Gå til innhold

Torpet Kjendis 2024


jukkapalme

Anbefalte innlegg

Cid skrev (3 timer siden):

Hvordan visste de det? Han virket ganske motivert til å kjempe videre helt til de begynte med den praten, det fremsto mer som manipulasjon fra dem sin side…

Enig, jeg fikk følelsen av at C følte seg presset ut? Det var i alle fall klippet som om han ønsket å være.. men igjen; C spiller jo ut alle kort for å unngå å tape ansikt. 

Nå synes jeg ikke det er noe kjempestort savn isolert sett at C er ute sånn som han oppførte seg på slutten av Farmen, men jeg synes likevel det var ugreit gjort mot han. Han har da like mye rett på en plass der som dem 🤷‍♀️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (19 timer siden):

Å trekke seg var det første gode Cris har gjort i løpet av oppholdet, men jeg syntes ikke helt om at de prøvde å presse han til det, tror Cris bestemte seg for å trekke seg etter det.

Blir morsomt med Aune Sand da 😄 hadde blitt enda morsommere hvis han ble der lenge nok til at Kristine rakk å ryke fra Farmen Kjendis og møtte han igjen 😅

Helt uenig. Aune Sand er like morsom som … ingenting. Er helt meningsløst å dra inn en middelaldrende mann som ikke har vært i nyhetsbildet på rundt 15 år. Fullstendig uinteressant. Farvel, Torpet 🤯

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (2 minutter siden):

Helt uenig. Aune Sand er like morsom som … ingenting. Er helt meningsløst å dra inn en middelaldrende mann som ikke har vært i nyhetsbildet på rundt 15 år. Fullstendig uinteressant. Farvel, Torpet 🤯

Han har da vært masse i nyhetsbildet de siste årene 😜 vært med på Farmen kjendis før med og Torpet kjendis. Jeg ser fram til det :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (10 minutter siden):

Han har da vært masse i nyhetsbildet de siste årene 😜 vært med på Farmen kjendis før med og Torpet kjendis. Jeg ser fram til det :)

Ja, det er jo nettopp det. Egentlig er han kunstner/filmskaper etc, men nå bare kjent for Farmen. Tull og vås. 100’ i lomma hans, gratulerer til han- men jeg melder meg ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo nettopp det. Egentlig er han kunstner/filmskaper etc, men nå bare kjent for Farmen. Tull og vås. 100’ i lomma hans, gratulerer til han- men jeg melder meg ut.

Hehe smak og behag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ane Rikke skrev (16 minutter siden):

Ja, det er jo nettopp det. Egentlig er han kunstner/filmskaper etc, men nå bare kjent for Farmen. Tull og vås. 100’ i lomma hans, gratulerer til han- men jeg melder meg ut.

Han blir nok ikke der permanent da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var unødvendig av Vebjørn og Dora å prøve og manipulere Cristian på den måten de gjorde. MEN, det er tydelig at det har skjedd noe som de ikke har filmet. Egil var jo veldig på det at han trodde Cristian kom til å trekke seg. Derfor må Cristian ha snakket om det utenfor kameraene. Synes uansett det var unødvendig av dem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen tro på at selvgode Cristian ville brydd seg døyten om hva de andre ønsket hvis han hadde hatt det minste lyst til å bli på Torpet, er rimelig sikker på at det var helt irrelevant for hans beslutning om å trekke seg. 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Vebjørn og Doras "press" mot Cristian absolutt er godt innenfor. 

Cristian hadde flagget sin lave motivasjon og allerede nevnt at han vurderte å trekke seg. At da særlig Dora som måtte ut i kamp tar et oppgjør med Cristian og ber han sterkt vurdere om han har motivasjon nok eller ikke før kampen, må være lov.
Dora hadde tross alt VELDIG lyst og var særlig motivert til å bli værende, og da er det synd å måtte ryke ut i kamp mot Cristian som ikke er det. Der Cristian potensielt kunne funnet på å dratt hjem dagen etter at han har sendt ut Dora.

Vil ikke engang kalle det manipulasjon, men sunne intensjoner på jakt etter den mest fornuftige løsningen i en kinkig sak. At da Cristian sporenstreks valgte å trekke seg, nær uten å tenke seg om og med et stort smil i trynet, konkluderer med at diskusjonen var det smarteste de kunne ha gjort, og var nødvendig å ta.

Hurra, vi er kvitt Cristian helt nå! 🥳

Aune Sand er ikke min kopp te. Han er så overdrevent flytende, særlig når han har "kunstfrakken" på seg. Antar hans deltakelse er kjøp og betalt med gode penger siden han skal stå i bresjen for et kunstverk, samtidig som han får en ny runde med etterlengtet høy eksponering. Vinn vinn for han. Greit nok det, så fremt han drar hjem igjen etterpå, og ikke ender opp som fullverdig Torpet-deltaker. For jeg er ikke "forberedt" på en Aune Sand i år.

Jeg har heller ikke helt taket på Vebjørn. Jeg er usikker på om jeg har sans for han eller ikke. Så for min del kan han ryke. Hvordan Aleks først og Dora nå har latt Vebjørn få fripass uten videre tiltak fra konkurransene er for meg en gåte. 

Dora og Egil derimot, nå snakker vi. For en energi og for en måte å uttrykke seg på. Dora er rett fram, men er rettferdig, smilende, saklig og god. Hun er en positiv vibbespreder. For ikke snakk om Egil. En stemningsmann. Og måten han uttrykker seg på er bare så genuin. Kan dog skjønne at noen synes det kan bli for mye av det gode, men jeg er ikke en av de. Jeg er egentlig klar for å få sendt Dora og Egil innpå Farmen nå. De fortjener "opprykket". :) 

Endret av Ctrl
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammamia1 skrev (2 timer siden):

Har ingen tro på at selvgode Cristian ville brydd seg døyten om hva de andre ønsket hvis han hadde hatt det minste lyst til å bli på Torpet, er rimelig sikker på at det var helt irrelevant for hans beslutning om å trekke seg. 

Fortsatt ikke greit av dem å holde på sånn da, ikke sikkert det hadde vært kjekt for Bahare om det var hun som satt der. 

Endret av Cid
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Synes Vebjørn og Doras "press" mot Cristian absolutt er godt innenfor

Cristian hadde flagget sin lave motivasjon og allerede nevnt at han vurderte å trekke seg. At da særlig Dora som måtte ut i kamp tar et oppgjør med Cristian og ber han sterkt vurdere om han har motivasjon nok eller ikke før kampen, må være lov.
Dora hadde tross alt VELDIG lyst og var særlig motivert til å bli værende, og da er det synd å måtte ryke ut i kamp mot Cristian som ikke er det. Der Cristian potensielt kunne funnet på å dratt hjem dagen etter at han har sendt ut Dora.

Vil ikke engang kalle det manipulasjon, men sunne intensjoner på jakt etter den mest fornuftige løsningen i en kinkig sak. At da Cristian sporenstreks valgte å trekke seg, nær uten å tenke seg om og med et stort smil i trynet, konkluderer med at diskusjonen var det smarteste de kunne ha gjort, og var nødvendig å ta.

Hurra, vi er kvitt Cristian helt nå! 🥳

Aune Sand er ikke min kopp te. Han er så overdrevent flytende, særlig når han har "kunstfrakken" på seg. Antar hans deltakelse er kjøp og betalt med gode penger siden han skal stå i bresjen for et kunstverk, samtidig som han får en ny runde med etterlengtet høy eksponering. Vinn vinn for han. Greit nok det, så fremt han drar hjem igjen etterpå, og ikke ender opp som fullverdig Torpet-deltaker. For jeg er ikke "forberedt" på en Aune Sand i år.

Jeg har heller ikke helt taket på Vebjørn. Jeg er usikker på om jeg har sans for han eller ikke. Så for min del kan han ryke. Hvordan Aleks først og Dora nå har latt Vebjørn få fripass uten videre tiltak fra konkurransene er for meg en gåte. 

Dora og Egil derimot, nå snakker vi. For en energi og for en måte å uttrykke seg på. Dora er rett fram, men er rettferdig, smilende, saklig og god. Hun er en positiv vibbespreder. For ikke snakk om Egil. En stemningsmann. Og måten han uttrykker seg på er bare så genuin. Kan dog skjønne at noen synes det kan bli for mye av det gode, men jeg er ikke en av de. Jeg er egentlig klar for å få sendt Dora og Egil innpå Farmen nå. De fortjener "opprykket". :) 

Spørs om folk ville ment det samme om det var Bahare som satt der istedenfor Cris da. 

Endret av Cid
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (29 minutter siden):

Spørs om folk ville ment det samme om det var Bahare som satt der istedenfor Cris da. 

Nå var det ikke Bahare som satt der. Men Cristian som er en tikkende bombe som er rett fram i talen og som utfordrer folk i hytt og pine på usakligheter, som i tillegg hadde flagget både umotivasjon og mulig hjemreise, og da må en som han tåle å bli stilt spørsmål rundt motivasjon.

Dora pushet ikke han til noe heller. Hun argumenterte godt, og kanskje i lange setninger, men problemstillingen var enkel: Er du umotivert og ønsker å dra hjem... hvis ja, er det vits i ta kampen? Hvis nei, okei, la oss ta kampen.
Valget var utelukkende Cristians, og han er en mann som enkelt tar valg uten å bli påvirket av andre.
At han tok valget så lett og uten særlige reaksjoner rettferdiggjør spørsmålet til Dora så det holder. 

Det er ikke lett å si hva jeg hadde ment om det var Bahare som satt der. Isåfall har vi en helt annen kontekst. Hva har Bahare sagt og gjort på forhånd, og hvordan er motivasjonen til Bahare? Hvordan blir Bahare møtt/pushet? Og av hvem? Vi vet ikke. Så vi kan ikke ta stilling til det, og sette det opp mot Cristians tilfelle.

Noe av det verste jeg ser på Farmen/Torpet er når en som er umotivert vinner tvekamp/konkurranse som gjør at en veldig motivert taper, og så trekker den umotiverte seg dagen eller dagene etter. Altså.. Det er kanskje mer respektløs enn noe annet. 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (11 minutter siden):

Nå var det ikke Bahare som satt der. Men Cristian som er en tikkende bombe som er rett fram i talen og som utfordrer folk i hytt og pine på usakligheter, som i tillegg hadde flagget både umotivasjon og mulig hjemreise, og da må en som han tåle å bli stilt spørsmål rundt motivasjon.

Dora pushet ikke han til noe heller. Hun argumenterte godt, og kanskje i lange setninger, men problemstillingen var enkel: Er du umotivert og ønsker å dra hjem... hvis ja, er det vits i ta kampen? Hvis nei, okei, la oss ta kampen.
Valget var utelukkende Cristians, og han er en mann som enkelt tar valg uten å bli påvirket av andre.
At han tok valget så lett og uten særlige reaksjoner rettferdiggjør spørsmålet til Dora så det holder. 

Det er ikke lett å si hva jeg hadde ment om det var Bahare som satt der. Isåfall har vi en helt annen kontekst. Hva har Bahare sagt og gjort på forhånd, og hvordan er motivasjonen til Bahare? Hvordan blir Bahare møtt/pushet? Og av hvem? Vi vet ikke. Så vi kan ikke ta stilling til det, og sette det opp mot Cristians tilfelle.

Noe av det verste jeg ser på Farmen/Torpet er når en som er umotivert vinner tvekamp/konkurranse som gjør at en veldig motivert taper, og så trekker den umotiverte seg dagen eller dagene etter. Altså.. Det er kanskje mer respektløs enn noe annet. 

Enig i det, som når Asgeir vant Torpet og trakk seg rett etter 🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ane Rikke skrev (12 timer siden):

Helt uenig. Aune Sand er like morsom som … ingenting. Er helt meningsløst å dra inn en middelaldrende mann som ikke har vært i nyhetsbildet på rundt 15 år. Fullstendig uinteressant. Farvel, Torpet 🤯

Enig. Han er bare vulgær og ekkel. Jeg er ikke prippen av meg, men han der...ææææsj, jeg takler han ikke. Ikke er han morsom heller. Men han er vel bare gjest? Håper ikke han blir lenge. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (1 minutt siden):

Enig. Han er bare vulgær og ekkel. Jeg er ikke prippen av meg, men han der...ææææsj, jeg takler han ikke. Ikke er han morsom heller. Men han er vel bare gjest? Håper ikke han blir lenge. 

Er visst bare meg her som liker han 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Er visst bare meg her som liker han 😝

Haha, ja 😂 jeg syns han er helt ufyselig 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

Haha, ja 😂 jeg syns han er helt ufyselig 

Mon tro om han har med noe jordbærmus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Mon tro om han har med noe jordbærmus. 

:hoho: Æææsj! :spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (Akkurat nå):

:hoho: Æææsj! :spy: 

Han blir som Farmen Kjendis sin Arne Marcussen. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Han blir som Farmen Kjendis sin Arne Marcussen. 

Haha, ja 😂 Ingar Helge Gimle skulle vært med da. Det hadde vært kult. Hadde vært kult med et farmen med bare Cæsar-skuespillere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...