Gå til innhold

Er hjemmelaget iskrem på restaurant bedre enn dyr iskrem i butikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er glad i iskrem og jeg foretrekker som regel de dyrere iskremmerkene  de selger i matbutikken.  Synes disse iskremene er dyre nok. Men på restauranter har de enkelte ganger hjemmelaget iskrem til dessert.  Det jeg lurte på er om slik hjemmelaget iskrem smaker bedre enn de dyre iskremene i matbutikk.  Eksempel på dyre iskremer i matbutikk er Royal, Mövenpick, Kulinaris, Inspira. 

Har aldri testet ut slik hjemmelaget iskrem før på restaurant og prisen kan være ganske høy. 

Skjønner selvsagt at når det kommer til hjemmelaget iskrem så vil den smake ulikt på ulike restauranter. Så spørsmålet mitt er kanskje mer om man kan smake forskjell på hjemmelaget iskrem og butikk-iskrem. 

Anonymkode: 9c55c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å lage selv, da?
Det er ganske godt med hjemmelaget is.

Anonymkode: 41de0...041

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget er ikke god er min erfaring og jeg har laget mange. Kjøper heller is i butikken for den er i hvertfall god.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd å lage selv, da?
Det er ganske godt med hjemmelaget is.

Anonymkode: 41de0...041

Nei, har ikke prøvd å lage selv. 

TS

Anonymkode: 9c55c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cafflatte said:

Hjemmelaget er ikke god er min erfaring og jeg har laget mange. Kjøper heller is i butikken for den er i hvertfall god.

Takk. Hva var galt med hjemmelaget iskrem?

TS

Anonymkode: 9c55c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke nødvendigvis restaurants er bedre. Kommer selvsagt an på, men ofte synes jeg de blir for søte. Jeg liker best å lage isen selv 😊

Anonymkode: 4430e...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk. Hva var galt med hjemmelaget iskrem?

TS

Anonymkode: 

Konsistens og smak. Jeg sparer tid og penger på å kjøpe i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke nødvendigvis restaurants er bedre. Kommer selvsagt an på, men ofte synes jeg de blir for søte. Jeg liker best å lage isen selv 😊

Anonymkode: 4430e...8e6

Takk!

Just now, cafflatte said:

Konsistens og smak. Jeg sparer tid og penger på å kjøpe i butikk.

Takk!

TS

Anonymkode: 9c55c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er glad i iskrem og jeg foretrekker som regel de dyrere iskremmerkene  de selger i matbutikken.  Synes disse iskremene er dyre nok. Men på restauranter har de enkelte ganger hjemmelaget iskrem til dessert.  Det jeg lurte på er om slik hjemmelaget iskrem smaker bedre enn de dyre iskremene i matbutikk.  Eksempel på dyre iskremer i matbutikk er Royal, Mövenpick, Kulinaris, Inspira. 

Har aldri testet ut slik hjemmelaget iskrem før på restaurant og prisen kan være ganske høy. 

Skjønner selvsagt at når det kommer til hjemmelaget iskrem så vil den smake ulikt på ulike restauranter. Så spørsmålet mitt er kanskje mer om man kan smake forskjell på hjemmelaget iskrem og butikk-iskrem. 

Anonymkode: 9c55c...fda

Heimelaga restaurant-is kan verkeleg vere himmelsk godt! Og ofte har dei jo tilbehør som verkeleg setter prikken over i-en. Synst ikkje du skal avskrive, før du har smaka sjølv

Anonymkode: 7e028...bd1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til gode å smake hjemmelagd is som ikke smaker godt. Nå fikk jeg lyst på lun eplekake med hjemmelagd kanelis. Jeg personlig syns hjemmelagd is er bedre enn kjøpe-is. Mövenpick liker jeg ikke engang. Eneste er iskremer fra små bedrifter, som feks Gangstad gårdsysteri. Sånne type iskremer er som regel utrolig gode på smak.

Anonymkode: f89e5...289

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget har en helt annen kvalitet, men de beste merkene man kjøper i butikken kan være veldig gode også 

Anonymkode: b8904...b75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

TS

Anonymkode: 9c55c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hjemmelaget ofte blir så kornete.

Anonymkode: 45fc6...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare laget hjemmelaget en gang, men den ble veldig god.

Så ene gangen jeg var i Polen, så hadde de en isbar, hvor all is var hjemmelaget med gode råvarer. Og jeg har aldri smakt noe i nærheten av så god is. Jeg og venninna mi har aldri spist så mye is på få dager før. Har og vært i Italia og spist hjemmelaget is, den var og god, men ikke så god som i Polen. 

Anonymkode: c86f0...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Syns hjemmelaget ofte blir så kornete.

Anonymkode: 45fc6...42e

No snakkar vi om gode restauranter, og dei kan som regel sitt fag! 

Anonymkode: 7e028...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker en italiener som var på besøk i Norge. Han fra isens hjemland. Han påstod den norskproduserte isen i butikkene var den beste fabrikklagde isen han hadde smakt. 

Anonymkode: db6e7...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Inspira synes jeg det ikke skal nye til for å slå, smakt flere hjemmelaget på restaurant som er bedre enn denne. Mövenpick synes jeg er veldig god! Den har vel vært på nivå med noen. Men det er en italiensk restaurant her med hjemmelaget gelato som er himmelsk god. Den er absolutt verdt sin pris! Fikk også utrolig god gelato på 5 stjernes hotell i sommer. Den var i buffeten, så den spiste vi mye. Jeg synes vanilje kan være litt kjedelig, men den vaniljen der… oh ny lord! Og sjokoladen! Og bringebæren! Nå vil jeg nesten tilbake utelukkende for å spise den isen.

Anonymkode: 6507f...43f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

No snakkar vi om gode restauranter, og dei kan som regel sitt fag! 

Anonymkode: 7e028...bd1

Ja, tenkte på restauranter som faktisk kan sakene sine. Var også en av grunnene til at jeg ville test det ut på restaurant i stedet for å lage selv, fordi jeg lurte på hvor bra hjemmelaget iskrem smakte når det ble gjort bra. Så kunne jeg heller prøve å lære meg å lage iskrem hvis jeg likte iskremen på restauranten.  

TS

Anonymkode: 9c55c...fda

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at en ikke sikkert kan vite om iskremen er hjemmelaget på restaurant. Tror mange bruker ferdig-is, men av bedre sort, som er «hjemmelaget». Men mulig du har spurt de aktuelle restaurantene og vet det er laget av dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med is på restaurant er at man bare får en "smakebit". Bedre å kjøpe med seg hjem og ha seg en riktig porsjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...