Gå til innhold

Krever betaling for måking vi ikke har bedt om


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jabx skrev (6 minutter siden):

Først skriver du at dere ikke betalte, men plutselig betalte dere likevel?

Selvsagt skal dere ikke betale for noe dere ikke har bedt om.

Jo. Vi betalte første gangen. Dvs min mann vippset da han ikke ønsket noe styr med henne i jula. Han regnet vel med det ikke kom til å gjenta seg. Hun kan bli høylydt osv. Enig i at andre gangen da skulle vi ikke betalt. Men  vi ville ikke sette min manns bror i en kinkig situasjon, da vi ikke var hjemme og kunne "meklet"

Ts.

Anonymkode: 0aead...7cc

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi har en fin avtale med min svoger om at vi ringer han om vi ønsker måking. Han kommer da med traktor og vi er veldig fornøyd med det. I romjula våknet vi til at ei drev med firhjuling i gården vår. Mannen min gikk ut for å prate med henne. Nesten ikke pratet med denne dama før, vi ble naboer for rundt et år siden. Hun skulle ha penger for å ha måket på eget initiativ. Mannen min takket men opplyste om at vi allerede får brøytehjelp innad i familien. Det sa hun var greit. Så skulle vi på julebesøk med overnatting. Snøen laver. Får telefon av svogeren min som sitter i traktoren sin for å brøyte hos oss men en firehjuling drev da på. Hun ble hissig da han ga beskjed om at han hadde dette oppdraget og måket fast hos oss. Hadde sagt til han at finneren er vinneren. Igjen måtte vi betale denne kvinnen. Og svogeren min mister oppdrag. Hva i all verden gjør vi? Kan jo ikke akkurat springe ut å dytte henne og firhjulingen ut av gårdsplassen

Anonymkode: 0aead...7cc

Dette er nesten så jeg tror du er den samme personen som skrev om at du skulle selge en gammel sykkel på Finn, og endte opp med å la kjøperen ta med seg den splitter nye sykkelen din i stedet fordi du var for konfliktsky til å protestere når kjøperen hadde mer lyst på den nye. 

Jeg spør som flere andre, hvorfor i alle dager har dere betalt henne? Dere må bare gi henne klar beskjed om at dere ikke har bestilt brøyting hos henne, og ikke kommer til å betale henne en krone til uansett hvor mye hun brøyter. Jeg skjønner ikke at dette i det hele tatt kan være noe å lure på. 

Anonymkode: 58b9a...fda

  • Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en freidig dame, nesten komisk 🤭 

Ser mange råder til å slutte å betale, og jeg er enig i det, men hun tror jo oppriktig at dere nå har fast avtale, så dere må jo oppsøke henne og si i klartekst at dere overhodet ikke vil ha noen avtale med henne. Avslutt med at kommer hun likevel så FÅR HUN IKKE BETALING. 

Så tydelig må man være, ellers kan hun fakturere dere ordentlig senere, hun har sikkert et foretak. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo. Vi betalte første gangen. Dvs min mann vippset da han ikke ønsket noe styr med henne i jula. Han regnet vel med det ikke kom til å gjenta seg. Hun kan bli høylydt osv. Enig i at andre gangen da skulle vi ikke betalt. Men  vi ville ikke sette min manns bror i en kinkig situasjon, da vi ikke var hjemme og kunne "meklet"

Ts.

Anonymkode: 0aead...7cc

Dere kunne bare sagt til din manns bror at han skulle dratt derifra. Hadde ikke trengt å gjøre noe mer ut av det. Hadde ikke trengt å betale henne for brøytingen hun gjorde på eget initiativ. 

Anonymkode: 9a5fa...511

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Prat med henne da?

"hei, takk for at du måker hos oss. Men vi trenger ikke at du gjør det uten at vi spørr, og vi har heller ikke råd til å betale deg når du gjør det uten å spørre".

Anonymkode: 08411...7b5

Ts har jo gjort det..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo. Vi betalte første gangen. Dvs min mann vippset da han ikke ønsket noe styr med henne i jula. Han regnet vel med det ikke kom til å gjenta seg. Hun kan bli høylydt osv. Enig i at andre gangen da skulle vi ikke betalt. Men  vi ville ikke sette min manns bror i en kinkig situasjon, da vi ikke var hjemme og kunne "meklet"

Ts.

Anonymkode: 0aead...7cc

Hvis hun blir høylydt er det bare å si at dere ringer politiet hvis hun ikke gir seg. 

Anonymkode: 7388f...496

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da gir dere dama klar beskjed om at hun ikke skal måke hos dere noe mere, og om så, så får hun ikke betalt.  Ta det før behovet kommer igjen. Og gjerne skriflig. Om hun da krever betalt, så har dere gitt klar beskjed

Anonymkode: 83073...131

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere BETALTE for denne frekkheten ikke bare EN men TO! ganger??? Få dere en halv ryggrad, please…

Anonymkode: 64a18...9fe

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Finneren er vinneren"?? Dama må jo være tilbakestående. Så hvis dere finner vinduene hennes, og vasker dem på utsiden, må hun punge ut? Dere får finne på noe å gjøre hos henne så dere kan få igjen pengene deres.

Anonymkode: d5703...397

  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (23 minutter siden):

Anmeld? Var no litt vel å overdrive. Er jo bare å drite i å betale, så slutter hun sikkert etter en stund.

Virket nå som personen ikke forstår. Jeg hadde o hvertfall ikke godtatt at person tok seg slik til rette å forlange betaling.

Og hvis ho fortsetter og de ikke betaler, kan ho anmelde evnt sende til inkasso.  Og hvis de da ikke har gjort noe før så sitter de fort i klisteret

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den dama stukket fra en lukket avdeling? Hun høres ikke god ut! 
 

For å være helt ærlig så kunne hun ha skreket seg stum første gangen, ikke søren om jeg hadde betalt en skrulling for noe jeg ikke hadde bestilt.

Anonymkode: 7e7e6...bed

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (2 minutter siden):

Virket nå som personen ikke forstår. Jeg hadde o hvertfall ikke godtatt at person tok seg slik til rette å forlange betaling.

Og hvis ho fortsetter og de ikke betaler, kan ho anmelde evnt sende til inkasso.  Og hvis de da ikke har gjort noe før så sitter de fort i klisteret

Nei. Hun må kunne vise til en avtale, og om TS og mannen sender en SMS eller liknende og gir beskjed om at de ikke har bestilt brøyting og ikke kommer til å betale flere ganger har ikke dama noe hun skulle sagt, og inkassobyråene har ikke lov til å drive inn kravet. 

Anonymkode: 58b9a...fda

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Send regning på snøen hun har tatt fra dere. Det var deres snø og hun kan ikke bare komme å forsynes seg sånn uten videre. Og vil hun absolutt ha snøen deres fremover så må hun være forberedt på å betale for den.

Anonymkode: 50b58...705

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, både du og mannen oppfører dere som dørmatter. Hvis dere slutter å betale henne slutter hun nok å måke også. Klart hun kommer tilbake når dere faktisk betaler!

Anonymkode: 91447...466

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"Finneren er vinneren"?? Dama må jo være tilbakestående. Så hvis dere finner vinduene hennes, og vasker dem på utsiden, må hun punge ut? Dere får finne på noe å gjøre hos henne så dere kan få igjen pengene deres.

Anonymkode: d5703...397

Tilbakestående? Tvert i mot, folk betaler jo tydeligvis gladelig for tjenestene hennes. Her har hun funnet sin lille nisje. Smart dame.

Anonymkode: b262a...674

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, jegerrinne said:

Virket nå som personen ikke forstår. Jeg hadde o hvertfall ikke godtatt at person tok seg slik til rette å forlange betaling.

Og hvis ho fortsetter og de ikke betaler, kan ho anmelde evnt sende til inkasso.  Og hvis de da ikke har gjort noe før så sitter de fort i klisteret

Ehh… nei. Et krav man ikke er enig i kan ikke inndrives gjennom inkasso.

Anonymkode: 50b58...705

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Hun må kunne vise til en avtale, og om TS og mannen sender en SMS eller liknende og gir beskjed om at de ikke har bestilt brøyting og ikke kommer til å betale flere ganger har ikke dama noe hun skulle sagt, og inkassobyråene har ikke lov til å drive inn kravet. 

Anonymkode: 58b9a...fda

Hun kan jo bare si at de har en muntlig avtale om brøyting ut vinteren. Nå har de betalt to ganger allerede så hvis de sier opp avtalen så kan hun påberope seg avtalebrudd og kreve kompensasjon 🤣

Anonymkode: b262a...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun kan jo bare si at de har en muntlig avtale om brøyting ut vinteren. Nå har de betalt to ganger allerede så hvis de sier opp avtalen så kan hun påberope seg avtalebrudd og kreve kompensasjon 🤣

Anonymkode: b262a...674

Veldig tvilsomt, spesielt om de er smarte nok til å sende skriftlig beskjed. Og i tillegg har de vitnemålet fra TS' bror. 

Anonymkode: 58b9a...fda

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Herregud, både du og mannen oppfører dere som dørmatter. Hvis dere slutter å betale henne slutter hun nok å måke også. Klart hun kommer tilbake når dere faktisk betaler!

Anonymkode: 91447...466

Enig!

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...