Gå til innhold

Skjønner meg ikke på folk som orker å drikke og feste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan godt bli med å ta en øl og se fotball på storskjerm på en mandag. Kan også veldig fint bli med å ta en matbit og noen glass vin på en koselig vinrestaurant på en tirsdag. Men å feste i ordets rette forstand det orker jeg ikke lenger. Er snart 50. 

Før jul deltok jeg på flere julebord, og nettopp av den grunn passet jeg på hvor mye jeg drakk og hvor sent det ble. Visste jeg skulle på flere julebord de nærmeste dagene så ville ikke slite meg ut. 

På et av disse julebordene havnet vi til slutt på en brun pub hvor støynivået var helt håpløst. Var ikke mulig å ha en samtale med mindre jeg brølte inn i øret på sidemannen. Ingen kontroll på overstadig berusede mennesker, knuffing og krangling i køen. 

Den kvelden traff jeg på en eks-kollega. Han var i fin form, og han kunne fortelle at han var på dette utestedet HVER HELG! Og han sa det var like mye mennesker/kaos der ellers i året også. Mannen er eldre enn meg igjen, det vil si over 50. Forstår ikke hvordan han holder ut? 

Anonymkode: f1db6...5fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mange opplever nok det samme, men det har faktisk ingenting med alder å gjøre.

Anonymkode: 4ebcc...d94

Mulig det men det har i alle fall endret seg med alderen, om ikke på grunn av. I tjueårene taklet jeg dette langt bedre enn nå.

Hva er årsaken da?

Anonymkode: 5fa24...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sjelden blitt invitert med ut og på fest og slik. Var ute nå i helgen og ble totalt utslitt alkohol/dårlig søvn. Det er jo ikke gøy engang og for mye alkohol fører bare til ubehag, kvalme, hodepine. Folk oppfører seg teit...

Hvorfor gjør folk sånt, det er jo ikke gøy. Litt vin eller øl er jo ok, men hva er gøy med fest og fyll? 

Anonymkode: c8b76...b17

Må du skjønne det da? Er det et krav om at andres handlinger skal være meningsfull for deg? Tenk heller på hva som er viktig for deg (uten å måtte redusere andres valg). 

Anonymkode: 99887...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2024 at 11:29 AM, MarianneE said:

Jeg har funnet ut at dette er avhengig av alder. Drikke og feste hele natta i 20årene var ikke noe problem. Å gjøre det samme nå i 40årene er uaktuelt 

Nja synes det går greit om man er vekk fra familien. Har man dem rundt dagen derpå er der jo bare tortur. 

Anonymkode: 30a4f...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/14/2024 at 11:19 AM, AnonymBruker said:

Jeg har sjelden blitt invitert med ut og på fest og slik. Var ute nå i helgen og ble totalt utslitt alkohol/dårlig søvn. Det er jo ikke gøy engang og for mye alkohol fører bare til ubehag, kvalme, hodepine. Folk oppfører seg teit...

Hvorfor gjør folk sånt, det er jo ikke gøy. Litt vin eller øl er jo ok, men hva er gøy med fest og fyll? 

Anonymkode: c8b76...b17

Jeg skjønner at dette er vanskelig konsept for deg, TS, men... folk er faktisk forskjellige.

Anonymkode: 3d6d1...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er forskjellige. Jeg liker ikke så godt fest og fylla jeg heller, men hender jeg får lyst. Dømmer ingen - vi er forskjellige og har forskjellige behov og ønsker til forskjellige tider. 

Anonymkode: d3061...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...