Gå til innhold

Krever betaling for måking vi ikke har bedt om


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I verste fall kan hun senere faktisk bruke tidligere betalinger som et bevis for at dere hadde en muntlig gjensidig avtale om snømåking.  

Anonymkode: 562f8...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

I verste fall kan hun senere faktisk bruke tidligere betalinger som et bevis for at dere hadde en muntlig gjensidig avtale om snømåking.  

Anonymkode: 562f8...58d

Ikkje så lenge TS no har sendt henne melding om det motsette ❤️ 

Anonymkode: 69a81...4fe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2024 at 7:40 PM, AnonymBruker said:

Hva i all verden gjør vi? Kan jo ikke akkurat springe ut å dytte henne og firhjulingen ut av gårdsplassen

Anonymkode: 0aead...7cc

Hvorfor i huleste har dere betalt henne noe som helst? Stå opp for dere selv!!

Anonymkode: 7d5ab...3c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

I verste fall kan hun senere faktisk bruke tidligere betalinger som et bevis for at dere hadde en muntlig gjensidig avtale om snømåking.  

Anonymkode: 562f8...58d

nja... teoretisk kunne hun vel kanskje hevdet det ja. Men særdeles liten sannsynlighet for at det ville holdt ved en evt tvist  i f.eks forliksrådet, så jeg ville ikke bekymret meg. 

Anonymkode: 50b58...705

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan knapt tro at dere faktisk har betalt henne for måkingen 😅😅

Anonymkode: 19a05...79a

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere svar fra henne ts? 

Anonymkode: 49aeb...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Fikk dere svar fra henne ts? 

Anonymkode: 49aeb...49a

Nei det gjorde vi ikke. Men det har snødd idag og hun har ikke vært å se heldigvis 

Anonymkode: 0aead...7cc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at hun sa til min svoger at her i nabolaget har vi førstemann til mølla-prinsippet. Noe som er rart siden hun kun har bodd her i ca ett år. Vi har aldri hørt om dette prinsippet, ikke har vi sett andre folk ruse avgårde for å komme først til en umåkt gårdsplass heller.

Anonymkode: 0aead...7cc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det jeg synes er rart er at hun sa til min svoger at her i nabolaget har vi førstemann til mølla-prinsippet. Noe som er rart siden hun kun har bodd her i ca ett år. Vi har aldri hørt om dette prinsippet, ikke har vi sett andre folk ruse avgårde for å komme først til en umåkt gårdsplass heller.

Anonymkode: 0aead...7cc

😂😂😂første mann til mølla. 
Så om jeg ser en ustelt hage kan jeg kaste meg rundt og styre og stelle, for så å kreve betaling på det grunnlaget?😂😂   
Spent på om hun kommer i morgen jeg altså😁

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det jeg synes er rart er at hun sa til min svoger at her i nabolaget har vi førstemann til mølla-prinsippet. Noe som er rart siden hun kun har bodd her i ca ett år. Vi har aldri hørt om dette prinsippet, ikke har vi sett andre folk ruse avgårde for å komme først til en umåkt gårdsplass heller.

Anonymkode: 0aead...7cc

Nei, men selvfølgelig er det ikke det. Det er noe hun sier. Dere må bare stå opp for dere selv. Dere skulle aldri ha betalt i utgangspunktet, men nå har dere i det minste sendt melding til henne og sagt i fra. Føles ikke det godt, istedenfor å irritere seg over noe som dere enkelt kunne gjøre noe med? 
 

Dere må aldri være så konfliktsky at det går utover dere selv. Ta lærdom av denne opplevelsen😊

Anonymkode: e5970...ca2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 12.41):

Hyggelig melding. Nei vi er ikke stokk dumme. Det er en kombinasjon av at ene av oss har angst og begge konfliktsky. Heller ikke vant til folk som det der som tar seg til rette. Kombinasjonen å bli paff og ikke vite hva man skal si, og en utspekulert person som et god til å snakke for seg. Da vinner den utspekulerte 

Anonymkode: 0aead...7cc

Vi vil med dette informere om at vi har en bindende avtale om brøyting med vår svoger, dette for å unngå ytterligere misforståelser om hvem som skal brøyte hos oss. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det jeg synes er rart er at hun sa til min svoger at her i nabolaget har vi førstemann til mølla-prinsippet. Noe som er rart siden hun kun har bodd her i ca ett år. Vi har aldri hørt om dette prinsippet, ikke har vi sett andre folk ruse avgårde for å komme først til en umåkt gårdsplass heller.

Anonymkode: 0aead...7cc

Det er ikke noe som heter det ellers rundt omkring. Så det er nok noe hun har kommet på selv for å sikre fortjenesten sin. Hun er sylfrekk.

Hun kan jo ikke mene at folk skal bryte inngåtte avtaler ? Sånt blir det bare kaos av.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men selvfølgelig er det ikke det. Det er noe hun sier. Dere må bare stå opp for dere selv. Dere skulle aldri ha betalt i utgangspunktet, men nå har dere i det minste sendt melding til henne og sagt i fra. Føles ikke det godt, istedenfor å irritere seg over noe som dere enkelt kunne gjøre noe med? 
 

Dere må aldri være så konfliktsky at det går utover dere selv. Ta lærdom av denne opplevelsen😊

Anonymkode: e5970...ca2

Jo, vi er lettet over det. Er takknemlig for tipsene som har blitt skrevet 😊

Og hun kommer nok ikke i morgen. Mannen min har allerede vært ute og fått unna det lille snødekket som la seg her, bare for sikkerhets skyld

Anonymkode: 0aead...7cc

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadaomatte skrev (4 minutter siden):

😂😂😂første mann til mølla. 
Så om jeg ser en ustelt hage kan jeg kaste meg rundt og styre og stelle, for så å kreve betaling på det grunnlaget?😂😂   
Spent på om hun kommer i morgen jeg altså😁

Da slenger jeg meg inn i hagen du har tenkt å stelle, men krever eier dobbelt så mye som du hadde tenkt til, selv om det er fire ganger mer enn en garnter ville tatt for jobben. Er det førstemann til mølla, så er det det... 😂

Den dama er enten noe av det frekkeste som finnes, eller så er hun psykisk veldig forstyrret/ustabil.

Jeg tipper at dette nabolaget vil få flere utfordringer med denne nye naboen, ts...

Anonymkode: 6b63b...b07

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (1 minutt siden):

Det er ikke noe som heter det ellers rundt omkring. Så det er nok noe hun har kommet på selv for å sikre fortjenesten sin. Hun er sylfrekk.

Hun kan jo ikke mene at folk skal bryte inngåtte avtaler ? Sånt blir det bare kaos av.

Hun kan jo faktisk bare være en ekstremt enkel person. Også har noen naboer sagt ironisk til henne at «jaha, er det liksom førstemann til mølla-prinsipielt her, eller?» (eller noe lignende), etter at hun har brøyta hos dem og krevd betaling. Også har hun tolket det som at vedkommende sa at det faktisk er førstemann til mølla-prinsippet på brøyting. 
 

Jeg har jobbet med en del enkle mennesker, og kan lett se for meg at det er noe sånt som har skjedd her. Man må være ekstremt forsiktig med hva man sier. Og sannsynligvis har det heller ikke vært meningen å være slem mot noen. For jeg tror ingen normal-fungerende mennesker hadde funnet på noe sånt som henne, om de er aldri så frekke. For de fleste skjønner jo at de ikke kommer unna med noe sånt som dette. De aller fleste vil aldri funnet på å betale vedkommende, bortsett fra om man er ekstremt konfliktsky. 

Anonymkode: e5970...ca2

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det jeg synes er rart er at hun sa til min svoger at her i nabolaget har vi førstemann til mølla-prinsippet. Noe som er rart siden hun kun har bodd her i ca ett år. Vi har aldri hørt om dette prinsippet, ikke har vi sett andre folk ruse avgårde for å komme først til en umåkt gårdsplass heller.

Anonymkode: 0aead...7cc

Førstemann til mølla?! Haha, hun må jo være gal. Dette er noe av det rareste jeg har lest på KG på lenge, og det sier litt. Brøytedrama!

Anonymkode: be0a2...c09

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun kan jo faktisk bare være en ekstremt enkel person. Også har noen naboer sagt ironisk til henne at «jaha, er det liksom førstemann til mølla-prinsipielt her, eller?» (eller noe lignende), etter at hun har brøyta hos dem og krevd betaling. Også har hun tolket det som at vedkommende sa at det faktisk er førstemann til mølla-prinsippet på brøyting. 
 

Jeg har jobbet med en del enkle mennesker, og kan lett se for meg at det er noe sånt som har skjedd her. Man må være ekstremt forsiktig med hva man sier. Og sannsynligvis har det heller ikke vært meningen å være slem mot noen. For jeg tror ingen normal-fungerende mennesker hadde funnet på noe sånt som henne, om de er aldri så frekke. For de fleste skjønner jo at de ikke kommer unna med noe sånt som dette. De aller fleste vil aldri funnet på å betale vedkommende, bortsett fra om man er ekstremt konfliktsky. 

Anonymkode: e5970...ca2

Ja det er jo mulig, jeg vet ikke.

Men...er ikke så sikker på at det er tilfellet her hvis man går ut fra det hun sa til svogeren når han kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (På 13.1.2024 den 19.17):

Hvor bor dere? Kan du sende adresse. Jeg kommer innom på mandag og setter opp en bod og en garasje mens dere er jo jobb. 

Bare å vippse meg etterpå 👍😊

Jeg skal dit og male huset i alle regnbuens farger, så da finner du nok frem! 

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neket skrev (1 time siden):

Jeg skal dit og male huset i alle regnbuens farger, så da finner du nok frem! 

Da må du være rask, her er førstemann til mølla og flere har nok lyst på akkurat det oppdraget 😉

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Loboto said:

Da må du være rask, her er førstemann til mølla og flere har nok lyst på akkurat det oppdraget 😉

Jeg har allerede malt det, vinneren er finneren 😁

Rainbow-House-paint-by-numbers.jpg

Anonymkode: d5703...397

  • Liker 4
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...