Gå til innhold

Bør det bli slutt på rettsakene til ABB ?


Acer

Anbefalte innlegg

Isambard skrev (23 minutter siden):

Hva mener du egentlig?

Skal det bli enda vanskeligere å ta opp saker på nytt?

Skal det bli umulig å klage på soningsvilkår?

Hvordan tror du det fungerer det den dagen det faktisk skjer overgrep i fengsel?

Det er nok mange  som klager på soningsforholdene i fengselene   utan at det får bred  omtale i media.

Hvordan de hånderer overgrepsaker i fengselet overlater ein til andre.

Vilkårene for igjennopptagelse av saker er  også overlater til andre å vurdere. 

 

Er enig med rettspsykiater Randi Rosenqvist  som kjenner fenglene på innsiden,i  at det er feil bruk av  ressurser.  Det  sitter mange innsatte i  norske fengsler som har det langt vanskligere en ABB.  Innsatte som har nære relasjoner til venner, og familier utenfor som venter på dem. Det sitter kanskje også  dem  innenfor norske fengsler som er uskyldige dømt. 

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skulle tatt han ut bakdøra og blåst av han hodet.  Sykt at han fortsatt lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gummibjørn skrev (På 9.1.2024 den 16.14):

Nei. At selv en dritt som ABB får prøvd saken sin i en rettsal er et tydelig tegn på reell rettsikkerhet. Blir ikke billigere med saker som Viggo Kristiansen sin. I forhold til hva det koster å ha han fengslet er heller ikke kostnaden for en rettsak spesielt høy.

Men jeg unner virkelig ofre og pårørende å få ro, så sakene hans trenger ikke komme opp ofte.

Nå burde de rettsakene foregå i stillhet, altså uten overveldende mediaoppmerksomhet.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har rettigheten uansett hvem og hva dem har gjort, så kan man jo mene om det er en rettighet alle burde ha. Det som hadde vært på sin plass, er at han ikke fikk all den mediadekningen og det ble foregått i stillhet. Fordi jeg tror om ingen brydde seg utenom i rettssalen, så lurer jeg på om han hadde gidder vært år. Uansett så hadde man sluppet og se han og alt det dumme han kommer med, det hadde vært en befrielse for veldig mange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brainstorm skrev (På 9.1.2024 den 16.13):

Det bør bli slutt på at han får sitte i privat lounge med kjøkken og tv-stue. 

Og med kjæledyr i bur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (På 10.1.2024 den 5.10):

Han vurderer å ta livet sitt hver dag, leste jeg. Personlig synes jeg at han kan få lov til å ta en neve piller som avslutter livet.

Han burde jo kanskje tenkt på at det er kjipt å sitte i fengsel FØR han meier ned mange titalls personer, da. Kjenner jeg har lite sympati, gitt. Og han får jo skikkelig spesialbehandling sammenlignet med andre fanger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne som han burde ikke levd. Men Norge inspirere andre til å drepe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke fjerne det faktum at han har rett på dette her.

Det vi derimot kan gjøre er å kreve at mediene slutter å skrive om rettssakene hans.

De kan mer enn gjerne gjøre en liten notis i papiravisene og langt nede/godt gjemt på nettsidene sine om avgjørelsen, men ikke noe mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...