Gå til innhold

Er hjemmelaget iskrem på restaurant bedre enn dyr iskrem i butikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Luckiness said:

Jeg vil påstå at en ikke sikkert kan vite om iskremen er hjemmelaget på restaurant. Tror mange bruker ferdig-is, men av bedre sort, som er «hjemmelaget». Men mulig du har spurt de aktuelle restaurantene og vet det er laget av dem. 

Er enig i at det sikkert er restauranter som trikser. En av grunnene til at jeg spurte var også for å vite om man kan smake forskjell på hjemmelaget og butikkjøpt iskrem.  Om det ikke er mulig å smake forskjell så kan man selvsagt aldri vite om restauranten lurer deg. Men om det er mulig å smake forskjell så går det jo an å sjekke anmeldelsene og se om de sier at iskremen smaker hjemmelaget eller butikkjøpt. 

1 minutt siden, Stor pike said:

Ulempen med is på restaurant er at man bare får en "smakebit". Bedre å kjøpe med seg hjem og ha seg en riktig porsjon. 

Ja, på restaurantene jeg har sett å ville det bli alt for dyrt å spise seg mett på iskrem. 

TS

Anonymkode: 9c55c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ismaskin med aktiv kjøling. Den lager bedre is enn jeg får noe annet sted. Bare pass på å ta den ut litt før den er ferdig (før den har frosset helt inn) da er den best.

Anonymkode: abad7...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes veldig ofte at butikk-is smaker «harsk». Fløten får en hinne av noe som smaker ekkelt. Jeg vet ikke om de er at den står for lenge, eller om de ikke har kontroll på kjølingen?

Anonymkode: abad7...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste is= gelato😋🤤

Dyr butikk is og hjemmelaget is på restaurant er omtrent lik, synes jeg.. Is som jeg har lagd hjemme får ofte litt sånne krystaller i seg… nei, ikke bra. 

Forøvrig var det veldig godt med milkshake i går som syvåringen mikset med FirstPrice  vaniljeis, oboypulver og helmelk😅👍😋

Anonymkode: d52cf...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget is i iskremmaskin er mye bedre enn mye kjøpeis. 

Syns de dyre iskremene koster for mye, og kjøper derfor billig vaniljeis, og har på oboy pulver, som sønnen til anonym over her. Det syns jeg er fantastisk godt:)

Men har en kompis som lager utrolig god is i sin iskrem-maskin, og har vurdert å kjøpe en selv. 

Anonymkode: b21ff...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Testet ut hjemmelaget italiensk iskrem på en iskrembar og det er første gangen jeg har følt at pistasjiskremen faktisk smaker pistasj. 

TS

Anonymkode: 9c55c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...