Gå til innhold

Del dine hudpleiefavoritter (produkter) som har gjort merkbar forskjell for huden din


Roci

Anbefalte innlegg

Som de fleste her på forumet sikkert har fått med seg, så er jeg en skikkelig hudpleienerd som er mer enn gjennomsnittet interessert i (og opptatt av) god hudpleie :) Det eksisterer jo mange myter, hypes og "sannheter" rundt hudpleie, så det hadde vært morsomt om vi kunne dele erfaringer med hudpleieprodukter som virkelig har gjort forskjell for huden, og nye og gamle favoritter :) Er dere med? For ordens skyld så har jeg moden, kombinert hud som har tendenser til blankhet i t-sonen, og som lett blir dehydrert om vinteren.  Mine "all time"-favoritter som jeg kjøper igjen og igjen, er:

  • La Roche Posay Toleriane Cleansing Lotion
  • Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser
  • First Aid Beauty Ultra Repair Collagen Firming Cream 
  • Clarins Beauty Flash Balm
  • Avène Thermal Spring Water (mist/spray)
  • La Roche-Posay Cicaplast Baume B5

Et av de produktene som virkelig gjorde en forskjell for huden min, og som hjalp meg å bli kvitt store porer og hudormer, var The Inkey List Glycolic Acid Toner. Det var min første erfaring med syreeksfoliering, og selv om jeg ikke bruker den lenger, har jeg aldri gått tilbake til fysisk skrubb. Det andre produktet som åpnet en ny verden, var Exuviance Super Retinol Concentrate. Dette var mitt første møte med retinol, og jeg opplevde stor forbedring av huden. Dette er ganske mange år siden nå, og jeg har gått videre til andre produkter med høyere konsentrasjon. 

Nyoppdagede favoritter er

  • The Ordinary Amino Acids + B5 - rett og slett det desidert beste fuktserumet jeg noensinne har prøvd, og jeg har prøvd mange!
  • Elementrè Exfoliating Night Gel 8% Glycolic Acid, Lactic Acid & Salicylic Acid - effektiv og samtidig skånsom eksfoliering som er perfekt for kombinasjonshud fordi den inneholder 3 ulike syrer i moderat konsentrasjon. 
  • Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer - er egentlig ikke helt fan av teksturen, men huden min liker den kjempegodt!
  • Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden likte jeg, @Roci!

i farten kommer jeg på ét produkt,som jeg bruker fast🙈

og det er en rens fra Sensai.(silky purifying milky soap)

den renser huden i dybden,uten å strippe den for fukt.

Den  fjerner sminken effektivt,og huden føles virkelig ren etter rens. Den eksfolierer huden samtidig som den renser,uten at det er noen form for korn i den.

Den er superdrøy i bruk,ett pump er altfor mye. Ikke en halv pump,engang er det som skal til.(jeg har den i ca.9 måneder,hvis jeg bruker kun den morgen og kveld.)

så da gjør det ingenting at den er såpass kostbar.

(Jeg har moden,kombinasjonshud)

image.png.f4394f9a1766657185957bc4dfc4c1e3.png

Endret av flusa
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. har er par ting jeg merker stor forskjell på huden min om jeg ikke bruker og det er exuviance vespera serum, heter vel nå radiance eller no 🤔 det bruker jeg hver dag, og merker godt forskjell hvis jeg ikke har brukt det på en stund. Og elemis pro-collagen rose facial oil, helt super! 

Liker faktisk også godt the ordinary sin niacinamide+ zink serum, det trekker porene mine godt sammen, men bruker det stort sett bare på sommeren. 

Bruker CeraVe pm krem og den er helt ok, men fortsatt til gode å finne en krem med wowfaktor.. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker denne, bha 2%, jeg har ekstremt sart hud som reagerer på mye, har rosascea som blusser opp som om jeg har kjeppjaget den hvis jeg bruker feil produkt, men denne tåler hude min.

Jeg liker den fordi den renser virkelig godt, uansett hvor rent jeg tror ansiktet mitt er, når jeg drar en bomullsdings med denne over så er den mørk, huden føles virkelig renset, porene ser langt mindre ut, den tørker ikke ut (alt tørker ut huden min men ikke denne), og gir fin glød. Jeg bruker den om kvelden før jeg legger meg, den bør ikke utsettes for sollys så en kan ha solkrem over, men jeg liker den om kvelden og huden ser fin ut dagen etter også.

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/hudpleie/ansikt/peeling/syrepeeling/skin-perfecting-2-bha-liquid-exfoliant-118-ml?gclid=EAIaIQobChMIlJL-yaLTgwMVSBCiAx3Y_gIeEAQYASABEgJugfD_BwE

Anonymkode: 54012...f75

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker denne, bha 2%, jeg har ekstremt sart hud som reagerer på mye, har rosascea som blusser opp som om jeg har kjeppjaget den hvis jeg bruker feil produkt, men denne tåler hude min.

Jeg liker den fordi den renser virkelig godt, uansett hvor rent jeg tror ansiktet mitt er, når jeg drar en bomullsdings med denne over så er den mørk, huden føles virkelig renset, porene ser langt mindre ut, den tørker ikke ut (alt tørker ut huden min men ikke denne), og gir fin glød. Jeg bruker den om kvelden før jeg legger meg, den bør ikke utsettes for sollys så en kan ha solkrem over, men jeg liker den om kvelden og huden ser fin ut dagen etter også.

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/hudpleie/ansikt/peeling/syrepeeling/skin-perfecting-2-bha-liquid-exfoliant-118-ml?gclid=EAIaIQobChMIlJL-yaLTgwMVSBCiAx3Y_gIeEAQYASABEgJugfD_BwE

Anonymkode: 54012...f75

Å ja jeg glemte nesten, den tar de jævla hudormene alle sa jeg ville vokse av meg

K36

Anonymkode: 54012...f75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. The ordinary granactive retinoid 5% in squalane. (Har virkelig troen på granactive retinoid, og har fått nydelig hud av den. Den er min absolutte nr. 1)

2. Sukin foaming cleanser (fikk tipset fra hovedrolleinnehaver i Outlander (som har amazing hud)). Gjorde huden ennå glattere.

https://www.prevention.com/beauty/skin-care/a39402015/outlander-caitriona-balfe-sukin-foaming-facial-cleanser-pump/

3. Cosrx advanced snail mucin. Fantastisk fukt!! 

4. Vendela silverday+ Kapsler inn fuktigheten og gir flott skinn.

1b76ed60b8cc2390cfb7fbd9dfd917b0.jpg

d467af7570c7a5fc4b03a0f26b0bbace.jpg

c40356aa80d26338ec4cd7c95ecc3ef6.jpg

bae60249915af8005b8c68aceb2b9aa9.jpg

Endret av Magrat
La til link på sukin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Super tråd!

Jeg har vært litt plaget med akne, så jeg har absolutt hatt best effekt av hudpleie man får på resept. Først Epiduo som hjalp mye, og nå Tretinoin som har fått bort ALT av akne, samt at huden har fått mer jevn farge.

Ellers må jeg si at Vaselin er undervurdert!

Jeg er på utkikk etter en god oil cleanser, så her skal jeg følge med😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt C-vitamin serum fra forskjellige merker og har nå mindre pigmentflekker på kinnene. 

 

Anonymkode: 316d4...562

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (27 minutter siden):

. The ordinary granactive retinoid 5% in squalane. (Har virkelig troen på granactive retinoid, og har fått nydelig hud av den. Den er min absolutte nr. 1)

Hva er det denne gjør, er det en behandling eller dagkrem eller hvordan bruker man den? :)

Anonymkode: 54012...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er det denne gjør, er det en behandling eller dagkrem eller hvordan bruker man den? :)

Anonymkode: 54012...f75

Den skal gjøre det samme som retinol, men med minimalt/ingen irritasjon.

Jeg synes den holder rynker i sjakk, og den har gitt meg glatt, jevn og kvisefri hud. 😊

Jeg har brukt den hver kveld i tre år.

https://www.provenskincare.com/blog/granactive-retinoid-vs-retinol/

Endret av Magrat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magrat skrev (Akkurat nå):

Den skal gjøre det samme som retinol, men med minimalt/ingen irritasjon.

Jeg synes den holder rynker i sjakk, og den har gitt meg glatt, jevn og kvisefri hud. 😊

https://www.provenskincare.com/blog/granactive-retinoid-vs-retinol/

Takk for tips, denne vil jeg teste :)

Anonymkode: 54012...f75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (9 timer siden):

Som de fleste her på forumet sikkert har fått med seg, så er jeg en skikkelig hudpleienerd som er mer enn gjennomsnittet interessert i (og opptatt av) god hudpleie :) Det eksisterer jo mange myter, hypes og "sannheter" rundt hudpleie, så det hadde vært morsomt om vi kunne dele erfaringer med hudpleieprodukter som virkelig har gjort forskjell for huden, og nye og gamle favoritter :) Er dere med? For ordens skyld så har jeg moden, kombinert hud som har tendenser til blankhet i t-sonen, og som lett blir dehydrert om vinteren.  Mine "all time"-favoritter som jeg kjøper igjen og igjen, er:

  • La Roche Posay Toleriane Cleansing Lotion
  • Lumene Nordic Hydra Oat Milk Oil Cleanser
  • First Aid Beauty Ultra Repair Collagen Firming Cream 
  • Clarins Beauty Flash Balm
  • Avène Thermal Spring Water (mist/spray)
  • La Roche-Posay Cicaplast Baume B5

Et av de produktene som virkelig gjorde en forskjell for huden min, og som hjalp meg å bli kvitt store porer og hudormer, var The Inkey List Glycolic Acid Toner. Det var min første erfaring med syreeksfoliering, og selv om jeg ikke bruker den lenger, har jeg aldri gått tilbake til fysisk skrubb. Det andre produktet som åpnet en ny verden, var Exuviance Super Retinol Concentrate. Dette var mitt første møte med retinol, og jeg opplevde stor forbedring av huden. Dette er ganske mange år siden nå, og jeg har gått videre til andre produkter med høyere konsentrasjon. 

Nyoppdagede favoritter er

  • The Ordinary Amino Acids + B5 - rett og slett det desidert beste fuktserumet jeg noensinne har prøvd, og jeg har prøvd mange!
  • Elementrè Exfoliating Night Gel 8% Glycolic Acid, Lactic Acid & Salicylic Acid - effektiv og samtidig skånsom eksfoliering som er perfekt for kombinasjonshud fordi den inneholder 3 ulike syrer i moderat konsentrasjon. 
  • Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer - er egentlig ikke helt fan av teksturen, men huden min liker den kjempegodt!

Hvilken retinol bruker du nå?

Anonymkode: e5fe2...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken retinol bruker du nå?

Anonymkode: e5fe2...45f

Bruker Medik8 Intelligent Retinol 6TR. Måtte ta en pause fra retiinol for et par år siden, og holder nå på å bygge opp toleransen igjen🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Niactil 4% fra Elixir :) 

Anonymkode: 0ed24...ec6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (3 timer siden):

 

Ellers må jeg si at Vaselin er undervurdert!

Jeg er på utkikk etter en god oil cleanser, så her skal jeg følge med😃

Hva bruker du vaselin til?(vet den har mange bruksområder)

Denne oljerensen til å fjerne sminke,er GULL!

image.png.5ae54e57b143c65fa174dff17f9bf750.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (16 timer siden):

Denne tråden likte jeg, @Roci!

i farten kommer jeg på ét produkt,som jeg bruker fast🙈

og det er en rens fra Sensai.(silky purifying milky soap)

den renser huden i dybden,uten å strippe den for fukt.

Den  fjerner sminken effektivt,og huden føles virkelig ren etter rens. Den eksfolierer huden samtidig som den renser,uten at det er noen form for korn i den.

Den er superdrøy i bruk,ett pump er altfor mye. Ikke en halv pump,engang er det som skal til.(jeg har den i ca.9 måneder,hvis jeg bruker kun den morgen og kveld.)

så da gjør det ingenting at den er såpass kostbar.

(Jeg har moden,kombinasjonshud)

image.png.f4394f9a1766657185957bc4dfc4c1e3.png

Er den veldig parfymert? Jeg fikk en prøve på en kremmaske/fuktmaske fra Sensai som var helt nydelig, men den duftet så sterkt parfyme at jeg ikke klarte å bruke den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter jeg startet med å bruke C vitamin serum, fukt serum på dagtid, retinol serum og fuktserum på kveldstid er huden min finere nå som 43 åring enn som 30 åring. Har fått mer spenst, jevnere hud og mer glød å mindre porer. Jeg kjøper heller ikke de dyreste produktene. Jeg bruker fuktighets krem fra la roche baume 5. 

Anonymkode: 7e909...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (54 minutter siden):

Er den veldig parfymert? Jeg fikk en prøve på en kremmaske/fuktmaske fra Sensai som var helt nydelig, men den duftet så sterkt parfyme at jeg ikke klarte å bruke den. 

Nei,det er den ikke. Langt derifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (1 minutt siden):

Nei,det er den ikke. Langt derifra.

Så bra, takk :) Tror jeg må prøve den når jeg går tom for LRP ;) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (11 timer siden):

Hva bruker du vaselin til?(vet den har mange bruksområder)

Denne oljerensen til å fjerne sminke,er GULL!

image.png.5ae54e57b143c65fa174dff17f9bf750.png

Bruker vaselin på øyelokk og lepper før Tretinoin. Samt at jeg ofte slugger med vaselin over fuktighetskrem over natten for å få en fukt-boost:) Får av og til tørre partier i huden, og vaselin fikser det. I tillegg er det ingen ingredienser som kan irritere sensitiv hud:)

Takk for tips! Er den fin for sensitiv hud? Prøver også å unngå parfymerte produkter i ansiktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...