Gå til innhold

Skjønner meg ikke på folk som orker å drikke og feste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sjelden blitt invitert med ut og på fest og slik. Var ute nå i helgen og ble totalt utslitt alkohol/dårlig søvn. Det er jo ikke gøy engang og for mye alkohol fører bare til ubehag, kvalme, hodepine. Folk oppfører seg teit...

Hvorfor gjør folk sånt, det er jo ikke gøy. Litt vin eller øl er jo ok, men hva er gøy med fest og fyll? 

Anonymkode: c8b76...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er vel der folk er forskjellige, da. 

Jeg er stort sett fornøyd med 2-3 glass vin, men det betyr jo ikke at de av vennene mine som drikker mer er dårligere mennesker enn meg. Akkurat som de som drikker mindre ikke er bedre. Vi er bare forskjellige og har ulike preferanser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk reagerer forskjellig på alkohol, høres ut som du får en mye mer negativ kroppslig reaksjon enn hva som er vanlig 

Anonymkode: e0203...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det heller ikke, men glad folk koser seg. Jeg fortrekker drikking på Discord og gaming.

Anonymkode: 9a5e0...436

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en tid for alt. Alder og småbarn gjør drikking til et mareritt dagen etterpå. Hadde jeg kunnet bare ligge på sofaen hele dagen hadde jeg kanskje drukket mer 

Anonymkode: 5169a...90f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at dette er avhengig av alder. Drikke og feste hele natta i 20årene var ikke noe problem. Å gjøre det samme nå i 40årene er uaktuelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min er ikke så glad i å spille spill. Folk er sikkert ulike.

Jeg synes det er gøy å være hjemme alene med mannen, og at vi drikker oss fulle sammen og leker og tøyser og har rå sex. Jeg har aldri drukket med venner før jeg ble 30. Du er sikkert annerledes 

Anonymkode: 9fcb0...36e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme. Finnes ikke gøy og folk blir bare teite.

Pleier ta meg en tur i skogen søndag morgen, sender alltid en tanke til alle de som ligger kleine og har ødelagt søndagen sin 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig drikke og feste, uten å drikke så mye at man blir kvalm.

Hva gjør du for å ha det gøy i helgene?

Anonymkode: 8af4e...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (2 minutter siden):

Jeg har funnet ut at dette er avhengig av alder. Drikke og feste hele natta i 20årene var ikke noe problem. Å gjøre det samme nå i 40årene er uaktuelt 

Samme her. Det er fremdeles gøy å kjenne den milde rusen og at hemningene blir litt redusert, men drikkingen som gjør deg full og bakfull frister ikke der jeg er nå.

Anonymkode: bb6c7...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MarianneE said:

Jeg har funnet ut at dette er avhengig av alder. Drikke og feste hele natta i 20årene var ikke noe problem. Å gjøre det samme nå i 40årene er uaktuelt 

Dette !!!

Akkurat det samme her. Nå drikker jeg antaglig mindre på et år enn jeg gjorde på en helg som 20 åring 😅

Orker ikke mer. Blir helt ødelagt av å gå ut å ta et par pils.

Anonymkode: 5fa24...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatører. Personlig kan jeg lett drikke ei flaske vin eller mer, og fortsatt være frisk og rask på treningssenteret kl. 7 dagen etter, så lenge jeg legger til riktig tid.

Om du legger deg klokken seks om morgenen på stigende rus, så ber du selvsagt om å få en dårlig dag, men jeg synes noe av det beste med å ha blitt voksen er at man kan på byen på dagtid og heller gi seg i kristen tid.

Anonymkode: 4ebcc...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette !!!

Akkurat det samme her. Nå drikker jeg antaglig mindre på et år enn jeg gjorde på en helg som 20 åring 😅

Orker ikke mer. Blir helt ødelagt av å gå ut å ta et par pils.

Anonymkode: 5fa24...f7c

Mange opplever nok det samme, men det har faktisk ingenting med alder å gjøre.

Anonymkode: 4ebcc...d94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er fullt mulig drikke og feste, uten å drikke så mye at man blir kvalm.

Hva gjør du for å ha det gøy i helgene?

Anonymkode: 8af4e...104

Hmm... prosjekter, gamer, rydder og vasker. 

Anonymkode: c8b76...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg har sjelden blitt invitert med ut og på fest og slik. Var ute nå i helgen og ble totalt utslitt alkohol/dårlig søvn. Det er jo ikke gøy engang og for mye alkohol fører bare til ubehag, kvalme, hodepine. Folk oppfører seg teit...

Hvorfor gjør folk sånt, det er jo ikke gøy. Litt vin eller øl er jo ok, men hva er gøy med fest og fyll? 

Anonymkode: c8b76...b17

Det er ikke gøy for deg, og alkohol påvirker deg litt anderledes.

Jeg kan ha ulemper dagen ETTER, men som regel er det bare fordi jeg ikke har drukket nok vann innimellom, og at jeg har sovnet på stigende rus. Det er kun straff for å være urutinert. Mens jeg drikker, holder det meg våken og aktiv.

Hele poenget med fest, er at mennesker skal oppføre seg teit sammen. At vi skal løsne på hemninger og holdninger og være mer åpen med hverandre. At vi skal få litt mere kontakt med de usiviliserte delene av hverandre, så vi blir kjent på mennesklig nivå og ikke kun på det konstruerte nivået vi skaper for å beskytte oss selv. 

Utfordringen MIN med fest, er at dette ikke skjer lenger, selv med alkohol. Fester med alkohol er ikke lenger historier fra livet, men like konstruert og ubrukelige som møter. 

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hmm... prosjekter, gamer, rydder og vasker. 

Anonymkode: c8b76...b17

Hvis du skal ha det gøy så vasker og rydder du?

Hva i all verden er gøy med vasking?? 😳

Anonymkode: 8af4e...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk er forskjellige, og så er det jo mange alternativer mellom «totalt avholds, går aldri ut» og «fest og fyll».

Jeg er 47, var ute med en tidligere kollega på fredag og vi drakk, skravlet, tok en matbit, spilte shuffleboard og lo oss fillete i 7 timer (møttes rett etter jobb, dro hjem kl 01). Ble altfor mange øl, men formen var faktisk fin i går, litt trøtt bare fordi jeg aldri klarer å sove lenge.

Rett før jul kjedet jeg meg hjemme og dro ut alene. Tok en øl på stampuben, dro og danset, møtte noen hyggelige folk og reiste hjem med nattbussen kl 03. Passet litt ekstra på hva jeg drakk siden jeg var ute alene så var ikke særlig beruset. 

Jeg liker en god fest, er egentlig ganske introvert, men korte boost med sosialisering, helst med noe musikk involvert (går mye på konsert) gir meg energi. I 10 år med småbarn, fra jeg var 30-40, ble det naturlig nok minimalt, nå er de ganske store og hos sin far annenhver uke.

Anonymkode: d8347...4ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis du skal ha det gøy så vasker og rydder du?

Hva i all verden er gøy med vasking?? 😳

Anonymkode: 8af4e...104

Blir rent😄

Anonymkode: c8b76...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blir rent😄

Anonymkode: c8b76...b17

Jeg liker ha det rent og ryddig, for all del. Men jeg klarer virkelig ikke si at vasking er gøy. Jeg har heller ikke noe i mot å rydde eller vaske, men gøy er det ikke...

Anonymkode: 8af4e...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har sjelden blitt invitert med ut og på fest og slik. Var ute nå i helgen og ble totalt utslitt alkohol/dårlig søvn. Det er jo ikke gøy engang og for mye alkohol fører bare til ubehag, kvalme, hodepine. Folk oppfører seg teit...

Hvorfor gjør folk sånt, det er jo ikke gøy. Litt vin eller øl er jo ok, men hva er gøy med fest og fyll? 

Anonymkode: c8b76...b17

DU synes ikke at det er gøy, jeg synes heller ikke det - men jeg har forståelse for at andre mennesker kan synes det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...