Gå til innhold

Hva har du trent i dag?


Gjest Anonvm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.6.2024 den 23.38):

Det er slitasje og aktivitet, trening er progressiv og målrette aktivitet, en plan. 2,5 kg til på stanga, eller å løpe litt raskere.

 

Anonymkode: 0d552...5fc

Jeg har ikke svart i denne tråden før, men jeg følte for å kommentere denne.

Jeg synes du har en veldig snever definisjon på mål og progresjonen.

Et mål, og progresjon handler ikke alltid om 2,5 kg til på stanga, eller å løpe litt raskere. 

En topptur, som var det du mente ikke var trening, kan være en del av en langsiktig (livslang) plan for å opprettholde eller øke kondisjon, opprettholde eller øke styrke, opprettholde eller bedre helse, men det kan også være restitusjon.  Alt dette er viktig i et treningsopplegg.

Poenget mitt er at du kan ikke definere hva som er trening og hva som er aktivitet for en annen person.

 

 

 

Et eksempel jeg kan komme med er en slagrammet person jeg møtte på et treningssenter for mange år siden.  Hun satt på en pilatesball og løftet et bein, dyppet tåen ned i gulvet, før hun satte foten ned i gulvet og gjorde det samme med det andre beinet.

For deg vil det være aktivitet, men for henne var det trening av balanse og styrke.
 

 

Anonymkode: a5ed2...64e

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går hadde jeg en økt puls før styrke. 
I dag blir det bare puls! 
-Vilja

Anonymkode: fb44c...9c4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en liten joggetur i skogen rundt et vann. En kort tur fordi jeg har hatt en lang pause fra løpinga. Godt å være i gang igjen 🤗

Anonymkode: 1ecb1...99b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett styrke overkropp idag, fokus skuldre og rygg! Ikke så støl i beina etter igår som fryktet 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetur i dag, intervaller, helt nydelig!

Lørdag blir det puls og styrke. 
 

-Vilja

Anonymkode: fb44c...9c4

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2024 at 11:38 PM, AnonymBruker said:

Det er slitasje og aktivitet, trening er progressiv og målrette aktivitet, en plan. 2,5 kg til på stanga, eller å løpe litt raskere. 
 

Anonymkode: 0d552...5fc

Eller å greie å vedlikeholde opparbeidet muskelmasse eller fart, eller å greie flere repetisjoner på samme vekt, eller greie å løfte saktere, eller mer eksplosivt. Det kan være å løpe like raskt men med lavere puls. 

Det er mange måter trening gir gevinster på som vi vanlig dødelige ikke kan eller vil måle. Trening handler ikke utelukkende om å forbedre tid eller vekt man løfter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Klarer å jogge 15 minutter i strekk nå, ny rekord! Hadde tre intervaller med 15 minutters jogging, og gåing i oppover bakke. Til sammen 45 minutter med jogging, not bad not bad.

Endret av Disney Adult
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg en tur i marka, mest på grusveg, ca 9,9 km ifølge mitt aktivitetsarmbånd.

Anonymkode: baabb...07b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puls og styrke! 
-Vilja

Anonymkode: fb44c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en joggetur på ca. 45 min som gikk overraskende bra. Trente styrke i går og i morgen er det hviledag. 

Anonymkode: 1ecb1...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...