Gå til innhold

Treningsstudio, orker dere mødre det med full jobb? Redd for å bli utslitt av logistikken. Hjemmetrening??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34år

Trener hjemme. 

Headsett og samsung health appen med Samsung klokke har fungert supert. Kjøpt inn en matte, noen dumbells osv. Laget meg et program i løpet av uken. Pr nå kan jeg ikke ut å trene på noe studio. Så da lagde jeg det beste ut av situasjonen 😅

 

Det funker, elsker å være i mitt eget hode med musikk på ørene og ferdig oppsett jeg kan laste ned 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 19.29):

Er 35 år, har trent en del før, men ikke siste år. Har hektisk hverdag med barn, hund og mann. Hunden krever mye, og ved å gå på studio må hunden gå tur i tillegg til dette.

Treningsstudio eller hjemmetrening? Hørt på debatten om trening at man ikke har utbytte av hjemmetrening.

Jeg tenker økter som Funkygine legger ut f eks. Det sparer jo mye tid for å reise på Treningsstudio, penger i strøm på bilen og også det et senter koster, pluss mistet tld med hund og familien.

Anonymkode: 71ad3...686

Jeg er alene med barn 50% og jobber 100%. Rekker ikke trene på senter, hver gang jeg melder meg på så blir det bare til at jeg betaler og aldri går. 

Nå jogger jeg heller litt hver dag. Og så finnes det øvelser man kan gjøre hjemme for å trene. 

Anonymkode: 49558...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulltidsjobb,  ingen  hjemmekontor,  2 barn og mann. Trener på senter minimum en dag i uka. Resten av dagene trener jeg hjemme.  Trener på kvelden eller i helgene. I perioder trener jeg flere dager i uka på senter. Foretrekker senter trening, mister motivasjon hjemme og blir avbrutt. 

 Enten er mannen hjemme med barna når jeg trener. Eller at barna går hjem fra skolen og er litt alene hjemme til en av oss kommer hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Det handler kun om endringer i dine rutiner. Når du først kommer i gang, vil det gå fint. Men man kan selvsagt ha effekt av hjemmetrening også. Det finnes masse enkelt utstyr som du kan ha hjemme, som heller ikke tar stor plass. Så frem du ikke bor langt unna et treningssenter, så tar det ikke så mye tid borte fra mann, barn og hund  ved å trene på senter. Det er jo ikke slik at du må være der i timesvis. Ta som egentid, det er sunt for alle.

Anonymkode: 5fd5b...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fulltidsstudent, har 2 jobber ved siden av samt 2 barn i barnehagealder. Trener noen ganger på skolen, på studio eller hjemme, avhengig av hva jeg har tid og kapasitet til.

Liker best å trene om morgenen etter jeg har levert i barnehagen, men om jeg har skole tidlig, blir det enten mellom forelesninger eller etter forelesning. Blir noen veldig travle dager innimellom, men må gjøres :)

Anonymkode: c79c4...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 barn, full jobb med overtid i perioder, mann i turnus (ikke sen kveld eller natt), ingen dyr som skal ivaretas. Ungene er 2,5 og snart 5 år, så begge går i barnehagen. 
Jeg har treningsrom hjemme med mølle, romaskin, noen kettlebells, hantler og strikker. Bruker treningsrommet 3 dager i uken som regel, da etter at ungene er lagt eller formiddagen i helgene. I tillegg trener jeg på senter (tung styrke) 2-3 ganger i uken, enten da før jobb når mannen har fri, i helgene (senteret har barnepass) eller etter sengetid for ungene. 
Det går på bekostning av noe så klart, kunne helt sikkert vasket og tørket støv oftere, sett mer på tv, jobbet kveldstid eller strikket mer, men jeg prioriterer trening foran en del annet (som for meg er riktig). 
Men det betyr ikke at dette funker for andre. Hadde jeg kun hatt mulighet til å trene hjemme hadde jeg gjort det beste ut av det med litt mer utvalg i vekter/kettlebells siden foretrekker styrketrening fremfor aerobic og dans.

Anonymkode: fa93a...71e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har egentrening virkning! Det kommer jo bare an på hva du gjør og om du gjør det riktig og ofte nok, alt hjelper jo. Personlig har jeg ikke viljestyrken til å trene hjemme, dessuten synes jeg det er koselig sosialt sett å dra på treningsstudio og så blir det litt min tid for meg selv noe som gir meg mye! Jeg går på timer, det kan hende det ikke hadde vært det samme om jeg løp på tredemølle, spinningsykkel, løftet vekter eller lignende. 

Jeg er heldig som har treningssenteret 5 min unna i gåavstand så jeg slipper å kjøre/sykle og jeg føler terskelen blir litt lavere av det også. Er på treningssenteret ca 2 ganger i uka, noen ganger mer og noen ganger mindre.

Anonymkode: e80e4...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener med Sydney Cummings på YouTube. Kjempe bra resultat! Har kjøpt inn manualer og minibands. Trener når det passer og slipper ut av huset! Supert! 

Anonymkode: cddca...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mamma til en på 2 og en på 4 og trener både på senter og hjemme. Liker å ha muligheten til å trene enkelt hjemme når jeg ikke orker en ordentlig økt, og det har fungert supert. 

Anonymkode: e0b31...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale appen til Caroline Girvan, CGX. Er 2 uker gratis prøvetid. Mange treningsprogrammer. Hun har en YouTube kanal også med en haug av programmer men jeg foretrekker appen. Hjemmetrening trenger ikke være kjedelig eller lite effektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening gir overskudd.  Jeg prioriterer trening og prøver å presse dette inn i en hektisk hverdag,  jeg har en mann som kan ta seg av barna mens jeg trener så det hjelper masse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forsvaret er det mange som må trene mens de ligger i en trang oppklaringspost så det er klart hjemmetrening hvor man faktisk kan stå har effekt. Men ikke glem konfisjonstreningen. Du trenger ikke trene de svett for å få bedre kondisjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg holder en knapp på studio ☺️ for min del er det fordi da kommer jeg meg ut av huset og legger mer innsats i treningen, pluss at utstyret er bedre enn hjemme. Jeg har ganske lite plass hjemme også. Er også i full jobb, men prøver å tenke at den timen på studio er den timen jeg ville ha brukt på surfing på telefonen 🤣 og så har jeg en grei mann som ikke har noe imot å ta seg av legging hvis jeg vil trene ☺️

Anonymkode: 8157e...e77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...