Gå til innhold

Del dine hudpleiefavoritter (produkter) som har gjort merkbar forskjell for huden din


Roci

Anbefalte innlegg

Warum skrev (42 minutter siden):

Bruker vaselin på øyelokk og lepper før Tretinoin. Samt at jeg ofte slugger med vaselin over fuktighetskrem over natten for å få en fukt-boost:) Får av og til tørre partier i huden, og vaselin fikser det. I tillegg er det ingen ingredienser som kan irritere sensitiv hud:)

Takk for tips! Er den fin for sensitiv hud? Prøver også å unngå parfymerte produkter i ansiktet.

Jeg har ikke spesielt sensitiv hud,men tror denne vil egne seg til ømfindtlig hud,da den er uten parfyme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

A-krem og spenol. 

Anonymkode: f05fb...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter jeg startet med å bruke C vitamin serum, fukt serum på dagtid, retinol serum og fuktserum på kveldstid er huden min finere nå som 43 åring enn som 30 åring. Har fått mer spenst, jevnere hud og mer glød å mindre porer. Jeg kjøper heller ikke de dyreste produktene. Jeg bruker fuktighets krem fra la roche baume 5. 

Anonymkode: 7e909...338

Hvilket fuktserum bruker du? Og hvilken C vitamin serum? 😊

Anonymkode: 753ed...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet til japansk og koreansk hudpleie. Mye bedre enn dritten de selger her i Norge.

Anonymkode: 36e33...710

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne!

Huden min blir helt silkemyk
Skjermbilde2024-01-11kl_13_34_58.png.51688b0e2b7fe05fdb0c72ea53218baa.png

Anonymkode: 0794f...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Byttet til japansk og koreansk hudpleie. Mye bedre enn dritten de selger her i Norge.

Anonymkode: 36e33...710

Det selges da mye koreansk hudpleie i Norge? Japansk vet jeg lite om :) K-beautymerker er jo som regel helt uslåelige på fukt :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (20 timer siden):

1. The ordinary granactive retinoid 5% in squalane. (Har virkelig troen på granactive retinoid, og har fått nydelig hud av den. Den er min absolutte nr. 1)

2. Sukin foaming cleanser (fikk tipset fra hovedrolleinnehaver i Outlander (som har amazing hud)). Gjorde huden ennå glattere.

https://www.prevention.com/beauty/skin-care/a39402015/outlander-caitriona-balfe-sukin-foaming-facial-cleanser-pump/

3. Cosrx advanced snail mucin. Fantastisk fukt!! 

4. Vendela silverday+ Kapsler inn fuktigheten og gir flott skinn.

1b76ed60b8cc2390cfb7fbd9dfd917b0.jpg

d467af7570c7a5fc4b03a0f26b0bbace.jpg

c40356aa80d26338ec4cd7c95ecc3ef6.jpg

bae60249915af8005b8c68aceb2b9aa9.jpg

Har vært borti flere gode omtaler av den rensen fra Sukin, så den må prøves :D Snegleslim blir jeg dessverre veldig tørr og stram av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Niactil 4% fra Elixir :) 

Anonymkode: 0ed24...ec6

Hvorfor liker du den? For meg var Niactil et eksempel på overhypet produkt som ga null effekt. Kanskje det er bare meg 😕

Anonymkode: 5f24c...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rosacea og veldig dehydrert hud, noe som ikke er en god kombinasjon på vinteren. Denne https://www.qandaskin.com/collections/serums-and-oils/products/super-food?variant=17793396375603 har blitt det beste hudpleieproduktet for meg noen sinne. Har den under fuktighetskrem, og jeg blir ikke oljete eller får uten hud. Ser den bidrar til mindre rød hud på vinteren.

Anonymkode: 43e6d...bcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvilket fuktserum bruker du? Og hvilken C vitamin serum? 😊

Anonymkode: 753ed...c8c

Disse, men har også brukt L’Oréal sitt C vitamin serum som er kommet bra ut av tester☺️

IMG_2443.png

IMG_2442.png

Anonymkode: 7e909...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvilket fuktserum bruker du? Og hvilken C vitamin serum? 😊

Anonymkode: 753ed...c8c

Det er ofte tilbud på de ulike apotekene med disse foresten☺️

Anonymkode: 7e909...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese gjennom svarene! 

Jeg syns det er vanskelig å finne favoritter, forventer kanskje for mye av produktene hehe. Det jeg har prøvd av hudpleieprodukter som har gjort bra inntrykk er: 

C- tetra serum fra Medik8

P50 toner fra Biologique recherche

Cicaplast fra La Roche Posay (som nattkrem et par dager i uken)

 

Ellers leter jeg stadig etter nye favoritter. Håper å bygge en base av produkter jeg kan holde meg til og kjøpe på nytt uten å tenke. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.1.2024 den 9.13):

Etter jeg startet med å bruke C vitamin serum, fukt serum på dagtid, retinol serum og fuktserum på kveldstid er huden min finere nå som 43 åring enn som 30 åring. Har fått mer spenst, jevnere hud og mer glød å mindre porer. Jeg kjøper heller ikke de dyreste produktene. Jeg bruker fuktighets krem fra la roche baume 5. 

Anonymkode: 7e909...338

Så gode tips! Ser du har lagt ut hvilket fuktserum og c vitamin serum, og jeg tenker å prøve dem. Har du også tips om retinol serum?

Jeg er litt ny på dette med serum, men bruker du dag og nattkrem oppå serum?

Anonymkode: 45d37...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så gode tips! Ser du har lagt ut hvilket fuktserum og c vitamin serum, og jeg tenker å prøve dem. Har du også tips om retinol serum?

Jeg er litt ny på dette med serum, men bruker du dag og nattkrem oppå serum?

Anonymkode: 45d37...1c2

Jeg bruker nå et retinol serum fra Kicks. Skal se om jeg finner et bilde. Jeg bruker kun la roche baume 5 eller hva den når heter kremen både på dagtid og natt etter serum☺️

Anonymkode: 7e909...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så gode tips! Ser du har lagt ut hvilket fuktserum og c vitamin serum, og jeg tenker å prøve dem. Har du også tips om retinol serum?

Jeg er litt ny på dette med serum, men bruker du dag og nattkrem oppå serum?

Anonymkode: 45d37...1c2

 

IMG_2528.png

Anonymkode: 7e909...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Warum skrev (På 11.1.2024 den 10.06):

Bruker vaselin på øyelokk og lepper før Tretinoin. Samt at jeg ofte slugger med vaselin over fuktighetskrem over natten for å få en fukt-boost:) Får av og til tørre partier i huden, og vaselin fikser det. I tillegg er det ingen ingredienser som kan irritere sensitiv hud:)

Takk for tips! Er den fin for sensitiv hud? Prøver også å unngå parfymerte produkter i ansiktet.

Ikke meg som la ut denne, men jeg bruker den også og den fungerer perfekt for min sensitive hud som reagerer på alt mulig. Ikke parfymert. Elsker den.

Anonymkode: ab6f4...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

 

IMG_2528.png

Anonymkode: 7e909...338

Tusen takk! Setter stor pris på at du tok deg tid til å svare 😊

Anonymkode: 45d37...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn som bytter litt merker og produkter hele tiden, særlig rens og serum. Så det går i kremte renser for sensitiv hud, retinol, c-vitamin, niacitil, hyalaronsyre.. men bytter på brands.

Og så må dere huske peeling. Der har jeg en favoritt, Dennis Gross Alpha Beta Peel pads, de er veldig enkle å bruke:

image.jpeg.e015fcb6ab99ca58a59939f440810a4e.jpeg

Jeg har en soleklar favoritt når det kommer til krem, SkinCeuticals Triple Lipid 2:4:2. Huden min elsker den, og blir sur når jeg ikke bruker den.

image.jpeg.7c41199871a2b3dbbde2fa0b90ed3461.jpeg

 

Den koster jo selvsagt kr 1500,- da 💸 Så går bare i CeraVe og sånt nå i disse dyre sparetider.. Jeg liker også La Roche Posay sin Hyalu B5.

Favoritt-solkremen, fordi den jevner ut hudtonen og gir deg fin glød, bruker bare den og null sminke hele sommer. Kan ikke leve uten:

image.png.1605ae9f7b1fc020bde573a2b403dffe.png

Anonymkode: 5da2a...f00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (På 11.1.2024 den 10.04):

Så bra, takk :) Tror jeg må prøve den når jeg går tom for LRP ;) 

Jeg bruker varianten Sensai silky purifying creamy soap, ikke milky, og den er også knallgod og vannvittig drøy. Bittelitt på fingeren skummer skikkelig og huden blir ren uten at den tørker ut, og huden får fin glød. Så uansett hvem du velger av disse sensairensene blir du fornøyd.🙂

I tillegg bruker jeg også sensai silky purifying cleansing balm først når jeg har sminket meg. 

Etterpå så forsetter jeg med Sensai cellular performance lotion 2, og cellular performance emulsion 3. Jeg har fuktfattig hud, og trenger mye fukt. I perioder bruker jeg også cellular performance essence. 

Og heldigvis synes jeg ikke at sensai Glowing base tørker ut huden, er fornøyd med den og, men de produktene nevnt over kjøper jeg igjen og igjen. Jeg bruker andre produkter innimellom, men kommer alltid tilbake til sensai, da de gjør så mye for huden min. De er jo dyre, men veldig drøye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...