AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #61 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Og synes at hele opplegget er hjernedødt hvis man forutsetter at man ikke bare må ha en nyere smartmobil, men også oppdatert programvare. Kan tenke meg kaoset 9. april 1940 hvis det hadde blitt lange køer utenfor butikkene for å kjøpe nye telefoner, mens andre lurte på hvordan man oppdaterer programvaren. Et varslingssystem som ikke er så enkelt at det fungerer automatisk til alle, er bortkastede penger; sirenene som uler, kan man i det minste høre uten å måtte søke om råd på et IT-forum. Anonymkode: bb086...48d Det er også artig med meldingen "hør på radio". Man tar frem den gamle radioen som alltid har fungert - med null signal. FM fungerer ikke lenger. Så tar man frem den nyere DAB-radioen. Som heller ikke fungerer, fordi man har gått over til en nyere utgave av DAB. Man får håpe at russerne ikke finner veien hit, for i tilfelle uventede kriser er Norge like godt forberedt som våren 2020; og en større krisesituasjon er synonymt med fullt kaos. Anonymkode: bb086...48d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 10. januar 2024 #62 Del Skrevet 10. januar 2024 Jepp, den kom samtidig som tyfonen ulte her i byen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 10. januar 2024 #63 Del Skrevet 10. januar 2024 Ja..hvist om det i godt over en uke nå..vært i radio..tv,media etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #64 Del Skrevet 10. januar 2024 Jeg fikk, og de to barna mine som ikke fikk sist de testet fikk også. Siste barnet mitt som fikk nødmelding forrige gang, fikk ikke denne gangen. Og ja, alle mobiler er oppdatert til nyeste programvare. Så det er fremdeles noen bugs i varslingssystemet… Anonymkode: f1eac...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 10. januar 2024 #65 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei. Og synes at hele opplegget er hjernedødt hvis man forutsetter at man ikke bare må ha en nyere smartmobil, men også oppdatert programvare. Kan tenke meg kaoset 9. april 1940 hvis det hadde blitt lange køer utenfor butikkene for å kjøpe nye telefoner, mens andre lurte på hvordan man oppdaterer programvaren. Et varslingssystem som ikke er så enkelt at det fungerer automatisk til alle, er bortkastede penger; sirenene som uler, kan man i det minste høre uten å måtte søke om råd på et IT-forum. Anonymkode: bb086...48d Dette er noe av grunnen til at jeg nekter å kjøpe en såkalt smart-telefon. Jeg hadde hørt om varslingen her inne, men jeg er også vant til at det skjer på onsdager kl 12, og jeg hørte sirenen denne gangen også. Den er bare "skremmende" på grunn av det den assosieres med, altså grunnen til at vi har systemet, den skremmer ikke ved høy, brå lyd fra egen lomme eller veske. Mitt inntrykk er at tiltak mot terror ofte kommer i form av terror. Politihelikoptre som svirrer i timesvis, kroppsvisitering av flypassasjerer osv er lignende fenomener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #66 Del Skrevet 10. januar 2024 Har så gammel mobil at nødvarsel-systemet ikke støtter det eldgamle OS'et mitt 🙂 Anonymkode: a9f51...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 10. januar 2024 #67 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Andre som fikk test på nødalarm på mobilen i dag? Jeg fikk det nå kl 12, hadde ikke forberedt meg. Fikk både tekst og alarmlyd. Anonymkode: 78e90...f34 Ja i motsetning til sist så applaus for fremgang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #68 Del Skrevet 10. januar 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er også artig med meldingen "hør på radio". Man tar frem den gamle radioen som alltid har fungert - med null signal. FM fungerer ikke lenger. Så tar man frem den nyere DAB-radioen. Som heller ikke fungerer, fordi man har gått over til en nyere utgave av DAB. Man får håpe at russerne ikke finner veien hit, for i tilfelle uventede kriser er Norge like godt forberedt som våren 2020; og en større krisesituasjon er synonymt med fullt kaos. Anonymkode: bb086...48d Tenk om "russerne kommer"...lurer på hva slags banal dusteting myndighetene har "glemt".... som kommer til å ødelegge for oss... Tenker på politiet som kjørte over til utøya i en overlesset gummibåt.... 😆 hvor mange har radioapparat lengre, liksom? Anonymkode: a9f51...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 10. januar 2024 #69 Del Skrevet 10. januar 2024 Jeg fikk mld idag og tenkte for meg selv: Heldogvis bare en test, tenk om vi en dag for melding om at Norge er invadert og vi er i krig. Grøsser ved tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #70 Del Skrevet 10. januar 2024 Man burde diskutere om myndighetene bør ha adgang til å overstyre innstillinger på mobiltelefonene våre og hvor grensen går for dette. Isteden går det i det vanlige på kg: Hææ har du ikke hørt om dette, er du teit, tett i pappen, dum i huet, det har stått oooveralt, JEG har hørt om det mange ganger, DU er kjempedum, har du levd under en stein? Osv osv. Anonymkode: f9ad6...8ee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #71 Del Skrevet 10. januar 2024 Får virkelig håpe det ikke skjer noe krig i Norge, for vi er totalt uforberedt. Her jeg bor, hører man knapt sirenene, som jeg har varslet kommunen om flere ganger. Kun én av oss i vår husstand fikk nødvarselet på mobilen, som vi prøver å finne ut av, selv om alt er oppdatert og nytt. Hvilke bomberom skulle man eventuelt tatt i bruk? Vær så snill, velg bedre politikere neste gang. Ikke pamper som lever i "lala land". Anonymkode: 4437e...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 10. januar 2024 #72 Del Skrevet 10. januar 2024 Skvatt litt da alarmen kom, men var forberedt. Jeg bor på bygda uten noen form for varsling ellers, så jeg er glad for at vi nå får varsling på mobilen. Det er vel andre gangen vi får det på denne måten? Husker at det var en del oppmerksomhet rundt varslingen i fjor da ordningen med mobilvarsel ble innført Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #73 Del Skrevet 10. januar 2024 Eva-Lena skrev (1 time siden): Jeg fikk mld idag og tenkte for meg selv: Heldogvis bare en test, tenk om vi en dag for melding om at Norge er invadert og vi er i krig. Grøsser ved tanken. Jeg aner faktisk ikke hva man skal gjøre om man får en slik melding. Hadde sikkert endt opp med å kjøre til kiwi og hamstret dopapir. Anonymkode: b6b4e...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 10. januar 2024 #74 Del Skrevet 10. januar 2024 Eva-Lena skrev (2 timer siden): Jeg fikk mld idag og tenkte for meg selv: Heldogvis bare en test, tenk om vi en dag for melding om at Norge er invadert og vi er i krig. Grøsser ved tanken. Jeg tror ikke det vil bli så stor forskjell fra hvordan vi har det i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #75 Del Skrevet 10. januar 2024 Politiet kan åpenbart ikke skrive ordentlig norsk. Anonymkode: 87c14...0c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #76 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 12.36): Blir vel som å rope ulv, ulv dette her. Anonymkode: c6e07...a4f Hvordan begrunner du det? Det er da ikke noe mer "ulv, ulv" å teste mobilvarsel enn å teste tyfonene. AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 13.28): Nei. Og synes at hele opplegget er hjernedødt hvis man forutsetter at man ikke bare må ha en nyere smartmobil, men også oppdatert programvare. Kan tenke meg kaoset 9. april 1940 hvis det hadde blitt lange køer utenfor butikkene for å kjøpe nye telefoner, mens andre lurte på hvordan man oppdaterer programvaren. Et varslingssystem som ikke er så enkelt at det fungerer automatisk til alle, er bortkastede penger; sirenene som uler, kan man i det minste høre uten å måtte søke om råd på et IT-forum. Anonymkode: bb086...48d Du har kanskje ikke fått med deg at sirenene som uler bare dekker ca halvparten av befolkningen? Det er store områder som ikke er dekket av tyfonene, også relativt sentralt på Østlandet. Med mobilvarsel i tillegg blir dekningen veldig mye bedre, uansett om det fremdeles er enkelte som ikke får dem. Anonymkode: a6821...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #77 Del Skrevet 11. januar 2024 Jeg får i alle fall aldri noen sånne nød-anrop... Anonymkode: fca4d...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #78 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 14.15): Man burde diskutere om myndighetene bør ha adgang til å overstyre innstillinger på mobiltelefonene våre og hvor grensen går for dette. Isteden går det i det vanlige på kg: Hææ har du ikke hørt om dette, er du teit, tett i pappen, dum i huet, det har stått oooveralt, JEG har hørt om det mange ganger, DU er kjempedum, har du levd under en stein? Osv osv. Anonymkode: f9ad6...8ee Hva tenker du er så "skummelt" med det? At myndighetene faktisk får varslet oss hvis det skulle skje noe må jo være bra. Tenker du at de kommer til å kontrollere livene våre ved å gjøre dette? Eller tror du at vi blir overvåket? Hva konkret kan skje? Anonymkode: 6f472...a4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #79 Del Skrevet 11. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tenker du er så "skummelt" med det? At myndighetene faktisk får varslet oss hvis det skulle skje noe må jo være bra. Tenker du at de kommer til å kontrollere livene våre ved å gjøre dette? Eller tror du at vi blir overvåket? Hva konkret kan skje? Anonymkode: 6f472...a4f Det burde ikke være fysisk mulig, strengt tatt. Men når myndighetene får det til, kan også andre få det til. Hvilke innstillinger man har på egen telefon er uansett ikke noe staten skal kunne endre på. Anonymkode: f9ad6...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #80 Del Skrevet 11. januar 2024 Fame skrev (På 10.1.2024 den 12.11): Jeg gjør ikke det bruker Bluetooth i stedet for radio fordi jeg vil ha musikken min, streamer på HBO i stedet for tv kanaler. Helt uinteressert i aviser. Jeg så det bare tilfeldigvis på Facebook for 20 min siden Oppdatere seg på nyheter er alltid lurt da 😊 Anonymkode: 82695...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå