Gå til innhold

Treningsstudio, orker dere mødre det med full jobb? Redd for å bli utslitt av logistikken. Hjemmetrening??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er 35 år, har trent en del før, men ikke siste år. Har hektisk hverdag med barn, hund og mann. Hunden krever mye, og ved å gå på studio må hunden gå tur i tillegg til dette.

Treningsstudio eller hjemmetrening? Hørt på debatten om trening at man ikke har utbytte av hjemmetrening.

Jeg tenker økter som Funkygine legger ut f eks. Det sparer jo mye tid for å reise på Treningsstudio, penger i strøm på bilen og også det et senter koster, pluss mistet tld med hund og familien.

Anonymkode: 71ad3...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg driver bare med hjemmetrening, for om jeg er på senter får jeg nesten aldri trent. Bedre enn ingenting hvertfall😄

Anonymkode: 80c62...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som treningssenter bare blir stress for deg. Kondisjonstrening får du jo av å lufte hunden, og styrkeøvelser finner du i hopetall på f.eks YouTube. Da jeg drev med hjemmetrening gikk det mye i Jillian Michaels 30 day shred. 

Anonymkode: d280c...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke kun meg, men det å fysisk forflytte seg til et treningsstudio, skaper en helt annen press på å faktisk gjennomføre. Så slipper man forstyrrelse av folk i familien som kommer innom. Det at man faktisk må planlegge gjør at igjen jeg faktisk kommer igang. Både jeg og kona jobber mer enn gjennomsnitt, men vi får vel tilsammen til 8-12 treninger i uken (inkludert løping ute). 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg funker det bra med hjemmetrening. Jeg har kjøpt inn noen dumbbells og kettlebells i forskjellige vektklasser, og føler at jeg får bra nok utfordring hjemme enn så lenge. Jeg har også små barn og hund, så jeg skjønner hva du mener. Jeg prøver å se på kveldsturen med hunden som enten oppvarming eller avslutning av økten.

Anonymkode: 74789...c13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alenemor her, kommer meg ikke ut på kvelden, og kan ikke trene etter jobb, må jo hente i bhg. Forvillet meg inn på en youtube video, 30 minutters kettlebell workout. Kunne ikke gå på en uke så jo, jeg tror at hjemmetrening absolutt har effekt om en gjør det regelmessig. Har håp om å få til to eller tre halvtimer i uka. 

Anonymkode: 98b08...118

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem mener hjemmetrening ikke er effekitvt? 

Jeg har fått med rack hjemme og vurderer også tredemølle. Har også Strikker, trx o.l Jeg har en mann som reiser en del ( barn på 2 og 4)  så får ikke ofte tid til å dra ut. 

Eget utsyr kostet jo litt og tar noe plass.

Men jeg fikk også god resultater med hjemmetrening med YouTube-videor. Gratis og effektiv!  Den beste treningen er den du får til...

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Full jobb,3 barn,trener ca 4-5 ganger i uken på treningssenter. Prøvde med hjemmetrening men mistet fort motivasjon. Trening er min "egentid".

Anonymkode: cadca...4c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gjort begge deler. Her jeg bor nå har jeg ikke plass til så mye treningsutstyr, så da trener jeg på studio. Har en pause nå da, det er mareritt å dra på treningsstudio i januar og februar🙈

Anonymkode: 5fd5b...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er to voksne med to barn og hund. Vi får  trent ulike mye i perioder. Vi stikker innom senter på veien hjemfra jobb, men ikke samtidig, med mindre tante/bestemor er på besøk og passer på barna. Så vi trener 1-3 dager i uken hver. Alltid gjort. Men det er viktig for oss begge å få det til og begge gjør like mye hjemme, gå tur med hunden, ordne med middag og barna. 

Anonymkode: a19c0...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ammefri enda og det passer ikke å stikke innom noe senter på vei til eller fra jobb. Barnet legges rundt 19.30-20.30 så trening fra rundt 21 kommer ikke på tale her😅 Jeg var mest glad i gruppetrening da jeg trente på senter. Føler egentlig det jeg gjør med videoer fra YouTube er helt i samme gata. Tenker ikke bli noen bodybuilder men om man vil bli det er det sikkert mulig med hjemmetrening om man har plass nok og godt nok utstyr. Jeg har selv manualer i forskjellig vektklasser, en tung kettlebell, loop band, mini-bands, treningsbenk, mølle, osv. For meg passer det bedre med en tidseffektiv økt hjemme enn å bruke tid på å komme seg til og fra senter, og gruppetimer på 1 time i tillegg blir bare for mye tid nå. Vil gjerne se barnet mitt i løpet av dagen😅

Anonymkode: af9dc...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prioriterte begge to trening da vi hadde små barn, ut av huset og få luftet seg er viktig. Vi hadde barnevakt en fast dag i uka (besteforeldre rullerte) og så en dag hver i tillegg. Vi hadde også hund 😉 en tok legging alene og den andre stakk ut i 18 tiden😅 det er vanskeligere å få trent med større barn som legger seg senere og må kjøres/hentes/dugnader/foreldremøter….

meeen jeg prioriterer å trene fremdeles. Jeg er heldig med å ha hjemmekontor og en time trening i uka, så kan jeg ta en eller to kvelder eller en tidlig helgemorgen (og løper med hunden 2-3 ganger. Litt egentid MÅ jeg ha!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den debatten der var ekstremt unyansert. Det er jo DU som bestemmer om du vil legge opp til hjemmetrening som har effekt. Og all bevegelse er bra, forskere kan da ikke hevde at det er bedre å ligge på sofaen enn å trene hjemme??? 

Jeg trener i studio 2 ganger i uka, det går greit i forhold til logistikken. Trener mens mannen legger ungene. Blir mindre tid til andre ting, men nå som det er en rutine er det ikke noe problem. I tillegg trener jeg intervaller ute eller hjemme 1 dag i uka. Jeg bor ganske nærme treningsstudioet, det gjør terskelen lavere. Jeg liker ikke å trene styrke hjemme, får ikke fullt utbytte av det, men tar hjemmeøkt hvis mannen er bortreist. Har man rom til det er det jo ikke vanskelig å skaffe litt hjemmeutstyr. En benk, slynger og noen manualer eller kettlebells kommer man langt med. Kjøp tyngre kettlebells etterhvert som man blir sterkere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For meg er det ikke en enten/eller greie, men en "trening gjør jeg hver uke, men noen ganger her og noen ganger der"-greie. Jeg har medlemskap på treningssenter, og i perioder kommer jeg meg på senteret 3 ganger i uken. I andre perioder bare 1 gang annen hver uke. Men når den praktiske logistikken ikke går opp mtp å reise til senteret så trener jeg hjemme eller ute. 

Jeg prioritere ukentlig trening for overskuddet det gir til barna og jobben, men får jeg bare til en YT-økt hjemme en uke så er det nok til å ikke miste alt av form og å være stiv og støl i dagevis etterpå som en beskrev. Orker ikke å måtte begynne helt på nytt og trene meg opp. Ferdig med skippertaks-helvete. Så: både senter og hjemmetrening, alt etter hvor travelt det er ellers. 

Anonymkode: 53d5b...953

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er faktisk timeouten min, pausen! Dra dit, være 100% i bobla i et par timer. Det er nydelig. Har mer enn 100% jobb og 4 unger. Og hund. Men det må prioriteres. 

Anonymkode: 84fea...319

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener hjemme, og det funker fint for meg - har en god del muskler 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener i studio. Det er egentid og noe jeg ønsker å prioritere. Å trene hjemme gir meg ikke samme effekten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket debattprogram var det? 

Hvis du elsker treningsstudio ville jeg prioritert det, men om du trener bare fordi du "må" ville jeg droppet det. 

Hjemmetrening krever nesten at du har et eget rom, eller tid på døgnet da ikke alle er hjemme. Å trene på stuegulvet mens hunden og ungene løper rundt deg er ikke så stas 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, jeg har vært helt ute av trening det siste året annet enn med hunden. Jeg har også en hund som krever sitt (høyenergisk rase både mentalt og fysisk), så sliter selv med den logistikken å skulle reise til studio for å så hjem igjen og gi hunden en ordentlig økt 😅

Jeg ble enig med mannen om at 3 dager i uka ønsker jeg å få 30 minutter til å trene uten barn eller hund. Det har vi nå løst med at mannen tar med barn og hund ut av huset i 30 minutter (eventuelt venter til barn har sovnet) så tar han med hunden på en god tur. Da gjør jeg det samme for han på hans valgte dager, alt ettersom hvor mange dager han ønsker. Jeg har fast tirsdag, torsdag og lørdag. Bruker youtube videoer, søker bare på "hjemmetrening uten utstyr". Tull at det ikke har effekt, får opp pulsen nok ja for å si det sånn. Etter enkelte økter sliter jeg med å gå selv om det "bare" er egenvekts trening 😂

Anonymkode: 08624...829

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har full jobb, to barn, men ingen hund. Trener på treningssenter 4-6 ganger i uken. Har også en del utstyr hjemme som kan brukes hvis det er vanskelig å komme seg ut av huset. Mannen jobber turnus, så ofte er jeg alene med ungene på kveldstid og da kan jeg at en økt hjemme. 

Anonymkode: 97d35...3af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...