Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2024

Javel_da

Anbefalte innlegg

Lawyam skrev (20 timer siden):

Alle kan ikke være laget for det opplegget der. Det er ikke noen dagligdagse utfordringer, og jeg tror de vet at det blir hardt, men ikke fullt så hardt som det er. Noen ser sikkert for seg at de kanskje kan klare det også FØR de kommer inne, men så gjør de ikke det. Det må være lov. Det står nå litt respekt av å tørre å si NEI også, og samtidig vite at millioner av tv-seere vil kalle deg feig og svak, synes JEG! Han har nok mange andre gode kvaliteter og baklengsstup og kalde bad, lite mat, bratte bakker og bæring av tunge tømmerstokker - alt på en gang er noe de færreste av oss gjør eller har lyst å gjøre. Det er nok lettere å se på de enn å faktisk delta.

Selvfølgelig er det lettere å se på enn å delta, derfor ser de fleste på i stedet for å delta. De som deltar derimot, bør man kunne forvente mer fra enn det den pingla Alex presterer......

Endret av mammamia1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Keiko99 skrev (19 timer siden):

I rest my case! 

Screenshot_20240318_180247_Chrome.jpg

Hvor omtenksomt er det å sluntre unna når de andre sliter og bærer på den tunge stokken? Surra rundt og alltid sist til å "ta tak". Hvor omtenksomt er det å svikte makker og fellesskapet bare ved å gi opp og nekte å gå siste bakken?

Dette handler ikke om å vise følelser, det handler om å tørre, ta ansvar, bidra til fellesskapet og ikke være en unnasluntrer.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammamia1 skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er det lettere å se på enn å delta, derfor ser de fleste på i stedet for å delta. De som deltar derimot, bør man kunne forvente mer fra enn det den pingla Alex presterer......

Jeg hadde også forventet mer, men jeg var heller ikke i hans sko og at det ikke er han å være i en slik situasjon må vel man helst bare akseptere. Vi er ikke likt skrudd sammen og dette var ikke noe for han. Hadde ikke vært noe for flesteparten av oss andre heller, men lett å synse fra sofaen med Pepsi Max og popcorn.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (21 timer siden):

Alex ville ha massasje i stedet for å være med i kompani Lauritzen. 😂 Så flaut. 🤣

Det er vel en ærlig sak? Han er som han er, med sine interesser og vaner. Jeg synes han får unødvendig mye hets for å ikke passe inn i dette konseptet. Alle er ikke laget for dette regimet, men han forsøkte litt.

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fountaine skrev (På 18.3.2024 den 16.15):

Alex ville ha massasje i stedet for å være med i kompani Lauritzen. 😂 Så flaut. 🤣

Det ville jeg også hatt, men har i hvertfall nok selvinnsikt til å skjønne at jeg aldri kunne vært med på kompani. 😅

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 18.3.2024 den 13.29):

Konseptet er at deltakerne skal "bli den beste versjonen av seg selv" gjennom militært regime. Dette er det viktigste av alt.

Programmets fokus handler derfor om å gi trening, perspektiv, inntrykk og press som skal sørge for personlig utvikling og som skal forandre deltakerne til et bedre mennesker, da gjennom militære prøvelser.

Jeg forstår at de militære prøvelsene må være utfordrende og harde, men med tanke på personlig utvikling så mener jeg at prøvelsene er for utfordrende og hard gitt de deltakerne som er satt i det.

Det er noe annet å være frivillig deltaker i et realityprogram enn å være en som skal bedrive militærtjeneste i Forsvaret. Sistnevnte innehar gjerne helsesjekk, helseattest og opptakskrav.

Slik jeg ser det så er effekten av deltakelse på Kompani Lauritzen lav. Tidvis fraværende. Det er mer en opplevelse enn utvikling og starten på varig endring. Veldig få, om noen, tar med seg "læringen" fra kompaniet med seg i livet. Det leser man gjennom intervjuer i ettertid. Ting sklir rett tilbake til gamle uvaner og uorden så snart de kommer hjem. Jeg tenker derfor at de prøvelsene de blir satt i, og det i behaget de må igjennom, er for stort med tanke på utgangspunktet deres. Det byr ikke opp til personlig utvikling, men heller en følelse av at det var en opplevelse de er glad for å ha overstått og at de aldri skal utsette seg for slikt igjen. Virker som at de mentale sperrene enten er uberørt eller i verstefall vokser fordi de har fått påfyll av negative assosiasjoner.

Og fra et underholdningsperspektiv så kan jeg ikke si at jeg blir særlig begeistret over å se kuldesjokkanfall, risikofylte aktiviteter og at fine mennesker kollapser i løypene som følge av ubehag og belastning. Faktisk reagerer jeg på det. For da har strikken blitt strukket for langt. 

Men det er mine meninger om det, greit at folk er uenige :) 

Enig . Det finnes ikke underholdende å se at folk kollapser , får kramper eller mentalt sammenbrudd . Har vært en stor fan av programmet tidligere , men mistet interessen etter lørdagens episode . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NiceOrNothing skrev (31 minutter siden):

Enig . Det finnes ikke underholdende å se at folk kollapser , får kramper eller mentalt sammenbrudd . Har vært en stor fan av programmet tidligere , men mistet interessen etter lørdagens episode . 

Enig. Det helt unødvendig å gjøre den hurramegrundt-øvelsen SÅ hard, de kunne med hell gjort den «lettere» uten at det ville forringet prøvelsene deltagerne måtte gjennom. Mon tro det ble ekstra hardt i år fordi de hadde med en relativt sprek gjeng å gjøre? Uansett… for tøft og hardt til å være underholdende. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (9 minutter siden):

Enig. Det helt unødvendig å gjøre den hurramegrundt-øvelsen SÅ hard, de kunne med hell gjort den «lettere» uten at det ville forringet prøvelsene deltagerne måtte gjennom. Mon tro det ble ekstra hardt i år fordi de hadde med en relativt sprek gjeng å gjøre? Uansett… for tøft og hardt til å være underholdende. 

Ja, en må jo nesten være litt sadistisk anlagt for å få noe utav at folk kollapser . Ansiktet og redselen til klouman forfølger meg faktisk 🙈

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Det finnes ikke underholdende å se at folk kollapser , får kramper eller mentalt sammenbrudd . Har vært en stor fan av programmet tidligere , men mistet interessen etter lørdagens episode . 

Jeg synes det er interessant å se når folk blir presset til å utvide grensene på hva de kan mestre. Det er hvor langt de kan gå som er fascinerende. Se feks sportsutøvere. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keiko99 skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er interessant å se når folk blir presset til å utvide grensene på hva de kan mestre. Det er hvor langt de kan gå som er fascinerende. Se feks sportsutøvere. 

Utvide grenser er fasinerende og motiverende ja. Men ikke å drive folk til kramper og kollaps 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (34 minutter siden):

Å gjøre det hardt er å bruke Darwins sin utvelgelsesprosess. Den sterkeste overlevert. Skal du finne ut hvem som er sterkest så presses de langt og en ser hvem som trekker seg. De som da er igjen er de sterkeste. Og det er de sterkeste de er på jakt etter. Både fysisk og psykisk. Derfor de presses istedenfor å trekke lodd om hvem som skal vinne. Det er slik det fungerer i det militære 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Ja, en må jo nesten være litt sadistisk anlagt for å få noe utav at folk kollapser . Ansiktet og redselen til klouman forfølger meg faktisk 🙈

Det var helt grusomt å se på 😥

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Keiko99 said:

Samtidig er det ikke udelt positivt når du blir pushet inn i noe sånt, for det kommer fort en stemme som sier "aldri igjen, no matter the cost", også. Ikke at jeg er idrettsutøver, men jeg har løpt maraton, og det er litt samme greia - du må skru av hodet den siste mila, og det er når du skrur det på igjen du merker at det koster en del å ignorere kroppens "nei, kutt dette ut NÅ".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kålrota skrev (På 19.3.2024 den 13.37):

Det er vel en ærlig sak? Han er som han er, med sine interesser og vaner. Jeg synes han får unødvendig mye hets for å ikke passe inn i dette konseptet. Alle er ikke laget for dette regimet, men han forsøkte litt.

Med tanke på lønna han får for å bli med, så syns jeg ikke det forsøket var så veldig godt. 

Føkk dette her liksom, dette gidder jeg ikke var tonen etter dag 1.  Men nei, alle er ikke laget for dette. Men irriterer meg bare litt at de får godt betalt for å så bare klage…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I årets sesong var det en Bergenser, husker ikke navn og vet ikke hva han er kjent for, sjelden har jeg sett en mer tafatt figur. Han var jo ikke i stand til noe annet enn å være innenfor rammene av egen comfortsone.

Hvorfor i all verden de inviterer en slik figur til å ta del i et slikt konsept, det fatter jeg ikke. At han takket ja til å bli med, det er uforståelig, om ikke målet er å bli årets riksklovn. Årets mann fremstår han i alle fall ikke som.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, Keiko99 said:

Veldig bra. Jeg tror Klaumann har vokst på hendelsen i vannet. 

Ja, det var fint å se henne briljere. Jeg heier veldig på Klouman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (På 18.3.2024 den 18.25):

Jeg tenker at praksisen er lavpannet idioti. Ikke at det nødvendigvis er tema for tråden, men "lue, type grønn" er svadanorsk.

At dette liksom skal gjøre folk til "den beste versjonen av seg selv" tviler jeg også på. Men deltakerne blir sikkert mindre irritert over sånne ting som tullespråk enn meg, og kanskje de setter pris på spydigheter fra befal mer enn undertegnede. Det er fair game, noen vokser i sånne regimer - andre ikke. Jeg blir den beste versjonen av meg selv av gode lagspillere som behandler meg som et oppegående menneske som kan tenke selv, men som også kan tenkes å be om en hjelpende hånd.

Skjønner at du aldri har sett på Kompani  Lauritzen og aldri har vært i militæret selv når spør sånne spørsmål og henger deg opp i sånne ting 🙄.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...