt gått opp for meg enda dette her. Skjønner liksom ikke hva som skjer med kroppen min og livet mitt fremover...

Jaja, det går vel opp for meg etterhvert! Gleder meg til å ha ansvar for noe som virkelig trenger meg.

Åhh.. jeg gleder meg og håper bare alt går bra!

Vi prates!! Skal du være med på noe treff i Bergen fremover eller?

Klem fra Magnhild og Knerten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen.

Du vet jo hvordan det er å ha barn, du da. For meg er det rart å tenke på at småtten en dag kommer til å gi presang til mamman sin. Eller reise på ferie alene, og ha blondt hår og få oppmerksomhet i syden...

Rare greier!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællæ Håper!!

Gratulerer med vel overgått 12. uker du og!! Det føles ganske godt ikke sant?(serlvom disse tankene kommer snikende innimellom.. men det går stort sett bedre og bedre!!)

Godt å se at det er flere som har begynt å ta i bruk mammaklær... jeg har også slitt med mine vanlige klær, og nå gidder jeg ikke mer!! :Nikke: Fram med nybuksene.. noe som fører til at omverden faktisk ser at magen har begynt å komme!! :D

Føler meg i fin form, med masse energi, og det er deilig!

Ha en fin dag Håper!

Koz..

:hjerter: Lucky og Lillevenn foreløpig termin 09.09.03 :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Måtte le litt da jeg leste at du hadde tyvstartet med testen !

Det kjente jeg meg igjen i. Har nesten kunne tegnet abonnement på clearblue !

Selv har jeg ofte tatt feil av PMS og graviditet, og når mensdagen har vært der så har jeg troppet opp på apoteket.......

Klemmer !

Forresten godt å se at det er flere som har mange barn her.

Tenker litt på dere som skal for første gang, med litt vemod og misunnelse. Det dere begir dere ut i er en herlig verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Hilde K S, Lucky, Klips, magnhild og Maya30.

I dag har vi vært hos jordmor, mannen vill være med så han kunne få førstehånds info og ikke bar referat fra meg :ler:

Vekten var gått opp 2 kg siden jeg var hos legen for 5 uker siden. (nå 66)

Blodtrykket var fint.

Urinprøven var fin.

Blodprosenten var litt høy, så jeg må drikke mye vann.

Magemålet lå litt over den røde streken på skjemaet.

Så fikk vi mye lesestoff, og formaninger om røykeslutt (for meg da, han røyker ikke).

Gikk innom legekontoret og minte de på å bestille time til ul.

Er veldig utolmodig, det er jo ca 5 uker til ul, så jeg prøver å overtale mannen til en privat ul. En venninde var på Volvat og hun betalt 800 kr, noe jeg ikke synes er så ille.

Ellers er jeg lei av å gå på jobb hver dag, vil helst ha permisjon med en gang :sjarmor: . Men må jo tenke på økonomien da, og da må jeg jo holde ut i det lengste.

Formen er fin nå, bare litt ømme pupper fortsatt, og smaksløkene er ikke helt normale men på bedringens vei (håper jeg da).

Fikk forresten et komplimang hos jordmor i dag: Hun kunne ikke forstå at jeg kan være mor til et barn på 17 år. Har jo hørt før at jeg ser yngre ut enn jeg er, men det er alltid kjekt med komlimanger :briller:

Håper 13+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!!

Tror ikke jeg har vert inne å lest dagboken din før,men det er jo bedre sent enn aldri: Grattis med baby i magen!!!

Så flott at plagene begynner å gi seg da! :D Da er det bare nytelsen igjen... :wink:

lykke til videre!!

masse kosa å klemma frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

så godt å lese at det går bra med deg!! Høres ut som en spennende tid...( sukk)

takk for at du er inne og følger med og tenker på meg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

så godt å lese at det går bra med deg!! Høres ut som en spennende tid...( sukk)

takk for at du er inne og følger med og tenker på meg!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Håper

Ser man det - nå er du over 12 uker også :D Har ikke vært så flink her inne de siste dagene - har faktisk vært travelt på jobb - jeg som trodde jeg hadde gitt fra meg alle arbeidsoppgavene :hoho:

Kjempeflotte tall hadde du fra kontrollen synes jeg. Dette går så absolutt rette veien.

Hvordan føler du deg ellers ?

Koooz

28+4 :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei!

Tusen takk for søte hilsner i dagboken min. Så flott at det gikk så fort med prøvingen din! Jeg håper formen holder seg bra videre.

Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Koselig at du blir med på treffet 2.april. :wink:

Gleder meg til å treffe deg.

Håper Magnhild og Hilde også blir med...

Ha en riktig fin helg. :P

Klem fra Maya30 6+0 (halvveis til 12... :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig helg :hoho:

Takk for hilsen Maya, Matahari,Limbo, Kipa og snoopie :vinke:

Jeg var til lege i går og fikk 50 % sykemelding til 6 april. Er frisk altså, bare utrolig sliiiiiten. Så nå skal jeg ha fri onsdag og jobbe kortere dager de andre 4 dagene. Deilig :lol:

Ellers har jeg det helt fint. Eneste "plagene" er puppene. Er det vanlig at de skal plage så langt? Er jo 14 uker nå :o

Håper 14+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei !

Det er ganske vanlig å ha vondt i puppene hele svangerskapet. Mer eller mindre. Men for de fleste gir det seg litt etter litt, så det er jo enda håp for deg !

Det er faktisk godt å være litt sykemeldt når man er skikkelig sliten, håper du kommer deg nå da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for beroligende hilsen. :kysse:

Koselig gjort av deg.

Gleder meg til å treffe deg neste tirsdag. :P

Klem fra Maya30 6+3 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går hadde jeg fri, og skulle gjøre masse, men den gang ei :(

Tirsdag kveld når jeg skulle legge meg, var det blod i trusen, og ikke bare litt, men ganske mye. Fikk jo panikk selvfølgelig, sist jeg blødde aborterte jeg.

Ringte legevakten som sa jeg bare måtte legge meg og ringe hvis det ble verre eller jeg fikk smerter.

Det gjorde jeg heldigvis ikke, men jeg ringte legen onsdag morgen, lettere panisk :oops:

Fikk time og var å snakket med legen som skreiv henvisning til ul, og så tok jeg en masse blodprøver.

Sekretæren ringte til gyn og jeg fikk heldigvis time samme dag.

Lå der på benken og torte ikke se før han sa at her banker hjertet, da kom tårene og jeg klart til slutt å se på skjermen.

Der lå nurket å vinket til oss. H*n er blitt ca 10 cm lang.

Så resten av dagen var bare god. Fikk gjort noe av det jeg hadde tenkt, nemlig plante litt påskeliljer og krokkuser i noen krukker. Det ble veldig fint utenfor inngansdøren nå.

Ellers er det ikke så mye nytt, magen vokser og ingen kan være i tvil lenger om at jeg er gravid :ler:

Tusen takk Maya og Hilde for hilsen, det er altid koselig at noen stikker innom her.

Håper 15+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Så godt å høre at alt står bra til. :hoppe:

Betryggende å se liv. :P

Jeg håper også at det bare er urinveisinfeksjonen som gjør at jeg blør...

Forresten:

Kommer du på tirsdag?

Jeg kommer dersom jeg ikke har mistet...- så jeg tror jeg kommer, ja. :wink:

Klem fra Maya30 6+6 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

- så leit med disse blødingene, forstår veldig godt at du blir urolig av det!! Men nå går det jo absolutt den rette veien- mage og allting, koselig...! :D

Ønsker deg en god helg, nyt den og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marilyn

åh hjelpe meg.. fikk du vite noe om hvorfor du blødde da???

var det mye blødning eller bare litt. uff det hørtes kjempe skummelt ut. skjønner veldig godt du ble engstelig.

marilyn 15+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...