Gå til innhold

Test Nødalam Mobil - andre som fikk den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor fikk du angst av det? Dette har vært varslet i alle aviser, alle radostasjoner, på alle TV stasjoner, og sikkert på sosiale medier også. Hvis du kan klare å være på Kvinneguiden, klarer du å lese aviser på nettet! Du leser vel aviser på nettet?

Anonymkode: cfe07...c04

Jeg gjør ikke det :) bruker Bluetooth i stedet for radio fordi jeg vil ha musikken min, streamer på HBO i stedet for tv kanaler. Helt uinteressert i aviser. Jeg så det bare tilfeldigvis på Facebook for 20 min siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, trykket ok pga av lyd og da forsvant meldingen og fikk ikke lest den

Anonymkode: f2155...c6d

Ja den der var litt teit..Jeg orker ikke å sitte å lese en lang melding samtidig som lyden uler. Skulle vært mulig at meldingen fremdeles vises på skjermen iallefall før man lukker den og den forsvinner.

Anonymkode: f492f...dc5

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også blitt gitt informasjon om at det var lurt å ha oppdatert mobilen sine. Sist var det en del folk som ikke fikk mld og da mener staten at en ikke hadde oppdatert sin mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mottatt alarm, har også respondert på den. 

 

Anonymkode: 7de21...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja den der var litt teit..Jeg orker ikke å sitte å lese en lang melding samtidig som lyden uler. Skulle vært mulig at meldingen fremdeles vises på skjermen iallefall før man lukker den og den forsvinner.

Anonymkode: f492f...dc5

Man finner tidligere varsler under innstillingsmenyen for nødvarsel på telefonen sin, da kan du lese meldingen uten lyden.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, trykket ok pga av lyd og da forsvant meldingen og fikk ikke lest den

Anonymkode: f2155...c6d

Samme her. 

Anonymkode: 6f472...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ti10 skrev (4 minutter siden):

Ja, og det har jo vært omtalt i media flere ganger, men jeg stusset på overskriften på teksten: Presidentvarsel.

Er det resultat av en dårlig maskinoversettelse, eller hva skal det egentlig bety?

De mente sikkert "presedens", noe som går foran alt annet.

Jeg fikk ikke melding 🙂🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (Akkurat nå):

Man finner tidligere varsler under innstillingsmenyen for nødvarsel på telefonen sin, da kan du lese meldingen uten lyden.

Aha! Takk for tips 😊👍

Anonymkode: f492f...dc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor fikk du angst av det? Dette har vært varslet i alle aviser, alle radostasjoner, på alle TV stasjoner, og sikkert på sosiale medier også. Hvis du kan klare å være på Kvinneguiden, klarer du å lese aviser på nettet! Du leser vel aviser på nettet?

Anonymkode: cfe07...c04

Nei. Har ikke lest om det, var lyden som var så øreskjærende. Bikkjene ute her har bjeffet i kor siden alarmen gikk her også, så dyr reagerer helt klart.

Anonymkode: aad18...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart. Jeg leser jo nettaviser hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Og har fortsatt ikke fått med meg denne nødvarselen. 

Men bra det fungerte, da. Regner med de fortsatt har en nettside hvor man kan melde fra hvis man ikke fikk den eller det var noen bugs.

TS

Anonymkode: 78e90...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (4 minutter siden):

Jeg gjør ikke det :) bruker Bluetooth i stedet for radio fordi jeg vil ha musikken min, streamer på HBO i stedet for tv kanaler. Helt uinteressert i aviser. Jeg så det bare tilfeldigvis på Facebook for 20 min siden

Kanskje på tide å begynne da? 

Anonymkode: 6f472...a4f

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (2 minutter siden):

Man finner tidligere varsler under innstillingsmenyen for nødvarsel på telefonen sin, da kan du lese meldingen uten lyden.

Dette var jeg ikke klar over. Like vel dumt at en ikke kan lese meldingen med en gang uten lyd, i en reell situasjon, men må lete seg frem.

Anonymkode: 26a77...52f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, fikk nesten angst!!

Anonymkode: aad18...dd1

Fikk du nesten angst eller ble du nesten litt redd? Det er ikke helt det samme ;)

Jeg fikk den, reagerte i grunnen ikke spesielt, det er jo som en vekkerklokka.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er rart. Jeg leser jo nettaviser hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Og har fortsatt ikke fått med meg denne nødvarselen. 

Men bra det fungerte, da. Regner med de fortsatt har en nettside hvor man kan melde fra hvis man ikke fikk den eller det var noen bugs.

TS

Anonymkode: 78e90...f34

Jeg fikk det med meg på nrk i går kveld. Det er side som heter nødvarsel.no - der kan du gi tilbakemelding.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja fikk den, var forberedt men kvapp til likevel. 

Anonymkode: 80235...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men ble positivt overrasket over at det ikke ulte så høyt som jeg hadde trodd. Jeg verken skvatt eller ble skremt og det varte heller ikke mange sekundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kanino
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Andre som fikk test på nødalarm på mobilen i dag? Jeg fikk det nå kl 12, hadde ikke forberedt meg. Fikk både tekst og alarmlyd.

Anonymkode: 78e90...f34

Skvatt noe voldsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke lest om dette i noen avis før i dag.. 

Anonymkode: 5fad3...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje på tide å begynne da? 

Anonymkode: 6f472...a4f

Why

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Andre som fikk test på nødalarm på mobilen i dag? Jeg fikk det nå kl 12, hadde ikke forberedt meg. Fikk både tekst og alarmlyd.

Anonymkode: 78e90...f34

Du har åpenbart internett og telefondekning der du bor.

Hvordan har du ikke fått med deg dette nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...