Gå til innhold

Hvor ofte må du røyke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 23.56):

Føler du at du ødelegger for andre ting ved at du må ta en røyk?

Typisk hvis dere skal avsted, «mamma må bare ta en røyk først», eller på handletur, «mamma må bare ta en røyk først». Se film, «mamma skal bare ta en røyk først». 
 

kjenner dere noe på det i hverdagen?

Anonymkode: bffbd...916

Hvor mange andre ting er det ikke man "bare må" før man begynner med noe annet? Rent bortsett fra at røyk er utrolig skadelig for den som røyker, hvorfor skulle det være noe verre å vente på at "mamma har tatt den røyken" enn at "mamma bare skal sette på den vaskemaskinen først", "mamma skal bare på do først"...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Hvor mange andre ting er det ikke man "bare må" før man begynner med noe annet? Rent bortsett fra at røyk er utrolig skadelig for den som røyker, hvorfor skulle det være noe verre å vente på at "mamma har tatt den røyken" enn at "mamma bare skal sette på den vaskemaskinen først", "mamma skal bare på do først"...?

Vaske klær er noe man må, og noe som er greit å få satt i gang, gå på do er også noe man må, og veldig greit å få gjort før man setter ut. Å røyke er noe ingen må, det er skadetlig, dyrt og plagsomt. Jeg synes det alt i alt må være verre. 

Mamma må bare lakke neglene eller sjekke eposten eller se ferdig episoden av Friends? Dette er mer gråsone/sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (3 minutter siden):

Vaske klær er noe man må, og noe som er greit å få satt i gang, gå på do er også noe man må, og veldig greit å få gjort før man setter ut. Å røyke er noe ingen må, det er skadetlig, dyrt og plagsomt. Jeg synes det alt i alt må være verre. 

Mamma må bare lakke neglene eller sjekke eposten eller se ferdig episoden av Friends? Dette er mer gråsone/sammenlignbart.

At andre må vente på en, er en isolert ting. Årsaken til ventingen er fullstendig underordnet for de som venter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

At andre må vente på en, er en isolert ting. Årsaken til ventingen er fullstendig underordnet for de som venter. 

Jeg opplever det ikke sånn. Hvis du er forsinket fordi du er kidnappet, har jeg større forståelse enn hvis du "bare skal" ett eller annet. Og mindre forståelse hvis det i tillegg er noe ufyselig du bare skal.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pringle skrev (6 minutter siden):

Jeg opplever det ikke sånn. Hvis du er forsinket fordi du er kidnappet, har jeg større forståelse enn hvis du "bare skal" ett eller annet. Og mindre forståelse hvis det i tillegg er noe ufyselig du bare skal.

Å bli kidnappet trumfer alt 🙂 

Men ellers, er jeg altså uenig med deg. 

Edit: Nå mener jeg at å måtte vente på folk er en uting uansett da, egentlig - så slik sett mener jeg vel egentlig at alle grunner er like dårlige (bortsett fra kidnapping).

Endret av Mezzosoprena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 13.54):

Røyker ikke hver dag. Har store tenåringer. Når de er hos faren, røyker jeg i snitt 3 sig på kvelden. Når de er hos meg røyker jeg ofte en sig etter jobb, på et fast sted mellom jobb og hjem. Må jeg hente ungdommen på vei hjem, røyker jeg ikke den dagen.

Ca 4 ganger i året er jeg med to barndomsvenner, da røyker vi sikkert 10 sig på en kveld og ungdommene vet og ser det når vi går ut på terrassen.

Anonymkode: eaf52...2dd

Så fornuftig av deg å ikke vise det til tenåringene dine. Et bevisst valg du har tatt fordi de ikke vet at du røyker? Hvorfor røyker du ikke til jobb på ditt faste gjemmested? De får vel sjokk når dere røyker på venninnekvelden vil jeg tro, eller ikke sikkert de andre smugrøyker da.

Anonymkode: bffbd...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så fornuftig av deg å ikke vise det til tenåringene dine. Et bevisst valg du har tatt fordi de ikke vet at du røyker? Hvorfor røyker du ikke til jobb på ditt faste gjemmested? De får vel sjokk når dere røyker på venninnekvelden vil jeg tro, eller ikke sikkert de andre smugrøyker da.

Anonymkode: bffbd...916

Sjokket man får når man oppdager at barna godt vet at man røyker fordi... røykere lukter 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 14.49):

Er nok ikke helt avhengig. Men når det har vært juleferie/påskeferie/sommerferie ser jeg fram til første arbeidsdag og siggen jeg skal ta på vei til jobb :) Både smaken og det at det er mitt lille hemmelige og forbudte rituale, er noe som jeg koser meg med.

 

Anonymkode: 88ce7...84e

Kan tenke meg det er kos ja! Du smugrøyker for barn og samboer, synes det er bra at du holder det skjult for barna dine👍 Er jo mange som røyker på kvelden når ungene er lagt også.

Anonymkode: bffbd...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet å røyke påsken 2015 og var festsnuser etterpå ut 2018 men nå røyker jeg kanskje 2-3 ganger i året og da er det julebord, sommerfest/sommerferie med øl og røyk på hytta eller i syden og kanskje påske. Behøver ikke være sigaretter det kan like gjerne være en cigar på julebordet og det er også perioder hvor jeg driter i røyking så har også gått røykfri over 1 år men for meg er det ikke noe mål isolert sett å være 100% nikotinfri og jeg koser meg de få gangene jeg eventuelt tar en røyk og bryr meg katta hva andre gjør så lenge det ikke er røyking innendørs i bil eller hjem for det stinker utedass.

Anonymkode: abe81...00f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i året 3 dager på rad på guttetur til en eller annen europeisk by. Da går det unna 20 om dagen. Da er jeg så utrøyka hjemreisedagen at det går fint å vente et år til neste gang. 

 

Anonymkode: 18569...810

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣

Screenshot_20240112_195801_Facebook.jpg

Anonymkode: 18569...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2024 den 8.15):

Hvor mye røyker du ellers da hvis du klarer deg en hel dag uten? Imponerende!

Anonymkode: bffbd...916

Jeg røyker ca 15 om dagen. :) Det går helt fint med et døgn uten om det er noe vi skal, men da er det godt med en røyk igjen!

Anonymkode: a5f54...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må slutte. Det er både harry, helseskadelig og egoistisk om dere har barn. Dessuten stinker dere.

Anonymkode: a657f...d70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri. Trives veldig godt med det.

Anonymkode: 09e0d...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så røyker jeg typisk om morgenen mens ungene spiser, gjennom dagen på jobb blir det et par, så røyker jeg på vei hjem. Når vi har spist middag blir ikke ungene veldig forstyrret av st mamma rydder av bordet osv og tar en røyk. Så røyker jeg når ungene er i seng og det er det jeg trives best med!

Anonymkode: bffbd...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...