AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #21 Del Skrevet 10. januar 2024 Har aldri følt at jeg har fått fullverdig nok trening hjemme. Er for godt vant med utstyret på gymmen, dvs. tunge vekter (plater og manualer), romaskin, ski-erg, mølle og rack. Men så lager jeg meg tid til å dra dit, minst 5 ganger i uka. Turer i skog og mark kommer i tillegg. Vel verdt tiden det tar.. nei. Ikke tar. Gir Anonymkode: 4435c...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 10. januar 2024 #22 Del Skrevet 10. januar 2024 Med forbehold om at jeg ikke har lest hele tråden her, så er påstanden om at man ikke får utbytte av hjemmetrening noe av det dummeste jeg har hørt. Tren for all del hjemme om logistikken ikke går opp! Finnes ekstremt mye bra du kan gjøre, nesten uansett hva sluttmålet med treningen er 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #23 Del Skrevet 10. januar 2024 De der gubbene på debatten hadde et enormt snevert syn på trening. Typisk forskere som vil måle vo2 max og glemmer alle parametere. Hjemmetrening kan være kjempebra og er hundre ganger bedre enn å ikke trene. Kan hunden være med på løpetur? Det er utrolig fint å løpe med hund og de aller fleste hunder digger å løpe med eieren sin. Ellers er det jo så mange dyktige treningsfolk som har portaler for ulik trening. Cathrine Collins fra debatten, Pia Seeberg, Hedvig Bang, Hanna Sundquist ++ har programmer som er motiverende og som kan gjøres hjemme Anonymkode: 4bbd2...968 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #24 Del Skrevet 10. januar 2024 Jeg pleide å trene 3-5 ganger i uka før jeg fikk barn. Med 2 under 3, ingen barnevakt og tortur-netter har jeg ikke kapasitet. Det kommer til å gå en dag - bare ikke akkurat nå. Syns i så fall at hjemmetrening er et godt alternativ. Tenker på å kjøpe en boksesekk Anonymkode: 364e0...55d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #25 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 19.29): Er 35 år, har trent en del før, men ikke siste år. Har hektisk hverdag med barn, hund og mann. Hunden krever mye, og ved å gå på studio må hunden gå tur i tillegg til dette. Treningsstudio eller hjemmetrening? Hørt på debatten om trening at man ikke har utbytte av hjemmetrening. Jeg tenker økter som Funkygine legger ut f eks. Det sparer jo mye tid for å reise på Treningsstudio, penger i strøm på bilen og også det et senter koster, pluss mistet tld med hund og familien. Anonymkode: 71ad3...686 Tren en overkropp og en underkropp øvelse hver hver økt, sett av 30 min Max, supersett typ Pushup og knebøy / utfall. en annen økt kjør chins supersett hiptrust eller noe. Gå rett på tur med hun før dusj og gå fort gjerne langt også. Anonymkode: e63d2...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trish Skrevet 11. januar 2024 #26 Del Skrevet 11. januar 2024 Hjemmetrening hjelper masse. Kjøper du noen vekter hjelper det enda mer. Jeg har fått mye fremgang bare ved å trene hjemme både med kroppsvekt og ved hjelp av litt utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diana Skrevet 11. januar 2024 #27 Del Skrevet 11. januar 2024 All bevegelse er bedre enn ingen bevegelse 💪🏽 og den beste treninga du gjør, er den du gjennomfører. Så være styrke i stua, gåtur med bikkja, svømming, treningssenter. Det viktigste er at du beveger deg 😊 Jeg er forøvrig i 100% jobb og trener på treningssenter 3-5 dager i uka. Men jeg har også store barn som klarer seg selv når jeg ikke er hjemme. Hjemmetrening funker ikke for meg, da jeg alltid finner unnskyldninger for å bli liggende på sofaen eller gå å legge meg 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #28 Del Skrevet 11. januar 2024 katties skrev (På 10.1.2024 den 0.56): Jeg trener hjemme, og det funker fint for meg - har en god del muskler 😊 Følger du et program da? Anonymkode: 4f030...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 11. januar 2024 #29 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Følger du et program da? Anonymkode: 4f030...e48 Har gjort litt ulike ting, avhengig av hvor sterk jeg var og hva jeg ville forbedre. Når jeg såvidt startet etter en ryggekamera som gjorde at jeg ble helt stiv i ryggen i alle retninger så gjorde jeg ting vi lærte i gym på skolen og fokuserte på lett trning av alle mulige muskelgrupper. Deretter var det mye videoer på YouTube med ulike øvelser. Etter hvert kjøpte jeg manualer, kettlebell og arm/bein vekter med sand i. Når jeg begynte å forstå hvordan kroppen min fungerte bedre og ville ha større rampe så måtte jeg lage eget program, for jeg syntes ikke det aktivering av riktig muskler med øvelsene som oftest ble anbefalt. Mitt eget program funket mye bedre enn andre sine på min kropp. Så trente jeg på treningssenter i et års tid, gikk på ulike typer treninger: spinning, HIIT, intervalltrening o.l. Fikk mer inspirasjon og følelse av hvilke muskelgrupper som var svakere. Etterpå var det tilbake til hjemmetrening, der jeg har vært i 6 år nå, der jeg oftest liker å se på ulike videoer, men modifiserer ofte en del av øvelsene til å gjelde muskelgrupper jeg vil trene. Jeg har litt ADHD, så jeg har aldri likt repeterende øvelser for samme muskelgruppe (altså f.eks. 3-4 sett med 8-10 reps) - jeg trener heller variasjoner av samme øvelse. Ellers trente jeg annenhver dag før barn (nå er det 3 ganger i uka). Hadde 2x styrke for hele kroppen, 1x styrke for spesifikke muskelgrupper jeg har lyst til at skal vokse mer, og så var det løping i tillegg 2x i uka før, men gjør ikke lengre det etter at jeg fikk bekkenløsning som aldri gikk helt bort, og beina nå liksom ikke klarer å tråkke i riktig vinkel fort nok 😕 det viktigste er egentlig å bare finne ut hva man trives med å gjøre, og hva som er målet: styrke? Fart? En spesifikk sport? En spesifikk kroppsfasong? Starte derfra og da er det lettere å vite hvilke øvelser man skal gjøre 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 12. januar 2024 #30 Del Skrevet 12. januar 2024 All trening er bra, uansett. 3 barn og 100% jobb. Er støttemedlem på et senter, men synes det er mye org. Jeg løper. Krever minumalt med utstyr eller forberedelser, og kan gjøres når som helst. Har mølle også, men den er mest klesstativ. Får til å løpe ca 3 turer i uka, det er også litt egentid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #31 Del Skrevet 15. januar 2024 Full jobb, deltidsstudie og to barn. Hus og det medfører. Trener 3-4 ganger i uka på senter Kristine Weber har mye bra økter for hjemmetrening! Anonymkode: c9da7...c3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #32 Del Skrevet 18. januar 2024 Jobber mandag til fredag fra 07.50 til 16.10, og enkelte helgedager, og har 3 barn.. trener nesten utelukkende på treningssenter, har en del utstyr hjemme men klarer ikke sette igang hvis jeg er hjemme. I tillegg er det litt min fritid hvor jeg hører på musikk og bruker kroppen. I det siste har det vært hardt å komme seg på trening, er sliten, men periodevis er det sånn.. da hender det jeg heller går meg en tur hvis jeg kjenner at dagen ikke er dagen. Anonymkode: 9a9cc...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #33 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg trener hjemme, jogger ute og har vekter/kettlebell. Veldig effektivt. Anonymkode: 2a46c...62e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #34 Del Skrevet 27. januar 2024 Har 3 unger og fulltidsjobb, og trener 2-3 ganger i uken på treningssenter. For min del fungerer det veldig godt rent logistikkmessig med 2 økter før jobb i ukedagene (da leverer mannen i barnehagen og ordner ungene på morgenen). I tillegg til 1 økt i helgen. Ettermiddag og kveld er det gjerne fult opp med middag, rydding, lekser og fritidsaktiviteter for ungene. Og når kvelden kommer er jeg for trøtt. Hjemmetrening fungerer ikke for min del, jeg blir forstyrret og finner ikke samme motivasjonen. Anonymkode: d8dcf...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2024 #35 Del Skrevet 29. januar 2024 Sandum.PT skrev (På 10.1.2024 den 15.43): Med forbehold om at jeg ikke har lest hele tråden her, så er påstanden om at man ikke får utbytte av hjemmetrening noe av det dummeste jeg har hørt. Tren for all del hjemme om logistikken ikke går opp! Finnes ekstremt mye bra du kan gjøre, nesten uansett hva sluttmålet med treningen er Jeg tror det refereres til en debatt NRK hadde, men jeg har ikke sett den selv så er ikke sikker. For øvrig enig i det du skriver ang hjemmetrening Anonymkode: f5c91...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 30. januar 2024 #36 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tror det refereres til en debatt NRK hadde, men jeg har ikke sett den selv så er ikke sikker. For øvrig enig i det du skriver ang hjemmetrening Anonymkode: f5c91...0f9 Ja, fikk inntrykk av det. Har ikke sett den selv, men slik jeg skjønner det var det forskere som viste til at hjemmetrening ikke øker VO2-maks noe særlig, og siden VO2-maks er den viktigste enkeltfaktoren for å forutse tidlig død uavhengig av andre faktorer, så tenker de vel at ingen økning i VO2-maks = ingen effekt. Men det er et ekstremt farlig likhetstegn å sette. Uansett hvor mye du prøver å justere for andre variabler, så klarer du det ikke 100 %. Hjemmetrening kan gjøre ekstremt mye bra: - All aktivitet er bedre enn ingen aktivitet - Det bygges vaner som kan bygges videre på - Økning i styrke og muskelvekst kan oppnås, og det vil bedre livskvalitet langt ut i livet - Økning i VO2-maks vil faktisk forekomme med riktig type hjemmetrening, opp til et gitt nivå (og et nivå jeg mener må anses som "nok" med tanke på et sunt langt liv) - Bedring i psykiske faktorer - Økt sannsynlighet for faktisk å være i aktivitet, da man unngår stress og reisetid etc. - Økt sannsynlighet for å prøve nye treningsformer som kan trigge nye interesser, da man ikke føler seg beglodd - Bedret søvn - Spare penger - Små og enkle øvelser kan lette vondter og plager - Bedret immunforsvar Ingen effekt my ***. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #37 Del Skrevet 30. januar 2024 Jeg velger aktivitet med barna, 100% jobb og mine 12k skritt per dag. Dropper trening da jeg har et fysisk krevende yrke. Etter siste mammaperm og tilbake på jobb så gikk jeg ned 16kg kun ved dette her. Jeg får stadig spørsmål om jeg trener ofte, men det er mest jobben min som gjør meg slik. Anonymkode: f16b2...f4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2024 #38 Del Skrevet 30. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 19.29): Er 35 år, har trent en del før, men ikke siste år. Har hektisk hverdag med barn, hund og mann. Hunden krever mye, og ved å gå på studio må hunden gå tur i tillegg til dette. Treningsstudio eller hjemmetrening? Hørt på debatten om trening at man ikke har utbytte av hjemmetrening. Jeg tenker økter som Funkygine legger ut f eks. Det sparer jo mye tid for å reise på Treningsstudio, penger i strøm på bilen og også det et senter koster, pluss mistet tld med hund og familien. Anonymkode: 71ad3...686 Orker å trene selv om jeg er i full jobb ja... Flere ganger i uka. Gå Går på saltimer, det er sosialt og hyggelig, lett å motivere seg til. Velger ting med vekt på styrke. Synes ikke det er stress, tar det når det passer. Sørger selvsagt for at det er rom i kalenderen, for min egen trening er noe av det viktigste jeg gjør for å klare alt annet med to bar, full jobb osv. Anonymkode: 64972...83d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imposta Skrevet 31. januar 2024 #39 Del Skrevet 31. januar 2024 Jeg er i full jobb og er alenemor. Selv har jeg medlemskap i treningssenter med barnepass. Har heldigvis fleksitid med jobb så kan trene en dag i uken før barnehagen stenger. Ellers syns barna det er kjekt å dra på barnepass i helgene, mange andre barn å leke med også. I ukedagene trener jeg når min mor eller evt barnefar iblant tar de. Selv har jeg ingen motivasjon til hjemmetrening, men det er selvsagt annerledes for andre. I starten fokuserte jeg bare på å KOMME meg på treningssenter for å få motivasjon og energi. Så etter noen uker fokuserte jeg mer på å trene effektivt og hardere. Det har iallefall fungert for meg. Men selvsagt, hjemmetrening er utrolig bra det og så lenge man har motivasjonen til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 31. januar 2024 #40 Del Skrevet 31. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 19.29): Er 35 år, har trent en del før, men ikke siste år. Har hektisk hverdag med barn, hund og mann. Hunden krever mye, og ved å gå på studio må hunden gå tur i tillegg til dette. Treningsstudio eller hjemmetrening? Hørt på debatten om trening at man ikke har utbytte av hjemmetrening. Jeg tenker økter som Funkygine legger ut f eks. Det sparer jo mye tid for å reise på Treningsstudio, penger i strøm på bilen og også det et senter koster, pluss mistet tld med hund og familien. Anonymkode: 71ad3...686 Jeg trener ofte på treningssenter i vinterhalvåret. Da løper jeg intervaller, spinner og trener styrke. På sommerhalvåret blir det mer hjemmetrening; mye pilates, yoga og løping i skog og mark Men det blir mye trening hjemme på vinterhalvåret også altså én-tre ganger på studio og resten er hjemmøkter. Jeg har to barn og full jobb, så syns faktisk studio er mer avslappende, for da kommer jeg meg litt vekk og får alenetid. Trening for meg er egenpleie ❤️ man får masse utbytte av hjemmetrening! Men det kommer helt ann på hva man gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå